* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82746 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #180 Gepost op: 12 januari 2011, 19:30:15 »
Hmmm, het ging ook al te voorspoedig.. :/
Ik vind het hartstikke tof dat je zo je best doet het op een schappelijke manier op te lossen! Ik zal eens op zoek gaan naar de genoemde wensen voor de toekomst.
Jammer van dat schilderwerk ja..nu vind ik dat bij deze fiets niet zo'n ramp; is om mee te spelen dus er zullen nog wel eens meer krasjes en deukjes op komen te zitten maar toch..had dan in elk geval de goede kleur gebruikt!

Dat van die nokken moet je me nog maar eens laten zien. Hoe het dan wel hoort te zijn. En wat kan er nog meer misgaan als deze er niet op zit?

Nu is ook duidelijk dus wat er zweette; die keerring van de koppelingshevel dus. Had geen idee waar het vandaan kwam eigenlijk.

Die toeter...ach..met zoveel lawaai nu en de flitsende kleuren vallen we zonder ook wel op denk ik? :p
Het electrisch gedeelte ; klopte mijn voorgevoel dus ook wel bij. Wat een zooitje! :o Ik hoop toch volgend jaar saharazand te gaan verzamelen; kruipt wel overal maar zakt ook weer zo overal vantussen denk ik dan maar ;)

Ben benieuwd naar het vervolg!

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #181 Gepost op: 12 januari 2011, 19:42:04 »
Die remschijven geven ze ook niet weg! In de gauwigheid; 195 dollars..
Is dan wel het originele. Moet toch ook wel goedkoper kunnen?

Eerst maar eens rondsnuffelen voor goede tweedehandse misschien? Of zou je ook een ander merk oid kunnen gebruiken?

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #182 Gepost op: 12 januari 2011, 20:38:00 »
Ebay is je vriendje...

http://cgi.ebay.de/Bremsscheibe-hinten-Suzuki-DR-350-/400037544896?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item5d241883c0

Gewoon zoeken op DR350, juiste typenummer bij de hand en een wereld gaat voor je open.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #183 Gepost op: 12 januari 2011, 20:59:26 »
En ik heb altijd veels te weinig tijd voor vriendjes! :037:

Ebay moet ik dan ook echt nog leren kennen; ben er altijd een beetje huiverig voor maar dit is wel een goede optie! Dank je jP!
Nu eerst nog uitvinden hoe dat allemaal werkt met Ebay..

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #184 Gepost op: 12 januari 2011, 21:02:42 »
Ik heb al zoveel gekocht via Ebay, werkt perfect. Duitsers zijn heel stipt met levering en zo, goede spullen ook.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #185 Gepost op: 12 januari 2011, 21:05:28 »
Ok...zal het eens proberen..
Na een keer crosslaarzen gekocht te hebben via marktplaats die ik in de vuilnisbak kon gooien bij aankomst ben ik erg voorzichtig geworden. Zeker wat duurdere dingen zie ik liever eerst of bestel dan nog liever via een webwinkel oid. Heb het gevoel dan toch iets beter beschermt te zijn.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #186 Gepost op: 12 januari 2011, 21:06:30 »
En ik heb altijd veels te weinig tijd voor vriendjes! :037:

ik vraag niet zoveel aandacht en tijd hoor. :048:

Ebay moet ik dan ook echt nog leren kennen; ben er altijd een beetje huiverig voor maar dit is wel een goede optie! Dank je jP!
Nu eerst nog uitvinden hoe dat allemaal werkt met Ebay..
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #187 Gepost op: 12 januari 2011, 21:22:15 »
Lisan, Ebay en Marktplaats zijn totaal verschillend. De kopers en verkopers op Ebay zijn onderhevig aan feedback, je kan je aankoper of verkoper "waarderen" en een negatieve waardering is zowat killing. Ik heb nu 91 aankopen gedaan via Ebay en allemaal positief. Niets te klagen dus. Marktplaats daarnetegen, godsgeklaagd....
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #188 Gepost op: 12 januari 2011, 22:05:55 »
Vraag 1: Wat is shimmen..??

Vraag 2: is het slim om bij mijn Rode Duivel ook eens de vetspuit op de nippel te zetten..

Opmerking: ik heb eens ergens in een cb topic gezien dat iemand een oplossing had voor het maken van stootnokken op de kroonplaat.. Draad getapt en boutjes erin.. Maar dat is hier wellicht niet de oplossing omdat de nokken op het frame missen..

Verder weer een TOP!ic.. !!  :071:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #189 Gepost op: 12 januari 2011, 22:24:03 »
Ebay koop ik het liefste ivm koperbescherming, tot nu toe heb ik ook 100% positieve feedback kunnen geven en krijgen  :034:

Gewoon de ogen open houden voor een 2e-hands schijfje want vaak passen er van andere modellen ook op, dat komt wel goed en inderdaad het is en blijft een echte gebruikers motor waar je best mag zien dat er iets van de wereld mee gezien is  :071: Ik zal zo weer een verslagje maken want hij is zo goed als klaar, nog maar een paar puntjes  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #190 Gepost op: 12 januari 2011, 22:31:24 »
Vraag 1: Wat is shimmen..??

Vraag 2: is het slim om bij mijn Rode Duivel ook eens de vetspuit op de nippel te zetten..

Opmerking: ik heb eens ergens in een cb topic gezien dat iemand een oplossing had voor het maken van stootnokken op de kroonplaat.. Draad getapt en boutjes erin.. Maar dat is hier wellicht niet de oplossing omdat de nokken op het frame missen..

Verder weer een TOP!ic.. !!  :071:
Vraag 1 , ik had het over uitshimmen, dat betekent met dunne ringen een ruimte opvullen, in dit geval de ruimte die is ontstaan tussen dogbones en linksysteem en achterbrug met frame. Aan deze motor zijn wat veranderingen geweest en door intensief gebruik kun je wat speling krijgen en die vul je dan op  :) Bij bv de CZ die ik had moest de krukas uitgeshimd worden, deze valt tussen de carterhelften en moet ,,opgesloten'' zitten, doordat de oude krukas zoveel had gevreten aan de binnenzijde van de carterdelen was er speling ontstaan..........die vul je dan op met gehard stalen ringen van bv 0,02mm tot de speling weg is  :026:

Vraag 2 Die nippel op de Rode Duivel zit er niet voor de show, uiteraard moet je die eens gebruiken  :034: Ik het WPH van een CX500 staat bijvoorbeeld bij een kleine beurt.........3 maal pompen is voldoende.........als je in de buurt bent of zaterdag de Rode Duivel mee hebt dan wil ik best ff de vetspuit meenemen  :039:

Opmerking, ja klopt ik heb al meer een kroonplaat voorzien van een aantal tapbouten als stoot nokken, bij deze DR kan dat niet want de ruimte tot de pen van de kroonplaat is te weinig om er iets in te tappen, eventueel een klein blokje oplassen is een uitkomst...............Zeeuwse Klei???
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #191 Gepost op: 12 januari 2011, 22:52:37 »
Overal nieuwe sappen is echt overal nieuwe sappen en dus nieuw sap in de voorpoten..............pluspunt want deze hebben ze goed bijgehouden was niet echt smerig en weinig slijpsel gevonden  :039:



Volgens de gegevens zou er 190ml per poot in moeten maar dat vond ik al heel vreemd  :043: , ook praten ze over 41 en 43mm binnenpoot maten en dit is ook niet de originele voorpot, met wat rekenwerk en zoeken zou er 550ml per poot in moeten en dat kwam er ongeveer ook uit  :054: Uiteraard meet ik de luchtkamer altijd even op, dat blijft de beste optie.



Keerringen waren heel dus die laten we lekker zitten, de veren lijken ook de originele en ik zou zelf zeggen als je zulke mooie tochten maak met een motor dan nooit met de originele veering dus misschien hebben ze het nooit veranderd of hebben de de dure veerring niet met de motor mee verkocht, geen idee of er wel eens andere onder heeft gezeten maar deze is straks prima om het offroaden goed te laten verlopen.



Castrol 15W zit er nu in, had ik precies genoeg van staan en dus rij je straks rond met dure castrol  :103:



Het punt waarvoor de motor eigenlijk kwam  :018: de benzineslangen..........degelijke slang met een versterkte mantel 6mm en uiteraard met klemmen en per kraan een benzinefilter  :039:







Nou die zullen niet meer lekken  ;) Voor de rest een eind klaar, morgen nog even de koplampkuip terug zetten met wat laatste controle van de bedrading, de claxon doet het weer was een massa probleem bij de bobine, was een kabel zo goed als doorgeschuurd maar je kan toeteren nu  :+ Ook de onderbak moet er nog terug op en de linkerzijkant qwa plastik. Het voorwiel had nog prima lagers, de remklauw is schoongeborsteld en de zuigertjes gereinigd en uiteraard nieuwe remolie en ontlucht. Ook de veerring nog instellen en dan het uur van de waarheid hoe de zithoogte is...............we gaan het weer beleven  :021:



Oja.................je bandenspanning, voor 0,65 bar, achter 0,80 bar....................die had je vast al even niet mee nagezien  :D De zijstandaard bekijk ik trouwens als laatste want stel dat de motor nu iets minder inzakt..............dat kan net genoeg zijn en inkorten kan altijd nog................kan Zeeuwse Klei gelijk zijn lasapparaat uittesten op een stootnok en jiffy  :071:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #192 Gepost op: 12 januari 2011, 23:04:20 »
 :097: bandenspanning...nee..
Had het nog wel even gedaan als ik hem gestart had gekregen, zeker na even stilstaan. Laatste keer was in Oktober denk ik dat ik gekeken heb.

Heerlijk gezicht die benzineslangetjes :054: Hoef ik me daar ook geen zorgen meer om te maken :054:
Al met al weer helemaal TOP!!!

Nog even over die voorpoten; zouden die andere er daarom bij gezeten hebben? Wat was nou ook al weer het verschil met deze?

(intussen aangemeld bij Ebay en paypal..kan ik eens gaan rondsnuffelen vanuit de luie stoel ;) )

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #193 Gepost op: 12 januari 2011, 23:17:43 »
Voor het verschil zouden we de poten naast elkaar moeten hebben, meten is weten en kan het zo niet zeggen, naar mijn idee zijn die dunner en ik neem aan dat de beste in de motor steken  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #194 Gepost op: 13 januari 2011, 01:38:15 »
Duitsers zijn heel stipt [...] en zo

 :070: Bestellung ist Bestellung *klak*

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #195 Gepost op: 13 januari 2011, 13:16:12 »
.....l een klein blokje oplassen is een uitkomst...............Zeeuwse Klei???



 :034:  Kan allemaal...
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #196 Gepost op: 13 januari 2011, 13:20:18 »
Het is naar mijn idee meer even hechten dan doorlassen?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #197 Gepost op: 13 januari 2011, 13:32:12 »
Nou, zo een lipje moet best goed vast zitten hoor, die krijgen flink voor hun kiezen als je valt. Heb er al 1 stuk geholpen en ooit een zelf aangelaste afgebroken gehad... (had ik heel voorzichtig gelast, met binnenring van het lager nog in balhoofd)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #198 Gepost op: 13 januari 2011, 15:10:53 »
Is ook een feit, een offroad ligt ook vaker normaal gezien dan een wegmotor  :|

Net alle elektra gemeten en de laadspanning keurig, alles werkt  :039: Motor heeft even een poosje staan draaien op de heftafel en alles klinkt goed, zo nog wat kleine zaken nalopen en dan even proefrijden en olie nakijken, vanavond nog even de meeste bouten enz nalopen en dan is deze klaar, hopelijk blijft het even droog zo  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: De DR 350 van eliminator..
« Reactie #199 Gepost op: 13 januari 2011, 15:25:21 »
 :039: :039:
Klei; ben je er zaterdag ook? Kunnen we even brainstormen over evt oplossingen misschien? ;)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51878 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio