* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113802 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #280 Gepost op: 03 maart 2010, 00:04:43 »
Helemaal goed  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #281 Gepost op: 03 maart 2010, 21:23:43 »
Dus de ontluchting mag je wel afdoppen?

  :023: Goed lezen Freak! (met een hoedje oid, wat aan de onderkant OPEN is)

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #282 Gepost op: 03 maart 2010, 21:31:38 »
Geweldig lekker bezig Paulusssttt  :057:
Uhhh........wat je joetilitiesplaat betreft, komt bij volledig inveren je achterband daar niet tegen  :042:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #283 Gepost op: 03 maart 2010, 23:07:50 »
Geweldig lekker bezig Paulusssttt  :057:
Uhhh........wat je joetilitiesplaat betreft, komt bij volledig inveren je achterband daar niet tegen  :042:

  :o ..........................

Gelijk even gekeken en gelukkig is dit geen probleem. Ondertussen zitten niet meer de originele schoks eronder. Deze (Koni's) zijn een beetje langer waardoor de kont wat hoger komt te zitten.. Ook beter voor de naloop heb ik mij laten vertellen..

(was wel ff schrikken..)

Vandaag even met wat prutswerk bezig geweest. Ik heb het beugeltje van het voorspatbord weten te redden. Eerst de klinknagel door geslepen. Jammer dat de vonken het niet zo goed doen op de foto.



Van een zwart laagje voorzien want het ziet er niet uit. Belangrijk winstpunt want dit vormt een ideale bevestiging voor een bescheiden (kunststof) voorspattertje.



En het belangrijkste, het bevestigingspunt voor de voorrem slang/buis..



(Freak ik kom echt snel kijken wat je eventueel nog hebt liggen maar de tijd die ik heb stop ik even in het rijbaar krijgen van dit vuurduiveltje..)

Van het volgende item heb ik niet zoveel montage foto's. Ik dacht eraan toen mijn handen vol Never-Seez en Coper-slip zaten en dan kan je beter geen andere dingen aanraken.. Het terug plaatsen van voorbochten en uiteindelijk de demper. Een hele klus en vooral erg spannend. Eerst een dike holle koperen ring in het gat geplaatst en daarna de bochten erin duwen. Dan twee halve maantjes ertussen en dan daartegen de montage krans. Je zou dan even een derde hand wensen. Maar uiteindelijk is het gelukt en de demper hangt er nog beter bij dan vooraf bedacht een vooraf gemeten en gepast...



Het geheel



En van achter



Is het uit elkaar schroeven van schokbrekers een grote klus..?? I zou die veer een keer van zijn roest willen ontdoen...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #284 Gepost op: 03 maart 2010, 23:12:34 »
Ziet er allemaal weer keurig uit Paul!  :039:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #285 Gepost op: 04 maart 2010, 00:27:43 »
Ook beter voor de naloop heb ik mij laten vertellen..

Dat is voorkeursafhankelijk :034:

Is het uit elkaar schroeven van schokbrekers een grote klus..?? I zou die veer een keer van zijn roest willen ontdoen...

De schokker die onder m'n TL moet komen daarvan kun je met de hand de veer verwijderen. Maar ik denk niet dat het bij de jouwe zo makkelijk gaat om eerlijk te zijn.

Mooi dempertje trouwens :039:

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #286 Gepost op: 04 maart 2010, 07:01:39 »
Ziet er goed uit Paul, mooi puupie  :039:

Sunny

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #287 Gepost op: 04 maart 2010, 16:35:11 »
Eerst de klinknagel door geslepen. Jammer dat de vonken het niet zo goed doen op de foto.
De camera op nachtstand zonder flits doet wonderen :034:.
Is het uit elkaar schroeven van schokbrekers een grote klus..?? I zou die veer een keer van zijn roest willen ontdoen...
Je zou ze eventueel kunnen ontroesten d.m.v. een kleine, niet al te harde staalborstel, daarna ontvetten, opengeknipte binnenkant van een keukenrol ertussen zien te prutsen en dan spuiten (heb ik net even bedacht, wie niet sterk is moet slim zijn!).
Succes ermee!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #288 Gepost op: 04 maart 2010, 17:44:22 »
Is wel een plan.. Hier ga ik eens even over nadenken maar klinkt goed..!!  :039:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #289 Gepost op: 04 maart 2010, 18:09:35 »
Leuk he die schalmen plaatsen bij de bochten op het blok.............tip, een stukje plakband rond de schalmen houdt ze prima op hun plaats  :069: Plakband verbrand gewoon zie je niks van. Goed bezig weer en inderdaad een toffe pupe  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #290 Gepost op: 04 maart 2010, 18:41:07 »
Gaaf uitlaatje Paulusssttt :054:
Die schokbrekers kan je meestal met de hand uit elkaar halen hoor (als je een beetje elleboogstoom hebt), rechtop in de bankschroef met de onderste bevestiging, met de veerspanning in de laagste stand, met de volle hand de bovenste helft van de veer vastpakken en de veer naar beneden trekken en dan met de andere hand de halve maantjes vanonder het bovenste oog wippen  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #291 Gepost op: 04 maart 2010, 18:42:35 »
En opletten dat je vingers niet bekneld komen te zitten  :+

Ik ken het gevoel  :X
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #292 Gepost op: 15 maart 2010, 18:32:36 »
En hoe is die dan hier...............verdacht stil  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #293 Gepost op: 15 maart 2010, 18:36:10 »
Zit net de foto's te uploaden.. Maar eerst eten koken en als het te bikken is nog op eten ook..  8)

Nou eentje dan..  :103:

Omdat ik nog steeds als motto heb "zo kaal mogelijk" wilde ik dus niet de originele gashendel want daar zitten de nodige bedieningsknopjes aan. De CB heeft een trek- en een duw kabel. Eigenlijk trekken ze alletwee maar dan om beurten.. Maar we houden het op duw- trekkabel.. Dus dat was even zoeken. De eerste die aankwam was een dubbele trekkabel dus die kon linea recta terug naar Milano... Degene die daarna kwam was wel goed  8)



Die er aan het stuur zo uitziet



Voorzien van nieuwe gaskabels



 :D
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2010, 18:50:55 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #294 Gepost op: 15 maart 2010, 18:48:27 »
Mmmmmhhhhh dit smaakt naar meer  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #295 Gepost op: 15 maart 2010, 19:13:56 »
Mooi gasgevertje Paulusssttt, en de kabels zitten er ook weer technisch verantwoord aan  :071:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #296 Gepost op: 15 maart 2010, 20:01:52 »
Thnx..

Het volgende is ook binnen. Een kleiner model accu dat volgens de gegevens nog wel de startmotor kan rond krijgen. Ik twijfel nog steeds of die (de startmotor) ook het veld moet ruimen maar voorlopig gaan we voor behoud. Stroom heb je sowieso nodig dus een accu moet er wezen. Dit is een aanzienlijk kleiner model, kijk maar naar de riginele op de achtergrond.



Ik heb het eerder gemaakt beugeltje opnieuw gemaakt maar dan van een millimeter dikker aluminium. 3 mm ipv 2 mm. Toch weer een stukje steviger en ik heb de gaten wat hoger geboord zodat het beugeltje wat lager komt te zitten.



De onderplaat die ik eerder had gemaakt kwam uiteindelijk ook niet door de keuring. Reden, niet demontabel en dat is als de zaak uit elkaar moet niet handig. Een millimeter dikker 2 mm ipv van 1 mm, gehaald bij Hollestelle..

De oude plaat:



De nieuwe plaat die nu binnen het frame valt:



En vervolgens heb ik wel twee uur op mijn oranje badkrukje naast mijn motortje gezeten. Ik wil iets wat op het eerste gezicht niet kan en toch wil ik het.. Alles moet in de kont verdwijnen, geen compromissen dus denken, passen en meten en maar uit proberen. Uiteindelijk heb ik het besluit genomen om het beugeltje iets in te nemen waardoor ik ruimte creëer voor de accu en aan de achterkant wat meer over heb.





En zoiets zal het toch moeten worden:



Ik laat het even rusten, komt goed. Nog even nadenken en mijn aandacht even op wat anders richten..
Bij Hollestelle heb ik ook nog een plaatje van 5 mm dik gekocht



En dat is voor de volgende uitdaging:



Dit moet anders. De tellers moeten dichter bij elkaar en iets naar het balhoofd toe. EN er moet ruimte komen voor wat controle lampjes. Dashboard vind ik een wat groot woord maar er moet nog wel iets aan bediening en/of controle op zitten.. Dus eerst fröbelen met een stukje karton.



De boel losmaken.



Het gefröbel overzetten op millimeter papier





En daarmee aan de gang op het plaatje aluminium wat ik ondertussen al wat ingekort heb. Nooit geweten dat aluminium zo makkelijk te zagen is..



Het grove werk wat bijvijlen en wat gaten boren en dan gaat het al ergens op lijken:



En uiteindelijk gaat het de goede kant op...



Ondertussen ligt er een stapeltje schuurpapier in diverse gradaties klaar om mee aan de slag te gaan. Eerst nog een startknop bestellen en dan kan ik de boel uitmeten en boren. 3 controle lampjes en een startknop. En dan gaan we vijlen, schuren en schuren en nog heel veel schuren...

En piekeren waar nog twee andere schakelaars komen.. Om over het achterlicht en het nummerbord maar te zwijgen. Dit is ook afgekeurd, niet stevig genoeg, te zwaar, te groot, niet mooi..  :032:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #297 Gepost op: 15 maart 2010, 20:08:01 »
Netjes hoe je er mee bezig bent  :054:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #298 Gepost op: 15 maart 2010, 20:08:46 »
Inderdaad, leuk om te lezen dat je met durf gewoon een eind kunt komen !

Succes met het denkwerk !
Komt helemaal goed !

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #299 Gepost op: 15 maart 2010, 21:53:09 »
WTF paulus! Jij bent lekker bezig!


Keep up the good work  :036:
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32180 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40599 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4953 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3592 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3350 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe