* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''  (gelezen 82297 keer)

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #400 Gepost op: 22 juni 2011, 10:53:51 »
Ziet er mooi uit Freak! Voor die 75 euro heb je weer een knappe tank!
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #401 Gepost op: 22 juni 2011, 17:27:39 »
En weer een ervaring rijker  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #402 Gepost op: 28 juni 2011, 16:43:23 »
Bekende van me die had wat problemen met netjes draaien van zijn CX650 blok............... :|

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #403 Gepost op: 28 juni 2011, 17:20:52 »
auw     :052:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #404 Gepost op: 28 juni 2011, 18:05:01 »
Wat problemen? :025:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #405 Gepost op: 28 juni 2011, 18:18:51 »
mis nog een paar kleppen dus die zijn nog niet afgebroken het lijkt wel gehakt wat er nog van over is. :042:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #406 Gepost op: 28 juni 2011, 18:25:30 »
deet ie het niet meer  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #407 Gepost op: 28 juni 2011, 18:43:54 »
deet ie het niet meer  :042:
Ging steeds slechter draaien en toen nog op 1 cilinder.............hoe zou het komen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #408 Gepost op: 28 juni 2011, 18:47:58 »
het ziet er niet gesmolten uit zou een klep kunnen  zijn die moe was (afgebroken) het is kompleet stuk gehamerd.
bij breuk nokkenas zou die andere cilinder niet meer mee moeten lopen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #409 Gepost op: 28 juni 2011, 19:38:31 »
Ziet er gezond uit Freak! Zuiger is wel mooi rond afgevreten ;)
Straight to your face with the truth!

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #410 Gepost op: 28 juni 2011, 20:08:16 »
Toch weer een avondje werk  :070:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #411 Gepost op: 28 juni 2011, 22:57:57 »
Toch weer een avondje werk  :070:

Greetz Sratch
Nee een sloper is het geworden  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #412 Gepost op: 09 juli 2011, 00:38:17 »
Helaas ook hier al even geen foto's door een kapotte SD-kaart maar de nieuwe collector was binnen en alles weer gemonteerd..............en ook deze heeft een rammel erin  :046: Is wel wat minder hoorbaar maar mooi klote..............een proefrit moet nog plaats vinden en dus binnenkort een verslagje en foto's  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #413 Gepost op: 09 juli 2011, 17:36:35 »
En daarnet dan de 1e echte proefrit gedaan en wat rijdt dit lekker zeg  :)

Helaas werkt nu de server weer niet mee om foto's te plaatsen maar dit is echt 1 van de mooiste  :039:



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #414 Gepost op: 09 juli 2011, 18:23:58 »
De nieuwe collector was binnen samen met wat nieuwe pakkingen om de boel weer gasdicht terug te kunnen monteren, zodra de doos met onderdelen binnenkwam en het zooitje was uitgepakt eerst eens een tik gegeven tegen de collector om te horen of hier het binnenwerk wel van vast zat..............geloof het of niet maar ook deze zit los, minder dan die andere maar toch  :019: Ik vermoed dat de verkoper niet even heeft gekeken of deze wel vast zat en ik laat het nu maar zo want weer aankloppen begint ongeloofwaardig te worden............het geratel in de collector is gelukkig ook minder als bij de vorige.

Oke alles weer gemonteerd, motor even laten draaien en nog wat kabels afstellen en vanmiddag dan de 1e echte proefrit gehouden, was niet heel erg ver maar met een ruime 50km weten we weer een hoop meer. Vanmiddag eerst de tank afgevuld en de banden op spanning gezet, daarna koers gezet richting Wissenkerke en na 15km de motor op de gevoelige plaat gezet en alles even nagezien, geen vreemde dingen kunnen ontdekken en alles droog  :)



Bij het oude haventje ben ik langs de slagboom een stukje onverhard gereden en werd gelijk belaagd door van die vogelspotters, de motor moest uit riepen ze en boze vuisten gingen de lucht in..........krijg de hik maar en perkeer je blikken maar eens netjes ipv half op de weg en in een bocht, vervolgens weer een mooie foto gemaakt en weggereden, de claxon had ik al getest maar deze keer maar met rust gelaten gezien de zeer boze vogelspotters.



Ik heb nu een stukje uiterwaarden geregen maar dan via de dijkzijde aan de Oosterschelde, een mooi smal padje en de zon vol op het vizier............heerlijk genieten dus,



Vervolgens een 20km gereden over de binnenwegen waarbij ik wissselnde snelheden heb gereden, al vanaf de meest lage toerentallen pakt de CX goed op, niks geen gestotter of inhouden en het blok reageert werkelijk perfect, nabij Colijnsplaat weer een kodak-momentje ingelast en wederom alles even nagezien en gevoeld..............dik op orde alles  :039:



Van de smalle weggetjes via de uiterwaarden de b-wegen opgereden en gelijk weer een plaatje gemaakt, helaas is de CX nog niet compleet gepoetst maar op een foto ziet toch alles er goed uit  :007:



Nog een plaatje van de haven van Colijnsplaat, op de achtergrond links de Oosterschelde en de Zeelandbrug, rechts de jachthaven en vanaf een klein jacht werd en Gullepumpe geroepen en dan heb je gelijk even stof om over te praten met een toerist, dit liever dan ze in de weg rijden over ons eilandje  ;)



Wat een beauty is het toch.............had ik al vermeld dat deze werkelijk als nieuw rijdt  :+



De voorzijde met de Bleu Vision lamp welke al even getest is van de week in het donker en echt een zeer goede lichtopbrengst heeft............eindelijk mijn 1e CX-500 met goed licht erop!!!



Achterzijde met de illegale plaat............onderaan de Zeelandbrug stonden de blauwen te controleren op naar ik vermoed brommers..............ik kreeg niet meer dan 2 duimen toen ik rustig voorbij kachelde aan het politieblik,



Deze is nu even mijn achtergrond op de Pc, vindt het zelf wel een zeer toffe foto met op de achtergrond wederom de Oosterschelde , Zeelandbrug en wie het weet het stadje Zierikzee,



Vol in de klavers, de ondergrond waren stenen/keien en dus goed opletten dat de motor niet wiebelde op de overvloedige wind van vandaag................stel je eens voor dat die valt terwijl ik een foto neem, zou dan de 1e actie foto worden en helaas ooit al eens meegemaakt met mijn Honda VFR800I  :016:



Tegen in het licht met een goedkope camera.............ik vermoed dat het weer eens tijd wordt voor een fotosessie en dit is al door meerderen aangeboden en dus zeker eens afspreken wat mij betreft  :054:



Oke dit waren de foto's van vandaag................kort samen gevat rijdt de Blauwe Engel dus geweldig goed, de motor pakt prima op, trekt door het rode gebied heen zonder een teveel aan trillingen. De nieuwe balhoofdlagers zorgen ervoor dat je de motor makkelijk van oor tot oor kan leggen in de mooiste bochten hier op het eiland, het stuurt werkelijk met niks. De achterrem moet je met 1 teen bedienen want anders zet je een zwarte streep neer en daar is dit bandje nu net even iets te nieuw voor, de voorrem remt prima maar ik vindt de hendel geen 100%, het 1e stukje merk je niks en je kunt niet echt lekker het aangrijpingspunt opzoeken..........kan en moet nog iets verbeteren. Geen vreemde geluiden, alle kabels zijn nieuw en dus werkt dit ook als nieuw, de koppeling voel je bijna niet als je de hendel inknijpt, de koppeling zelf ontkoppelt prima, het schakelen gaat als een warm mes door de boter. De achterveerring is wel origineel maar valt mij echt niks tegen, de voorzijde voelt ook wel prima aan maar ik heb een setje WP-veren kunnen scoren dus misschien dat ik die nog eens uit ga proberen, iets minder induiken bij vol remmen mag wel, de oneffenheden in de wegen worden goed gladgestreken. Alles werkt naar behoren, na ruim 500 uur klussen, een aardige smak centen er tegen aangooien en heel veel geduld kunnen opbrengen heeft toch weer iets opgeleverd...............de CX moet nog getaxeerd worden en dan zien we wel hoe en wat want uiteraard is alles te koop maar deze zal zeker niet voor het welbekende appel&ei van de hand gaan.............het volgende project zou zomaar weer een Honda CX kunnen gaan worden...............een vervangen voor Benny de caferacer maar dan een mooie, we gaan het beleven in de toekomst  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #415 Gepost op: 10 juli 2011, 00:17:22 »
Pot vol blommen, het is echt een beauty geworden Freak ! Gaaf om je enthousiasme te lezen  :039:

En fuck die vogelspotters......waarom denk je dat ik nieuwe noppen laat monteren ?? ( als ik toch het lef zou hebben......)
Komt helemaal goed !

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #416 Gepost op: 10 juli 2011, 01:08:40 »
Benny verdreven naar de achtergrond  :078:  :016:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline SiFu

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #417 Gepost op: 10 juli 2011, 08:45:37 »
 :039: :039:

kleintje

  • Gast
Re: Honda CX500 ,,De Blauwe Engel''
« Reactie #418 Gepost op: 10 juli 2011, 10:04:22 »
Benny verdreven naar de achtergrond  :078:  :016:

Greetz Sratch

benny na ut rusthuus  :054: :093:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
!!!!!
« Reactie #419 Gepost op: 10 juli 2011, 10:25:48 »
P R A C H T I G!!!  :021: :021: :021:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
30067 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
144319 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
98 Reacties
19677 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
54 Reacties
8872 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
6 Reacties
1352 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2019, 11:57:39
door Aladin