* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113631 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #260 Gepost op: 28 februari 2010, 17:53:55 »
Huiskamervraag met Spoed.

Uit de gasfabriek komen twee rubberen slangetjes. Dit zijn volgens mij breather tubes.

Kunnen deze eraf..?? (ze zijn zo lelijk..)

Zo nee kunnen die door een ander, langer paar vervangen worden en naar achteren onder het zitje door verwerkt worden..

Maar ik heb ze liever WEG!!!

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #261 Gepost op: 28 februari 2010, 18:45:10 »
Voor zover mijn kennis reikt zijn dit de overloopslangen en deze kun je niet afdoppen, de slangen weglaten kan wel maar dan zou er eventueel benzine op je blok kunnen komen en dus beter is om [doorzichtige] slang direkt tot onder je blok te brengen, kun je ze niet via een framebuis naar beneden geleiden?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #262 Gepost op: 28 februari 2010, 18:46:43 »
Voor zover mijn kennis reikt zijn dit de overloopslangen en deze kun je niet afdoppen, de slangen weglaten kan wel maar dan zou er eventueel benzine op je blok kunnen komen en dus beter is om [doorzichtige] slang direkt tot onder je blok te brengen, kun je ze niet via een framebuis naar beneden geleiden?

Niks meer aan toe te voegen  :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #263 Gepost op: 28 februari 2010, 18:51:43 »
Ik heb op de foto's van Mechanic zitten kijken en daar zitten ze ook gewoon tussen de kelkjes naar beneden.. Ik moet er maar mee leren leven geloof ik...  :|

Opgelost, beide bedankt. Dan kan de gasfabriek nu terug..  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #264 Gepost op: 28 februari 2010, 18:53:53 »
Of je moet graag met een brand gevaar willen leven op je motor??  :042:
Als je carbs lekken of overlopen, en jij wilt je motor gaan starten, klein vonkje van de startmotor en je hebt een geweldige inferno in no time!

Geef mij maar liever die ontluchtingslangen maar.. :054:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #265 Gepost op: 28 februari 2010, 19:12:45 »
Je carbs zullen door deze slangetjes nooit overlopen Paul. Dat doen ze door de koperen tuletjes onder aan je vlotterbakken. De slangetjes zijn idd puur voor ontluchting en kunnen in principe weggelaten worden. Het gevaar echter, bestaat dan uit het feit dat er vuil naar binnen kan dringen, dus zou je een soort hoedjes op de tuletjes moeten frutten, die langs onder open zijn oid, als je begrijpt wat ik bedoel  ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #266 Gepost op: 28 februari 2010, 22:38:55 »
Dus de ontluchting mag je wel afdoppen?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #267 Gepost op: 01 maart 2010, 19:23:57 »
Dan kan er druk verschil ontstaan en dat kan het mengsel verpesten, niet?
« Laatst bewerkt op: 01 maart 2010, 20:12:18 door Loki »

Offline Chupra Cabra

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 673
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #268 Gepost op: 01 maart 2010, 19:29:37 »
Dan kan er druk verschil ontstaat en dat kan het mengsel verpesten, niet?
:034:
RSV 1000 R (MILLE) GRC RRz **37**

Sunny

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #269 Gepost op: 01 maart 2010, 20:05:34 »
Als je die slangetjes zo lelijk vindt, waarom zet je er dan geen staalomwonden slangen op? Smoelt gelijk weer een stuk anders. Is maar een optie hoor, maar schoot me meteen te binnen en heeft wel een wat hoger bling-gehalte :018:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #270 Gepost op: 01 maart 2010, 20:16:20 »
Zou het niet op de overloop van de vulopening van de tank kunnen worden aangesloten? Met een filtertje ertussen lijkt me dat best een aardige oplossing.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #271 Gepost op: 02 maart 2010, 08:37:03 »
Er zit geen overloop op de vulopening van de tank. Te vol was destijds gewoon te vol en dan liep het over (en dat dus al een keer meegemaakt  :046:) .. Ontluchting geschiedt via een klein openingetje in de tankdop. Dit openingetje is open. Hier heb ik speciaal naar gekeken want dat is één van de euvels als de motor slecht loopt of inhoudt. Dan is dit openingetje dicht (vervuiling) en trekt de tank vacuüm. (lang leve internet...)

Stel dat je het aansluit op een vul overloop, is het dan niet zo dat als het overloopt de benzine dan in de ontluchting van je carb's loopt..??

Als je die slangetjes zo lelijk vindt, waarom zet je er dan geen staalomwonden slangen op? Smoelt gelijk weer een stuk anders. Is maar een optie hoor, maar schoot me meteen te binnen en heeft wel een wat hoger bling-gehalte :018:

Is zeker een optie.. Waar te koop..?? Toch niet Motoport..??  :032:

Voorlopig heb ik ze er gewoon aanzitten en dan via het blok naar beneden. T.z.t. eens kijken wat ik hiermee moet hoewel, en daar heb ik al naar gekeken, het schroefje wat dan losmoet onereikbaar is nu de gasfabriek er weer opzit..  :+

(hebben wij een sleutel-flater-topic..??)

Nog even ter zijde.. Bij AOC wat extra accukabel gekocht per meter (u weet wel van die ouderwetse zwarte ZEER stugge) en mij blauw gezocht naar de juiste ogen en kabelschoenen.. Loop ik gisteren in de MediaMarkt en normaal negeer ik de afdeling Blik-Boom-muziek-kasten maar dit keer niet. En wat zie ik tot mijn verbazing dan wel niet verbijstering. Grote rollen FLEXIBEL GEKLEURD accukabel in verschillende diktes.. En een HEEL rek vol met oogjes en kabelschoentje.. Normaal voor die petjes gasten in hun gepimpte roestige ragbakken maar waarschijnlijk ook bedoelt voor Paulussie..  :103: Het is maar dat u het weet...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #272 Gepost op: 02 maart 2010, 11:21:41 »

Als je die slangetjes zo lelijk vindt, waarom zet je er dan geen staalomwonden slangen op? Smoelt gelijk weer een stuk anders. Is maar een optie hoor, maar schoot me meteen te binnen en heeft wel een wat hoger bling-gehalte :018:

Is zeker een optie.. Waar te koop..?? Toch niet Motoport..??  :032:

HEBU Plus in Middelburg verkoopt het volgens mij. Misschien niet uit voorraad, maar het is zeker leverbaar. En met al je nieuwe gereedschapjes moet je er best weer wat moois van kunnen maken !

Succes !
Mr. Kik
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #273 Gepost op: 02 maart 2010, 17:43:03 »
Aha dan kan de kabel en schoentjes hier weer het rek in, lag er al een poosje voor je  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #274 Gepost op: 02 maart 2010, 17:43:50 »
Stel dat je het aansluit op een vul overloop, is het dan niet zo dat als het overloopt de benzine dan in de ontluchting van je carb's loopt..??

Dat lijkt me correct en tevens juist. Mij is het nooit overkomen dus ik zou me daar geen zorgen over maken. En als het een klein beetje is door rijden/klotsen gaat het niet eens verloren, over groen gesproken :053:

Voorlopig heb ik ze er gewoon aanzitten en dan via het blok naar beneden. T.z.t. eens kijken wat ik hiermee moet hoewel, en daar heb ik al naar gekeken, het schroefje wat dan losmoet onereikbaar is nu de gasfabriek er weer opzit..  :+

Voor zulke fratsen kan een haakse schroevendraaier een uitkomst zijn. Kost wel wat meen ik..

Nog even ter zijde.. Bij AOC wat extra accukabel gekocht per meter (u weet wel van die ouderwetse zwarte ZEER stugge) en mij blauw gezocht naar de juiste ogen en kabelschoenen.. Loop ik gisteren in de MediaMarkt en normaal negeer ik de afdeling Blik-Boom-muziek-kasten maar dit keer niet. En wat zie ik tot mijn verbazing dan wel niet verbijstering. Grote rollen FLEXIBEL GEKLEURD accukabel in verschillende diktes.. En een HEEL rek vol met oogjes en kabelschoentje.. Normaal voor die petjes gasten in hun gepimpte roestige ragbakken maar waarschijnlijk ook bedoelt voor Paulussie..  :103: Het is maar dat u het weet...

Paulus de kluskabouter :054: Altijd leuk en handig, zulke niet voor de hand liggende dingetjes.

Sunny

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #275 Gepost op: 02 maart 2010, 19:53:32 »
Als je die slangetjes zo lelijk vindt, waarom zet je er dan geen staalomwonden slangen op? Smoelt gelijk weer een stuk anders. Is maar een optie hoor, maar schoot me meteen te binnen en heeft wel een wat hoger bling-gehalte :018:
Is zeker een optie.. Waar te koop..?? Toch niet Motoport..??  :032
Ligt eraan hoe groot de opening van het slangetje moet zijn, anders kun je bij Moto16c wel een stukje staalomvlochten remleiding op de kop tikken, hoef je niet naar je grote vrienden van :093: MP

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #276 Gepost op: 02 maart 2010, 21:58:21 »
Aha dan kan de kabel en schoentjes hier weer het rek in, lag er al een poosje voor je  ;)
Oh ja shit, had ik even moeten laten weten..  :046:


Er hingen vandaag van die rare dingen in mijn tuin..Van die dingen met daaraan weer dingen. Ik dacht nog wat doen die dingen in mijn tuin. Van die dingen met daaraan weer van die dingen..



Niet zomaar dingen maar ook hele rare ronde dingen..



En na verloop waren die dingen met daaraan weer dingen opeens zwart...
Ik heb die dingen maar binnen gehangen aan/op de verwarming.. Wel raar van die dingen aan je verwarming.. Maar ja buiten laten hangen doe je niet zomaar met dingen. Iedereen wil van die dingen en straks zijn ze weg.



Na ja zwart, Rust-oleum zwart is toch een beetje zwart bruin heb ik zo het idee dus morgen maar eens goed bij daglicht kijken of ik die dingen zo hou..

Verder niet stil gezeten en toch wel een hoogtepunt op gebied van creativiteit gehad. Want wat doe je als je een beugeltje wil buigen van aluminium maar je hebt geen buigbank.. Dan zaag je een stuk aluminium af.
Klem je de aluminium strip tussen twee blokjes hout.



Dan zet je een blokje hout op het gedeelte dat je om wil buigen.



En dan in één ferme doch vloeiende beweging buig je het gedeelte om...



En voila, een beugeltje....  :034:



En trots dat ik ben, op mijn beugeltje... Dit geeft de burger moed want er moet nog wat meer gefreubelbeugelt worden..  :103:

Verder ontdekte ik bij het proef passen met de nieuwe uitlaat dat een stuk van een poot van de middenbok ernstig in de weg zit. Die middenbok zal aan het eind van het project toch het veld ruimen maar nu is ie nog wel handig. (Mooie paddock stands gezien bij Cranenburg voor weinig.. Nu nog kijken waar Cranenburg zit).

Met de poot maar even korte metten gemaakt, een klein stukje dan..

Voor:


Na:


Morgen staat er ander gefreubel op het programma..  :026:

 

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #277 Gepost op: 02 maart 2010, 23:19:02 »
Jij bent lekker bezig!!! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #278 Gepost op: 02 maart 2010, 23:29:11 »
Kijk dat schiet op hier  :039: Als ik zo vrij mag wezen, je hebt een mooi beugeltje gemaakt en is deze als voorbeeld of defenitief, zoja defenitief dan zal deze niet lang mee gaan want het is aluminium minder dik dan 6mm en dat gaat gegarandeerd buigen/scheuren ookal verdeel je je gewicht door een zitje er bovenop, mijn ervaring is dat dit kapot gaat sneller dan je denkt en zo een zitje kan doen scheuren. Als anderen wel goede ervaringen hebben graag ook reaktie want ik kom misschien negatief over terwijl het misschien wel een tip kan wezen, je zitje vers gespoten wat inzakt en scheurt...................bbbrr  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #279 Gepost op: 02 maart 2010, 23:37:26 »
Natuurlijk mag je zo vrij zijn, goede tips zijn altijd welkom en goede discussies leiden tot dieper nadenken en nieuwe inzichten.

Het beugeltje is eigenlijk definitief hoewel ik nog wel de bouten heb omgezet (zoals op deze foto zie ik nu..). Het beugeltje wordt niet belast. Hierop komt een aluminium plaat waarop accu en joetilitoeties komen te zitten. Onder de bult, u weet wel. Waar het zitje op komt te rusten besteed ik inderdaad aandacht aan het feit dat dat vlak moet zijn zonder spanning enzo.. Onderstaande foto geeft een beetje een beeld. (deze was eigenlijk niet voor publicatie want echt mooi is ie niet..) Vanuit hier komt er nog wel een beugeltje voor achterlicht en kentekenplaat.



Ik ben met de plaat al een beetje aan het freubelen maar dat was eigenlijk pas voor morgen..

« Laatst bewerkt op: 02 maart 2010, 23:47:19 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32154 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40565 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4950 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3588 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3350 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe