* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 82287 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #360 Gepost op: 29 mei 2011, 12:14:53 »
onderhoud voor je het weet breken er boutjes af en zo  :093:
En dan die zucht  :018:
die kreet van help en al die boortjes die afbreken :018:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #361 Gepost op: 29 mei 2011, 12:26:36 »
onderhoud voor je het weet breken er boutjes af
waren geen boutjes, was 1 boutje.
En dan die zucht
die zucht was er toen CBRenee was geweest
die kreet van help en al die boortjes die afbreken
dat help was omdat ik zelf ff niet verder wist.
ja, waren i.d.d. veel boortjes kapot gegaan.

groet lil die nooit te oud is om te leren devil

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #362 Gepost op: 29 mei 2011, 12:30:35 »
Och dat boutje............had ik niet eens aan gedacht  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #363 Gepost op: 29 mei 2011, 12:37:04 »
gelukkig heb IK alleen last van loslopende schroefjes  :046: :026: :103:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #364 Gepost op: 29 mei 2011, 12:42:28 »
nou dan is het toch nog goed gekomen  :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #365 Gepost op: 29 mei 2011, 16:59:21 »
Dat zeggen we maar als geruststelling natuurlijk  :093:

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #366 Gepost op: 29 mei 2011, 18:28:37 »
gelukkig heb IK alleen last van loslopende schroefjes  :046: :026: :103:
Die kunnen lelijk in de weg lopen hè  ;)

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #367 Gepost op: 29 mei 2011, 18:58:08 »
wil je niet weten joop maar gelukkig vallen men oren er niet meer af die zitten vast gelijmd nu  :056:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #368 Gepost op: 29 mei 2011, 21:52:11 »
ging dit topic eingelijk over een cx  :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #369 Gepost op: 29 mei 2011, 23:00:32 »
ging dit topic eingelijk over een cx  :054:
En dus zal ik weer eens wat nuttigs posten zeker  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #370 Gepost op: 29 mei 2011, 23:35:11 »
Vanmiddag en stukje van de avond op verjaardag geweest bij mijn Ma en ondertussen begon de zon steeds meer terrein te winnen, de wind was nog fors maar het was droog en eigenlijk had ik verder niks dringends op het programma staan dus de Honda CX500 voorzien van de tank, verse benzine, flesje Fortè en een schakelpook...........het roestige rempedaal mag in de doos met oude onderdelen blijven zitten want hebben we voor een test rondje niet nodig en ik vertrouw volledig op de werking van de voorrem  :p

Motor buiten gezet en zodra je de startknop maar aanraakt draait het blok keurig,



Heel eventjes laten pruttelen en de choke kon al snel een stukje ingeduwd worden, het motorblok reageert er direct op en alles klinkt naar behoren, jas aan, helm op en rijden maar  :)



Geen handschoenen aan en onderweg voelen of er niks te warm wordt, de koppeling is een waar feest, deze gaat ongelooflijk licht en ontkoppelt prima, de motor wil niet gaan rijden met ingeknepen koppelingshendel en meer van die fratsen. Eerst even de straat op en neer en de rem aanvoelen............prima en alles voelt dus goed, blok klinkt prima en dus de grote boze wereld in met de CX500. Onderweg viel het me gelijk op hoe licht deze stuurt, is natuurlijk ook geen wonder gezien de nieuwe balhoofdlagers, alles in het vet en de wielen die zeer makkelijk draaien zonder weerstand. Alles lijkt het gewoon goed te doen en na 10km rustig wakker worden van het blok ging het ook merkbaar minder rauw draaien, de motor pakte ook steeds beter op en de gasreacktie werd beter en beter..............na een 15km de motor even midden op de weg gezet en alles even nagezien en uiteraard een foto gemaakt,



Geen lekkage, geen vreemde rook en ongein dus weer verder rijden via de oude haven van Geersdijk over de kasseien strook en jawel ook de veerring bevalt me prima, zeker gezien het nog de originele veerring betreft, ik twijfel nog om de achterzijde een tandje minder veervoorspanning te geven. Bij het strandje van Geersdijk de motor een stukje onverhard laten hobbelen en uiteraard hier weer een foto gemaakt met het Veerse Meer op de achtergrond...........mijn god wat woon ik hier toch mooi  ;)



Vervolgens een remproef gedaan met 50 en 80km/h en ik stond stil ruim binnen de marge en de voorrem begint ook beter aan te voelen, remt en lost prima.............richting Kortgene nog even een aantal showplaatjes vanuit de berm,









Het blok voelt lekker warm aan en het stationair was van een 1200 toeren opgelopen naar een 2000 toeren per minuut en dus iets terug gezet zo rond de 1100 toeren per minuut, waarschijnlijk beginnen de zuigerveren te lossen, of de koolaanslag verdwijnt iets, hoe dan ook tijd om de schaamranden eraf te rijden en dus koers gezet richting Stroodorp, Kamperland en Wissenkerke en via het Bokkengat de vele bochten aldaar gereden en jawel de schaamranden zijn tot een minium gebracht en de CX500 stuurt als een scheermes................heerlijk gewoon. De motor trekt keurig in elke toerengebied door naar boven, de vermogenskurve lijkt dan keurig vlak te lopen zonder een dip of iets dergelijks en ik keur hem gewoon helemaal goed, afstelling niks meer aan doen! Ik heb nog even het windgat opgezocht nabij het Veerse Meer tegenover het stadje Veere, het water was ruw maar de CX500 snorde heerlijk ,



Er zullen vast mensen zeggen die is gek met die nieuwe motor zo gelijk onverhard rijden, de spetters brak water om de oren en in de bochten toch best redelijk gereden..............mensen het blijft een motor en die moeten rijden en dan liefst niet als de welbekende man met kaas in de snor  :018: Showen kan met foto's op deze manier,



Eenmaal na een behoorlijke ronde thuis aangekomen uiteraard wel eerst de rommel verwijderd, hier en daar even gepoetst en vervolgens weer de heftafel op gereden na nog een klein rondje rijden zodat de cardanolie op temperatuur was...............deze wilde ik voor alle zekerheid nog aftappen en verversen en dit is toch een klusje van niks, kun je nog tussen de middag doen bij de baas terwijl je de boterhammen naar binnen werkt  :007:



De olie is compleet schoon en nu met verse olie zit dat gewoon goed voor de 1e 10.000km , oke de proefrit is dus geslaagd................zijn er dan nog minpunten gevonden..............jawel de lijst is weer iets gegroeid!

-Rechterzijkapje komt los onder het rijden, rubber is vervangen maar de pin blijft niet goed zitten
-Speling gashendel is iets teveel, morgen even afstellen
-Rechterbinnendemper lijkt iets los in te zitten, dit merk je als je er tegen tikt, onder het rijden geen last maar wel aandachtspunt
-Spiegels moesten nog vast gezet worden, zaten nog maar handvast
-Veervoorpanning achterschokkers nog nazien
-.............? [wat we morgen na afkoelen nog vinden]

Punten die zoiezo nog moeten,

-Net rempedaal scoren en monteren
-Remlichtverklikkerveertje achter monteren
-Tank onder behandeling van Lion-art airbrusher
-Nieuwe o-ring peilstok plaatsen
-Nieuw tankrubber van de dop plaatsen
-Alles nazien/natrekken bouten/moeren enz
-Motor geheel poetsen
-Motor taxeren
-veel kilometers mee gaan maken

Wordt vervolgt dus  :)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #371 Gepost op: 30 mei 2011, 00:01:03 »
netjes geworden veel plezierige kilometers er mee freak :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

eliminator

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #372 Gepost op: 30 mei 2011, 19:20:24 »
Schitterende fotoos!! Knap gedaan weer!! :021: :021: :021:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #373 Gepost op: 30 mei 2011, 21:15:52 »
Je zou (als je je verveelt.... ;-) altijd nog boeken kunnen gaan schrijven. Heerlijk om te lezen, in gedachte zie je het al helemaal voor je :054:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #374 Gepost op: 30 mei 2011, 22:19:47 »
Thanks allemaal  :039:

Schrijven was ik vroeger wel beter in, het was dan meer ,,uit het leven gegrepen'' nu zijn het meer verslagen maar misschien krijg in dat wel weer terug  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #375 Gepost op: 13 juni 2011, 22:52:24 »
Gisteren nog een dikke 20 folders gescoord, originele folders over voornamelijk de Honda 1,2 en 4 cilinders rond de jaren ;80 , nog 1 van de Prelude, de Celebrity en de Auto Bianci A112. Leuk om te hebben en bij te voegen aan de mappen waarin onze projecten staan, geen echte verzamel objecten voor ons maar gewoon voor de heb   :)






Maar er zit er dus ook 1 tussen van de Honda CX500 en de laatste keer dat ik deze folder in handen had was toen ik een jaar of 9 was............ik weet nog toen een oom van mij een rode kocht en deze folder bij de motor kreeg...........later verdween dit bij het oud papier en zal ergens in 1982 geweest zijn toen we verhuisden............ik heb hem weer, wie weet is het diezelfde wel  ;)









The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #376 Gepost op: 14 juni 2011, 01:12:55 »
 :054:

Offline Lil-Devil

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #377 Gepost op: 14 juni 2011, 08:49:13 »
 :054: :054: :054: :054:

groet lil devil

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #378 Gepost op: 15 juni 2011, 23:50:10 »
Soms moet je geduld hebben en dan ineens is die dag aangebroken dat je iets binnen krijgt alwaar ik al een poosje naar uit heb gezien................vol trots mag ik presenteren de laatste 2 onderdelen die zonder roest en/of pitting gemonteerd gaan worden, een spiksplinter nieuw old stock rem en schakelpedaal  :)

Man blij als een kind want nergens kreeg ik een 2e-hands te pakken in betere staat dan wat er hier al aanwezig was............de lijst vgan gezochte onderdelen is volledig doorgestreept..............zaterdag de tank naar de doctor en dan kilometers maken  :p

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #379 Gepost op: 16 juni 2011, 07:42:00 »
Volgens mij beschik je over een wereldwijd netwerk en een flink portie geduld?!  :054:
Zoekende naar..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
144318 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19677 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1352 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin