* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977  (gelezen 113811 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #340 Gepost op: 30 maart 2010, 18:59:49 »
:020: Zal ie het wel niet goed gemeten hebben  :070:

Voor of na het zagen  ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #341 Gepost op: 31 maart 2010, 21:49:07 »
Tsja.. Om eerst maar even antwoord te geven op het zitje.. Ik weet het zelf eigenlijk nog niet. Het is allemaal try and error.

@Loki, ik heb meestal niks onder mijn zitje. Ik heb wel overwogen om het scharnierend te maken maar waarom zou ik. Bovendien zit ik nu zo laag mogelijk op het frame.. Bovendien moet ik nog wel iets kwijt aan de onderkant maar dat komt nog.

@Mechanic, de onderplaat van aluminium is langer geworden dan de onderplaat van polyester. Ik zag het niet zitten om het polyester onder door te laten lopen dus afgezaagd. Anders zouden het ook drie lagen worden en op het bevestigingspunt zelfs vier. Dat vind ik nogal wat. En het streven is zo eenvoudig mogelijk. Het liefst zou ik de kont van aluminium maken maar die bolling maken is nog een station te ver. Door het bolle gedeelte van het polyester zitje te gebruiken blijft er wel flexibiliteit over om het wellicht in de toekomst anders te maken, dan is de voorplaat alvast klaar. En ach, het kan altijd nog anders..

@Freak, 50km..?? Hier is het café dichterbij...  ;)

Een kussentje..? Een beetje vent heeft vet op zijn krent...  :018:


@Muur, NEE, HET WAS GEEN MEETVAUT..!!  :020:


Dan nu de vorderingen.

Aan de achterkant is er nog een beugeltje bij gekomen. Meer stabiliteit, mooiere afwerking en bevestiging voor achterlicht en (GRGRGRGGGGRRR>>) kentekenplaat.. En na grondig heroverwegen en puzzelen ziet het er ongeveer nu als volgt uit:



Wat ik zelf belangrijk vind is dat wat in rubber ophing nog steeds in rubber ophangt. Dat zullen die Japanners niet voor niks gedaan hebben en heb ik maar in stand gehouden.

Alle knoppen zijn van het stuur verdwenen maar toch heb je er minimaal nog vier nodig. Drie is mogelijk maar ik wil zonder licht kunnen starten vanwege het feit dat ik een veel kleinere accu, niet alleen qua afmeting maar ook qua spanning tot mijn beschikking heb. Vier knoppen: centraal aan/uit, startknop, licht aan/uit, licht groot/klein. Inderdaad, het contactslot is verdwenen. Zo kaal mogelijk.. Voorlopig heb ik daar hier voor een oplossing bedacht. Ik ben nog niet 100% overtuigd maar het begin is er. Alles is zo modulair dat het zo gewijzigd kan worden.



Hierna is het grote aansluitwerk begonnen. Kabels verlengen, verleggen, verwijderen, aanpassen kortom het grote knip, soldeer en bevestig werk. En vooral heel veel nadenken...



Stekkertjes, krimpkous..



Best leuk die gekleurde spaghetti...



Uit deze regenboog moet eens een werkend geheel komen..  :D



En hierna kwam het gedeelte waarbij ik even getwijfeld heb.

Ten eerste, omdat ik vandaag te horen kreeg dat ik aan een onrembare zelfoverschatting lijd..  :056:

Ten tweede, omdat ik een verhaal ken van iemand die heel enthousiast zijn motor begon op te knappen en sindsdien de vonken spoorloos verdwenen zijn en tot op heden nog niet zijn terug gevonden..  :/

Ten derde, ik de afgelopen dagen ook het verhaal van MotorFreak gelezen heb..  :|

Maar toch is de schaar en kniptang erin gegaan en volgens mij waren dit de overbodige kabels  :070:



En voorlopig ziet het er zo uit, inclusief nieuwe accu kabels..



De komende dagen moet alles aangesloten zijn mits er tussentijds geen plannen wijzigen. En dan het grote moment, kijken of alles het doet en het ook goed doet.. En zelfs een poging tot starten en lopen..

Hierna alles weer uit elkaar en de kabels omwinden zodat het een heuze kabelboom met aftakkingen is.
Moet zeggen dat ik dit toch wel heel spannend vind. Wordt vervolgd.  :039:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #342 Gepost op: 31 maart 2010, 22:01:52 »
Ziet er allemaal erg netjes uit! Je pakt het grondig aan  :054:

Hopen is het inderdaad op een startende motor, maar als zie ik hoe netjes/geordend je het aanpakt moet dat gaan lukken...
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #343 Gepost op: 31 maart 2010, 23:01:26 »
Zo de knetter dat mag er wezen Paulusttt  :036: Ziet er inderdaad heel netjes uit, netjes geordend en allemaal goede aansluitingen gemaakt en inderdaad ik heb me daar wat in vergist om alles gewoon of nieuw te monteren of overal goede stekkers aan te monteren, heb ik de prijs van moeten betalen met uren werk en zoeken maar dit is echt goed werk  :p

Misschien als de motor even draait eens voelen hoe warm je spanningsregelaar wordt, die vangt nu niet echt de rijwind natuurlijk, deze kan eventueel wat warmer worden doordat je een kleinere accu hebt en de spanning en de spanning niet allemaal kwijt kan, oplossing is altijd licht aan hebben tijdens het rijden  :034:

Goed bezig vent   :021:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #344 Gepost op: 31 maart 2010, 23:08:25 »
Thnx, thnx, thnx..  :097:

Dat vroeg ik mij dus af, hoe warm wordt een spanningregelaar..  :042:

Licht aan is een goede tip, desnoods verhuist ie naar de onderkant..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #345 Gepost op: 31 maart 2010, 23:17:11 »
Thnx, thnx, thnx..  :097:

Dat vroeg ik mij dus af, hoe warm wordt een spanningregelaar..  :042:

Licht aan is een goede tip, desnoods verhuist ie naar de onderkant..
Voorbeeld, die van de VF die wordt ongeveer 65 graden, iets warmer als normaal, van Benny een graadje of 18 maar die heeft geen dynamo meer  :+

Je kunt je hand er meestal niet goed opdrukken zonder dat het heet aanvoelt, de onderzijde kan wel maar dan vangt die zoveel rotzooi, andere kant is het een motor waar je van plan bent om overal mee te gaan rijden, geen pekel scheelt al een stuk, Benny vangt dus altijd pekel en dat ziet het het er niet fris meer uit na een aantal weken pekel..................Benny zijn kont staat wel ver open dus die vangt alles en die rijdt overal  :037:









The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #346 Gepost op: 31 maart 2010, 23:18:58 »
En kun je nagaan dat alles gewoon nog werkte, toen ik een stekker uit elkaar wilde halen vielen de draden er gewoon uit  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #347 Gepost op: 31 maart 2010, 23:22:43 »
Jemig dat ziet er (niet) uit..  :o

Ik ga het je laten weten want.. Op mijn aangeschafte multimeter zit ook een temperatuur meting..  :D



Goed gereedschap is het halve werk..  :026:


En nu als de sodemieters die foto's van die T500 op het forum zetten..  ;)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #348 Gepost op: 31 maart 2010, 23:58:00 »
Ik word steeds benieuwder naar het eindresultaat! En wat moet jij een denkrimpels hebben intussen! :103:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #349 Gepost op: 01 april 2010, 00:28:24 »

Ik word steeds benieuwder naar het eindresultaat!


Ik ook...  :037:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #350 Gepost op: 01 april 2010, 08:38:57 »
zo nu en dan kijk ik even snel naar de plaatjes, maar op 1 of andere manier kan ik het dan toch niet laten om ook de tekst te lezen....

goed bezig dus  :039:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #351 Gepost op: 01 april 2010, 12:27:00 »
ik zie dat je AMP's gebruikt ,dit kan heel goed maar je moet wel een juiste tang hiervoor gebruiken.

met die hele simpele tangen zit het echt niet goed vast en daar kom je vanzelf een keer achter omdat er iets gewoon niet meer werkt door een slechte verbinding op een gegeven moment.
en die op de spanningsregelaar zijn al best belangrijk


dit zijn de goede: ook niet zo duur meer tegenwoordigklik



deze zijn dus echt fout:


« Laatst bewerkt op: 01 april 2010, 12:35:50 door Zdpp »

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #352 Gepost op: 01 april 2010, 15:18:16 »
een goede en toch goedkope oplossing kan dan zijn (als je het niet toevallig toch al zo doet) :


stekkertjes zonder kunststof hulsjes vastknijpen, en na het vastknijpen van het stekkertje deze nog even vastsolderen.
daarna krimpkous erover, klaar  :+

kost wel iets meer tijd, maar heeft tot op heden bij mij prima gewerkt  :054:


Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #353 Gepost op: 01 april 2010, 20:56:58 »
Ziet er echt goed uit Paul  :036:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #354 Gepost op: 01 april 2010, 22:48:15 »
een goede en toch goedkope oplossing kan dan zijn (als je het niet toevallig toch al zo doet) :


stekkertjes zonder kunststof hulsjes vastknijpen, en na het vastknijpen van het stekkertje deze nog even vastsolderen.
daarna krimpkous erover, klaar  :+

kost wel iets meer tijd, maar heeft tot op heden bij mij prima gewerkt  :054:
Ik gebruik die hele dagen voor het werk, is gewoon goed maar bij een motor heb je te maken met bewegende delen en zoals |paulusttt het ook vastkrimpt dan zit het prima, er zijn mensen die zonder vast te krimpen ook 900km in 3 dagen hebben gered met open draden, kou vochtigheid enz  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #355 Gepost op: 02 april 2010, 10:28:11 »
Dat is inderdaad een hele mooie krimp tang maar hier staat even de investeringskraan dicht. Als ik soms zo om mij heen kijk mag ik wel vijf caféracers bouwen en succesvol verkopen wil ik het er nog een beetje uithalen.. En dan moet het caferacebouwgebeuren nog lukken ook..  :|

Maaarrrrr inderdaad, het zekere voor het onzekere en daar waar mogelijk soldeer ik ook de AMP's (mooi, weer een term geleerd) vast. Daar hoef je meestal niet eens het kunststof hoesje voor te verwijderen. Een goede vloeitemperatuur is het belangrijkste. Voor het fiijne werk heb ik een 15W boutje van Weller. Voor het zwaardere werk heb ik een 60W stookpook van Muur geleend. Ik heb zelfs mijn accuklemmen met de gasbrander vastgesoldeerd.. Het zekeren voor het onzekere. En ik heb er nog een foto van ook.



Hierin moest het gisteren allemaal gebeuren. Voor het soldeer werk voorzien van een glimlaagje want straks eenmaal vast kan het niet meer uit elkaar. Het kastje komt wel onder mijn zitje maar mocht iemand daar kijken moet het toch een beetje glimmen.



Alles binnen handbereik en gaan. Schema erbij en vooral denken bij wat je doet. Ik hoop dat ik genoeg nagedacht heb en dat alles klopt want als hier een denkfout in zit dan heb ik een probleem. En als straks alles in elkaar zit is het moeilijk te achterhalen waar dan de fout zit.. Uiteindelijk zit het er zo uit. Netjes gescheide gezekerde stroomkringen die toch ook weer geschakeld zijn. Alles loopt over de hoofdzekeringen maar licht is in twee circuits gescheiden. Mocht de zekering voor het hoofdlicht uitfikken dan heb ik nog altijd klein parkeerlicht voor en achter over de hoofdzekering. Tellerverlichting loopt sowieso over de hoofdzekering zodat dat ook altijd blijft branden.

Afijn, uiteindelijk ziet het er allemaal zo uit..



Voor mijzelf nog even een foto van mijn werkplekje  :D



De uiteinden nog voorzien van krimpkous en de juiste stekkertjes. Daarna in het geheel bouwen en de aan te sluiten draden op lengte inkorten en voorzien van stekkers en dan.. En dan..

Hoogtepunt moet je nooit te lang uitstellen en op het juiste moment knallen maar helaas wordt dat zoals het er nu uitziet pas na het weekend. Eerst dit weekend de Duitsers pesten en Pasen vieren..  :022:

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #356 Gepost op: 10 april 2010, 19:24:36 »
De afgelopen dagen weer niet stil gezeten. De laatste eindjes aan elkaar geknoopt en daarna kabels met trekriempjes vast gezet. Ik wilde wel eens weten of ie zou starten, of ie zou rijden en hoe het geheel er een beetje uit zou zien. In een gang krijg je daar niet zo'n blik op. Laat ik even voorop stellen, dit is de basis. Vanuit hier moet het wat gaan worden. En een rondje rijden zou ook wat meer gevoel geven.

Eerst het geheel maar eens naar buiten gerold en in het zonnetje gezet.





Zoals je ziet staan er op de kont nog rode strepen. Hier ben ik over aan het nadenken of ik dit zal inkorten.





En dan de grote vraag, zou ie het doen...



Het zou niet eerlijk zijn om net te doen alsof dit de eerste trap was..  ;)
Ik had binnen al een keer geprobeerd te starten en dat wilde niet lukken. Tot ik weg liep en zag dat er in de kelken nog de papieren prop zat die iedereen dus ook ik er altijd in stoppen. Ja dan doet ie het dus niet... :033:

En daarna sloeg ie in één keer aan.. Je kan je wel voorstellen hoe prettig dat was..

Ik heb er ook al een stuk mee gereden. Naar Renesse op en neer. Op de terugweg ben ik mijn spiegel met stuureinddop verloren. Die zat niet goed vast en begon mee te draaien in de wind en uiteindelijk heeft ie de vrije wereld gekozen. Ik ben de Veersegatdam een keer op en neer gereden maar niets gevonden. Spiegel kwijt, einddop kwijt.. En het was zo'n mooi spiegeltje.. Dus op zoek naar een nieuw spiegeltje.

Het blok loopt nog niet goed maar dat kan ook niet anders. Van origineel luchtfilter naar kelken is dag en nacht verschil. Bij plots gas open hikt ie en houdt ie even in.. Maaarrrr... Bij terug accelereren heerlijke roggels uit het pijpje..  :022: Hoop dat dat bij de juiste afstelling niet weggaat.
Verder moet er nog heel veel op mijn figuur en beperkingen afgesteld worden. Hoogte en lengte clip-ons en t.z.t. een rem schakelset met door middel van juiste schets platen het geheel op de goede plek. Nu is dat nog een beetje behelpen. Op zoek naar een geschikte voorspatter en meer van dat soort dingen. Koplamp, nieuw rubber enz. enz. Maar al met al, zoals gezegd, de basis is er..

Nu weer grotendeels uit elkaar en dan kabelboom inwinden en alles op z'n plek monteren en een betere afwerking geven.. Wordt vervolgd..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #357 Gepost op: 10 april 2010, 19:38:43 »
lekkere sound in die puupjes paul ga zo door man
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

eliminator

  • Gast
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #358 Gepost op: 11 april 2010, 00:13:56 »
Zonde van je spiegel! Ziet er verder al blits uit hoor :054:
Geen houten achterwerk na je ritje? :p

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: [Paulussst] Honda CB400F super sport 1977
« Reactie #359 Gepost op: 11 april 2010, 00:57:07 »
Netjes hoor Paulussstt :103:
Enne gewoon es een belletje naar het politieburo kan wonderen verrichten voor je spiegeltje.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
157 Reacties
32180 Gelezen
Laatste bericht 02 november 2008, 19:20:15
door The Mechanic
[Screwbeast] HONDA CBR 600RR

Gestart door SCREWBEAST « 1 2 ... 9 10 » De Garage - Onze Motoren

194 Reacties
40599 Gelezen
Laatste bericht 04 augustus 2008, 23:50:18
door Loki
17 Reacties
4953 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
9 Reacties
3592 Gelezen
Laatste bericht 10 augustus 2011, 21:24:10
door Dick
4 Reacties
3351 Gelezen
Laatste bericht 11 mei 2013, 09:25:29
door Pepe