Welkom op het ZMVC forum gast!
Ik geef de vraag door aan mijn buurvrouw..Mijn antwoord, het wordt gedoogd. Tussen de file door is nergens bij wet geregeld. Het wordt toegelaten maar bij een ongeval is er altijd gezeik....
- Motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen.
De bedoeling is dat de nieuwe verkeersregels voor de zomer van kracht worden (na publicatie in het Belgische Staatsblad).Voor motorrijders is van belang:- Het zogenaamde “filteren”, het rijden van motorfietsers tussen de voertuigen in de files, is een gekend fenomeen dat echter niet in de wegcode werd geregeld. Om meer rechtszekerheid te bekomen, wordt het rijden tussen de files toegelaten met een maximale snelheid van 50 km per uur en met een maximaal snelheidsverschil van 20 km per uur met de voertuigen die worden voorbijgereden. Op autosnelwegen en autowegen dient dit te gebeuren tussen de twee meest links gelegen rijstroken.- Motorrijders en hun passagiers moeten verplicht beschermende kledij dragen.- Passagiers van bromfietsen en motorfietsen moeten hun voeten op de voetsteunen hebben, en mogen dus geen amazone-zit aannemen.- Er wordt ook een dubbelzinnigheid weggenomen betreffende het parkeren van motorfietsen buiten de rijbaan: motorfietsen mogen niet langer op het trottoir parkeren.- Motorfietsen met zijspanwagen mogen voortaan een aanhangwagentrekken.- Het vervoer van kinderen onder de 3 jaar op bromfietsen en motorfietsen wordt verboden. Tussen 3 en 8 jaar mogen zij in een kinderbeveiligingssysteem worden vervoerd op bromfietsen en motorfietsen met een maximale cilinderinhoud van 125 cm3. Pas vanaf 8 jaar mogen kinderen op de motorfietsen met een cilinderinhoud van meer dan 125 cm3 worden vervoerd.- Het gebruik van de busstroken en van de overrijdbare beddingen kan worden uitgebreid tot andere voertuigen dan die van het openbaar vervoer, zoals bromfietsen, motorfietsen en autocars. De wegbeheerders kunnen de toelating daarvoor geven door middel van het aanbrengen van een pictogram.
Jij was er ook? Waar dan? Wij zaten in Hotel Molitor`s Muhle in Eisenschmitt (http://www.molitor.com/)
Gestart door Ghulst « 1 2 » De Huiskamer - Algemeen