* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 51772 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #140 Gepost op: 25 april 2010, 09:53:35 »
Gister even een moment van juichstemming :)
De fan sloeg aan... :021:
Buitentemperaturen wat warmer en veel optrek en doortrekmomenten, en jawel hoor!
Ik zal voortaan iets minder snel roepen... :097:

Ondanks alles toch ook weer wat wijzer over de werking van het koelsysteem... 8)

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #141 Gepost op: 25 april 2010, 10:05:45 »
Ach je bent nooit te oud om wat te leren toch? :+
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #142 Gepost op: 25 april 2010, 13:30:09 »
Dan doet die zijn werk inderdaad wel heel goed, bij veel belasting dus aanslaan en bij stationair duurt het lang voor die aanslaat....................goed bezig  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #143 Gepost op: 06 mei 2010, 19:40:36 »
Me vandaag dus maar eens verdiept in het koelsysteem; met als slachtoffer de donormotor...
Heerlijk om zo op het gemakkie alles eens uit te puzzelen, slangetjes te volgen, zo nu en dan de verkeerde los te trekken :037:
De vloeistof van de donor zag er aanmerkelijk beter uit dan die van de lopende; mooi groen en een flinke hoeveelheid! Gelukkig had ik een teiltje binnen handbereik..

Weer wat wijzer en zo ziet de donor er nu uit..


Hier een paar onderdeeltjes die er vanmiddag aan moesten geloven; viel nog niet mee, want het zat behoorlijk muurvast..leve de WD 40!





Andere onderdelen zaten al in de kofferbak of liggen hier al in het schuurtje te wachten op een opknapbeurtje waarna ik ga beslissen of ik de boel over zal zetten of niet..

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #144 Gepost op: 06 mei 2010, 23:20:37 »
goed bezig Lisan :039:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #145 Gepost op: 06 mei 2010, 23:38:42 »
Slopen rulezzzz  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #146 Gepost op: 07 mei 2010, 11:01:47 »

Hier een paar onderdeeltjes die er vanmiddag aan moesten geloven; viel nog niet mee, want het zat behoorlijk muurvast..leve de WD 40!


WD40 is niet het best werkende product voor dit klusje. Ik raad je aan dit product te kopen. Is er ook in 110 ml verpakking en werkt veel beter..

Kroon kruipolie + MoS2




Omschrijving
Kruipolie + MoS2 is een sterk penetrerende, roestlosmakende vloeistof, die onder de gevormde roestlaag dringt van vastgeroeste metaaldelen.
Kruipolie + MoS2 bevat additieven waaronder het bekende droogsmeermiddel Molybdeen Sulfide (MoS2)en colloïdaal grafiet, waardoor het produkt uitstekend smeert en een extra bescherming geeft tegen corrosie en slijtage.
Toepassing
Kruipolie + MoS2 is een sterk penetrerende, roestlosmakende vloeistof, die onder de gevormde roestlaag dringt van vastgeroeste metaaldelen. Het product is geschikt voor het gangbaar maken van alle door roest vastzittende metalen delen zoals bouten, schroeven, moeren, scharnieren, etc.
Deze Kruipolie + MoS2 wordt geleverd in een bijzondere verpakking met pompspray zonder drijfgas.

Verpakking
12 x 300 ml pompverstuiver ref.nr. 40016
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #147 Gepost op: 07 mei 2010, 13:14:26 »
Thanx Paul! Waar heb jij het gekocht? Of is het in alle klussenzaken te vinden?
Anders zal van der Peyl het ook wel hebben denk ik?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #148 Gepost op: 07 mei 2010, 13:19:03 »
Is nagenoeg overal te koop, v/d Peijl, Halfords, OAC.
Misschien ook wel bij Karwei, Gamma, Praxis..

Wel even opletten dat je de goede hebt want er zijn heel vel Kroon producten. Deze werkt echt super. ook gebruikt om die stutbolts uit mijn blok te krijgen. Na twee weken WD40 geen beweging, na twee dagen kruipolie.. LOS..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #149 Gepost op: 07 mei 2010, 18:15:26 »
WD-40 tast bovendien rubber aan en als je echt goeie kruipolie zoekt.................Hepro Tech KP22 Super kruipolie , zooitje warm stoken, kruipolie erop en zo al honderen rotte bouten weer kunnen uitdraaien  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #150 Gepost op: 07 mei 2010, 18:19:09 »
 :036: voor de tips!!!
Dat WD 40 rubber aantast wist ik nog niet...goed om hier rekening mee te houden!!

Dat warm stoken doe je dan zeker met zo'n gasbrander? Meer dan een haarfohn heb ik niet tot mijn beschikking..en een soldeerbout.. :032:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #151 Gepost op: 07 mei 2010, 18:21:56 »
Inderdaad brander, soms een heteluchtbrander en goed ventieleren  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #152 Gepost op: 07 mei 2010, 18:47:23 »
Inderdaad brander, soms een heteluchtbrander en goed ventieleren  :103:

ff heet stoken en daarna met de plantenspuit eroverheen. door het uitzetten en snelle krimpen ism kruipolie komt het altijd wel los.

Bij mn GS werkte het in ieder geval voor de boutjes waarmee het uitlaatsysteem vast zat  :034:
Straight to your face with the truth!

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #153 Gepost op: 07 mei 2010, 18:54:09 »
tot nu toe is het me gelukt met mijn spierkracht (is die fitness toch nog ergens goed voor)
Bij de uitlaat was het tot nu toe idd nog het lastigst; ook een schroef afgedraaid, maar toch los gekregen..
Ik zal eens rondvragen voor zo'n brander in de familie/kennissen kring...moet vast ergens te lenen zijn..
Zal vast nog eens nodig zijn, want ben nog maar aan het begin met de sloop.. :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #154 Gepost op: 07 mei 2010, 18:57:40 »
Inderdaad brander, soms een heteluchtbrander en goed ventieleren  :103:

ff heet stoken en daarna met de plantenspuit eroverheen. door het uitzetten en snelle krimpen ism kruipolie komt het altijd wel los.

Bij mn GS werkte het in ieder geval voor de boutjes waarmee het uitlaatsysteem vast zat  :034:
Wel gevaarlijk want door de krimp scheurt aluminium eerder dan de ijzeren bouten  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #155 Gepost op: 07 mei 2010, 18:58:48 »
tot nu toe is het me gelukt met mijn spierkracht (is die fitness toch nog ergens goed voor)
Bij de uitlaat was het tot nu toe idd nog het lastigst; ook een schroef afgedraaid, maar toch los gekregen..
Ik zal eens rondvragen voor zo'n brander in de familie/kennissen kring...moet vast ergens te lenen zijn..
Zal vast nog eens nodig zijn, want ben nog maar aan het begin met de sloop.. :026:
let wel op want overal zit vet, voor je het weet brandt dat als de hel  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #156 Gepost op: 07 mei 2010, 19:03:40 »
precies!  ;) Zal mijn moeder vast niet op prijs stellen dat ik haar garage afbrand... Het hele gebeuren wordt toch al met argusogen bekeken... :p

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #157 Gepost op: 07 mei 2010, 19:04:41 »
precies!  ;) Zal mijn moeder vast niet op prijs stellen dat ik haar garage afbrand... Het hele gebeuren wordt toch al met argusogen bekeken... :p
Zaterdagje en dat ding is in delen  :018:

heeft deze nog een kenteken overigens?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #158 Gepost op: 07 mei 2010, 19:11:15 »
Ja maar wil het graag zelf uitpuzzelen...en dat is in het begin niet zo snel natuurlijk.. :012: De stukken neem ik mee naar huis voor nadere inspectie en verzorging :D

De motor heeft een kenteken en is geschorst. Ip starte hij nog toen ik hem meenam. Liep toen wel op drie poten,maar bij nadere inspectie bleek dat er 1 van de bobines niet aangesloten zat, dus dat was niet verwonderlijk.

Nog een vraagje;  zijn er onderdelen of stukken van het blok die je niet zonder olie mag laten staan? Ik kan me zo voorstellen dat dat niet altijd bevorderlijk is..
Zo is de tank aan de buitenkant veel mooier dan die ik nu heb, maar hoe de binnenkant inmiddels is weet ik niet. Heb wel een hele uitleg hoe ik dat opnieuw moet coaten enzo, dus dat kan ook altijd nog.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #159 Gepost op: 07 mei 2010, 19:30:13 »
blokdelen direkt uit het blok bewaar ik wel met een laagje olie tegen het roesten maar waar en hoe het ligt opgeslagen is veel belangrijker, stof, zand enz zijn killers.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8645 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
21436 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
82378 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
18116 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2247 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk