* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 84059 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #280 Gepost op: 10 mei 2011, 22:39:03 »
wordt wel mooi zou de deksels mooi blinkend polijsten :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #281 Gepost op: 10 mei 2011, 22:44:33 »
Goed bezig zeg ik  :039: schrok wel effe van die deksels........... :037:
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #282 Gepost op: 11 mei 2011, 23:36:19 »
Het is weer zaak om alles rond het blok aan te sluiten en dus zitten de bobines weer op hun plaats en aangesloten, uiteraard nog even gezorgd voor een goede massa, verbindingen ingespoten voor de bescherming en ik ga er van uit dat ze straks weer een keurige vonk afgeven,



Niet de beste foto maar de stekkers onder de buddy zitter ook weer waar ze moeten zitten en alles lijkt weer keurig stroom te krijgen, neutraal lampje heb ik dan voor het eerst zien branden bij deze motor want vorige keer deed deze niks want de draad was zo goed als doorgesleten,



Nieuwe koppelingskabel zit op zijn plaats maar ik twijfel of deze nu achterlangs de radiateursteun moet lopen of alleen achter de radiateurbeschermkap die er binnenkort op gaat, ik heb bij verschillende CXen dus verschillende manieren van monteren gezien en deze weg is op zich niet verkeerd maar wie weet ligt hier in het forum het juiste antwoord,



Het blok is zeker weten schoon aan de binnenzijde maar via de cilinderkoppen, vliegwieldop en krukasdop en olievulpunt toch nog maar wat schone olie gevuld en dan kan er eventueel een vergeten snipper uitlopen, voorlopig was het net zo netjes eruit als het erin ging, morgen de afdichtplug er weer terug in en dan is dat ook weer van de lijst af!

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #283 Gepost op: 12 mei 2011, 09:55:17 »
De wederopbouw is weer in volle gang zie ik.  :054:


Is there anybody out there

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #284 Gepost op: 12 mei 2011, 13:34:25 »
Damn, ik wou dat ik jouw geduld had.. Netjes man!
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #285 Gepost op: 12 mei 2011, 15:24:36 »
Ik wou dat ik zijn ruimte en kennis had! :018:

Dit lijkt me toch zooi mooi en leuk om ooit ook eens zelf te doen!
Klasse werk! :036: :039:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #286 Gepost op: 12 mei 2011, 19:12:33 »

Klasse werk! :036: :039:

Helemaal mee eens  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #287 Gepost op: 12 mei 2011, 19:28:16 »
Thanks allemaal  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #288 Gepost op: 12 mei 2011, 21:36:13 »
je koppelingskabel zou zo goed moeten lopen staat  zeker niets over in een werkplaats handboek het zou wel kunnen dat het bij het balhooft met naar links sturen wat zwaar kan gaan  :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #289 Gepost op: 12 mei 2011, 22:22:02 »
De koppelingskabel is ondertussen verlegd naar buitenzijde radiateur en valt dan binnen de radiateurkap en heeft nu inderdaad meer bewegingsvrijheid  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #290 Gepost op: 12 mei 2011, 22:44:26 »
Gaat helemaal goedkomen zeker weten :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #291 Gepost op: 12 mei 2011, 22:56:09 »
Ik had al een poosje het idee dat Honda niet de juiste onderdeelnummers op de partfische had staan van een aantal o-ringen en inderdaad vanavond zijn we er over uit dat er een foutje in zit. De doppen welke gemonteerd zitten op de cardanklok [vulopening], achterdeksel [controlegat vliegwiel]en voordeksel [controlegat krukas] hebben als onderdeelnummer 12361-300-000 , de bijbehorende o-ringen voor achterdeksel en voordeksel hebben als onderdeelnummer 91302-001-710 en deze zijn 27,5 maal 2,6mm en passen dus niet in de doppen. Bij de cardanklok staat diezelfde dop ook als onderdeelnummer maar wel met een passende o-ring en dat is nummer 91302-001-020 en heeft de maat 30,8mm en past dus in alle doppen van bovenstaande tekst, moet je ooit nog eens iets bestellen kun je hier je voordeel mee doen  :)

Oke nieuwe o-ringen zijn zojuist besteld en dus gaat dit weer goed komen, op naar het volgende en dat zijn dan weer de klusjes die wat meer spanning met zich mee brengen.............het vullen de radiateur stond op het programma en kijken of alles dicht is,



Shit er is een lekkage in het zicht en eerst dacht ik aan het gaatje nabij de waterpomp maar dit was het gelukkig niet, de waterpijp op het blok lekte behoorlijk en dus moet er iets niet goede zijn met de o-ring welke overigens goed erin ging met monteren,



Nouja schijnbaar is er iets dus niet goed gegaan en al heel vaak heb ik deze vervangen en zelfs met al gebruikte en altijd was het dicht, deze is schijnbaar gekanteld en deze o-ring is dus aan stront dat moge duidelijk wezen,



Nieuwe o-ring erin en hoppa dat moet dicht wezen maar eerst moet ik om nieuwe KVS, op naar het volgende en dat is het passen van de nieuwe uitlaatbochten en collector , beide zijn aftermarkt  en dus spannend of het goed wil passen maar aangezien ik deze onderdelen via Marco Becker had geregeld had ik er alle vertrouwen in maar eerst passen en meten maar,



Zier er prima uit en dit gaat goed passen, de afdichtingen heb ik geregeld via ebay en passen ook prima en het plan was de originele uitlaatklemmen weer te gebruiken na een schuur en spuitbeurt maar ze zijn niet mooi genoeg en dus morgen even op zoek naar nieuwe Micalor klemmen,



Op bovenstaande foto kun je nog een klusje zien wat nog op het programma staat en dat is opschonen van de onderzijde blok, dit had ik bewaard tot het blok in het frame hing voor de goede bereikbaarheid...........komt goed, wordt vervolgt  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #292 Gepost op: 13 mei 2011, 08:56:19 »
Man man, als jij er mee klaar bent dan istie nieuw :o


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #293 Gepost op: 13 mei 2011, 20:28:05 »
Man man, als jij er mee klaar bent dan istie nieuw :o
Feitelijk wel ja, het blok was gewoon dik op orde voor de rest en alle slijtage onderdelen zijn zoiezo 100%  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #294 Gepost op: 14 mei 2011, 10:59:03 »
De toekomstige eigenaar wordt gewoon een bofkont  :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #295 Gepost op: 14 mei 2011, 21:45:00 »
De toekomstige eigenaar wordt gewoon een bofkont  :034:
In principe ben ik dat dus  :022: Verkopen blijft altijd een optie maar dit is geen motor binnen de low-buget klasse, ik wil hem laten taxeren en ik sluit niet uit dat als er een prijs op deze gaat dat het dan wel eens hoger kan zijn dan de nieuwe aanschafprijs  :048: Zoiezo zit er alweer een 500uur in een dikke 1000,= aan onderdelen en weggeven is geen optie deze keer  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #296 Gepost op: 14 mei 2011, 21:53:24 »
lekker zelf mee gaan rijden daar is hij toch voor in orde gemaakt met heel veel moeite.
lekker veel kilometers mee maken :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #297 Gepost op: 14 mei 2011, 22:44:50 »
Een winderige zaterdagmiddag maar wel met een zonnetje die de garage heerlijk verwarmde en veel licht op het project deed schijnen, ideaal om er nog wat aan te doen! Koelvloeistof is nu volledig afgevuld en het lijkt allemaal droog te blijven, ik had wel het idee dat er een druppel uit het gaatje kwam zetten nabij de waterpomp maar oke nadat het blok eens goed warm is geweest weten we veel meer, voorlopig zit het systeem tot de strot toe vol,



Op het werk de juiste uitlaatklemmen gevonden in de vorm van Micalor klemmen welke wij gebruiken voor afdichten van zijg en persslangen op tules en diverse systemen, kosten geen drol en goede ervaringen mee dus deze hebben nu een betere functie gekregen in de vorm van gasafdichting ipv waterafdichting,



Ook hier weer een setje nieuwe pakkingen geplaatst en het blijven vreemde pakkingen die uitlaatafdichtingen, meestal zijn ze duur, wegen niks maar het blijft de beste afdichting in mijn ogen,



Voor het definitief monteren even hier en daar een lik Zettex kit smeren zodat later een uitlaatbocht of demper weer makkelijker los komt, rookt en stinkt even na warm draaien maar het resultaat later loont de moeite,



De voorbochten gemonteerd en dus op naar de dempers, het enigste originele nog van het uitlaatsysteem maar deze zijn nog goed genoeg om terug te plaatsen,



