* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 81897 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #120 Gepost op: 31 januari 2011, 22:37:40 »
Kijk, dat ziet er weer uit als nieuw !

Goed bezig Louis !

Komt helemaal goed !

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #121 Gepost op: 31 januari 2011, 23:41:17 »
Plaathouder weer als nieuw :054:
Straks weer beter als nieuw.
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #122 Gepost op: 02 februari 2011, 18:34:50 »
Zo de remklauwen zitten weer in elkaar en alles werkt gewoon als nieuw,



En aangezien het bij de baas weer iets minder druk was neem ik het werk van thuis maar mee, heel makkelijk om daar te schuren en te spuiten aangezien het in de werkplaats rond de 20 graden is  :D Het rempotje had wat last van loslatende verf en dus heel goed schuren en alles waar geen verf mag komen afdekken.



Het is weer Hammeritte geworden, ik heb de ervaring dat dit best een druppel remolie kan hebben in tegenstelling tot de meeste lakken/verven, eerst een aantal dunne laagjes en afsluitend een mooie dikke laag, foto is niet echt duidelijk maar het lijkt weer netjes gelukt te zijn.............die kan uitharden!



Thuis gekomen lag er weer wat lekkers op me te wachten qwa motoronderdelen, 2 nieuwe o-ringen voor afdichting rempot-reservoir en een pakking voor het blok..............morgen rolt er misschien weer meer binnen en komt het blok steeds dichterbij om onder handen te worden genomen  :039:



Vanavond nog maar wat onderdelen in de rugtas voor morgen wat te prutsen bij de baas, werkt wel heerlijk eigenlijk maar dan zul je zien dat er weer een grote klus in het vat zit, we gaan het beleven  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #123 Gepost op: 03 februari 2011, 00:07:39 »
Ik ben altijd zuinig op de startmotoren die hier liggen en zo kunnen we een gaatje in de avond vullen met een paar startmotoren,die van het blok afkomt was niks mis mee qwa starten maar vertoond wel wat corrosie,



De best gevonden onderdelen met daarbij nieuwe afdichtingen, nieuwe circlip, de beste magneten, nieuwe koolstofborsteltjes, deksels licht gepolijst, nieuwe moertjes en veerringen, alles netjes gemaakt en met een paar shimringen is deze straks perfect en kan kan er weer tegen,



Startmotor weer dicht, draait lekker licht en zit netjes dicht............weer een onderdeel klaar, nog heel wat te gaan  :p

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #124 Gepost op: 03 februari 2011, 07:40:15 »
Paulus schrijft op zijn lijstje startmotor revisie.. In ieder geval eens openhalen om naar de conditie ervan te kijken...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #125 Gepost op: 03 februari 2011, 12:36:34 »
Het is dat dat schroefje en het staafje er niet als nieuw uitzien, anders zou je zeggen dat ie uit de schappen van MP kwam!!!

Goed werk Freak  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #126 Gepost op: 03 februari 2011, 18:55:45 »
Schroefje zou ik grijs of zwart kunnen verven en het tapeindje spuiten dan ziet die er weer helemaal nieuw uit maar een beetje gebruikt mag die er wel uitzien  :018:

@Paulusttt, open hem voorzichtig want meestal vallen de shimringen er zo uit, evengoed mag het hier ook een keertje kijk ik lekker ff mee en heb de spullen om het te reinigen, niet zomaar wat inspuiten gezien de hars aan de binnenzijde.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #127 Gepost op: 03 februari 2011, 19:51:35 »
Schroefje zou ik grijs of zwart kunnen verven en het tapeindje spuiten dan ziet die er weer helemaal nieuw uit maar een beetje gebruikt mag die er wel uitzien  :018:

Het was geen kritiek ey freak! Twas meer verbazing dat je het weer zo netjes krijgt  :039:
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #128 Gepost op: 03 februari 2011, 23:20:06 »
 :069: I know  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #129 Gepost op: 04 februari 2011, 22:48:14 »
Heerlijk als het buiten waait, de grond te nat is en de klanten het even uitstellen qwa werk..........rugtas gevuld met wat onderdelen en hoppa vandaag een aantal uren bezig geweest met voetsteunen uit elkaar halen, netjes opschuren en ontvetten en afmaken met een mooie laag Motip hoogglans zwart, nieuwe ringen, de beste rubbers die ik had liggen en nieuwe splitpennen. De delen die rond of tegen het blok aan zitten spuit ik met VHT-zwart, ook deze liggen weer vast klaar voor montage!



En thuisgekomen lagen er weer 2 pakketjes bij de post, 1 nieuwe temperatuurmeter in de originele doos en de huidige van de Blauwe Engel heeft een klein scheurtje dus bij deze krijgt die weer een nette in het dashboard Ook binnengekomen een nieuwe thermostaat, de huidige deed zeker wel zijn werk maar gezien dit blok helemaal goed moet worden is een nieuwe natuurlijk de beste keuze en de huidige gaat het rek in nadat die schoon gemaakt is. Toch weer een stukje verder maar wat gaan er toch veel uren zitten in al die onderdelen opnieuw spuiten maar straks zie je dat vast wel terug als compleet plaatje.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #130 Gepost op: 04 februari 2011, 23:28:50 »
Toch weer een stukje verder maar wat gaan er toch veel uren zitten in al die onderdelen opnieuw spuiten maar straks zie je dat vast wel terug als compleet plaatje.
Zolang je zulke dingen in de baas z'n tijd kan doen is het altijd makkelijk :034:, beetje voor jezelf knutselen en er nog voor betaald worden ook ;)

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #131 Gepost op: 05 februari 2011, 13:33:26 »
Toch weer een stukje verder maar wat gaan er toch veel uren zitten in al die onderdelen opnieuw spuiten maar straks zie je dat vast wel terug als compleet plaatje.
Zolang je zulke dingen in de baas z'n tijd kan doen is het altijd makkelijk :034:, beetje voor jezelf knutselen en er nog voor betaald worden ook ;)

De Baas ziet mij aankomen..
Met een knikkerbus de bakkerij in...
Enige dat ze hier spuiten is slagroom... Tenminste dat mag ik hopen..  :+

@Paulusttt, open hem voorzichtig want meestal vallen de shimringen er zo uit, evengoed mag het hier ook een keertje kijk ik lekker ff mee en heb de spullen om het te reinigen, niet zomaar wat inspuiten gezien de hars aan de binnenzijde.

Dat vind ik wel een heel goed plan..
Wellicht ook even naar de binnenkant van de dynamo kijken. Die ziet er ook zo "roestig" uit..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #132 Gepost op: 05 februari 2011, 13:57:37 »
Roest bij de dynamo??? Maar die zit volledig in de olie  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #133 Gepost op: 05 februari 2011, 14:04:05 »
Nee toch..?? Anders stond ie wel heel erg droog...  :/

Ik bedoel dat gedeelte achter de dynamo deksel..
Hier niks bij de hand om te laten zien.. Maar daarachter zit echt geen olie.
Ik heb daar de spoelen doorgemeten toen ik dat klein elektrisch conflictje had..
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2011, 14:31:40 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #134 Gepost op: 05 februari 2011, 14:17:38 »
Oke ik dacht dat die ook in de olie zat, evengoed kun je die ook doormeten, op alle 3 de gele draden moet een zelfde weerstand worden gemeten, waarde even opzoeken. We hebben het wel over deze?



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #135 Gepost op: 05 februari 2011, 14:38:17 »
Ja precies dat en daar...  :039:
Klopt, ik heb alles toen doorgemeten zoals op jouw advies van achter naar voren meten om zo bij de bron te komen. Alle waarden die ik niet zeker uit mijn hoofd weet (ik dacht 0,66 Ohm) klopte. Vndaar dat ik daar al eens was geweest..

Onderdeel 4, dat ronddraait om de velden op te wekken is wat "roestig"..

Onderdeel 1 zouden we nog een keer voor kijken of jij nog een geribte versie hebt liggen..
Je weet, met ribbeltjes meer fun...  :103:

Onderdeel 3 is sowieso spoorloos.. Maar ik moet nog eens een pakkingsset bestellen.
Hoewel ik van iemand ooit een pm heb gehad omdat hij een incomplete pakkingsset had..
Even in mijn archief duiken. Afijn ik heb je topic weer ernstig vervuild... 

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #136 Gepost op: 06 februari 2011, 00:14:42 »
Overloopvatje kun je uiteraard gewoon met een sopje schoonmaken en lekker even laten weken zodat ook de binnenzijde helemaal schoon is.



Het vatje weer op de plaats waar die hoort te zitten en dus weer een onderdeel rijker aan het frame, de roestige slangeklemmetjes worden nog vervangen  ;)



De rubbers tussen luchtfilterhuis en carbs zitten ook weer op hun plaats en makkelijk dat meneer Honda bedacht heet een uitsparing te maken zodat ze gelijk in de juiste positie zitten, deze rubber waren nog lekker soepel en passen prima, uiteraard eerst even een poosje in de silicone gestaan en met de fhön licht warm gemaakt en ze zaten gelijk goed op de plaats.



De tellerunit vanavond ook even onder handen genomen, alles ziet er nog best goed uit en werkt prima maar helaas wel een klein scheurtje in het glaasje van de temperatuurmeter maar aangezien we deze hebben gewonnen op ebay vervangen we deze uiteraard. Eerst de tellers uit het frampje halen!



Zit nog best tricky in elkaar, dopje 7 pakte de moertjes maar net en de elektra zit er goed ingefrommeld, blijft een leuk klusje zo prutsen op de werkbank.



Nieuwe temperatuurmeter in positie brengen en het afdekdopje niet vergeten net als eerst het lampje erin zetten want ander zit het te dicht op het tellerframe. Leuk detail van de CX500 is bijvoorbeeld het kousje over het lampje van de temperatuurmeter, deze zat er niet op maar had er eens 1tje bewaard van een sloper en dus weer een origineel onderdeel teruggeplaatst, uiteraard steek ik gelijk nieuwe lampjes zodat het straks niet weer gelijk open moet.



30817 km op de teller en de dagteller op 47km dat was het ritje vorig jaar om de olie goed warm te rijden alvorens deze uit elkaar zou gaan..............soortje afscheidsritje dus  :p



Nog een uurtje over en maar begonnen met het plaatsen van de koplampkuip, is een beetje een rotwerkje want de nieuwe kabelboom moet er helemaal in, is net weer wat steviger geworden dus moet je een beetje ,,dwingen'' het is het net niet qwa klusje maar evengoed moet het gebeuren  :034:



Wat een uitzicht weer zo, tellerunit zit er weer in en binnenkort kan het aansluiten van de kabelboom weer beginnen, blijft spannend of alles het straks ook weer doet, ik twijfel nog of ik een andere bulb in de koplamp zal steken, beetje meer lichtopbrengst is nooit weg natuurlijk.............phillips blue vision iemand misschien ervaring mee? Benny de caferacer heeft een gele koplamp maar aangezien dit geen Benny zal worden houden we het gewoon op helder wit licht of zo'n dure phillips. De CX500 krijgt allemaal nieuwe kabels welke al klaar liggen, straks niks zwaar gashendel, choke of wat dan ook...........stukje bij beetje krijgt het weer vorm  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #137 Gepost op: 06 februari 2011, 10:36:58 »
Knapt mooi op allemaal . :054:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #138 Gepost op: 06 februari 2011, 17:46:01 »
Ik kreeg nog wat tips voor een andere lamp  :039:

Mooie cockpit hoor! En bedankt voor de tip van de reservoirs! Ik ga die van mij ook even in een sopje leggen!

M.b.t.:
.............phillips blue vision iemand misschien ervaring mee?

Ik ben nogal een lampenmens en heb zo'n beetje alles wat er bestaat aan verlichting al geprobeerd van geel tot xenon zeg maar.

Mijn ervaringen:

(1)

Blue Vision: Heel goed (gebruik ik als grootlichtlamp in mijn Pan) Binnenkort ook als dimlicht.

(2)

Halfords verkoopt ook een variant van de Vision met een gele en een witte uitstraling, deze heb ik in Janita's auto gezet en geeft ook veel reflectie op de weg van wegbelijning! Goede lamp!

PHILIPS lampenset 'Nightguide H4 € 38,99 voor een setje van 2 (ook per stuk verkrijgbaar)

www.halfords.nl / Home » Auto-onderdelen » Autolampen » PHILIPS lampenset 'Nightguide H4'

(3)

www.motozoom.nl verkoopt een variant met oranje uitstraling, zeer goede lamp, valt erg op tussen het overige verkeer!

Philips MotoVision H4/PHILIPS MOTOVISION 60/55W/Bestelnummer: 70022990
€ 19,95 p/st)

(4)

Xenon Bulb in verpakking met chinese tekens NIET GEBRUIKEN, deze werden veel op marktplaats.nl aangeboden, dit is echt troep, genereren veel te veel warmte waardoor o.a je stekkers smelten

(5)

Xenonverlichting: ook zeer goed, heb ik in een van onze CB500's gemonteerd, veel licht, maar eigenlijk alleen echt fijn als je je grootlicht ook xenon uitvoert.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #139 Gepost op: 06 februari 2011, 23:03:42 »
Zondagavond na een toffe rit met de VF750F en dus tijd om weer wat te klussen aan de Blauwe Engel.............ik kan het niet laten! Nieuwe kilometer en toerentellerkabel zitten op hun plaats, de toerentellerkabel is wel wat korter dan die er af kwam maar staat me bij dat deze ook behoorlijk te lang was, hopelijk is deze dan niet te kort maar dat gaan we vanzelf beleven.



Uiteraard een nieuw schroefje van meneer Honda in de opnemer geplaatst en alles lekker in het vet gezet, meestal zitten deze schroefjes retevast of zijn de kruisjes verrot gedraaid, beetje keramisch vet eraan en niet al te vast zetten is de oplossing om deze zo lang mogelijk goed te houden.



Nieuwe kabels en deze moeten ook zo lang mogelijk meegaan en altijd zijn er weer die vervelende schuurplekken, de km-teller kabel loopt hier over de onderste kroonplaat en daar gaat de buitenmantel schuren tot die door is en dan watert de kabel in en hoppa die zit niet veel later vast en zodra je weer gaat rijden breekt deze. De oplossing is simpel, een stukje harsgevulde krimpkous eroverheen en een extra mantel is geboren, ik neem dan harsgevuld amdat deze niet kan gaan schuiven en net even wat dikker is, kost geen drol via de baas en werkt echt prima en het valt niet eens echt op.



De rechterstuurschakelaar lag nog in de doos met elektra, kabels zijn weliswaar nog goed maar dan voor reserve als er iemand eens aanklopt die een gebroken kabel heeft en weer op pad wil met zijn motor, altijd handig een reservekabel al liggen er nog een doos vol  :p.



Alle solderingen, schuifplaatjes, veertje en contacten zijn dik op orde, gashandvat is weer kaal want de oude verwrongen stukken rubber zien er niet meer uit, binnenzijde is weer behandeld, nagezien en oke bevonden en dus poppetje gezien, kastje dicht!



Foto niet helemaal duidelijk geworden maar de schakelaar zit op het stuur en het wordt weer drukker aan het stuur.



Ook deze foto is geen 10 maar oke de stuurschakelaar is ook weer klaar en gemonteerd, deze zijn nog heel mooi en zelfs de lettertjes op de schakelaar nog netjes in de originele kleur, deze kunnen er weer tegenaan.



Het wordt steeds drukker met de kabels en alles maar ongeveer gelegd daar waar ze straks moeten uitkomen, heerlijk al die nieuwe kabels en alleen de choke is gebruikt maar deze was nog zo goed als nieuw en zeker een keertje vervangen, heb hem nog een week opgehangen gehad en elke dag een druppel olie erin gedruppeld en hij ging als soepel maar nu blaas je hem bijna door de kabel.



De remverdeler is ondertussen voorzien van een Goodridge staalomvlochten remleiding die bedoeld was voor een Honda CB1, de banjo's stonden redelijk goed maar leiding is net even iets langer, evengoed is die paar cm makkelijk weg te stoppen achter de koplampkuip en voordeel is dat er ook nog een beschermlaag over het metaal zit, ik blijf nog zoeken naar de 2 leidingen naar de remklauwen toe maar tussen het potje en remverdeler is een verbintenis ontstaan  :007:



De blanke lak die over de hendels van rem en koppeling zit is er af want die was niet netjes meer, ik heb gekozen om de hendel licht te polijsten en te voorzien van de zwarte eindkapjes die je normaal ziet bij de Honda CB-modellen, ze zijn iets aan de kleine kant maar ik vindt het niet verkeerd staan. De koplampkuip is ondertussen voorzien van nog meer stekkers en draden en nu zit zo ongeveer alles erin, nog wat losse onderdelen die hun weg moeten vinden achter de koplamp maar het aansluit en testfeest kan beginnen  :D



Maar dat blok, wanneer begin je daar nu aan.....................zodra de heftafel leeg is en misschien is dat pas na het elefantentreffen...............wordt weer vervolgt dus  :034:
« Laatst bewerkt op: 06 februari 2011, 23:42:17 door MotorFreak »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29970 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
143821 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19651 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8845 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1342 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin