* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 82293 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #300 Gepost op: 15 mei 2011, 15:05:48 »
De tank is ook weer van de zolder gehaald en voordat deze naar zolder ging heb ik hem eerst een beetje gespoeld met verse benzine, daarna leeg laten lopen, poosje laten uitademen en voor die in een doos verdween de binnenzijde goed in de olie gezet want de binnenzijde vertoond geen spatje roest of overige oxidatie...............tijd om deze eens verder te bekijken,



Op het 1e zich best een nette tank maar toch zitten er wat hoofdbrekers bij want het is de originele lak en wil dat wel zo houden maar er zit wat steenslag in en daar rond wat roestvorming, ook zit er een lichte deuk/langssnede in en de centen om deze compleet over te laten spuiten en bestikkeren zijn er gewoon niet, zelf spuiten is geen optie want dan wordt het minder mooi dan die nu is...............tijd voor de sratchremouver,



Geweldig spul en ik gebruikt het tegenwoordig bijna standaard om de kleine krasjes verwijderen en de kleur weer op te halen, het werkt echt heel goed en zodra je het na uitpoesten behandeld met harde was heb je soms een compleet doffe tank weer glimmend, ook de hoekjes moeten dan gedaan worden,



En we blijven poetsen en de rommel verdwijnt net als de zon vandaag,



De meeste vlakken zijn gewoon netjes van onder de poets beurt gekomen en hier zit dan nog geen was op,



Het probleem wat aanzet tot de 1e hoofdbreker, hier kun je zien dat er steenslag in de blanke lak is geweest en de tand des tijds heeft er voor gezorgd dat de roest een kans kreeg, als ze dit gelijk netjes weer afgelakt hadden met een lakstift had er zeker weten geen roest geweest. Ik heb besloten om deze plekjes bij te gaan werken met een lakstift, de kleur zou de code PB-3 C-C zijn dus die wordt besteld bij Japarts een paar kilometer hier verderop,



Het is niet helemaal duidelijk te zien maar dwars over de tank zit een deuk/langssnede en het lijkt erop dat er ooit iets van een balkje hout oid op is gekomen, de lak is niet beschadigd en misschien is dit er via de binnenzijde uit te krijgen maar daat moet ik nog wat meer info over verzamelen en bevriende uitdeukers vragen of er een vriendendienst in zit.............het valt niet gelijk op en het is niet heel ernstig maar zodra de tank op de motor gaat moet het liefste alles netjes wezen,



Linkerzijde van de tank is ook op orde, de afdrukken van de buddy zijn wel te zien maar deze zijn goed bij te werken en vallen straks niet in het zicht, zorgen dat dit weer in de bescherming staat is de beste optie,



Mijn 1e CX500 met aanwezig de rubberen beschermplaat aan de onderzijde van de tank, deze blijft er natuurlijk op maar ook hier en daar wat lichte roestpikkels en dus deze onderzijde ook bijwerken, waarschijnlijk gaat deze dan in de bodysafe voor de beste bescherming,



En dus ligt de tank te wachten op betere tijden, het is duidelijk wat er mee moet gaan gebeuren en hier gaan we dan de komende week mee aan de slag...............voorlopig dus nog niet klaar............helaas!

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #301 Gepost op: 15 mei 2011, 18:13:49 »
Je zou er bijna ongeduldig van worden (was die nou maar klaar)  :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #302 Gepost op: 16 mei 2011, 23:26:10 »
De Kleppendeksels moet glimmen maar deze zijn helaas nog nooit gepoetst dus hier zit veel te veel werk maar maar uit zijn eigen gebeurt het niet dus toch maar er aan beginnen en gelukkig vanavond hulp van B.A



Eerst met de draadborstels de grove vervuiling weggehaald en toen viel me op de de kleppendeksels ook niet 100% vlak waren en dus de glasplaat erbij met slijppasta en binnen mun van tijd zijn ze dan weer helemaal vlak en dit voor de beste afdichting later,



Er moest met grof schuurpapier worden begonnen gezien de corrosie maar na korrel 400 begint er wat van onder te komen, de verweering is helaas nog aanwezig en dus zijn ze voorlopig nog niet klaar maar hopelijk kunnen ze eind deze week gemonteerd worden, voorlopig liggen ze er zo bij,



Zojuist heb ik nog besteld Candy Saphire Blue (12ml Lakstift) zodat we de tank binnenkort ook wat mooier kunnen maken en belangrijker beter kunnen beschermen,



Ik kwam nog en plaatje tegen welke best vanuit een leuke hoek is gemaakt................eigenlijk heb ik er wel genoeg tegenaan gekeken en hopelijk zeer spoedig eens kijken of het blok wil draaien, was het maar zover  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #303 Gepost op: 16 mei 2011, 23:56:51 »
Man man, wat heb jij engelen geduld!!! :039:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #304 Gepost op: 17 mei 2011, 12:47:41 »
Man man, wat heb jij engelen geduld!!! :039:

+1 :039:


Is there anybody out there

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #305 Gepost op: 17 mei 2011, 18:09:06 »
Zoveel dat ik er zelf blauw van wordt  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #306 Gepost op: 17 mei 2011, 18:29:12 »
Zoveel dat ik er zelf blauw van wordt  :018:

In je eigen belang...........probeer te voorkomen dat dit samengaat met krimp  :|

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #307 Gepost op: 17 mei 2011, 19:02:22 »
De grote knutselsmurf?


Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #308 Gepost op: 17 mei 2011, 20:55:22 »
smurfen blauw :D
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #309 Gepost op: 17 mei 2011, 22:15:49 »
Haha, vanavond geen up-date aangezien ik wat bezig ben geweest met een achterbrug, schuren, bijwerken, hammerritte en morgen lagertjes passen, invetten en klaarleggen  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #310 Gepost op: 17 mei 2011, 23:44:16 »
Gaet moar zo deur mien zeun en voader zal weer rieen :048:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #311 Gepost op: 18 mei 2011, 22:49:56 »
Stukje bij beetje gaan de nagels weer tot het vlees en de kleppendeksels verliezen hun vieze jas, nog een paar avonden schuren en dan hopelijk goedgekeurd,



En ondertussen is Sunny de puntjes op de I aan het zetten, met een penseeltje worden de zwarte delen van de blokplaatsjes en het plaatje op de koplampkap weer ingekleurd,

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #312 Gepost op: 18 mei 2011, 22:56:44 »
 :036:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #313 Gepost op: 19 mei 2011, 22:31:46 »
En het blok heeft weer zijn eigen merktekens terug,



En daarna weer vrolijk verder met die kleppendeksels, het schuren kost zeer veel tijd en blijft een vreselijke klus maar het moet gewoon voor de netheid. De koelribben zijn net te diep voor de meeste poetsmiddelen die we hier hebben maar we hebben alles geprobeerd,



En dan blijkt de tandenborster de uitkomst te zijn, lekker pappen en nat houden,



En dan is eindelijk het 1e kleppendeksel klaar voor montage, alle afdichtingen nieuw gestoken en een nieuwe kaars erin, netjes aangetrokken en de kabel aangesloten en deze kant heeft alleen nog een napoetsbeurtje nodig voor de foto later  :)



Op naar kleppendeksel nummer 2.............deze is al grof geschuurd en morgenavond verder met nat schuren!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #314 Gepost op: 19 mei 2011, 22:35:59 »
ben blij dat het mijn tandenborstel niet is  :D nog veel succes met het poetsen :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #315 Gepost op: 19 mei 2011, 23:33:32 »
nog veel succes met het poetsen :054:
Ik zal het nodig hebben, wat een werk maar straks zeggen................wat een resultaat  :018:

Ook begin ik toch wel nieuwschierig te worden naar hoe het is om met deze te gaan rijden, de boel weer opnieuw aftasten en een soortje inrijden wat niet makkelijk zal zijn, veel kijken of alles dicht blijft en hopen dat alles weer goed vastzit want je vergeet heel makkelijk een boutje aan te draaien aangezien je soms iets los moet laten zitten omdat er een ander onderdeel nog bij komt bijvoorbeeld...........ik stuur mensen altijd met een vertrouwd gevoel weg en heb dat zeker zelf ook wel  :054:

Als deze goed draait en rijdt dan wil ik hem dit jaar nog een keertje naar de Eiffel sturen, dat zou mooi wezen met een nieuwe motor naar de Eiffel  :103:


has ik nu maar bijne een streetfighter klaar in vergelijkbare staat  :057:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #316 Gepost op: 19 mei 2011, 23:41:34 »
fireblade ombouwen :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #317 Gepost op: 20 mei 2011, 18:02:34 »
fireblade ombouwen :103:
Nope die is nog heel, na een schuiver zou het wel kunnen maar om dat nu bewust te gaan doen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #318 Gepost op: 21 mei 2011, 00:59:26 »
Na een schuiver is dat kuipwerk niets meer waard.. nu wel :103:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #319 Gepost op: 22 mei 2011, 23:03:06 »
Na een schuiver is dat kuipwerk niets meer waard.. nu wel :103:
Helaas het is al beschadigd maar wie weet ooit...................
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
144318 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19677 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1352 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin