* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Eliminator] DR 350  (gelezen 82928 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #360 Gepost op: 12 januari 2012, 20:36:14 »
Had je gen E10 dan toevallig...........blokje begint af te koelen dus straks de bougie bekijken  ;) Volgens mij gaan we niet echt veel meer aan de schroeven draaien  :026:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #361 Gepost op: 12 januari 2012, 21:37:22 »
Nee zeker geen E10 want was ik wel voor gewaarschuwd.

http://www.guzzioot.nl/?p=774
verhaal over de brander begint onder het eerste plaatje  :+

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #362 Gepost op: 12 januari 2012, 22:19:21 »
Er staan hier 3  snelle XBR,s al een hele poos stil.
Carburateurs afgetapt of niet  :042:
Ik weet het niet meer precies.
Toch doen ze het altijd bij de 1e, 2e of 3e trap.
1 staat al bijna 1 jaar stil.
Toch op korte termijn eens kijken of die het weer doet na het lezen van dit verhaal.
Aanschaf van de GTR is de boosdoener  ;(
Bijna alle xbr,s staan sindsdien op nonactief.
Slechte zaak, wat zelfs aan mijn geweten knaagt  :097:
Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #363 Gepost op: 12 januari 2012, 22:23:13 »
Het ligt er ook aan waar ze gestald zijn, bij jou weet ik waar ze staan en dat is de oplossing, de DR350 staat onder een zeil buiten dus ook zeer afhankelijk van de brandende zon en winterse taferelen.........ook ademt deze tank enorm.........maar dit is nu verleden tijd want er gaat gewoon meer gereden worden vermoed ik  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline 4tm

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #364 Gepost op: 12 januari 2012, 22:45:07 »
Bij een Belgische vriend van mij  staan sommige wegens ruimte gebrek ook in weer en wind.
Ik geloof dat hij heel de oude Honda lijn heeft staan. 50- 125- 250 enz..enz..
Ook nog een oude niet lopende black bomber450.
Die 2 op de foto zijn ook al een poos nonactief   :+


Xbr500 1986 - Xbr500 1988  - Versys 1000 2015

If you want to be happy for a day - Drink !
If you want to be happy for a year - Marry !
If you want to be happy for a lifetime - Ride a motorcycle !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #365 Gepost op: 12 januari 2012, 23:04:27 »
Oei dat doet me zeer................. :o
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #366 Gepost op: 13 januari 2012, 07:51:17 »
Nee Freak, niet doen... Denk aan je andere motoren... Je kan ze niet allemaal redden!  :018: :X
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #367 Gepost op: 13 januari 2012, 18:21:29 »
Nee Freak, niet doen... Denk aan je andere motoren... Je kan ze niet allemaal redden!  :018: :X
:069: :071:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #368 Gepost op: 13 januari 2012, 18:37:02 »
Eeeuuhhhhh, schat................hij is een beetje vies geworden van het woon-werk verkeer  :048:







 :103: Jaja testen en testen is 2 maar deze is echt getest in blubber, zand, hoog gras en inlagen met een dun laagje water dus mijn broek en helm zijn ongeveer net als de DR350  :036: Ik vindt hem nu gewoon goed, af en toe draait het blok wat onregelmatig stationair maar met meer kilometers zal die alleen maar beter gaan draaien. Vandaag tijd genoeg op de zaak en dus nog wat zaken nagelopen en gemeten, zoiezo de accu eens goed gemeten want die heeft best wat te verduren gekregen met al dat starten..........lees en huiver  :)

Accu onbelast.........12,82V
Accu belast [starten]..........10,74V als laagste dip
Dynamo laadspanning op polen accu gemeten bij 3000rpm..........14,41V
Idem maar dan met volle belasting licht.claxon enz bij eveneens 3000rpm........14,72V

Oftewel helemaal goed, bij volle belasting van het licht is de spanning wat hoger maar dit heb ik vaker gezien, dit blok heeft ook aan aparte lichtspoel, de dip bij het starten en meten op de accu is normaal want de waarden lopen ook gelijk weer op na de dip nog voor het aanslaan van het blok  :036:

Voor de rest nog wat nagezien, hier en daar nog wat bouten en moeren aangetrokken, vanavond nog even de bougie bekijken, ketting spannen en smeren en misschien nog even wassen dan mag je hem zelf weer vies maken  ;) De banden zijn goed, op de weg zal het zeker even wennen zijn maar ik beloof je dat we onderaan de ladder beginnen qwa off-road rijden, het moet leuk blijven en leuk gaan we het maken want ik heb de kop vol routes zitten  :022:

Suzuki DR350.......met knopje en eigenlijk iets te luide demper [Pro-duro]............niks te licht deze motor, ik zou er zo voor kiezen want licht is heel makkelijk wendbaar  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #369 Gepost op: 13 januari 2012, 18:51:12 »
Het werd tijd ook dat deze eens vies werd!! :054:
Geeft mij wel een gerust gevoel dat je hem in alles hebt uitgeprobeerd en ja; op de weg vind ik het een ramp met die banden! Rechtdoor gaat prima, maar bij bochten doet ie toch wel raar hoor!

Je hoeft m niet te wassen hoor! Gaat ie alleen maar van roesten.. :048:

Ben benieuwd voor morgen...lang niet op de DR gereden dus zal sowieso dan even wennen zijn, maar ik weet van voorgaande keren dat ie snel vertrouwd aanvoelt. Ook het moment om de crosslaarzen eens uit te proberen...
Ik ben er nog niet over uit hoe warm ik me moet aankleden...wintervoering of niet? Mijn leren broek is gewoon zoals die is, dus daar kan ik niets aan veranderen... Maar als ik het zo hoor, wordt het zondag dus alles afspuiten en wassen? :069:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #370 Gepost op: 13 januari 2012, 18:54:24 »
Ik zal je nog wel wat uitleggen vanavond qwa kleding enz, ook gaan we inderdaad eerst wennen aan de motoren maar dat komt echt goed...........zondag de motoren schoonmaken, volgende week nazien/invetten enz...........ja hoort er inderdaad allemaal bij  ;)


[maar ik doe graag voor je hoor mocht het niet uitkomen  :069: ]
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #371 Gepost op: 13 januari 2012, 18:55:32 »
Eli, weet je wat je een keer moet doen? Gewoon eens een rondje door de polder op asfalt. Desnoods rij je een keer achter mij/ons aan als we eens een rondje gaan doen. Je staat namelijk versteld wat je kunt doen op noppen. Inderdaad, het voelt in het begin eng, maar eenmaal gewend kun je behoorlijk gek doen op noppen.
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #372 Gepost op: 13 januari 2012, 19:02:28 »
Ik kwam vandaag op de buitenste rij noppen en ja dan trek je zwarte strepen met wat gazzz bij zodra je de bocht uitstuurt, eerst inderdaad asfalt rijden om te wennen aan de motor na een poosje niet rijden................had ik al gezegd dat ik er zin àn had  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #373 Gepost op: 13 januari 2012, 19:05:55 »
Klei; na dat laatste ritje achter jou aan voelde ik me al een stuk zekerder!! Ik dacht; wat Klei kan, moet ik ook kunnen.. :037:
Met zweet in mijn handen toen naar jullie toegereden, en toen we vertrokken kon ik niet anders dan volgen en bleek het inderdaad reuze mee te vallen. Alleen over de echt grote weg lijkt het me nog niks...

Volgens mij rij je ze dan ook behoorlijk aan gort op den duur..

Ja Freak; de komende weken niet echt weekend meer met die dubbele baan vrees ik en door de week ook extra bezig...vrij...wat is dat? :033:
Zal het allemaal een beetje tussen de bedrijven door moeten doen..maar komt vast goed! Je moet mijn rommel niet opruimen hoor! ;) ;)

eliminator

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #374 Gepost op: 13 januari 2012, 19:08:50 »
Ik kwam vandaag op de buitenste rij noppen en ja dan trek je zwarte strepen met wat gazzz bij zodra je de bocht uitstuurt, eerst inderdaad asfalt rijden om te wennen aan de motor na een poosje niet rijden................had ik al gezegd dat ik er zin àn had  :+

Volgens mij rij ik met die noppen liever door zand of blubber...dan val je tenminste zacht..
Heb je zin in een offroadritje dan?? :048:  Je kunt die van mij altijd halen...dat weet je! :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #375 Gepost op: 13 januari 2012, 19:49:54 »
I know maar wat dacht je van een eigen machine mettertijd  ;)

Alleen de ketting nog spannen en klaar deze, schoonmaken komt inderdaad nog wel want morgen wordt die vast niet minder vies  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #376 Gepost op: 13 januari 2012, 20:23:06 »
Freak dan bouw je toch die suzuki gsxr 1100 tot off road :026: :048:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #377 Gepost op: 13 januari 2012, 21:25:46 »
Freak dan bouw je toch die suzuki gsxr 1100 tot off road :026: :048:

Leuk idee voor een hillclimb machine!  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #378 Gepost op: 13 januari 2012, 21:36:01 »
Maar die bestaat al  ;)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Eliminator] DR 350
« Reactie #379 Gepost op: 13 januari 2012, 21:39:26 »
De voorrem piept met door remmen maar deze is dan ook keurig ontvet, beetje blubber er tegen aan morgen en dan hoor je er niks meer van, remt zeker goed voor en achter  :039:



Niet meer gewassen dus je krijg wel wat extra kilo's mee morgen  :048:



Ketting nog gespannen en flink gesmeerd!



En op naar de volgende...........de XR600  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
[Eliminator] Kawasaki ZL

Gestart door eliminator « 1 2 ... 14 15 » De Garage - Onze Motoren

296 Reacties
51943 Gelezen
Laatste bericht 06 juni 2012, 10:12:09
door V-Strom Pierrio