* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 84291 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ba searcher!!

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #140 Gepost op: 09 januari 2011, 19:23:27 »
Ja...je moet wel lief voor m zijn!!! :p
Ben m al aan het africhten tegen inbrekers en mensen die hem zomaar mee willen nemen.. :103:

Nee maar zonder gekkigheid; hoop dat het niet te erg is? Hoe kwan dat nou?

(eerst bijt mijn hond iemand in zijn kletsen tijdje geleden, nu de DR..ik hou geen vrienden meer over.. :070:)

Nou....tegen mij is ie gewoon lief hoor, je moet er tegen praten en em met liefde behandelen  :093:

Je hond btw had mij zaterdag ook nog even vast zeg maar, dan wel op een speelse manier ze beet niet door of zo, maar je zal maar iemand hebben die daar echt van schrikt  :032:

heb hem gezien vanmiddag,maar wat een sloper :X

 :+

Ja idd veel is er niet meer van over, het demonteerd toch makkelijk zo'n licht offroad brommertje  :018:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #141 Gepost op: 09 januari 2011, 19:41:14 »

Nee maar zonder gekkigheid; hoop dat het niet te erg is? Hoe kwan dat nou?

De olieplug aan de onderzijde blok heeft iemand zo'n verkeerde dubbele koperen ring gebruikt die na aandrukken makkelijk in 2 helften splijten, ik probeer die ring er af te halen en met dat ik vertel dat deze vreselijk scherp zijn snij ik het topje van de linkerwijsvinger een eindje door, klein kerfje in het bot gemaakt en het topje hing er maar treurig bij, snel afgespoeld en goed uit laten bloeden en goed aangedrukt en zo verbonden. Dacht even dat er wel een paar hechtingen in konden maar lijkt mee te vallen  ;)

Typt aardig beroerd met zo'n ingepakte vinger maar toch volgt er straks een verslagje  :007:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #142 Gepost op: 09 januari 2011, 19:43:32 »
Jee!! Kijk er maar mee uit! Goed in de gaten houden hoor!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #143 Gepost op: 09 januari 2011, 20:00:05 »
Jee!! Kijk er maar mee uit! Goed in de gaten houden hoor!
Dat komt wel goed, meer jammer is dat ik ook een knokkel van de linkerduim zo hard heb bewerkt dat er een stukje knokkel af is...........lijkt wel beetje pech zo  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #144 Gepost op: 09 januari 2011, 20:30:48 »
Zo na de proefrit weer wat wijzer geworden en het blokje heeft best wel kracht, vaak wordt een lichte offroad een beetje uitgelachen maar vergis je niet want met een laag gewicht en toch wel wat koppel sleur je zo'n motor overal door heen, prima motortje op het 1e zicht en klinkt best goed dus de heftafel op  :)



Blok was goed warm en dus gelijk de olie eruit en ja deze zit er al een poosje in, goed zwart maar gelukkig weinig tot niks aan slijpsel of koperen deeltjes kunnen vinden in olie en filter...........pluspuntje dus.



Terwijl de olie er uit druppelt kan de DR350 verder gestript worden en een motor zonder veel kuipwerk is dan ook zo kaal  ;)



Trekbandjes, te grote slangeklemmen en een minibike bezinefilter horen hier niet thuis, ook verschillende slangen en een slang vol met scheurtjes dus dat zal compleet anders gemaakt gaan worden...........is de motor hiermee verkocht?



Ik vermoede al wat speling op de achterbrug en inderdaad er is speling aanwezig en alles is zo droog als gort, dit soort motoren heeft vaak smeernippels maar deze hebben al heel lang geen vet meer gezien dat is duidelijk, het complete linksysteem maar loshalen en kijken wat we tegen komen.



Hoppa je kijkt dwars door de motor heen  :018: Ik moet de meeste lagers nog nazien maar deze lijken goed in orde, hier en daar missen er wat vulringen/shims en dat lijkt de oorzaak te zijn van de speling, de achterbrug kun je aan de achterzijde makkelijk een cm heen en weer bewegen. Ze hebben andere [overigens prima spul] dogbones gemonteerd speciaal gemaakt voor de DR350, ook in 1 van deze bouten zit een smeernippel maar deze was niet te bereiken omdat deze bout met de smeernippel aan de rechterzijde was gemonteerd net achter de rempomp, straks kun je deze via de linkerkant goed bereiken  :054:



