* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 79744 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Gepost op: 09 juni 2010, 16:03:49 »
Het is alweer een poos geleden dat ik een schuur/bering of wat dan ook binnenstap en oog in oog sta met iets wat op een motor lijkt maar deels verstopt zit onder een deken en weggemoffeld in een hoekje.............maar vandaag was het weer eens zover en gevonden is vandaag een Honda CX500A van het bouwjaar 1978 , in bezit sinds 1982  :011: maar de eigenaar reeds 2 jaar terug overleden. Mevrouw kon de motor eigenlijk niet wegdoen na 41 jaar huwelijk met de eigenaar maar na wat praten over mijn hobby en de daarbij horende puppogen de papieren in handen gekregen en voor een zeer leuk bedrag heeft Freak er weer een CX500A bij in originele staat, kleur blauw, 30.600 originele kilometers op de klok, alleen bereden met mooi weer en zonder de vrouw erbij, staat na de dood van de eigenaar dus 2 jaar te verstoffen maar toen in hem vanonder de deken zag komen was het duidelijk dat deze de mijne moest worden  :054:

Blij als een kind, eerder weg op het werk zodat we de schuurvonst vanavond in Scharrendijke  :069: [Breidorp] kunnen gaan ophalen, mevrouw verontschuldigde zich nog voor een minpunt aan de CX500............er was wel eens wat benzine uit een slangetje gekomen en toen heeft de buurman een kraantje diuchtgedraaid en toen was het over maar ze weet niet of dit heel veel kwaad kon...............och mevrouw dat scheelt dan iets in de aanschafprijs meer niet  :048: Ook was ze deel 3 van het kenteken kwijt, haar man had het ergens verstopt maar waar..................geen nood want ondertussen heeft ze nieuwe papieren aangevraagd en binnengekregen en dus compleet met nieuwe kentekenpapieren en achterop de motor een grote oude originele kentekenplaat................heerlijk gewoon  :D Ook krijgen we er nog wat extra onderdelen bij, nieuwe luchtfilters en ze zou kijken of de alle papieren vanaf 1982 nog kon vinden, daar staat op genoteerd wanneer op welke datum de motor welk onderhoud heeft gekregen. Nieuw verkocht door de Regt, na 4 jaar ingeruild [1982] en toen gekocht door de eigenaar...............28 jaar later in mijn bezit..............voor hoelang weet ik niet maar uiteraard zal ik er goed voor zorgen mevrouw  :036:

Foto's volgen zeker vanavond, geen showroom motor maar wel een heerlijke onverwoestbare Honda CX500A van 1978 met een zeer lage kloppende km-stand in de mooie kleur blauw en zo snel gezien helemaal origineel  :022:
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 11:59:35 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #1 Gepost op: 09 juni 2010, 16:33:33 »
Hier ben ik wel heel nieuwsgierig naar...  :103:

Veel plezier ermee..!!!  :039:

(wel even laten weten VOORDAT ie in de verkoop gaat..)..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #2 Gepost op: 09 juni 2010, 17:02:21 »
Zoals ik hem gezien heb is dit de ideale basis voor een caferacer of origineel houden maar dan verder opbouwen voor o.a. Elefsntentreffen, trekhaak, extra lampen enz  :054:

Ik zal aan je denken mocht deze wel weg moeten/gaan maar eerst halen en dan na de ZZR250 de carbs op orde maken, verse benzine erin en kijken wat we hebben  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #3 Gepost op: 09 juni 2010, 23:35:06 »
Zo was weer een bewogen avond maar helemaal in de nopjes met de nieuwe schuurvonst en jawel hij is aan alle kanten goedgekeurd  :039: Ondertussen al mee gereden en alles werkt op de accu na die is gewoon zo dood als een pier maar met de hulpaccu sloeg de CX redelijk snel aan en de dynamo is dik in orde, het blikt zeer goed, koppelt en schakelt zeer goed, niks geen pluimen uit de dempers, alle elektra origineel en werkend............dit gaat hem worden  :022:

Binnenkort eens wassen zodat die dikke stoflaag er af is en dan komt er zeker nog best wat moois van onder  :034:









30.600 originele kilometers dus deze zou er nog vele duizenden mee moeten kunnen, volgens de verkoopster had de man geen extreme rijstijl en is er alleen bij goed weer gereden en elk jaar een onderhoudsbeurt bij Rockanje motoren  :054:



Originele dempers en keihard  :057:



Geen stootrand aan de remschijven wat weer een deel zegt over de km-stand, velgen heel netjes maar binnenzijde comstar lichte roestvorming.



Zo goed als als originele stikkers zijn aanwezig  :071:





Stuurschakelaars als nieuw, knopjes voelen goed aan en de veertjes en messing plaatjes lijken zeer goed te werken.





Voorpoten geen roest of pitting te bekennen, wel een zwetende rechterkeerring maar deze poten gaan toch helemaal aangepakt worden...............ojee de plannen komen al weer  :+

 

Kapjes, lakwerk, ophangogen enzenz gewoon keurig  :034:







Het frame vertoond wel wat roest, hier en daar een plekje steenslag wat na een paar jaar in een schuur licht is gaan roesten, het blok is ook nooit echt helemaal blinkend gepoetst en er zijn zeker wel wat gebruikersporen aanwezig maar dat mag ook met een CX500 van 32 jaar jong  :054: De prijs van 50cent per cc is deze meer dan waard en ik heb min of meer besloten deze helemaal keurig origineel aan te pakken, de olie in het blok is gewoon schoon, luchtfilter net nieuw en we hebben nog nieuwe olie en nieuwe luchtfilters meegekregen net als een aantal brikkenhandschoenen  :036:

Uiteraard eerst nog wat andere zaken afwikkelen maar deze zal zeker snel te vinden zijn op ons heilige asfalt, een rondje ringen lijkt me niet uitgesloten en het blok voelt zeker krachtiger aan dan bv benny of mijn vorige rode CX, de versnellingsbak voelt als nieuw en de koppeling kun je met 1 vinger bedienen. De remzuigers lossen niet helemaal goed maar dit is normaal na jaren stilstand, de remhendel voelt rottig aan en de remolie zal er niet uitzien, de banden zijn oud maar zonder scheuren en laat de achterband nu 1 van het type zijn die enorm rookt  :048: [Conti supertwin]. Accu is overleden maar er zal weinig aan nieuwe onderdelen zijn om deze weer netjes de weg op te krijgen  :p

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #4 Gepost op: 10 juni 2010, 00:02:10 »
Mooi, mooi!!! :039: Bijna als nieuw dus! Heb je ook eens een mazzeltje!

Heel veel plezier ermee!!! :054:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #5 Gepost op: 10 juni 2010, 00:02:42 »
Holy shit, wat een vondst. Brings back memories!

Mijn eerste motor:

Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #6 Gepost op: 10 juni 2010, 00:04:25 »
Die met 4 ton op de teller  :054: Een CX blijft toch goed wat dat betreft, benny is ook niet kapot te krijgen lijkt het wel  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #7 Gepost op: 10 juni 2010, 02:53:52 »
Knappe CX Freak!  :034:  :054:

Offline SparkZ

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 293
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #8 Gepost op: 10 juni 2010, 07:26:30 »
Mooie vondst Freak  :054:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #9 Gepost op: 10 juni 2010, 09:37:29 »
mooie vondst nog zo origineel ,en deze mag met een donkerblauwe kentekenplaat. ;)

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3495
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #10 Gepost op: 10 juni 2010, 09:53:40 »
zo dan hele mooie cx freak.. :039:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2010, 16:42:49 »
En een oldtimer is (weer) geboren. :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2010, 16:59:55 »
Dat is zeker een mooi exemplaar :039:

En deze CX heeft geluk, ze is in goede handen terecht gekomen :034:


Is there anybody out there

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2010, 17:25:33 »
Dacht je ff tegen te zijn gekomen vanmiddag in Middelburg op de CX, exact de zelfde kleur!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2010, 18:17:34 »
mooie vondst nog zo origineel ,en deze mag met een donkerblauwe kentekenplaat. ;)
Nope................is van na 01-1978  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2010, 18:18:10 »
Dacht je ff tegen te zijn gekomen vanmiddag in Middelburg op de CX, exact de zelfde kleur!
Even gekeken maar deze staat er nog......oefff , nee was ik zeker niet  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #16 Gepost op: 10 juni 2010, 19:00:03 »
rijd in middelburg nog zo een rond :034:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #17 Gepost op: 10 juni 2010, 19:02:34 »
Keurige motor zeg  :024: is echt wel wat moois en goeds van te maken  :057:

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #18 Gepost op: 10 juni 2010, 19:44:12 »
mooie vondst nog zo origineel ,en deze mag met een donkerblauwe kentekenplaat. ;)
Nope................is van na 01-1978  :p

datum 1e toelating van deze fiets had ik al bekeken op de rdw site.
volgens mij kun je met deze letter/cijfercombinatie gewoon een mooie blauwe plaat voeren.

klik


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #19 Gepost op: 10 juni 2010, 23:41:53 »
Het moet de combinatie zijn van 1e toelating en cijfers/letters  ;) [dus niet en/of]

"datum eerste toelating" in Nederland van vóór 1 januari 1978 en waarvan het kentekennummer bestaat uit 2 groepen van 2 cijfers en 1 groep van 2 letters.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29217 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
140710 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19048 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8504 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1185 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin