* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Border] SP2  (gelezen 24767 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #100 Gepost op: 20 april 2011, 21:59:49 »
of m'n handje trainen met zo'n knijpballetje  :+
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #101 Gepost op: 20 april 2011, 22:13:38 »
Oooooooo zwak handje, flink door oefenen :070:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Border] SP2
« Reactie #102 Gepost op: 20 april 2011, 22:29:24 »
of m'n handje trainen met zo'n knijpballetje  :+

Arme Bertus  :X

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #103 Gepost op: 20 april 2011, 22:48:25 »
@border meestal zijn die dingen wel specifiek maar voor een sp2 is vast iets te vinden!
Straight to your face with the truth!

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Border] SP2
« Reactie #104 Gepost op: 21 april 2011, 07:33:19 »


Je bedoelt dat soort wieltje tussen de hendel en handvat, dat staat al op z'n kleinst.
Jeroen (van Abco) zei dat je eventueel wel die hendel zelf wat kan verbuigen, maar ben bang dat dat
de veiligheid niet ten goede komt. Er zit dan toch een zwakke plek in zou ik zo denken.

ik heb er toch andere op zitten  :042:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #105 Gepost op: 21 april 2011, 12:06:44 »
moeilijk uit te leggen. Ik heb ook kleine handen dus ik moet mijn vingers strekken om de handle te kunnen pakken. die afstand handle-handvat blijft gelijk of je moet een gevormde handle kopen. Wat je doet met die knop heb ik gemerkt is het punt waarop jou koppeling "pakt" verleggen tussen het handvat en de handle in rustte. Het is dus niet zo dat als je aan het schijfje draait dat de handle dichterbij komt.
Bij de rem ga je dus afstellen of hij helemaal bij het begin van het knijpen al reageert of ergens halverwege..

dat is mijn gevoel wat ik erover heb.

Ja ik begrijp het hoor, denk ik :D Mijn idee is dan de hendel dichtbij te zetten. En met bijv een schroefje te voorkomen dat de hendel terug gaat naar de maximale afstand. Probleem is dat dat wel een beetje nauwkeurig moet omdat de koppeling anders niet vrij komt en kan gaan slippen :054:

Jeroen (van Abco) zei dat je eventueel wel die hendel zelf wat kan verbuigen, maar ben bang dat dat
de veiligheid niet ten goede komt. Er zit dan toch een zwakke plek in zou ik zo denken.

Het aluminium zal er niet sterker op worden maar sterk genoeg om mee te blijven koppelen. Waarschijnlijk moet de hendel dan wel wat verhit worden? Als backup kun je altijd een extra handel meenemen in het bergvak op de speetwee.. zit je in elk geval nooit zonder!

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #106 Gepost op: 03 mei 2011, 15:26:57 »
De krukelrit is prima verlopen, totaal geen last van die hand,
het scheelt dus dat de hoek van de handle is veranderd.

In een oude Motoplus kwam ik nog een artikel tegen over de SP2
en dan voornamelijk het verschil met de SP1.

Vergeleken met de 1 kent de 2 een aantal veranderingen.
Het blok bijvoorbeeld, daarvan zijn de gasklephuizen vergroot en de injectie
en mapping aangepast. Resultaat is een blok dat qua vermogen ongeveer
hetzelfde aanvoelt als zijn voorganger, maar dan met een boterzachte gasrespons.
Minpunt is het gebrek aan daadkracht bij lage toerentallen.

De grootste veranderingen zitten echter in het rijwielgedeelte met een
nieuw frame en nieuwe swingarm en een geometrie met destijds de steilste
balhoofdhoek van alle Honda's: 66,5 graden. Nerveus is de SP2 allerminst, onder
andere door de langere swingarm. De stabiliteit is enorm en hetzelfde geld voor
het stuurgemak en de precisie. Dat laatste is onder andere te danken aan de
verbeterde vering, die veel minder houterig aanvoeld dan de vering van de SP1.
Al met al toch best wat verschillen tussen die twee.

SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: [Border] SP2
« Reactie #107 Gepost op: 03 mei 2011, 17:00:24 »
De Firestorm lustte nog wel een aardige slok, doet de sp2 het in dat opzicht ook beter?
Het verbruik zoals met de Krukeltoer zou een goede indicatie zijn.

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: [Border] SP2
« Reactie #108 Gepost op: 03 mei 2011, 17:05:37 »
Kleine dameshandjes zijn in het voordeel met remmen, het aanleggen gaat mooi gelijkmatig omdat ze de kracht wat op moeten bouwen.
Met als resultaat een kortere remweg.
Dit kregen we eens te horen van een agent van het ongevallen analyse team(tijdens een VRO dagje) nadat een dame in het gezelschap met een stel identieke remsystemen steeds de kortste remweg neer kon zetten.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Border] SP2
« Reactie #109 Gepost op: 03 mei 2011, 19:03:18 »
Kleine dameshandjes zijn in het voordeel met remmen, het aanleggen gaat mooi gelijkmatig omdat ze de kracht wat op moeten bouwen.
Met als resultaat een kortere remweg.
Dit kregen we eens te horen van een agent van het ongevallen analyse team(tijdens een VRO dagje) nadat een dame in het gezelschap met een stel identieke remsystemen steeds de kortste remweg neer kon zetten.
Was misschien ook wel een vrouwtje met een geringe massa traagheid Koos  ;)

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: [Border] SP2
« Reactie #110 Gepost op: 03 mei 2011, 19:31:02 »
Hee ik zit Border op te peppen met feiten ja  :093:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #111 Gepost op: 03 mei 2011, 20:03:03 »
waarschijnlijk zo een vel over been geval waait nog net niet weg kun je zeker snel remmen :018:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: [Border] SP2
« Reactie #112 Gepost op: 03 mei 2011, 21:27:58 »
ben gelukkig weer wat afgevallen na al die rugperikelen, maar vel over been ben ik nog niet hoor haha

Aladin: een poosje geleden samen de sp's afgetankt en toen bleek bij de volgende tankbeurt dat er bij de SP1 3 liter meer in moest,
ik ben niet zo goed in rekenen hoor, maar de 2 is dus wel wat zuiniger
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: [Border] SP2
« Reactie #113 Gepost op: 03 mei 2011, 22:54:22 »
Nou als je na 200km maar weet of het dichterbij de 10 dan de 20 liter is dan  :039

Zo'n Firestorm heeft me indertijd flink gejeukt eerlijk gezegd maar het verbruik van 1:10/12 was me te gortig.
Maar dat geluid van de sp2, was een genot om er even achter te zitten  :+
Niet zomaar herrie, echt die zware dierlijke grom  :054:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #114 Gepost op: 03 mei 2011, 23:18:25 »
90 graden v-twin, bijna altijd goed :057:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Border] SP2
« Reactie #115 Gepost op: 04 mei 2011, 10:34:52 »











Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Border] SP2
« Reactie #116 Gepost op: 04 mei 2011, 10:45:43 »
ben gelukkig weer wat afgevallen na al die rugperikelen, maar vel over been ben ik nog niet hoor haha

Aladin: een poosje geleden samen de sp's afgetankt en toen bleek bij de volgende tankbeurt dat er bij de SP1 3 liter meer in moest,
ik ben niet zo goed in rekenen hoor, maar de 2 is dus wel wat zuiniger
De sp2 is de door ontwikkelde motor he  :093: . De sp1 is in die zin ook een echte replica, als je kijkt naar hoe de bedrading aangelegd is.  Daardoor is hij ook gevoeliger voor elektrische storingen ( vocht ) dan de sp2 en hoor je vaak de klacht dat de F1 lamp gaat branden. Je merkt ook aan het brandstof verbruik dat de SP 2 vriendelijker is dan de sp1. Toen we een rit hadden met een paar sp's stonden de 1's vaker bij de pomp.





Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #117 Gepost op: 08 mei 2011, 13:38:14 »
Zit er nog verschil in hoe ze rijden, motorisch gezien? Bij de TL's is het de eerste TLS die het meest vurig over komt!

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Border] SP2
« Reactie #118 Gepost op: 09 mei 2011, 20:29:43 »
Zit er nog verschil in hoe ze rijden, motorisch gezien? Bij de TL's is het de eerste TLS die het meest vurig over komt!
Ik heb geen vergelijkings matriaal, maar een maatje van de sp club heeft ze alle twee en die zegt dat de 2 krachtiger is, maar makkelijker te rijden vanwege de geleidelijkere vermogen afgifte en het verbeterde rijwiel gedeelte..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Border] SP2
« Reactie #119 Gepost op: 09 mei 2011, 23:09:38 »
Zit nog wel een verschilletje in dus :054:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
21 Reacties
6171 Gelezen
Laatste bericht 18 mei 2008, 11:40:36
door Border
142 Reacties
27636 Gelezen
Laatste bericht 11 december 2011, 08:57:19
door Pepe