* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82930 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #340 Gepost op: 11 januari 2012, 07:38:34 »
Tsja de benzine van de DR was echt heel ,,groen'' stonk goed en je kon je peuk er zo in uitduwen..........

Dat kan altijd in benzine, dus ook in "verse"  :034:
Zoekende naar..

kleintje

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #341 Gepost op: 11 januari 2012, 09:52:31 »
ja maar deze bocht ging zelfs in een olie lamp niet meer aan  :056:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #342 Gepost op: 11 januari 2012, 18:29:52 »
Tsja de benzine van de DR was echt heel ,,groen'' stonk goed en je kon je peuk er zo in uitduwen..........

Dat kan altijd in benzine, dus ook in "verse"  :034:
Is waar maar je bent vast me met eens dat als je dit langzaam doet het best verschil maakt net voor je de benzine raakt  :103:

2 nieuwe benzinefiltertjes gescoord, grote Fles Fortè, de nieuwe bougie keurig op 0.6 gezet en met een lik kopervet teruggeplaatst, 10 ltr verse nieuwe benzine is onderweg met de koerier en de accu staat overvol dus straks ff me eigen kwaad maken en dan draait de motor van me meissie weer  :007:

Maar er is wel veel aan schroefjes gedraaid bij de carb zag ik, de pilot screw en main-jet staat echt compleet verkeerd dus de carbd krijgt ook nog aandacht want staat veel te rijk, ook vindt ik de bougie iets minder netjes vonken, tegen het gele aan dus ook een aandachtspunt maar eerst wil ik de Produro horen blaffen  :021:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aprilia Gek

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • beter wild leven, dan angstig sterven
    • Brouwers racing team
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #343 Gepost op: 11 januari 2012, 18:31:50 »
Tsja de benzine van de DR was echt heel ,,groen'' stonk goed en je kon je peuk er zo in uitduwen..........

Dat kan altijd in benzine, dus ook in "verse"  :034:
Is waar maar je bent vast me met eens dat als je dit langzaam doet het best verschil maakt net voor je de benzine raakt  :103:

2 nieuwe benzinefiltertjes gescoord, grote Fles Fortè, de nieuwe bougie keurig op 0.6 gezet en met een lik kopervet teruggeplaatst, 10 ltr verse nieuwe benzine is onderweg met de koerier en de accu staat overvol dus straks ff me eigen kwaad maken en dan draait de motor van me meissie weer  :007:

Maar er is wel veel aan schroefjes gedraaid bij de carb zag ik, de pilot screw en main-jet staat echt compleet verkeerd dus de carbd krijgt ook nog aandacht want staat veel te rijk, ook vindt ik de bougie iets minder netjes vonken, tegen het gele aan dus ook een aandachtspunt maar eerst wil ik de Produro horen blaffen  :021:

Ik denk dat ze je ook wel leuk vind, zonder dat je je zo uitslooft  :048:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #344 Gepost op: 11 januari 2012, 18:36:57 »
Haha, moet zelfs eerst me eigen dingen doen voor ik aan deze mag komen.........tis echt een schat maar aangezien er misschien een ritje aan zit te komen moet deze niet achterblijven die dag  ;)

en me eigen dingen zijn al een eind klaar  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aprilia Gek

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Man
  • beter wild leven, dan angstig sterven
    • Brouwers racing team
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #345 Gepost op: 11 januari 2012, 19:13:32 »
Haha, moet zelfs eerst me eigen dingen doen voor ik aan deze mag komen.........tis echt een schat maar aangezien er misschien een ritje aan zit te komen moet deze niet achterblijven die dag  ;)

en me eigen dingen zijn al een eind klaar  :048:

JA  naar Assen natuurlijk  :039: (de VIP-overnachtingsaanhanger gaat altijd mee)

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #346 Gepost op: 11 januari 2012, 19:23:36 »
misschien wil ze het gewoon wel zelf doen ?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #347 Gepost op: 11 januari 2012, 22:30:28 »
Zo, vanuit de garage en vervolgens douche gekomen en tijd voor een verslagje maken ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #348 Gepost op: 11 januari 2012, 22:40:52 »
misschien wil ze het gewoon wel zelf doen ?

Liefst wel Pepe! Maar ik heb nog wat scholing nodig en heb nu even de tijd niet voor het aankomende ritje om dat rond te krijgen..
Nog leuker is samen sleutelen, maar dat is iets voor the future... :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #349 Gepost op: 11 januari 2012, 23:27:02 »
Oke de Suzuki DR350 heeft best lang stilgestaan, afgelopen zomer heeft het blok nog gedraaid maar nu het weer wat kouder en natter is wil die gewoon niet meer aanslaan na indrukken startknop  :| Ook ik heb het nu gezien/gehoord en gevoeld en zelfs met startpilote slaat het blok gewoon niet aan en dat zint me niet, kreng mot het gewoon doen en ook BA vond dat dit niet kon dus wij hebben besloten de DR350 eens na te zien want deze moet toch gewoon draaien  :012: Motor opgehaald met de werkbus, Eliminator gelijk weer even gezien dus gisteravond begon gelijk goed, vol moed de DR350 voor de garage gezet en doen wat ik die avond nog meer moest doen! Natuurlijk was er tijd over en dus begonnen met het aftappen van de oude stinkende groene benzine die duidelijk verjaard was........met het los halen van de benzineslang aan de rechter benzinekraan viel me op dat er iets had gelekt, jawel een scheurtje in het benzinefilter en met een lichte wiebel brak deze dan zonder te buigen, voelde zelfs wat verteerd aan dus onbruikbaar geworden!



Alle slangen waren met de grote beurt vervangen en in prima staat, geen verstoppingen of verdere lekkages dus hier zal het probleem niet zitten, de benzinekraantjes lieten de benzine ook goed door en dus ook van de lijst af geschrapt. Het vlotterbakje van de carbs even door laten lopen totdat de leidingen leeg waren en vervolgens de tank geleegd.........de oude benzine is echt waardeloos geworden dus die zien we nooit meer terug  ;) Gisteren had ik geen verse benzine meer staan dus de tank weer vullen kon vanavond pas, ook geen passend benzinefilter in huis dus met wat tijd over een nieuwe bougie gestoken, de vorige is zeker niet slecht maar mag op reserve meereizen voortaan maar ik wilde een goede start maken dus een verse bougie geplaatst..........de CR9EK, een dunne bougie met dubbele elektrode  :039:



Vandaag dus verse benzine geregeld , 2 nieuwe benzinefilters een grote fles Fortè en uit voorzorg nog wat klein spul want vanavond moet het blok toch draaien als nooit tevoren.........met verse moed de nieuwe benzinefilters geplaatst en de tank gevuld met Fortè en een beetje benzine..........accu was volgeladen, vlotterbakje nog heel even door laten lopen dus niks in de weg voor een 1e start in dit jaar...............vergeet het, niet aan willen slaan en dus ook niet met wat hulp van de startpilote  :046: Oke dan blijft toch weer die 1e gedachte over en dat is dat de carbs aan de binnenzijde vergomd is, de oude benzine verdampt altijd iets en wat achterblijft zijn dus vaste bestanddelen en die slaan neer op metalen delen en zo slippen sproeiers bijvoorbeeld dicht...........BA heeft de carb er weer vakkundig van tussen gepield terwijl ik nog wat andere zaken aan het checken was  :036:



Natuurlijk het vlotterbakje gelijk verwijderd en jawel..............groen, overal groene aanslag en dit kan dus in een half jaar gebeuren want de carb was echt schoon na de beurt hier...........rotzooi is die tegenwoordige benzine  :025: Oke werk aan de winkel dus want waarschijnlijk vinden we wel een dicht geslipte sproeier gezien de zooi onderin het vlotterbakje,



De vlotter zelf is ondertussen ook lekker groen geworden, was een jaar terug nog keurig wit  :034:



Leeg lepelen die gasfabriek, hoppa alles eruit waar rottigheid in kan zitten..........



En jawel hier is de kleine etter welke we dus al verwachten de spelbreker te zijn...........de statiosproeier zit compleet dichtgegomd, met een ijzerdraadje bijna niet door te prikken en met veel carbreiniger, compressorlucht en veel peuteren weer wat kougomachtig gekregen en vervolgens met WD40 het meeste weg kunnen halen, heb helaas nog geen ultrasoonbakje dus handwerk maar hij is schoon uit de strijd gekomen  :039: De DR350 had dus echt niet willen draaien zolang deze dicht zit, evengoed zit er meer in een carbs e weten we nog niet of deze wel wil starten maar dit aantreffen geeft de burger weer moed  :103:



De vlakschuif met de gasnaald, dik onder de aanslag..........en groen.........poetsen dus,



Tandenborstels, carbreiniger en vooral veel poetsen en dan begint het weer aardig op te schonen........na een uur is dan het meeste weer glimmend en zonder die groene troep  :026:



Nadat BA de carb weer tussen luchtfilterhuis en cilinder had geplaatst en de verse benzine weer de weg had gevonden richting de vlotterbak begint de spanning op te lopen............diverse schroeven stonden compleet verkeerd maar zo goed als alles op het gevoel en zicht afgesteld en de contactsleutel omgedraaid...........startknop in en jawel de DR350 kwam gelijk tot leven  :021:

Maar!!!!!!!!!!

De DR350 draaide niet netjes, wilde alleen op de choke draaien en klonk ook niet lekker, aangezien het blok weer even wakker moest worden voorzichtig even laten draaien maar zodra je nog maar keek naar de gashendel viel het blok uit...........de avond vorderde ook al dus de Dr350 om de hoek hier geparkeerd gezien de luide demper. Weer een aantal keer opnieuw moeten starten en toen begon het blokje licht te reageren...........ook is er een verschijnsel opgetreden waar Sratch over mee kan praten, de uitlaatbocht werd ineens roodgloeiend en toen was er weer een puntje duidelijk na wat snuffelen aan de demper, het hele uitlaatsysteem zat vol met oude benzine en dit is gekomen door het steeds proberen te starten  :034:  Oke dan even drastisch wezen en dus even de gashendel vol open getrokken want het blok was toch al redelijk opgewarmd en jawel een flinke knal en een vlam van een halve meter uit de demper en ineens liep het blok een stuk beter  :036:



Een poosje laten draaien, hier en daar nog wat aan gerommeld en ik heb even zonder buddy een stukje gereden....willen jullie gelijk ff lachen  :X Ik was zo slim om even te gaan zitten op het frame en voor ik het wist sloeg de motor uit en kreeg het idee dat er iemand aan me ballen zat.............ja juist de opening van het luchtfilterhuis zit dus naar boven gericht vlak onder de buddy, ik heb die even afgesloten met de kloten  :+

Even een stukje gereden na dit akkefietje en de DR350 is weer on-road........hij ging steeds beter klinken en de dikke zwarte rook uit de demper is nu volledig weg.........morgenavond nog even laten draaien, stukje proberen en de bougie op kleur bekijken en met wat licht afstelwerk staat deze dan weer helemaal klaar voor een nieuw avontuur  :054:



Me happy  :D BA weer vreselijk bedankt voor al je hulp ook al is het later geworden dan je bedoeling was, top maat  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #350 Gepost op: 11 januari 2012, 23:32:12 »
Ik heb maar weer een half verslag gemaakt zie ik, hier en daar kwamen we nog wat slechte rubbers en afdichtingen tegen maar die zijn ondertussen ook vervangen...........makkelijk om wat extra onderdelen in huis te hebben, zitten nu dus wel een aantal Honda onderdelen in  :048: ;)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #351 Gepost op: 11 januari 2012, 23:40:42 »
 :037: Had je wel eens even bezig willen zien zo zittend zonder buddy...

Maar...dit had ik dus nooit voor elkaar gekregen!! :039: Jee, er was dus toch wel meer aan de hand, maar wat geweldig dat ie het nu weer doet!!
Mijn lesje wel geleerd; niet meer te lang stil laten staan en gaan met die fiets! Kan ik zelf niet dan rij jij maar! :069:

Hartstikke bedankt mannen!!! :039: :039:

(vergeet je niet de bandjes op te pompen voordat je gaat crossen? ;) Die kon ik met mijn duim induwen...)

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #352 Gepost op: 11 januari 2012, 23:48:48 »
Kan ik zelf niet dan rij jij maar! :069:

Dat had ik niet verwacht, maar omdat je zo aandringt, wil ik dat met alle liefde voor je doen. Bedankt !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #353 Gepost op: 11 januari 2012, 23:55:33 »
Hey  :093: ga jij lekker die Beemer door de slik sturen, regel wel een setje noppen voor je hoor  :018:

Ja was goed dat de DR hier naar toe is gekomen, dan toch wel makkelijk om al dat [passend] gereedschap bij de hand te hebben, ondertussen een beetje hoerensnollentaxirijden met BA en na langere tijd ook weer eens met een heerlijk gevoel gesleuteld  :039: Verslagje gemaakt dus begin weer in me ritme te komen  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #354 Gepost op: 11 januari 2012, 23:57:02 »
Noppen op de beamer  :062:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #355 Gepost op: 11 januari 2012, 23:58:02 »
goed bezig Freak :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #356 Gepost op: 12 januari 2012, 09:15:08 »
Kijk weer lekker in "je oude ritme" :054:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #357 Gepost op: 12 januari 2012, 20:25:53 »
En wat later thuis al gebruikelijk maar wel gelijk de DR350 aangeslingerd en jawel in 1 keer starten en draaien dat blok  :036: Driiade wel wat onregelmatig maar er moet ook eerst goed mee gereden worden zodat alles weer wakker wordt en met de Fortè in de tank schoont het meeste straks nog een beetje op waardoor die waarschijnlijk nog netter gaat draaien  :) Oke via Kortgene richting de grindpaden gereden en wat een feest weer met zo'n motor  :103:



Rijden in het donker is zo gaaf, zeker met al die kuilen en hier en daar vers grind in dikke lagen maar deze DR350 ploeger er zonder moeite door  :039: Via diverse bermen, dijkjes en klinker/kinderkop paden richting onze Geersdijkse oase gereden  :054:



Aangekomen bij onze eigen oase was het ook heel donker maar je ziet dan wel alle sterren en de maan die over het water schijnt..........uiteraard nog wat plaatjes gemaakt  :D







Uiteraard nog wat gespeeld totdat het vizier te vol met zand zat, was weer behoorlijk wennen een stukje off=road en kreeg het vreselijk warm maar oefening baart kunst............de DR is er gewoon klaar voor na nog wat kleine dingen verbeteren en checken  :039:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #358 Gepost op: 12 januari 2012, 20:30:28 »
 :036: :036:

 :024:

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #359 Gepost op: 12 januari 2012, 20:32:48 »
ja maar deze bocht ging zelfs in een olie lamp niet meer aan  :056:

Hadden wij in Frankrijk met verse benzine. Coleman brandertje wilde er echt niet mee aan.
Van ellende maar een gasbrandertje gekocht.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51943 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio