* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 110118 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
[Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Gepost op: 27 september 2009, 14:04:00 »
Ik heb vanochtend in de spiegel gekeken maar het zit er nog... En smile van oor tot oor sinds een uur of 11 gisteren.... Paulus heeft een Brik, een old-timer, een basis voor een Caféracer en hij loopt!!

Het begon met een blik in het Buitenkans topic deze week. Daar stond die, een CB400F voor 200 Pietermannen alleen één probleempje, hij/ zij (daar ben ik nog niet over uit) zou niet meer starten..
FF gegooglt om te kijken of het wat is en of er iets over bekend zou zijn en ja hoor... Kort gezegd: Heel Veel!! Dus de gok gewaagd en de verkoper gemaild. Die mailde vrij snel terug dat iemand zich al had gemeld om te komen kijken... Mijn tegenmailtje met "Ik wil niet alleen kijken maar ook kopen..".. Werkte en redelijk snel stond er een afspraak voor zaterdagochtend... En toen besefte ik dat ik een onmogelijke afspraak had gemaakt want hoe krijg je zo'n ding startend en als ie niet start hoe krijg je hm dan in Middelburg of Scharendijke..  

De aangewezen man (en achter elke succesvolle man staat een vrouw, in dit geval zijn eigen vrouw) om bijstand te bieden in dit vraagstuk kennen we allemaal. Tsja en zoals we Freak&Sunny kennen was de toezegging snel gedaan...

Vrijdag nacht slecht geslapen. Allerlei onoplosbare problemen doemde op waar ik geen antwoord op wist.. Even voor de beeldvorming, dat is bij mij al snel het geval want ik heb dus absoluut geen verstand van de praktische techniek van motoren (theoretisch ook weinig trouwens). Maar goed ik wil dus zal het gebeuren...
Het voelde als Sinterklaas op 7 jarige leeftijd. Weten dat Sinterklaas niet bestaat maar wel weten dat je kadootjes gaat krijgen alleen nog niet welk kadootje.. Nou een kadootje ging het worden maar dat wist ik toen nog niet..

Die ochtend als een nerveus klein kind voor zijn eerste afzwemexamen.. Heen en weer lopen, drie keer het zelfde vergeten, dingen laten vallen, dingen kwijt zijn incl. mijn ratio.. Op naar Freak die in de startblokken stond. Auto met aanhanger klaar. Eerst nog een stuk appelkruimelkoek van Muur naar binnen en toen op pad.. Nadat ik eerst 27 keer ben heen en weer gelopen met van alles wat wel, niet alsnog wel of toch weer niet mee moest.. Gelukkig had Freak de bekende rescue kit klaarstaan. Hulp accu en startkabel en ik nog een tankje benzine... Op pad..!!

Zenuwen begonnen toe te slaan.. Na een omweggetje het adres bereikt. "WE ZIJN ER, KAN IK EINDELIJK AAN MIJN BIER" brult Freak zijn TomTom... Maar nog niks bier eerst door dit zenuwslopend moment van is het iets of niets... Via de voordeur, gang, kamer, worden we door de achterdeur naar buiten geleid en ja hoor daar staat ie... Het schijnt dat Freak ondertussen in Muur d'r oor heeft gezegd "doen, meenemen..!!"... Maar ik zweet nog peentjes want IK heb geen idee... Freak loopt er omheen en checkt de voor hem standaard zaken.. Wat blijkt, de bike is van een (jong) vrouwtje geweest die er tot twee jaar geleden vrolijk op rondreed. Twee jaar geleden heeft het beestje ook een grote beurt gehad. Nieuwe tandwielenset, nieuwe ketting en zo vertelde de verkoopster "Goed onderhouden".. De gastheer tempert de oude liefde met "hij ziet er niet meer zo goed uit hoor".. En Freak gaat verder mer zijn rondje.. Draait, trekt, duwt, klopt, snuffelt aan de benzine, knijpt en mompelt... Het vrouwtje vertelt verder, twee jaar geleden zwanger en sindsdien niet meer gereden dus twee jaar stil gestaan. "Ja en dan nu de kleine dus dan doe je het al helemaal niet meer".. Een grijns komt vanachter de motor en Freak zegt "Ja dan juist.. Gniffel"..
"Het is waarschijnlijk de accu" krijgen we als mededeling.. Maar Freak heeft het al gezien.. DOEN!! Trapt nog op de kickstarter om te kijken of er compressie is en doet een poging tot starten maar idd... Dood... Of beter gezegd in coma..

Ik heb afgetikt, we hebben opgeladen en zijn weggereden en toen kreeg ik het te horen... "Dit noemen ze een boerenschuur vondst".. Volledig orgineel incl. de bedrading.. Niet mee geprutst, zweet een beetje maar lekt niet. Optisch wel wat aan te doen maar uitstekend als basis voor Café racer en een super sport dus 6 versnellingen.. Kom je dus zelden in deze staat en voor vooral deze prijs tegen... Een absoluut schot in de roos..

En toen kwam de vraag, "waarom nemen we hm niet even mee naar Geersdijk dan maken we hm lopend en dan kan je er mee rijden.... ?" En ik kan niet geloven wat ik hoor. FF rijdend maken en tuffen... Ik krijg geen zekerheid maar wel moed en hoop dus ik denk waarom niet...

Om het verhaal niet langer te maken dan nodig... Freak heeft er een volle accu in gelepeld en geloof het of niet, na wat kleine checkjes de startknop indrukken en bij de eerste slag lopen...... Beetje choke en vroemmmmmm...... Het filmpje heeft iedereen kunnen zien... Vroem en rijden....

Paulus is dus een CB400F super sport rijk... Lopend en wel... In Goes gelijk een nieuwe accu gehaald en die heeft vanacht op de druppellader gestaan. Na het bekende lepel werk vanochtend weer in één slag draaien. Ik kan het nog steeds niet geloven en ik vind het helemaal geweldig.. En hoe nu verder. Geen idee. Eerst straks wassen. Over een weekje een kleine beurt bij Freak, olie, filter, remblokjes, remolie en dat soort dingen en ondertussen over de schouders mee kijken en dan heel diep nadenken over hoe nu verder. Maar ondertussen, en dat is de grootste pret, rijden.. Over dijkjes en door paadjes.. Rijden met een smile van oor tot oor.... "welkom in de wereld van de brikken" zei Freak... Welkom in de wereld van Genieten met een grote G !!

Gelukkig hebben we de foto's (en filmpjes) nog en ik hou jullie op de hoogte....

In één keer lopen en ik zo blij als.. Tsja als wat eigenlijk...

CB400F eerste rit











Het blije kind...

« Laatst bewerkt op: 14 oktober 2009, 09:39:58 door Sledge HaMMeR »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2009, 18:08:44 »
Ik verwachte meer een grote ramp dan een schuurvonst...............alles werd duidelijk toen ik oog in oog kwam met een motor die smeekte om eens behandeld te worden..............het was liefde op het 1e gezicht en na de gebruikelijke check had ik al het idee hier vriendjes mee te worden  :007:  Natuurlijk is ook dit een echte brik maar wel 1 die niet is aangepakt door prutsers die gek zijn van kroonstenen, uitgeboorde luchtfilterkasten en bouten die half rot gedraaid zijn, nee keurige brik die zeker goed onderhoud heeft gehad maar ook zijn CB-kwaaltjes zoals een zwetende koppakking, carbs die vaak hebben overgelopen en een licht hoorbare slepende nokkenasketting maar alles binnen de toleranties en gezien deze vraagprijs niet zeuren maar meenemen  :039: De praktijk zal uitwijzen hoe het blok zich houdt maar dit is wel het juiste blok met de 6 versnellingen  :054:

Veel plezier toegewenst met deze brik  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2009, 18:44:45 »
Prachtig  :024: Welkom in brikkenland Paulusssttt  :071:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2009, 18:46:47 »
Prachtig  :024: Welkom in brikkenland Paulusssttt  :071:

+1  :039:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2009, 19:09:30 »
Zo met verhaal en al erbij.. heel leuk! Zo te horen zit er potentie in! Het zal me benieuwen hoe hij of zij er over een paar jaar uit ziet.. of moet alles deze winter gaan gebeuren :103:

Awynays, veel plezier met je speelgoed!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2009, 19:49:42 »
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik rij vanmiddag hier een paar rondjes om Fuzzy te laten zien wat de aanwinst is... Staat de buurman verderop b i j z o n d e r geïnteresseerd te kijken.. Dus ik nog een extra rondje van jajajajajajaaaaa.. kijk mij...  :070:

Rij met zwier de tuin in en plant hm op de middenbok...
Staat de buurman van verderop met peukie en pijpje bier aan mij poort te kijken..
Dus ik loop naar hm toe en zeg "Gaaf hè??" Hij zegt "ja heb je die van Arnemuiden.."..

Afijn ik zeg je mag wel ff binnekomen..

Hij vertellen, oh goed ding, blijven rijden, makkelijk in onderhoud, niet duur, had hm ook gezien, ja ik heb er al eens een paar opgeknapt, heb eigenlijk alleen maar CB'tjes... enz enz...
Zegt ie: "Jij zit toch ook op het forum..?"

Wat blijkt, ik woon al een half jaar naast (twee of drie huizen ertussen) Peugeot103, ook wel bekend als Peu'..

 :036:  :036: :037:

Dus ik ben al voorzien van de nodige tips en adviezen waarvoor bij voorbaat al dank...!!

Oh ja, ik heb er vandaag 83 km bij gezet.. Met nog steeds een smile van oor tot oor....
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #6 Gepost op: 27 september 2009, 19:50:47 »
Dat meen je niet :050: :037:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #7 Gepost op: 27 september 2009, 19:51:24 »
 :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #8 Gepost op: 27 september 2009, 19:57:19 »
Paulusssttt gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.  :039:

ba searcher!!

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #9 Gepost op: 27 september 2009, 20:05:06 »
 :D haha leuk verhaal en leuke en goede motor paulusssttt, ik heb al het een en ander gehoord van het weekend van je CBtje...

Veel plezier ermee Paul!  :054:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3494
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #10 Gepost op: 27 september 2009, 20:25:39 »
zo dat is handig paulust. als je hulp nodig hebben.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #11 Gepost op: 27 september 2009, 20:40:53 »
Hoi Buur, heb je reeds gesproken, maar hierbij alsnog;

welkom bij de SOHC4-rijders  :054:
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline *Aqua*

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #12 Gepost op: 27 september 2009, 21:01:28 »
paulusssttt, van harte gefeliciteerd met je motor.

Veel plezier met je brik.  :039:
Thervain is onmisbaar (op donderdag, als de kliko buiten moet)

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #13 Gepost op: 27 september 2009, 21:22:14 »
Dikke fiets Paul!  :039:


Maak er wat moois van  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #14 Gepost op: 27 september 2009, 21:59:49 »
Hey, Paulusssttt, allereerst gefeliciteerd met je CeeBee!  :022:

Dan even dit:
........ hij/ zij (daar ben ik nog niet over uit) ......

Een motor is altijd vrouwelijk!!
die Honda = motor
der Honda = auto

En over wat je er nu mee aanmoet? Als de CeeBee zo origineel en compleet is dan zou het bijna zonde zijn om haar om te bouwen. :043:

Tenslotte nog de vraag over het kenteken. Hoe zit dat nu precies, want volgens de RDW bestaat dit kenteken niet (of ik heb het niet goed gelezen  :042:)
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #15 Gepost op: 27 september 2009, 22:09:35 »
Gefelicteerd!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #16 Gepost op: 27 september 2009, 23:02:43 »

Wat blijkt, ik woon al een half jaar naast (twee of drie huizen ertussen) Peugeot103, ook wel bekend als Peu'..

 
Het was je in het blik dus echt niet opgevallen dat ik vertelde dat peug ook in jouw straat woonde..................heel dichtbij  :069:

Freak begint het jammer te vinden dat ik er toch niet gelijk om geweest ben donderdagavond  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #17 Gepost op: 27 september 2009, 23:46:55 »
Gefeliciteerd met je brik kerel, daar ga je een berg plezier aan beleven :039:


Is there anybody out there

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #18 Gepost op: 28 september 2009, 09:32:18 »

Tenslotte nog de vraag over het kenteken. Hoe zit dat nu precies, want volgens de RDW bestaat dit kenteken niet (of ik heb het niet goed gelezen  :042:)

Dit "probleempje" had Bright al in het andere topic opgelost. Waarschijnlijk heb je de o verkeerd ingetoetst.
MD-03-KR en dan zie je:

Voertuig
Kenteken: MD-03-KR    
Voertuigsoort  motorfiets
Merk   HONDA
Handelsbenaming   CB 400 F
Brandstof   Benzine
  
Vervaldatum APK  N.v.t.
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling  26-09-2009
  
BPM  € 0
Motorrijtuigenbelasting  Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd  Ja


Thnx iedereen voor de felicitaties. Gisteren een serieuse wasbeurt gegeven en vandaag wat ligt poetswerk en toch ook maar een stukkie rijden en nu het nog mooi weer is een foto voor het nageslacht.

En over wat je er nu mee aanmoet? Als de CeeBee zo origineel en compleet is dan zou het bijna zonde zijn om haar om te bouwen. :043:

Tsja, de twijfel bestaat nog steeds maar we zien wel. Er zijn nogal wat dingen die vervangen moeten worden wil je haar ( :D )in showroom staat krijgen. Maar ik heb inmiddels begrepen dat het ombouwen naar een C-racert ook knikkers kost. We zien wel, eerst rijden en genieten en voelen wat het beestje wil en op naar heet eerste beurtje volgende week.

Oh...  :| en de verzekering regelen want ik heb zaterdag alleen maar een antwoord app. ingesproken.. Stotterend, dat wel..  :007:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Angela

  • Gast
Re: Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #19 Gepost op: 28 september 2009, 11:16:23 »
Ja is leuk. Mireille heeft volgens mij ook zo'n dingetje! :+

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
31367 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
39077 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4679 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3383 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3229 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe