* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Stealth] Stealth-Aerox²  (gelezen 25311 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #100 Gepost op: 01 februari 2011, 22:25:05 »
wat is het voordeel van een losse binnenkop?

Past beter op de cilinder zelf waardoor de squish (ruimte tussen zuiger en kop) meer gelijk blijft ivm uitzetten door warmte. Maar ik ben geen tuner dus er zullen misschien nog wel meer voordelen aan zitten. Meestal zijn die cilinder wel gelijk achterlijk duur zoals die S6R Modulair of R/T (340 euro)
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #101 Gepost op: 01 februari 2011, 23:21:28 »
Goed bezig, ik zou dat ook wel eens willen voelen  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #102 Gepost op: 01 februari 2011, 23:24:20 »
Heb wel een losse binnenkop inderdaad, mooi cilindertje maar kost ook wel wat idd...
Fighting the streets with my Suzuki

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #103 Gepost op: 01 februari 2011, 23:27:37 »
Goed bezig, ik zou dat ook wel eens willen voelen  :018:

Komt goed hoor  :034: Zal er is een keer wat beplating op schroeven als dat omgelaste subframe erop zit en kom ik wel ff langs  :052:
Straight to your face with the truth!

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #104 Gepost op: 01 februari 2011, 23:29:14 »
Heb wel een losse binnenkop inderdaad, mooi cilindertje maar kost ook wel wat idd...

Ja ik zat nog ff te rekenen voor de r/t. Opzich valt het mee ik heb mijn S6R gekocht (jaar of 3 geleden) voor 150 euro en voor 175 euro laten tunen. Dus kom je op hetzelfde neer. Toen was die R/t versie er helaas nog niet.
Straight to your face with the truth!

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #105 Gepost op: 01 februari 2011, 23:57:18 »
ik rij niet meer op die rally hoor  :068:
kost te veel  :X

Kan je er niet één lenen..??  :093:


blijf lache met jou he  :034:
zeker weer aan die goedkope wijn gezete  :X

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #106 Gepost op: 02 februari 2011, 11:01:27 »
Heb wel een losse binnenkop inderdaad, mooi cilindertje maar kost ook wel wat idd...

Ja ik zat nog ff te rekenen voor de r/t. Opzich valt het mee ik heb mijn S6R gekocht (jaar of 3 geleden) voor 150 euro en voor 175 euro laten tunen. Dus kom je op hetzelfde neer. Toen was die R/t versie er helaas nog niet.

Ja opzich valt het wel mee dan maar goed die R/T is dan ook nog aangepast natuurlijk en een opmaat uitlaat dr onder. Maat van mij rijd bij de SOBW met een dergelijke setup daar zitten we rond de 26 pk nu die is getuned door DDL tuning ;)
Fighting the streets with my Suzuki

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #107 Gepost op: 02 februari 2011, 11:20:33 »
Heb wel een losse binnenkop inderdaad, mooi cilindertje maar kost ook wel wat idd...

Ja ik zat nog ff te rekenen voor de r/t. Opzich valt het mee ik heb mijn S6R gekocht (jaar of 3 geleden) voor 150 euro en voor 175 euro laten tunen. Dus kom je op hetzelfde neer. Toen was die R/t versie er helaas nog niet.

Ja opzich valt het wel mee dan maar goed die R/T is dan ook nog aangepast natuurlijk en een opmaat uitlaat dr onder. Maat van mij rijd bij de SOBW met een dergelijke setup daar zitten we rond de 26 pk nu die is getuned door DDL tuning ;)

Klinkt goed! Maar ik wil die van mij gewoon op straat gebruiken. Dus 26 pk wordt dan wel erg gek.


Zit alleen nog ff te denken hoe ik ga zorgen dat ik electra op dat ding heb want door de binnenrotor heb ik natuurlijk geen sap over voor de accu  :017:

En ik kan wel gewoon een accu erin zetten met een draad eraan voor een optimate maar geen idee hoelang zo'n ding kan volhouden als het voor en achterlicht brand en ook nog een dashboardje...
Straight to your face with the truth!

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #108 Gepost op: 02 februari 2011, 11:33:02 »
led verlichting  :034:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #109 Gepost op: 02 februari 2011, 12:35:19 »
led verlichting  :034:

Is mogelijk alleen voor led moet je weer andere schakelingen hebben dan voor standaard halogeen/gloei lampjes toch??
Straight to your face with the truth!

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #110 Gepost op: 02 februari 2011, 12:37:02 »
Ik heb even een schema in elkaar gedraait. verlichting ben ik opzich wel uit dat het moet kloppen weet alleen niet of ik niet de fout in ga met de remschakelaars... Heb het idee dat er diodes tussen moeten om te zorgen dat er geen lus wordt gecreëerd tussen de +-polen

 

Straight to your face with the truth!

Offline Hoogesteger

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 416
  • Geslacht: Man
  • wat blauw is moet blauw blijven!!!!!
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #111 Gepost op: 02 februari 2011, 13:11:50 »
Ik zou er iig niet meer de straat mee op gaan, je bent zo zwaar de l.l als ze je pakken.
Het is iig niet meer zo als vroeger, nu raak je ook je rijbewijs kwijt.
Nooit gedacht dat ik van die onzin zou uitkramen, maar ben dan ook door schade en schande wijs geworden  :X









Nu nog ff wachten op een opmerking van de 1 of ander  :086:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #112 Gepost op: 02 februari 2011, 14:33:14 »
Ik zou er iig niet meer de straat mee op gaan, je bent zo zwaar de l.l als ze je pakken.
Het is iig niet meer zo als vroeger, nu raak je ook je rijbewijs kwijt.
Nooit gedacht dat ik van die onzin zou uitkramen, maar ben dan ook door schade en schande wijs geworden  :X


Ik wil gewoon dat  ding gebruiken om hier ff door de polder te rijden. Ik ga dr niet meer naar goes/vliss/m'burg. Want inderdaad als ze me hiermee pakken ben ik zwaar de sjaak.

Straight to your face with the truth!

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #113 Gepost op: 02 februari 2011, 16:13:33 »
Ik heb even een schema in elkaar gedraait. verlichting ben ik opzich wel uit dat het moet kloppen weet alleen niet of ik niet de fout in ga met de remschakelaars... Heb het idee dat er diodes tussen moeten om te zorgen dat er geen lus wordt gecreëerd tussen de +-polen

 


Kheb ff snel gekeken. maar zo te zien brand je remlicht alleen als je je verlichting aan hebt staan en je rem in knijpt.  :X .... of doel je daarmee op je contactslot-schakelaar ?

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #114 Gepost op: 02 februari 2011, 16:54:21 »

Kheb ff snel gekeken. maar zo te zien brand je remlicht alleen als je je verlichting aan hebt staan en je rem in knijpt.  :X .... of doel je daarmee op je contactslot-schakelaar ?

Klopt! Weet nog niet of ik een contactslot erop zet of gewoon een losse schakelaar. Maar het is bewust zo gedaan  :054:
Straight to your face with the truth!

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #115 Gepost op: 02 februari 2011, 17:10:14 »
Al eens aan gedacht om een "gewone"MOTORSCOOTER aan te schaffen?
Is goedkoper, legaler, rijbewijsbestendiger en waarschijnlijk ook nog gemakkelijker? :048:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #116 Gepost op: 02 februari 2011, 17:12:15 »
K .... vreemde constructie .... tenminste, schakelaar en contactslot sluiten elkaar niet uit, maar in deze opstelling brand je remlicht alleen als je verlichting aan staat.
Overigens weet ik niet waar je nog diodes wilt plaatsen, maar je schema werkt gewoon (met bovenstaande beperking).

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #117 Gepost op: 02 februari 2011, 17:34:43 »
K .... vreemde constructie .... tenminste, schakelaar en contactslot sluiten elkaar niet uit, maar in deze opstelling brand je remlicht alleen als je verlichting aan staat.
Overigens weet ik niet waar je nog diodes wilt plaatsen, maar je schema werkt gewoon (met bovenstaande beperking).

Jij ziet het dus liever zo...


De diodes gingen me er even om, dat als je beide remmen indruk ter geen lus ontstaat tussen de 2 remhendels...
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #118 Gepost op: 02 februari 2011, 17:36:42 »
Dus 26 pk wordt dan wel erg gek.

Welnee man :029:

Als het toerental van dat filmpje klopt, ver boven de 14k, dan zou ik in elk geval wel wat meer vermogen gaan zoeken. Of hetzelfde vermogen bij een lager toerental cq meer koppel. Misschien zijn er nog wel VTM pijpjes in omloop..?

Met die andere koppeling grijpt hij vast op een hoger toerental aan, want zo te horen kan ie dat wel gebruiken :034:

Al eens aan gedacht om een "gewone"MOTORSCOOTER aan te schaffen?
Is goedkoper, legaler, rijbewijsbestendiger en waarschijnlijk ook nog gemakkelijker? :048:

Met dat van Hoogie in het achterhoofd.. is het misschien nog niet zo gek om te kijken of zo'n Aerox motorscooter frame past? Wat dat betreft is een scooter niet zo handig, onder de powerband cruisen is er niet echt bij..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Stealth] Stealth-Aerox²
« Reactie #119 Gepost op: 02 februari 2011, 17:47:41 »
K .... vreemde constructie .... tenminste, schakelaar en contactslot sluiten elkaar niet uit, maar in deze opstelling brand je remlicht alleen als je verlichting aan staat.
Overigens weet ik niet waar je nog diodes wilt plaatsen, maar je schema werkt gewoon (met bovenstaande beperking).

Jij ziet het dus liever zo...


De diodes gingen me er even om, dat als je beide remmen indruk ter geen lus ontstaat tussen de 2 remhendels...

Die remhendels zijn zo voor de bakker.
Verder lijkt me dit een logischer oplossing .... behalve dat je je achterlicht ook nog even voorbij je licht-schakelaar moet zetten, anders brandt deze constant. Een eventuele contactslot-schakelaar (of hoofdschakelaar) kan nu direct achter je zekering worden geplaatst, zodat je remlicht niet blijft branden wanneer deze in de schuur tegen je hendel hangt.

Mocht je overigens gebruik gaan maken van een contactslot-schakeling, dan zou ik wel een relais ertussen zetten.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
288 Reacties
55123 Gelezen
Laatste bericht 22 oktober 2012, 18:40:58
door Stealth
131 Reacties
20392 Gelezen
Laatste bericht 02 september 2012, 16:36:07
door The Mechanic
8 Reacties
2486 Gelezen
Laatste bericht 16 augustus 2017, 22:26:12
door Ghulst