Achterbrug en alles wat er daar te vinden is ligt er nu uit, klusje van een uur als alles goed lost dus ziet er misschien wat heftig uit maar is het niet................bij iemand die het plan heeft opgevat om vaker eens offroad te gaan rijden die moet een prima werkende achterbrug/linksysteem hebben  :034:



De achterschokbreker, deze is gewoon lek, het reservoir is gewoon leeg en dempen doet deze dus totaal niet meer.............helaas is er geen vulnippel aanwezig en kan deze alleen weer gevuld worden bij een bedrijf welke zoiets verzorgt maar dit zijn meestal redelijke kostenplaatjes die het zeker altijd waard zijn maar soms minder goed uitkomen. Ik heb nog wat schokkers liggen en ga eens shoppen van de week, je achterschokbreker is overigens helemaal origineel Suzuki............helaas  :103: De zithoogte is nu 82cm en dat zouden we aanhouden maar gezien de juiste dogbones zal die niet echt hoger komen..........met een andere schokbreker zal die wel minder ver inveren wat dan wel weer aanvoelt als een hogere zithoogte................moet helemaal goed gaan komen  8) Leeg is het wel aan de achterzijde van je blok.



De bougie die zat er vast ook al heel lang in, we hebben het tussendoor zelfs moeten inspuiten om het goed los te krijgen zonder de draad te beschadigen, de nieuwe komt erin met wat kopervet en op het juiste aanhaalmoment want deze onderweg eens verwijderen was uitgesloten. Voorlopig is het meer schoonmaken, invetten en wat speling opheffen door plaatsen van diverse shims, normaal is dit niet nodig maar er zijn al heel wat andere onderdelen op gekomen de laatste jaren, hier en daar zijn veel bouten vervangen door RVS exemplaren en veel stofkapjes [van achterbrug en linksysteem] zijn weg en daar voor in de plaats hebben ze grote carroserieringen geplaatst. Aan de linkerzijde viel me op dat er geleiderol kapot was, de bovenste die de ketting moet geleiden als je een eind in de veerring gezakt bent..............33 euro ex kost zo'n rolletje, dat moet ook anders kunnen  :046:



Alles ligt klaar voor de grote schoonmaak en [door]smeerwerk...............werk aan de winkel  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #145 Gepost op: 09 januari 2011, 21:14:45 »
Grondig beurtje !  :039:
Komt helemaal goed !

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #146 Gepost op: 09 januari 2011, 21:51:55 »
 :o Ik krijg weer last van buikpijn!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #147 Gepost op: 09 januari 2011, 22:08:14 »
:o Ik krijg weer last van buikpijn!!
Niet nodig het blok is nog dicht en de voorzijde compleet  ;) Dit zit zo weer terug maar dan met minder speling en goed gesmeerd  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #148 Gepost op: 09 januari 2011, 22:27:20 »
:o Ik krijg weer last van buikpijn!!

 :037: Nergens voor nodig, je krijgt je DR weer terug in super staat!  :034:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #149 Gepost op: 09 januari 2011, 23:00:39 »
Als ik het zo zie is er tussen de laatste grote beurt bij MT en de aanschaf door Lisan weinig aan onderhoud gedaan aan de motor. Hij wordt weer lekker vertroeteld nu en dat is ie meer dan waard.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #150 Gepost op: 10 januari 2011, 01:06:14 »
Ik heb er alle vertrouwen in en wat moet gebeuren , moet gebeuren!
Maak me wel een beetje zorgen over je hand..hoop dat je er niet teveel last van hebt!

Ik blijf het knap vinden dat jullie straks al die kleine onderdeeltjes weer op zijn plek krijgen! :054: :037:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #151 Gepost op: 10 januari 2011, 09:02:24 »
Nou we hopen dat we het weer allemaal terug krijgen  :103:

Ik moet zo even naar de pil toe want het topje van de vinger is gevoelloos, wat een gedoe voor zo'n klein sneetje  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #152 Gepost op: 10 januari 2011, 18:38:55 »
Zoals bij de meeste motoren zit het vet niet daar waar het moet zitten maar zit het op delen waar je het liever niet ziet , gelukkig hebben we een ontvetterbak  :D



Rubberen handschoen aan en poetsen maar, straks is alles weer schoon en een eind vetvrij zodat alles weer met het juiste vet terug gemonteerd kan worden.



De meeste delen zijn weer vetvrij en dat geeft gelijk een ander beeld, ik ben nog bezig geweest met een andere schokbreker maar deze is helaas korter en heeft een ander bevestigingspunt dus ik ga proberen de originele schokbreker te verbeteren, de veervoorspanning kan nog wat omhoog en de stelknop van de demping is gelukkig goed los gekomen.



Tot nu toe nog heel weinig wat echt kapot is of te ver versleten zodat het niet terug op de motor kan, wat wel duidelijk versleten is de bovenste kettingrol/geleider..............iemand zoiets nog op de plank liggen???



De originele uitlaat en demper, beide nog keihard maar wel beginnende plekken die roesten, voor velen vast de bekende plakken, op een originele demper moet je zuinig zijn en misschien komt de demper niet meer terug op de motor...........ik heb hem toch gelijk behandeld  :D



Schuren en nog meer schuren  :026:



Ontvetten en laagje voor laagje spuiten en uiteindelijk even goed inbranden  :054:



Hoppa die ligt klaar en is weer netjes en beschermd  :p



Vanavond de lager controleren, ik vermoed dat er wel een lager kapot is in het achterwiel gezien de speling maar meten is weten dus vanavond meer  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #153 Gepost op: 10 januari 2011, 19:13:57 »
Soo; die is opgeknapt! :054: Je hebt niet echt stil gezeten he?  :018:
Doktersadvies een beetje aan de laars gelapt? Maar volgens mij kun jij toch niet echt stilzitten!

In elk geval weer een stuk verder en weer een mooi verslagje! :039:
De ketting is dus ook nog wel te doen?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #154 Gepost op: 10 januari 2011, 21:43:01 »
Stilzitten zal niet mijn hobby wezen en ik had toch wat tijd over vanmiddag, vanavond heb ik verder niks gedaan maar heeft B.A. al een groot deel van de lagers schoongemaakt,gesmeerd en klaar voor montage gemaakt. Ik heb alleen doktersadvies gekregen om niet naar de baas te gaan  :048: Vinger zit keurig ingepakt en het is een sneetje van niks  :018: Je ketting kan nog wel even mee, duidelijk is wel dat deze DR350 al heel wat heeft gezien afgelopen jaren en ik vermoed dat ze de smeernippels nooit hebben ontdekt, de balletjes zaten gewoon muurvast.

Je lager wat naar mijn idee slecht zou zijn is niet slecht maar gewoon rot, je kunt de binnenschaal een paar mm heen en weer bewegen maar het lager is eruit en Sunny wilde er morgen wel even achteraan, ik had deze niet meer op voorraad helaas.



Morgen de achterbruglagers chekken, schoonmaken en smeren en dan mag van mij alles terug in de motor  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #155 Gepost op: 10 januari 2011, 21:50:04 »
Het motortje was de zomer voor ik hem kocht nog naar de pyreneen gereden.. :034:  Ook bij de vorige eigenaar had hij een buitenslaapplaats, is toch echt niet alles!

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #156 Gepost op: 10 januari 2011, 22:14:39 »
Hoi Louis, zit net ff mee te lezen, en ik heb nog een shocker liggen van een ZX9R, ligt hier stof te happen, en in de weg, zou zomaar dezelfde kunnen zijn qua uiterlijk iig. Je/ze mag em zo hebben, i doe d'r niets mee, en misschien is Lian er mee geholpen, zal em morgen ff opzoeken en meten.

Edit: bedacht me net dak em zo kon pakken, had pas eea verplaatst, en deze lag er bij. Is HoH 35 cm.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #157 Gepost op: 10 januari 2011, 22:28:17 »
Hmm, heb helaas ook geen stukje nylon oid om een rolletje van te maken, sorry Freak. Ben door m'n materiaal heen.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #158 Gepost op: 11 januari 2011, 08:53:25 »
 :o Anders trek je eveneen motor uit elkaar

Die DR is straks als nieuw :021:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #159 Gepost op: 11 januari 2011, 13:10:49 »
Hoi Louis, zit net ff mee te lezen, en ik heb nog een shocker liggen van een ZX9R, ligt hier stof te happen, en in de weg, zou zomaar dezelfde kunnen zijn qua uiterlijk iig. Je/ze mag em zo hebben, i doe d'r niets mee, en misschien is Lian er mee geholpen, zal em morgen ff opzoeken en meten.

Edit: bedacht me net dak em zo kon pakken, had pas eea verplaatst, en deze lag er bij. Is HoH 35 cm.
Klinkt goed maar vrees er een beetje voor dat deze te stug is gezien hij van een SS af komt maar proberen kan geen kwaad...........moet ik alleen ff kijken hoe snel ik kan regelen dat die hier komt.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
52824 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio