* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113629 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #220 Gepost op: 30 januari 2010, 22:47:15 »

tussentijds inspuiten met kruipolie mag....dat geeft smering en zorgt ook dat oude roest restanten weg spoelen uit de draad van je cilinderkop en van je draaideindje die nog in je blok zit.


 
inderdaad op de manier die BA neergezet heeft maak je de beste kans.
anders kun je altijd nog uitboren en een helicoil erin zetten

houd wel de vlam weg als je kruipolie erop spuit ,anders heb je direkt een enorme steekvlam
en houd er ook rekening dat de kruipolie wat niet gelijk in rook opgaat alsnog tot vlammen kan leiden.

en draai ff je rookmelder eruit als je het binnen doet

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #221 Gepost op: 30 januari 2010, 23:55:39 »
Daar heb je inderdaad wel een punt want laast stond hier de VF750 in de fik, was met de brander bezig onderaan het blok links, een framebuis verwarmen en ineens brandt het op een aantal plaatsen onder het blok, daarboven hangen dan de slangen van overloop carbs, carterontluchting enz, niet veel hoger een bijna volle tank en als je dan ineens vlammen hebt dan weet je ff niet gelijk het hoe uit te krijgen  :| weer eens meegemaakt, gelijk dag erop wat brandwerende maatregelen genomen en een brandblusser die er niet was komt spoedig............tis net al eerst van de trap vallen en dan pas wat aan de trap gaan doen  :097:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #222 Gepost op: 31 januari 2010, 10:34:49 »
Ik vindt dat stuk tapeind eigenlijk nogal lang, is die wel afgebroken

Euh ja, die is afgebroken.. Eigenhandig gedaan.. Ik heb nog wel eens moeiet met welke kant moet ik nou opdraaien... Bij de eerste verkeerd gegokt..  :016:

Thnx voor de tips, ga het zeker op die manier proberen want ik heb geen zin in helicoil affaires. Niet in huis en nog nooit gedaan. Eerst even een nieuw gasbusje kopen (wanneer gaan de bouwmarkten ook eens open op zondag..  :045: ) Branderkopje heb ik, dat dan weer wel... Oh, en een bus kruipolie want ik heb alleen WD40.

Overigens staat de Neverseez bij v/d Peijl in bestelling. Heel fokking Zeeland afgescheurd maar niet gevonden.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #223 Gepost op: 31 januari 2010, 12:01:22 »
Mocht je een gasbusje zoeken met spoed voor de middag/avond vulling op zondag.............ik heb er nog liggen  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #224 Gepost op: 31 januari 2010, 12:24:24 »
Oh misschien dat ik daar wel even gebruik van maak. heb nog meer klusjes op het lijstje zoals het schoonmaken en schuren van de uitlaat bochten en de collector.

Iemand nog een goed (internet)adres voor Header Wrap, u weet wel dat glasvlies band voor om je uitlaten..

Ik heb trouwens eens wat oud materiaal over café racers bekeken. Nu zouden we dat toch meer bestempelen als Ratbike. Niks glimmen en dure (Italiaanse) accessoires. Samengeraapt zootje om het een beetje "racie" te maken..  :D
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #225 Gepost op: 31 januari 2010, 12:29:01 »
Kiek moar, staat klaar en eventueel mag je de uitlaat ook hier schuren en spuiten, scheelt je thuis weer wat rommel  ;)

[is die al gelast dan, anders nog niet spuiten]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #226 Gepost op: 31 januari 2010, 13:54:20 »
ga het zeker op die manier proberen want ik heb geen zin in helicoil affaires. Niet in huis en nog nooit gedaan.

hoef je ook niet in huis te halen ,er zijn er hier best wel mensen op het forum met helicoil-setjes die er zo een voor je in kunnen zetten indien dat nodig zou zijn. ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #227 Gepost op: 31 januari 2010, 15:22:49 »
ga het zeker op die manier proberen want ik heb geen zin in helicoil affaires. Niet in huis en nog nooit gedaan.

hoef je ook niet in huis te halen ,er zijn er hier best wel mensen op het forum met helicoil-setjes die er zo een voor je in kunnen zetten indien dat nodig zou zijn. ;)

Ik hou het in gedachte..  ;)

Alles zit verschrikkelijk vast, oude kruiskop schroeven en de meeste zijn al naar de gallemiese gedraaid of erger, zit er al een kerfje in om er een normale schroevendraaier op te zetten.. Dit wordt nog een hele klus..  :/

Morgen een bus voor de gasbrander halen. Nu maar even wat anders doen. Nu nog heen en weer naar Freakerburen vind ik een beetje zonde van de tijd.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #228 Gepost op: 31 januari 2010, 17:35:48 »
Goed he die kruiskoppen bij de ceebeetjes............... :037: Had je al een slagschroevendraaier  :103: Die heeft afgelopen week een rempotje gered van 1 schroef die compleet aan gort was  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #229 Gepost op: 31 januari 2010, 17:52:02 »
Goed he die kruiskoppen bij de ceebeetjes............... :037: Had je al een slagschroevendraaier  :103: Die heeft afgelopen week een rempotje gered van 1 schroef die compleet aan gort was  :018:

 :032: Slagschroevendraaier staat op de lijst..

Klap erop en los..??  :042:

Voor die inlaat rubbers heb je maar weinig ruimte voor een hengst met een hamer...  :017:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #230 Gepost op: 31 januari 2010, 18:28:02 »
Nou niet zomaar een klap en los, het is een hulpmiddel waar je wat handigheid mee moet krijgen en goed de ruimte moet hebben, je inlaatrubbers................moeten die eraf dan?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #231 Gepost op: 31 januari 2010, 18:41:52 »
Nou niet zomaar een klap en los, het is een hulpmiddel waar je wat handigheid mee moet krijgen en goed de ruimte moet hebben, je inlaatrubbers................moeten die eraf dan?

Had het ZL topic gelezen en dacht nou ik er toch bij kan misschien maar gelijk vervangen.

Hoe hard moeten/mogen die zijn..??

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #232 Gepost op: 16 februari 2010, 23:59:34 »
Ik heb er sinds vandaag een vriend bij. Een dikke vriend mag ik wel zeggen. Stevig van postuur en kan tegen een stootje. Op zijn kop zelfs. Beter gezegd kan hij een ferme knal wel waarderen en geloof het of niet des te beter doet hij zijn werk.. Ik zal even een fotootje van hem plaatsen.



Een slagschroevendraaier set. Samen gaan we de strijd aan met laffe strak vast zittende kruiskopsschroeven waar de CB zo ongeveer mee in elkaar zit.. Waarschijnlijk zonder vet er in gedraaid en tegen alle regels in er veel te vast ingedraaid. Maar inweken in kruipolie, mijn dikke vriend erop en een flinke jetser op zijn harses en hopla.. LOS..!!

Zo heb ik alle kruiskopschroeven van de luchtinlaatrubbers los gekregen. Die vervolgens met een sopje schoon gemaakt en een beetje silicone spray op gespoten om het een beetje soepel te houden. Zo liggen ze er nu bij.



De rubbertjes staan in bestelling. Maat niet op voorraad.. Iets waar ik nog steeds niet bij kan met mijn hoofd maar donderdag zijn ze binnen dus we staan er niet te lang bij stil.

Vandaag de gasfabriek opgehaald bij Ome Ruud. Mooi schoon, nieuwe rubbertjes erin en ze ruiken naar.. WASVERZACHTER...??  :042:  Oh ik heb er geen foto van, die houden jullie dan nog tegoed..

Aan die kant van het blok ziet het er lekker opgeruimd uit



Aan de voorkant ben ik ondertussen met de grootste kutklus tot nu toe begonnen. Het verwijderen van de stutbolts waar de uitlaat mee vastzit. Twee weken lang heb ik meerdere keren per dag de boel ingespoten met WD-40 maar ik geloof niet dat dat iets bij heeft gedragen. Het vandaag gekochte busje kruipolie doet meer dienst. Maar ik ben creatief geweest en heb zo mijn eigen strategie uitgedacht en die is samen met mijn nieuwe dikke vriend uiterst succesvol (Tering wat heb ik een hekel gekregen aan dat woord..). Met de Ferm een sleufje in het draadeind. Inweken met kruipolie en diverse keren de omgeving flink opstoken... En dan op een gegeven  moment de slagschroevendraaier erop en een paar flinke klappen en dan komt er beweging in. Grote waterpomp tang erop en wrikken en wrikken. Dit ritueel een paar keer herhalen en dan komt er steeds meer beweging in. En als er eenmaal beweging inzit is ie voor mij.. Hahaha...



Vier van de acht zijn er al uit en morgen weer een dag..



De aanhouder wint..

Ome Ruud had nog een heel verhaal over een programmeerbare elektronische ontsteking. Vervangende bobines en een aangepaste opnemer.. Gegarandeerd 2 pk winst.. Maar ook gegarandeerd €200,= lichter... Iets voor de toekomst maar voorlopig nog maar even niet..

Van Muur nog 4 old-school motorbladen gekregen met artikelen over onder andere de CB400f en de CB450 Black Bomber... Dat laatste is niet geheel toevallig..  :103:

Nog even en dan kunnen we weer een beetje gaan opbouwen.. Maar nog veel te doen..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #233 Gepost op: 17 februari 2010, 09:48:53 »
ik vraag mij alleen af waarom je alle draadeinden voor de uitlaat uit de cilinderkop wilt hebben.
wat goed is kun je toch beter laten zitten?


en zo'n ontsteking is leuk maar die 2pk merk je echt niet ,wel dat je er eenmaal afgesteld nooit geen omkijken meer naar hebt. ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #234 Gepost op: 17 februari 2010, 10:04:39 »
Ik snap wat je bedoelt maar één was er afgebroken. En dan denk ik als ik er één vervang dan maar alle acht. Dan is dat maar gebeurd. Op een dag moeten ze er toch uit omdat ik het blok "wil laten doen".. En aangezien de rotzooi met kruipolie enzo waar ik toch mee bezig ben dan maar gelijk alles.. En ze zijn roestig enzo.. Dan maar gewoon acht nieuwe erin met het juiste vet zodat ze er ook weer uit kunnen...

Tsja die ontsteking staat op de verlanglijst aan de rechterkant.  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Raptor

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 617
  • Geslacht: Man
  • GS road to Adventure
    • http://communities.zeelandnet.nl/data/malamute/index.php?page=1
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #235 Gepost op: 17 februari 2010, 14:09:45 »
Hey Paul je bent toch niet bezig met een schroevendraaier ??

Gewoon 2 moeren op het draadeind zetten ,je kan dan een sleutel op de achterste zetten
Of met een griptang als je de draadeinden moet vervangen
Rij niet sneller als je beschermengel vliegen kan

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #236 Gepost op: 17 februari 2010, 14:43:36 »
Niet een gewone schroevendraaier, een slagschroevendraaier.
Die zet de klap op zijn kop om in een draaiende beweging naar links of rechts (afhankelijk wat je hebt ingesteld).
Dit om het draadeinde los te krijgen. eenmaal in beweging gaat inderdaad de waterpomptang erop.. Zo'n zelfvastgrijpende.

Maar ze zijn er allemaal uit dus de klus is geklaard.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #237 Gepost op: 17 februari 2010, 18:45:46 »
De kans dat je sleufje wel doorbreekt, ik hou toch vast aan de 2 moeren  :034: Evengoed een beste keuze om alles te verwijderen en deze te vervangen voor nieuwe, draadje aan de kop gelijk ff netjes optappen/draad opschonen en zeker plezier mocht je ze weer moeten verwijderen  :054: Kijk er overgens niet van op dat er eventueel een breukje ontstaat net naast de draad in de kop, dat kan zomaar gebeuren en niet gelijk de grootste nood want ik rij nog steeds rond met mijn gescheurd boutgat en kneedbaar alu  :007:

Goed he dat je carbs ruiken naar wasverzachter.............noem het maar oliespray, ze zijn ook lekker vettig en zo ruiken ze altijd na behandelen  :053:

Oja, bouten in de kop terugplaatsen met kopervet  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #238 Gepost op: 18 februari 2010, 10:39:57 »
Inderdaad brak na een aantal keren meppen het sleufje uit maar dan had het draadeind toch al de nodige schrikmomenten achter de rug.

Het optappen heb ik ook al als tip gekregen.. Dus vandaag mijn gereedschapcollectie maar weer uitbreiden. Er zit ondertussen meer geld in het aanschaffen van extra gereedschap dan in onderdelen. Nog tips voor een goed snij/tap setje..??

Heerlijk de geur van die carbs. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er al een paar keer extra aan geroken heb.. Hoezo fetisch..??  :057: Ze mogen van mij die hele CB in dat spul onderdompelen.

De Kopersvet staat inderdaad al klaar... Kopervet voor de hete delen Never Seez voor de koude delen toch..??

Over Never-Seez even het volgende want ik ben er helemaal klaar mee.
Ik loop al weken te zoeken naar een potje Never-Seez Nikkel. Dat zou de beste oplossing zijn voor RVS bouten in een Alu blok. Het staat al weken in bestelling bij v/d Peijl maar die moeten een verzamelde order van € 300,= hebben voordat het afkomt. Andere levernaciers heb ik niet kunnen vinden en dan maak ik nog wel eens een stoppie als ik onderweg een bedrijf tegen kom waarvan ik denk die zou het ook kunnen hebben. Speurtocht op internet kwam bij de nodige bedrijven die niet aan particuliere leveren of je order moet  . €50,= ex. zijn...

Hoe doen andere dat dan. Is er dan nooit en bedrijf dien een RVS bout in een alu object stoppen..
Jawel en dan wordt er vaak Molykote D of P-1900 maar die meuk is alleen per liter blik verkrijgbaar..

Dit zou het alternatief zijn.



Keramisch vet van Kroon oil.

Keramisch vet is een hoogwaardige montagepasta en hoogtemperatuur smeervet.
Dit product is uitermate geschikt te gebruiken bij montage/demontage van:
componenten van ABS- en ASR-systemen, remdelen, (gloei)bougies,
lambdasondes, uitlaatdelen, (bout)verbindingen, verbindingen van
verschillende metalen (b.v. staal/aluminium), diverse verbindingen en flensen in
de industrie en ovens en componenten die aan zeer hoge temperaturen worden
blootgesteld.
Keramisch vet is ook zeer geschikt voor smering van applicaties die aan zeer
hoge temperaturen en/of hoge drukken worden blootgesteld.

Staat gewoon in het rek bij v/d Peijl en niet in zo'n enorme grootverbruik verpakking...
Ik denk dat ik dat maar eens ga halen want zo links en rechts moet er een (RVS) boutje
terug in de CB.
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #239 Gepost op: 18 februari 2010, 15:36:06 »
zelf gebruik ik voor o.a een rvs boutje in alu al vele jaren copaslip (altijd te verkrijgen hier op het werk)
nooit geen problemen mee gehad ,ook niet bij uitlaten etc.



 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32154 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40565 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4950 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3588 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3350 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe