* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]  (gelezen 103380 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Gepost op: 07 mei 2010, 19:05:03 »
23 mei opening clubhuis "iron brothers " the place to be for bikers

Iron brothers is geen motorclub , geen tourclub , maar een groep motorrijdende vrienden die over een clubhuis beschikken . wij stellen dit open voor alle motorrijders die voor of na hun wekelijkse rit nog wat willen napraten en drinken . wat voor motor je hebt maakt niet uit , alle merken zijn welkom . voor meer info kan je mailen naar ironbrothers92@gmail.com
Openingstijd elke zondag van 15.00 tot ......
Voltaweg 26 4338 ps middelburg industrieterrein arnestein
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #1 Gepost op: 07 mei 2010, 19:20:14 »
Ow......  :|
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #2 Gepost op: 07 mei 2010, 22:08:28 »
interessant

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #3 Gepost op: 08 mei 2010, 07:37:09 »

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #4 Gepost op: 08 mei 2010, 13:21:34 »
Nee, ik heg geen idee, maar ik vind het idee wel leuk ..... snap niet dat er hier zo weinig reactie op is

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #5 Gepost op: 08 mei 2010, 13:23:35 »
Ik ga er zeker een keertje stoppen en kijken  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #6 Gepost op: 08 mei 2010, 14:41:02 »
Ik vind het ook een leuk idee! Wie weet wat er verder nog uit voorkomt wb ritjes en evenementen...
Zeker leuk om er eens een keer te gaan kijken en altijd leuk om een soort van ontmoetingsplekje te hebben voor motorrijders onder elkaar toch?

Mijn huiskamer leent er zich nu eenmaal niet voor...is beetje te klein.. :D
En op die plek kan ik me niet voorstellen dat iemand er last van heeft..ook niet onbelangrijk..

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #7 Gepost op: 09 mei 2010, 16:45:31 »
Zeker een keertje kijken..  :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2010, 10:41:14 »
weet iemand nog een bedrijf die netjes stralen + poedercoaten, voor een niet al te hoe prijs (zoals lete)?
lete zit vol tot juni en wil eigenlijk al wel wat eerder weer rijden :025:
gr.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #9 Gepost op: 26 augustus 2010, 21:02:52 »
Haynes eindelijk eens duidelijk uitgelegd voor de beginnende sleutelaar:

TRANSLATING THE HAYNES MOTOR MAINTENANCE MANUALS

Haynes: Rotate anticlockwise.
Translation: Clamp with molegrips then beat repeatedly with hammer anticlockwise.

Haynes: This is a snug fit.
Translation: Clamp with molegrips then beat repeatedly with hammer.

Haynes: This is a tight fit.
Translation: Clamp with molegrips then beat repeatedly with a hammer.

Haynes: As described in Chapter 7...
Translation: That'll teach you not to read right through before you start. Now you are looking at scary photos of the inside of a gearbox.

Haynes: Prise off...
Translation: Hammer a screwdriver into...

Haynes: Undo...
Translation: Go buy a tin of WD40 (giant economy size).

Haynes: Retain tiny spring...
Translation: PINGGGG - "Jesus, where the hell did that go?"

Haynes: Press and rotate to remove bulb...
Translation: OK - that's the glass bit off, now fetch some good pliers to dig out the bayonet part (and maybe a plaster or two).

Haynes: Lightly slacken...
Translation: Start off lightly and build up till the veins on your forehead are throbbing then clamp with molegrips then beat repeatedly with hammer.

Haynes: Weekly checks...
Translation: If it isn't broken don't fix it.

Haynes: Routine maintenance...
Translation: If it isn't broken, it's about to be. We warned you!

Haynes: One spanner rating.
Translation: An infant could do this... so how did you manage to **** it up?

Haynes: Two spanner rating.
Translation: Now you may think that you can do this because two is a low, teensy weensy number... but you also thought the wiring diagram was a map of the Tokyo underground (in fact, that would have been more use to you).

Haynes: Three spanner rating.
Translation: Make sure you won't need your car for a couple of days.

Haynes: Four spanner rating.
Translation: You're not seriously considering this are you?

Haynes: Five spanner rating.
Translation: OK - but don't ever transport your loved ones in it again.

Haynes: If not, you can fabricate your own special tool like this...
Translation: Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.

Haynes: Compress...
Translation: Squeeze with all your might, jump up and down on it, throw it at the garage wall, then find some molegrips and a hammer...

Haynes: Inspect...
Translation: Squint at really hard and pretend you know what you are looking at, then declare in a loud knowing voice to your wife, "Yep, it's as I thought, it's going to need a new one"

Haynes: Carefully...
Translation: You are about to suffer serious abrasions.

Haynes: Retaining nut...
Translation: Yes, that's it, that big spherical blob of rust.

Haynes: Get an assistant...
Translation: Prepare to humiliate yourself in front of someone you know.

Haynes: Difficult to reach ...
Translation: Assembled at the factory and never meant to be touched.

Haynes: Turning the engine will be easier with the spark plugs removed.
Translation: However, starting the engine afterwards will be much harder. Once that sinking pit of your stomach feeling has subsided, you can start to feel deeply ashamed as you gingerly refit the spark plugs.

Haynes: Refitting is the reverse sequence to removal.
Translation: Yeah, right. But you swear in different places.

Haynes: Prise away plastic locating pegs...
Translation: Snap off...

Haynes: Using a suitable drift...
Translation: Clamp with molegrips then beat repeatedly with hammer.

Haynes: Everyday toolkit
Translation: RAC Card & Mobile Phone (but don't forget your molegrips and hammer!)

Haynes: Apply moderate heat...
Translation: Unless you have a blast furnace, don't bother. Alternatively, clamp with molegrips then beat repeatedly with hammer.

Haynes: As pictured in figure...
Translation: Do you see that grey bit next to the other grey bit in the picture? Excellent, but your car will look completely different.

Haynes: Index
Translation: List of all the things in the book, bar what you need to do.
Einde reclamezuil :-)

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #10 Gepost op: 27 augustus 2010, 00:07:47 »
Haynes: Retain tiny spring...
Translation: PINGGGG - "Jesus, where the hell did that go?"

:070:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #11 Gepost op: 27 augustus 2010, 09:43:41 »
Vooral deze..  :070:

Citaat
Haynes: Difficult to reach ...
Translation: Assembled at the factory and never meant to be touched.



Molegrips en hammer won't help..  :070:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #12 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:33:00 »
 :037:

Waarom denk ik bij elke regel aan Rik en zijn DR ?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #13 Gepost op: 31 augustus 2010, 21:37:06 »
:037:

Waarom denk ik bij elke regel aan Rik en zijn DR ?

Yeb, that's him..  :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #14 Gepost op: 01 september 2010, 11:03:16 »
Einde reclamezuil :-)

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #15 Gepost op: 01 september 2010, 17:26:25 »
Goedemorgen!

Goeie dag schotel zeg .... jammer dat ze niet hi-res zijn voor bijv wallpaper gebruik

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #16 Gepost op: 01 september 2010, 20:47:51 »
Ach, wie weet zijn ze op hi-res wel een stuk minder knap :018:

Voor het slapengaan...
« Laatst bewerkt op: 01 september 2010, 21:29:39 door Taranis »
Einde reclamezuil :-)

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #17 Gepost op: 01 september 2010, 23:51:36 »
Ach, wie weet zijn ze op hi-res wel een stuk minder knap :018:

Voor het slapengaan...


damn .... die pagina is lang !!

By the way .... deden we deze test op ZMVC niet met de elleboog ?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #18 Gepost op: 02 september 2010, 00:03:10 »

By the way .... deden we deze test op ZMVC niet met de elleboog ?


 :034:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Grote Kletspraat en Babbel -topic [Part IV]
« Reactie #19 Gepost op: 02 september 2010, 00:29:42 »
oooh gottegodgottegut .... een gouwe ouwe en weer met tranen in mn ogen



 

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
1645 Reacties
198480 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2021, 17:59:39
door Jack
1639 Reacties
193212 Gelezen
Laatste bericht 27 mei 2023, 08:02:45
door Motormuis
1462 Reacties
180160 Gelezen
Laatste bericht 02 september 2022, 18:07:29
door Ghulst
1144 Reacties
118376 Gelezen
Laatste bericht 26 september 2022, 09:52:00
door Ghulst
9 Reacties
2227 Gelezen
Laatste bericht 10 mei 2016, 19:42:03
door V-Strom Pierrio