Terwijl ik hier mee bezig was kwam de jongste telg neuzen en vragen of ze kon helpen en dat hoeft ze maar 1 keer te vragen en dus niet veel later was ze bezig met iets heel nuttigs...............kinderen zijn niet duur en werken wekelijks 80 uur  :) [citaat BZB]



En terwijl Kayleigh aan het poetsen was kon ik mooi de uitlaatbeugels voorzien van een nieuwe jas, er was niet zoveel rottigheid aan te zien maar nu alles netjes is moesten deze ook maar gelijk even netter worden,



Het poetsen van de 1e demper is prima gelukt en dus hadden we er nog 1 achter de hand en ook deze heeft ze uiteindelijk helemaal netjes gekregen...............hulde voor Kayleigh!!!



Tegenvallertje, de voorzijde van de collector is prima qwa pasvorm maar toen ik de demper paste bleek deze nu niet echt netjes te passen, in tegendeel zelfs want bij de collector stond de onderzijde onder de demper een stuk open en de bovenzijde zat dicht dus behoorlijk scheef en ook kon de demper er niet ver genoeg in want het ophangpunt zat bijna een cm te ver naar achteren,



Geen nood we zijn niet bang en dus de slijptol met de dunne doorslijper tevoorschijn gehaald en hoppa voor je het weet is de demper op maat en gelukkig hebben ze bij Honda indertijd het gedeelte wat in de collector verdwijnt lang genoeg gehouden en kon er zonder probleem een stukje vanaf, scheelt gelijk weer wat gewicht!



En dan ineens staat dochterlief met het fototoestel in de aanslag om een plaatje te schieten van wat haar Pa allemaal aan het uitvreten is.............hak en beuk tuning is in volle gang hier,



Maar het heeft allemaal geholpen en dus einde van de middag zat het uitlaatsysteem helemaal goed, spanningsvrij en waarschijnlijk nog gasdicht ook maar dat stukje gaan we vast eens meemaken zodra de motor begint te rochelen,



Ook deze zijde helemaal naar mijn eigen wens en dit moet er weer een poos tegen kunnen dacht ik zo.



En zeker niet minder belangrijk aan de achterzijde staat het in 1 lijn, er moest wel het een en ander gericht worden aangezien de collector dus iets verbouwd is, het is allemaal niet heel schokkend maar voor je het weet hangt er 1 demper op 1 oor en dat vindt ik helemaal niks.........dit mag door de feestcommissie,



Wat doe je als de dag nog niet voorbij is en je verder niet heel veel te doen hebt...............dan ga je gewoon verder met de Blauwe Engel en wie weet het nog.............die extra draden die zijn mee gelegd in de vernieuwde kabelboom...........die zitten ondertussen netjes opgeborgen in 1 van de vele bagagevakjes die de CX500 rijk is  :+ Ondertussen zijn deze vakjes ook weer afgedekt door de originele afdekplaatjes en dus weer een stukje werk wat klaar is,



Aangezien we dan toch in de buurt van het stuur bezig zijn gelijk maar de afdekdopjes van de inbussen op de bovenste kroonplaat gemonteerd en als toetje de originele handvatten geplaatst en dat werk zoveel beter dan die goedkope die je bijvoorbeeld bij Roukema/Japparts/Louis/Motorzoom/Polo enzenz kan kopen, die zijn eigenlijk niet helemaal goed passend en mijn ervaring is dat ze meestal net iets te kort zijn en je dus een stukje van de gashendel blijft zien............deze kosten iets meer maar zijn dan ook gelijk in 1 keer goed en zitten ook gelijk goed vast!



De rubberen afdekhoesjes welke bijna alleen op de Honda CB's zijn te vinden blijven voor mij een mooi zicht, ik vindt ze nog steeds niet misstaan en het zijn dan ook blijvertjes,



Ook hier zijn weer die extra draden te vinden die ooit een bestemming gaan krijgen maar dit blijft hier nog in de boeken zitten.............beetje spanning moet er toch blijven, evengoed zijn ze ook aan deze zijde netjes weggewerkt naast de accu,



Wat er ook nog op het programma stond was een aantal extra massa draden te plaatsen, waarom wordt er misschien gedacht? Ik heb er een hekel aan dat er lampjes niet of niet voldoende werken puur en alleen door het feit dat er ergens een slechte massa is, evengoed komt dit best vaak voor en een paar extra draadjes trekken is een kleine moeite en uiteindelijk zie je er straks helemaal niks meer van dus ik heb vanavond een 2-tal massa draden getrokken rechtstreeks vanaf de accu,



1tje komt dan.............oke ondertussen mag ik zeggen die zit dan onder de bevestiging bout van de CDI, hier en daar opgevangen dat bij een CX500 best een extra massa daar mag zitten en dus is die gelegd en aangesloten,



En de andere heb ik naar de bobines getrokken, deze komt , oke zit dan onder de moer van de bout welke de 2 bobines met elkaar verbind, voor de kenners het voorste ophangpunt...........ook weer klaar en compleet,



De dozen met onderdelen beginnen een bodem in het zicht te krijgen en het schiet zeker op als je de lakdelen tevoorschijn haalt, de zijkapjes zaten in een krant gewikkeld en die datum van de krant geeft ook weer aan hoelang dit project toch alweer bezig is, een goed half jaar hebben ze op zolder gelegen en dus tijd om deze eens nader te bekijken. Wat ik niet meer eens wist is het feit dat er een stikker mist op het linkerzijkapje en dus zit er hier nog wat werk aan,



Makkelijk een doos vol met onderdelen en ook een boekje met stikkers welke we een poos terug via Ebay hebben gescoord..............het zijkapje gelijk maar helemaal met scratchremouver behandeld, daarna het embleem zo goed mogelijk opgepoetst en het zijkapje dik in de was gezet............en...........een stikker geplakt!



Op een stikker na heeft het rechterzijkapje ook diezelfde behandeling gekregen en staat nu ook te glimmen, dit kapje past nog niet helemaal naar wens en zit iets te hoog eigenlijk maar hier ga ik me nog eens over buigen. Tussen de stikkers vonden we er nog 1 welke nog op de kont moest..........ook weer gedaan en we strepen de lijst nu snel af, het moet toch een keertje klaar zou je denken  :D



Ook was er ondertussen een volle kan olie gehaald en dus heb ik het blok voorzien van olie, weer zo'n moment waarbij je hartslag net even iets hoger is, zou er een keering van het achterdeksel lekken of lekt er wat tussen de pakking..........het lijkt me niet want je probeert alles zo goed mogelijk te plaatsen en te monteren maar toch.........Het ziet er gelukkig goed uit maar meer weten we zodra het blok goed warm is geweest en weer is afgekoeld, dan pas zetten de delen zich weer wat en hebben diverse delen gedraaid of bewogen en we houden de spanning er lekker in zo! Wel heb ik zonder ontsteking het blok even laten rond gaan en binnen no-time kwam de olie keurig tussen de juiste delen stromen, de olie wordt dus keurig opgepompt,



De accu............ik heb deze in maart 2011 gekocht en is van het merk QMP, deze accu zou eigenlijk in een andere motor gaan maar deze werd verkocht voor de nieuwe accu binnen was en aangezien dit type ook geschikt is voor deze motor hier in geplaatst en steeds aan de druppellader gehad en af en toe de testlamp erop gezet, helemaal volgens het boekje maar mij is vanavond toch weer duidelijk geworden dat er geen betere ,,normale'' accu te krijgen is dan een Yusua .............deze gaat er dus snel komen, wordt weer vervolgt dus!

De datum welke de motor de 1e start zou hebben was vorig jaar gezet op juni 2011, het lijkt erop dat we dit gaan halen.............we gaan het beleven  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #298 Gepost op: 14 mei 2011, 22:47:46 »
lekker zelf mee gaan rijden daar is hij toch voor in orde gemaakt met heel veel moeite.
lekker veel kilometers mee maken :054:
In ieder geval wil ik deze gaan zetten op een evenement van de Honda CX-club Nederland, ik heb daar best leuke reacties gekregen en een aantal zien er een kanshebber in voor mooiste originele CX500 van 2011, evengoed zijn er een aantal daar die mijn rijstijl totaal niet waarderen en ik heb ogenschijnlijk te weinig kaas in mijn snor zitten en zodra je geen kruiwagen hebt binnen de jury kom je alsnog met niks thuis  :037:

Of mag ik dat niet zo zeggen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #299 Gepost op: 14 mei 2011, 23:28:35 »
Klinkt toch best netjes? :048:
Vanmiddag even live mogen aanschouwen; ziet er erg mooi uit!! Klasse hoor!! :039:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30711 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
147217 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
20098 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
9144 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1404 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin