* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] Kawasaki ZL  (gelezen 53075 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #60 Gepost op: 31 januari 2010, 16:11:30 »
Zo, Lisan, daar ga weer mooi van genieten! Het is inderdaad maar te hopen dat de pekel eventjes niet meer nodig zal zijn.
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #61 Gepost op: 31 januari 2010, 17:33:49 »
Zo, Lisan, daar ga weer mooi van genieten! Het is inderdaad maar te hopen dat de pekel eventjes niet meer nodig zal zijn.
Begin maart pas want anders heeft mijn pekelfiets te weinig zout gegeten  :048:

Op de terugreis in de buurt van WPHD kreeg ik ff een lading hagel over me heen, allemaal kleine knikkertjes en dat was ff goed glijden geblazen  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #62 Gepost op: 31 januari 2010, 18:48:20 »
hier geen hagel gezien! Was vast erg plaatselijk dan!
Gelukkig weer heelhuids thuis dan, maar jij bent wel het nodige gewend!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #63 Gepost op: 31 januari 2010, 18:56:01 »
hier geen hagel gezien! Was vast erg plaatselijk dan!
Gelukkig weer heelhuids thuis dan, maar jij bent wel het nodige gewend!
Was net ff een rotbui maar heb toch een mooie 120km nog gereden en km-teller werkt weer ondertussen  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #64 Gepost op: 31 januari 2010, 19:09:15 »
Ik heb ooit dankzij zo'n buitje een volvo total loss gereden, dus ik hou niet zo van die buitjes...levensgevaarlijk!!

Was vast een beetje vocht in je kilometerteller..
En de elifantkleding? Goed bevallen? Na 120 km zal je het wel gevoeld hebben..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #65 Gepost op: 31 januari 2010, 19:39:30 »
Geen vocht maar wel pekel in de sensor tussen opnemer en dashbord.............ja de kleding bevalt prima maar is eigenlijk wel te dik om dat een uur of 6 aan te hebben, evengoed gaat die wel mee  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #66 Gepost op: 14 februari 2010, 17:38:59 »
Rubbers van de donor bekeken; voelen ook spijkerhard aan! :017:
Tank gedemonteerd en een begin gemaakt met het koppelsysteem..
De ellende van ergens anders sleutelen is dat je niet altijd alles bij de hand hebt en het berekoud was in het schuurtje.
Wordt dus vervolgd en de rubbers ga ik maar bestellen.. :071:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #67 Gepost op: 14 februari 2010, 18:09:33 »
Juist oke, je motor staat trouwens toch wel onder een hoes, er mag geen water in je carbs komen natuurlijk  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #68 Gepost op: 14 februari 2010, 18:12:54 »
Deze staat binnen in een schuur; wel koud, maar niet vochtig.
Voor ik nu verder ga eerst de olie eruit laten lopen maar.. (toch?) ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #69 Gepost op: 14 februari 2010, 18:15:51 »
Deze staat binnen in een schuur; wel koud, maar niet vochtig.
Voor ik nu verder ga eerst de olie eruit laten lopen maar.. (toch?) ;)
Als je blokdelen wilt demonteren wel handig of ze moeten er niks om geven dat de grond ietwat zwart wordt  :+ Vergeet niet je filterpot ook te legen, daarna gewoon handvast terug zetten zodat er geen gaten open blijven.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #70 Gepost op: 14 februari 2010, 23:11:28 »
Ik mag domme vragen stellen als beginnend sleutelaarster he? :+
Nu zat ik al die onderdelen eens te bekijken op cms en nu vraag ik me af wat het verschil is tussen Duct, carburator en holder carburator.
Het zit volgens mij op het zelfde plekje. Zit het rubber in de holder? De duct in de holder zeg maar...
Als dat zo is,moet ik nog even verder slopen want dan heb ik het rubber nog niet goed kunnen bekijken...
Snap je het nog? ;)

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #71 Gepost op: 15 februari 2010, 05:08:50 »
Ik mag domme vragen stellen als beginnend sleutelaarster he? :+
Nu zat ik al die onderdelen eens te bekijken op cms en nu vraag ik me af wat het verschil is tussen Duct, carburator en holder carburator.
Het zit volgens mij op het zelfde plekje. Zit het rubber in de holder? De duct in de holder zeg maar...
Als dat zo is,moet ik nog even verder slopen want dan heb ik het rubber nog niet goed kunnen bekijken...
Snap je het nog? ;)

Hoi Lisan, Heb je even?  :103:

Iik heb even gekeken voor je op CMS,  Duct en Carburetor, Carburetor Holder.

Het woord Caburetor zegt het al, dat is de Carburateur zelf....de Holder is het het Rubber tussen de cilinderkop en je Carb.(deze zitten VOOR je carb)
De Duct is het rubber tussen de Luchtfilterhuis(die dingen die ACHTER je carb zitten) en je Carb.

Deze rubbers zitten dus niet in elkaar, het zijn 2 aparte rubbers......die 2 rubbers vormen eigenlijk als het ware een soort van pijp die alleen lucht zou transporteren als je die aan elkaar zou zetten, alleen is het zo dat tussen die pijp een gasfabriek (een caburateur in dit geval  :018:) zit. Op alleen lucht doet je motor het niet helaas.
Dan heb je dus 2 delen nodig van die pijp, anders zou je er geen carb tussen kunnen zetten, dat zijn dus dan je Carb holder en die Ducts die je op de tekeningen van CMS ziet. (en dat is uitgelegd van 1 cilinder, je hebt 4 cilinders.....dus 4 carb holders en 4 ducts in totaal)

Dus de Carb holder maakt het mogelijk om je carburateur vast te maken aan de cilinderkop, en de (air) Duct is de verbindings pijp tussen de carburateur en je luchtfilterhuis.
En deze laatste lekken dus lucht op je carburateurs waardoor de lucht filter niet optimaal werkt en dus je motor inhoudt als je flink gas geeft.
Dat klopt ook wel want je ideale brandstof mengsel wordt armer(te veel lucht).

Pfff..ik hoop dat je het snapt :+
BA heeft even een goed half uurtje aan het zoeken geweest......carb holder...een ditje en een datje.. :042:  :043: maar ik heb het gevonden.  :039:

Ik hoop dat je hier wat mee kunt....succes! :026:

« Laatst bewerkt op: 15 februari 2010, 05:16:55 door BA Searcher »

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #72 Gepost op: 15 februari 2010, 23:03:07 »
Thanx BA! Ik ga dan maar de rubbers bestellen die Freak en Sunny hebben aangegeven,moet het goed komen denk ik. Maar toch ga ik verder slopen, want ik ben nu toch wel benieuwd hoe het er in het echt uitziet! :022:

Sunny

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #73 Gepost op: 16 februari 2010, 14:06:53 »
Even ter verduidelijking op de post van BA:
volgorde is:
- motoblok
- rubbers
- carbs
- rubbers
- luchtfilterkast
De rubbers die jij moet hebben zitten aan je luchtfilterkast, het nummer heb je als het goed is bij de papieren van je motor zitten. Zijn deze trouwens:


eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #74 Gepost op: 16 februari 2010, 14:20:52 »
Klopt Sunny! Ik ging twijfelen omdat deze er veel zachter uit zien en de andere meer lijken op wat ik al gezien had. Vandaar dat ik toch ook verder kijk, ben maar een klein beetje eigenwijs hoor... :D
Degene die Freak had aangewezen zijn op de donor net zo hard. Maar ik ga ze bestellen en verder met de sloop van het koppelsysteem en de oliedruk meter..(vandaar dat de olie er eerst uit moet.)
Hij gaat er al armetierig uitzien hoor! ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #75 Gepost op: 16 februari 2010, 17:37:30 »
Oliedruk sensor  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #76 Gepost op: 16 februari 2010, 17:39:05 »
had al zo'n vermoeden dat het de sensor was idd.

maarre eliminator jhe bent goed bezig lekker zelf knutselen aan de donor motor daar leer je een heleboel van.  :054:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #77 Gepost op: 16 februari 2010, 17:54:05 »
 :D Ach ja, als het beestjemaar een naam heeft en volgens mij bedoelen we allebei die schroef die helemaal onderaan zit, met twee draadjes er naar toe...


Kan ik die draadjes eigenlijk gewoon afknippen of wil je alles? :026:

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #78 Gepost op: 16 februari 2010, 18:08:31 »
2 draadjes??  :042: ik kan me herinneren dat er maar 1 draadje zat op je sensor.....,geen 2

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] Kawasaki ZL
« Reactie #79 Gepost op: 16 februari 2010, 18:10:08 »
Misschien dat ie het daarom niet deed? :042:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
36 Reacties
8842 Gelezen
Laatste bericht 25 augustus 2007, 20:49:26
door V-Strom Pierrio
118 Reacties
21980 Gelezen
Laatste bericht 30 juli 2010, 18:16:53
door MotorFreak
[Eliminator] DR 350

Gestart door eliminator « 1 2 ... 28 29 » De Garage - Onze Motoren

577 Reacties
84692 Gelezen
Laatste bericht 28 januari 2013, 18:52:44
door Dick
109 Reacties
18641 Gelezen
Laatste bericht 04 mei 2012, 20:43:55
door The Hawk
2 Reacties
2299 Gelezen
Laatste bericht 01 mei 2011, 21:35:03
door The Hawk