* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Hans] Cb500f caféfiets  (gelezen 3626 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hans

  • Gast
[Hans] Cb500f caféfiets
« Gepost op: 10 februari 2010, 11:15:48 »
de zomer is nog niet echt in zicht, maar ik krijg wel zin in de zomer!.. de drang om weer een projectje te beginnen is reeds aanwezig.

afgelopen 2 jaar heb ik een cb400f opgeknapt, en tot caferacer gemaakt. veel plezier mee beleeft, maar geen motor om is een heel eind mee te rijden. eind van de zomer gaf de accu het op, en er was op dat moment even geen geld om het weer te fixen.



begin van de zomer, op een zaterdag, was er een toertochtje georganiseerd in wemeldingen, van wat buurtvrienden. ik had het gezien op zeelandnet, en was er naartoe gegaan. aldaar wat oudere mannen die mijn oudje maar prachtig vonden. 1 daarvan zei dat hij nog een cb500f had staan bij een vriend, en die mocht ik zo van hem hebben. eind van de zomer was het dan zo ver, en toen met de kar de motor opgehaald.
hij heeft een jaar of 3 stil gestaan. zelf zag hij er niet zo veel heil meer in.
de motor ziet er netjes origineel uit, enkel bestwel wat roest op het chroom van het stilstaan.
Ik heb de carburateurs schoon gemaakt en het was starten en lopen. richtingaangevers en achterlicht deden het nogniet, ik schat dat er ergis een slecht contact zit.





het plan is om ook hier een caferacer van te maken. de clipons van de 400 zet ik over, waarschijnlijk het zadeltje en achterlicht ook. de vorkpoten zijn aardig verroest en de keringen zijn er lek van. hier wil ik graag een andere voorvork in gaan zetten, en dan met een dubbele remschijf.
ook lijkt het me leuk om het rem/schakel gedeelte een stuk naar achter te brengen, maar weet niet of ik hier aan toe kom deze zomer.

omdat ik een klein rijbewijs heb, wil ik hem laten afvoeren zo dat ik er mee mag gaan rijden.
ik studeer in ede, dus het project zal niet zo hard lopen.. enkel de vakanties en soms weekeinden om naar zeeland te komen.

.. dus als er iemand is met een voorvork voor een cb500f, met dubbele schijf aansluiting.. een extra remklauw, schijf of verlengde moeren voor de schijven ?  :022:

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2010, 11:28:03 »
 :039:

ba searcher!!

  • Gast
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2010, 11:30:15 »
Ziet er goed uit Hans, veel succes met het verbouwen van de 500  :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2010, 12:29:59 »
Gaaf hoor. Veel foto's plaatsen en vragen stellen want dan kunnen we elkaar helpen..  :039:

De opmars van de caféracers....  8)
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2010, 19:21:24 »
Van het weekeind zal ik eens kijken naar de gevraagde onderdelen, welke maat velgen heb je overgens, orgineel of..?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2010, 19:28:47 »
Leuk om weer wat van je te vernemen op die manier Hans  :054:
Ik blijf het met belangstelling volgen  :034:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2010, 21:36:01 »
mooi projekt Hans

Nog even en we hebben genoeg cafe racers om hier ook een  soort Ace cafe te beginnen :072:


Is there anybody out there

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #7 Gepost op: 11 februari 2010, 00:25:26 »
Zoooo, Hans, dat is een hele uitdaging  :o . Die motor heeft wel veel nachtjes buiten moeten slapen, denk ik... :012:

Succes met dit project! :054:
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Hans

  • Gast
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #8 Gepost op: 11 februari 2010, 16:36:35 »
Bedankt voor jullie positieve reacties allemaal !! erg leuk om te horen.

@ RedRunner, hij heeft inderdaad last gehad van wat vocht. het is mij verteld dat hij in een loods gestaan heeft waar ze poliester booten maakten.. welicht heeft die rommel het chroom opgevreten.

@ Freak, Ik ga er van uit dat het gewoon allemaal origineel is.. voorvork is dan 35 mm diameter uit mijn hooft, en 19 inch voorwiel.




een voorbeeldje van hoe het er ongeveer uit komt te zien.. 
de bochten zijn best wel lelijk, dus die maak ik waarschijnlijk ook zwart. er zit een marshall 4-1 demper op, die is nog wat beter en mag ook gewoon zo blijven.
gaaf vindt ik bij dergelijke caferacers, dat ze een leeg driehoekje hebben onder het zadel. dit wil ik ooit nog wel is doen, maar dat zal niet deze zomer zijn.. omdat de prioriteit voornamelijk is dat ik deze zomer is wat kan gaan rijden.
ook heeft deze motor enkel een toerenteller, bij mijn vorige projectje vond ik dat al erg vet maar heb het toen niet gedaan. zijn er mensen die rijden met of ervaring hebben met enkel een toerenteller?

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #9 Gepost op: 12 februari 2010, 09:54:02 »
tegenwoordig is enkel een kilometerteller beter/verstandiger ,voor je het weet sta je ergens op de foto.
bovendien kunnen die fietsen (in goede motorische staat) makkelijk veel toeren maken zonder stuk te gaan.

maar als je nog eens echt geld hebt is een optie km/toeren-teller in 1 teller.

Hans

  • Gast
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #10 Gepost op: 12 februari 2010, 17:53:47 »
hmm..

het balletje kan raar rollen..
ik moet helaas mededelen dat het projectje waarschijnlijk niet door gaat..
een goede vriend van mij doet zijn Suzuki GS500e weg.. en deze kan ik voor een mooie prijs overnemen. deze motor staat ook direct op 25 kw op kenteken, dus dan zou ik niet met een uitdraai hoeven te rijden. verder zitten er nieuwe banden onder, remmen zijn pas gedaan en ketting en tandwielen zijn ook nog niet zo oud.

dat betekent ook dat ik niet echt geld heb om de CB nu op te knappen. ik vindt het jammer dat ik dan niet meer op een klasieker rij.. maar de gs (met kuip!) is ook wel een gaave motor!

in ieder geval bedankt voor jullie reacties! en wie weet hebben we over een poosje een projectje rondom een gs :057:



hier een picie van de motor.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #11 Gepost op: 12 februari 2010, 18:12:39 »
Dan mag de CB zeker weer gratis weg  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Hans

  • Gast
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #12 Gepost op: 12 februari 2010, 18:28:00 »
grapjas ;)

bij intresse maar even pm'en

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Hans] Cb500f caféfiets
« Reactie #13 Gepost op: 12 februari 2010, 18:29:05 »
grapjas ;)

bij intresse maar even pm'en

Zal Muutje even tippen...

Die zoekt "ook nog iets"...  :103:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
53 Reacties
7135 Gelezen
Laatste bericht 12 november 2016, 23:09:33
door Jack