* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 81901 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #40 Gepost op: 18 juni 2010, 22:56:00 »
Eet, c.q. drink smakelijk, enne Louis doe je wel voorzichtig met een halve voorrem?
Remt op beide remmen maar links lost die niet goed, komen zeker revisiesetjes en stalen remleidingen op  :103: Ook is de rechtervoorvorkkeerring lek, is ook duidelijk voelbaar dat de voorkant heel stabiel is maar een setje progressief is nog te krijgen  :054:

@Muutje, de grijns is niet meer weg te krijgen maar er zit nog werk zat aan hoor  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #41 Gepost op: 04 juli 2010, 19:05:05 »
Zo tijd om eens wat aandacht te schenken aan deze CX500A! De bedoeling is om een uitgebreide beurt uit te voeren alà motorfreak en dan kan ik met een goed gevoel dit jaar nog eens een weekeindje Eiffel pakken met de CX500  :054:

Met de motor een behoorlijk stuk gereden zodat de olie lekker warm was en dan gelijk op de heftafel en aftappen, de olie voelde en zag er nog keurig uit en nergens wat metaaldeeltjes of slijpsel te ontdekken, dat geeft de burger weer moed.



Cardanolie ook weer afgetapt en een stuk schoner als vorige keer, blijft enorm stinken maar dat heb je met die cardanrommel.



Uitlaatcollektor verwijderd want hier zit een klein gaatje in en deze moet even gelast worden, de bevestigingen voor de dempers en bochten ziet er op het 1e gezicht nog hard uit dus deze collektor is waarschijnlijk te redden  :034: Duidelijk is nu de lekkage bij het schakelpookje en ondertussen is de keerring eruit in afwachting van de nieuwe.



Hoe heerlijk kan het zijn de de bedrading compleet origineel is en zelden kom ik het nog tegen maar deze heeft het  :036:



Voorkapje verwijderd want de voorpoten moeten eruit en natuurlijk moet aales achter het kapje nagezien en gesmeerd worden, het elektra in de bescherming en de aansluitingen netjes even opschuren voor het beste contact.



Voorpoten gedemonteerd en de vrije lengte van de veren is nog ruim boven de limiet en dus hoeven we geen setje progressief aan te schaffen want het is geen racemonster en dan is originele veerring mij best, de oude voorvorkolie kwam er schoon niet stinkend uit..............mooi man!



Voor de rest al heel wat zaken gedaan zoals de kleppen gesteld, nieuwe afdichtringen geplaatst en een nieuw oliefilter, de CX500 staat er dan nu weer zo bij  :)



Helaas een lekkage gevonden daar waar de waterpomp zit, de seal misschien te lijden gehad van de langere stilstand of de rubberen ring/pakking lek.............hoe dan ook het zal open moeten  :|

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #42 Gepost op: 04 juli 2010, 20:11:29 »
Jemig, zo te zien hebben ze zelfs het knipper relais in de koplamp gepropt..  :o

Toch..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #43 Gepost op: 04 juli 2010, 20:21:47 »
Prachtig klusje weer!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #44 Gepost op: 04 juli 2010, 22:35:40 »
Jemig, zo te zien hebben ze zelfs het knipper relais in de koplamp gepropt..  :o

Toch..??
Net als bij zoveel andere Honda's  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #45 Gepost op: 04 juli 2010, 22:42:15 »
Oke het blijft een rotklusje maar het zal er weer van opknappen en het is toch een beetje een deel van het aangezicht dus de schuurpapiervellen ter hand genomen en vanavond schuren, heel veel schuren  :D



P180 mee begonnen omdat dit het beste de bloemkolen verwijderde en deze maat had ik liggen  :+ vervolgens naar P280 en P400 en de bloemkolen zijn een eind weg.



Na de P600 en P800 nog steeds wat lichte krassen zichtbaar maar met 2 uurtjes verder begint het er op te lijken.



P1000 en de krassen beginnen op te lossen en uiteindelijk met P1200 begint er ook wat glans in te komen en dan is het verschil met de andere poot duidelijk.



Met wat meer ingezoemd zie je dat er nog wel wat krasjes zitten maar deze gaan met het afwerken/polijsten wel weg, 1 avond per poot is nog goed te doen en gelukkig zit er op deze poten geen blanke lak en komt er zeker ook niet op nadat ze klaar zijn, mijn grote vriend Belgom Alu doet altijd zijn werk zo eens per maand.............detail-foto  :026:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #46 Gepost op: 04 juli 2010, 22:43:50 »
Ja, belgom alu is echt geweldig. Dat gebruikte ik toen bij mijn eerste CX ook al  :070:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #47 Gepost op: 04 juli 2010, 22:48:12 »
Er zijn op zich nog wel betere middelen en dat zijn duitse blauwe potten maar deze jaren terug uit het oog verloren en weet de naam al jaren niet meer............dat was erop smeren en net zo lang wrijven totdat de glans er was en daar moest je nooit lang op wachten  :034:

Morgen de carbs wegbrengen voor ultrasoon reinigen, de revisiekitjes liggen al klaar  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #48 Gepost op: 04 juli 2010, 23:38:43 »
Ik had laatst zo fanatiek staan schuren dat er van mijn laatste drie vingers twee huidlagen verdwenen waren..

:032:

Een week met wondvocht druipende rode toppen rondgelopen.. 

:046:


Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #49 Gepost op: 04 juli 2010, 23:58:19 »
 :037: Maar ik ben na dagen nog niet door de eeltlaag heen  :018: Scheelt waarschijnlijk dat ik meer buitenwerk met de handen doe want mijn vingers zijn nu zo glad als een paling, de nagels zijn dof van het schuren  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #50 Gepost op: 05 juli 2010, 00:27:24 »
Overigens voor wie even de tijd heeft hier een site van iemand die ik al mocht tijdens het lezen van zijn verhalen  :036: Dit is een deeltje ervan en vergeet niet op de homepagina te klikken  :103:

http://home.tiscali.nl/versteegt/motor/verleden.html
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #51 Gepost op: 05 juli 2010, 21:50:29 »
de waterpomp heeft een keramische afdichting en die gaat vrijwel altijd druppen na langere tijd stilstand weer te draaien, is zelfs goed voor de smering.
Zou het even aanzien alvorens nieuwe dichting te bestellen.


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #52 Gepost op: 05 juli 2010, 23:04:47 »
de waterpomp heeft een keramische afdichting en die gaat vrijwel altijd druppen na langere tijd stilstand weer te draaien, is zelfs goed voor de smering.
Zou het even aanzien alvorens nieuwe dichting te bestellen.
Is me bekend net al de 2 verschillende maten onder het zelfde onderdeelnummer van Honda  ;) Evengoed is er al redelijk wat mee gereden en de lekkage is zeker niet geminderd, misschien is het de pakking maar ben daar nog niet aan toe  :026:

Zo weer een nieuwe avond en dus de andere voorpoot klaar, met nog wat tijd over gelijk maar de nieuwe keerringen, circlips en olie geplaatst, ging allemaal soepel en het werkt natuurlijk ook lekker dat alles goed gereinigd was begin de avond, zodra de voorpoten in de balhoofdplaten zitten nog even napolijsten maar het moet ook niet te blingbling worden natuurlijk  :+



2 avonden over gedaan en mag niet klagen, gelukkig niet echt pitting te vinden, de vrije lengte van de veren was ruim binnen de tolerantie en ze voelen zeer goed aan, de rode CX had ik gevuld met 15W maar de demping was net even te veel dus hier gekozen voor 10W...............die liggen klaar dat is zeker!

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #53 Gepost op: 05 juli 2010, 23:05:30 »
 :036: zeer netjes Freak


Is there anybody out there

eliminator

  • Gast
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #54 Gepost op: 05 juli 2010, 23:07:09 »
Citaat
maar het moet ook niet te blingbling worden natuurlijk


....te laat!       



 :+

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #55 Gepost op: 05 juli 2010, 23:13:23 »
Het is nooit te laat............................... :007:

Nee ik heb er wel eens zo laten glimmen dat ze echt als een spiegel waren maar dan moet je verplicht na elke rit poetsen om het zo te houden, dit is mooi zat ..............was het blok maar zo  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #56 Gepost op: 05 augustus 2010, 22:24:05 »
Zo weer wat tijd gehad om verder met de CX500 te gaan, veel tussendoor projecten en veel te veel voor de baas werken maarja ook dit moet betaald worden, nieuwe onderdelen geven ze nog steeds niet weg!

Koelvloeistof eruit want het blok moet er vanonder.



Ook dit blok heeft een zwetende keerring achter de fan dus staat weer genoteerd bij de lijst van aan te schaffen nieuwe onderdelen.



Blok weer een eindje verder los.............het blijft lachen deze blokken, in en uitbouwen is zo makkelijk  :p



En het frame is nu echt een eind kaal.



Achterbrug is werkelijk keihard  :036:



En klaar voor het schuurwerk............dit frame laat ik niet poedercoaten maar ga het zelf spuiten, voordeel is dat de originele stikkers dan behouden blijven, niet alle punten gedicht moeten worden waar geen poedercoat enz............en het scheelt weer wat knaken en sneller klaar, het schuren en voorbehandelen is dan weer wel een rotklusje  :022:



Ook het frame is keihard en de pitting valt mee van de roestplekken  :D

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Marcozld

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 544
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #57 Gepost op: 05 augustus 2010, 22:39:54 »
Zow.. nice Freak... goed bezig! Frame ziet er nog goed uit dus kaal maken en spuiten is idd the way to go.
Grz.

Offline Peugeot103

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1418
  • Geslacht: Man
  • klussen leer je door te ... "AUW, me fikke"
    • Peugeot103
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #58 Gepost op: 06 augustus 2010, 20:39:53 »
He Freak, fijne vent, zomaar ff een heel irritante vraag.... maarre, waarom zoveel tijd en moeite in een CX??   :017:

wat mij betreft gewoon fixen en rijden. En als t weer kapot gaat, fix je t weer....  :026:

afijn, ik heb oook genoeg boter op m`n hoofd....   :D
!!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!   ZIJSPANNEND   !!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's nieuwe schuurvonst!
« Reactie #59 Gepost op: 06 augustus 2010, 22:24:04 »
Tsja waarom een Pc800 pleepot voorzien van een span  :007:

Gevoelskwestie en ik mag er heel graag mee rijden en als die dan nog in orde is en netjes is dat meegenomen  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29973 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
143822 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19651 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8846 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1342 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin