Thnx..
Het volgende is ook binnen. Een kleiner model accu dat volgens de gegevens nog wel de startmotor kan rond krijgen. Ik twijfel nog steeds of die (de startmotor) ook het veld moet ruimen maar voorlopig gaan we voor behoud. Stroom heb je sowieso nodig dus een accu moet er wezen. Dit is een aanzienlijk kleiner model, kijk maar naar de riginele op de achtergrond.
Ik heb het eerder gemaakt beugeltje opnieuw gemaakt maar dan van een millimeter dikker aluminium. 3 mm ipv 2 mm. Toch weer een stukje steviger en ik heb de gaten wat hoger geboord zodat het beugeltje wat lager komt te zitten.
De onderplaat die ik eerder had gemaakt kwam uiteindelijk ook niet door de keuring. Reden, niet demontabel en dat is als de zaak uit elkaar moet niet handig. Een millimeter dikker 2 mm ipv van 1 mm, gehaald bij Hollestelle..
De oude plaat:
De nieuwe plaat die nu binnen het frame valt:
En vervolgens heb ik wel twee uur op mijn oranje badkrukje naast mijn motortje gezeten. Ik wil iets wat op het eerste gezicht niet kan en toch wil ik het.. Alles moet in de kont verdwijnen, geen compromissen dus denken, passen en meten en maar uit proberen. Uiteindelijk heb ik het besluit genomen om het beugeltje iets in te nemen waardoor ik ruimte creëer voor de accu en aan de achterkant wat meer over heb.
En zoiets zal het toch moeten worden:
Ik laat het even rusten, komt goed. Nog even nadenken en mijn aandacht even op wat anders richten..
Bij Hollestelle heb ik ook nog een plaatje van 5 mm dik gekocht
En dat is voor de volgende uitdaging:
Dit moet anders. De tellers moeten dichter bij elkaar en iets naar het balhoofd toe. EN er moet ruimte komen voor wat controle lampjes. Dashboard vind ik een wat groot woord maar er moet nog wel iets aan bediening en/of controle op zitten.. Dus eerst fröbelen met een stukje karton.
De boel losmaken.
Het gefröbel overzetten op millimeter papier
En daarmee aan de gang op het plaatje aluminium wat ik ondertussen al wat ingekort heb. Nooit geweten dat aluminium zo makkelijk te zagen is..
Het grove werk wat bijvijlen en wat gaten boren en dan gaat het al ergens op lijken:
En uiteindelijk gaat het de goede kant op...
Ondertussen ligt er een stapeltje schuurpapier in diverse gradaties klaar om mee aan de slag te gaan. Eerst nog een startknop bestellen en dan kan ik de boel uitmeten en boren. 3 controle lampjes en een startknop. En dan gaan we vijlen, schuren en schuren en nog heel veel schuren...
En piekeren waar nog twee andere schakelaars komen.. Om over het achterlicht en het nummerbord maar te zwijgen. Dit is ook afgekeurd, niet stevig genoeg, te zwaar, te groot, niet mooi..