De nieuwe collector was binnen samen met wat nieuwe pakkingen om de boel weer gasdicht terug te kunnen monteren, zodra de doos met onderdelen binnenkwam en het zooitje was uitgepakt eerst eens een tik gegeven tegen de collector om te horen of hier het binnenwerk wel van vast zat..............geloof het of niet maar ook deze zit los, minder dan die andere maar toch
Ik vermoed dat de verkoper niet even heeft gekeken of deze wel vast zat en ik laat het nu maar zo want weer aankloppen begint ongeloofwaardig te worden............het geratel in de collector is gelukkig ook minder als bij de vorige.
Oke alles weer gemonteerd, motor even laten draaien en nog wat kabels afstellen en vanmiddag dan de 1e echte proefrit gehouden, was niet heel erg ver maar met een ruime 50km weten we weer een hoop meer. Vanmiddag eerst de tank afgevuld en de banden op spanning gezet, daarna koers gezet richting Wissenkerke en na 15km de motor op de gevoelige plaat gezet en alles even nagezien, geen vreemde dingen kunnen ontdekken en alles droog
Bij het oude haventje ben ik langs de slagboom een stukje onverhard gereden en werd gelijk belaagd door van die vogelspotters, de motor moest uit riepen ze en boze vuisten gingen de lucht in..........krijg de hik maar en perkeer je blikken maar eens netjes ipv half op de weg en in een bocht, vervolgens weer een mooie foto gemaakt en weggereden, de claxon had ik al getest maar deze keer maar met rust gelaten gezien de zeer boze vogelspotters.
Ik heb nu een stukje uiterwaarden geregen maar dan via de dijkzijde aan de Oosterschelde, een mooi smal padje en de zon vol op het vizier............heerlijk genieten dus,
Vervolgens een 20km gereden over de binnenwegen waarbij ik wissselnde snelheden heb gereden, al vanaf de meest lage toerentallen pakt de CX goed op, niks geen gestotter of inhouden en het blok reageert werkelijk perfect, nabij Colijnsplaat weer een kodak-momentje ingelast en wederom alles even nagezien en gevoeld..............dik op orde alles
Van de smalle weggetjes via de uiterwaarden de b-wegen opgereden en gelijk weer een plaatje gemaakt, helaas is de CX nog niet compleet gepoetst maar op een foto ziet toch alles er goed uit
Nog een plaatje van de haven van Colijnsplaat, op de achtergrond links de Oosterschelde en de Zeelandbrug, rechts de jachthaven en vanaf een klein jacht werd en Gullepumpe geroepen en dan heb je gelijk even stof om over te praten met een toerist, dit liever dan ze in de weg rijden over ons eilandje
Wat een beauty is het toch.............had ik al vermeld dat deze werkelijk als nieuw rijdt
De voorzijde met de Bleu Vision lamp welke al even getest is van de week in het donker en echt een zeer goede lichtopbrengst heeft............eindelijk mijn 1e CX-500 met goed licht erop!!!
Achterzijde met de illegale plaat............onderaan de Zeelandbrug stonden de blauwen te controleren op naar ik vermoed brommers..............ik kreeg niet meer dan 2 duimen toen ik rustig voorbij kachelde aan het politieblik,
Deze is nu even mijn achtergrond op de Pc, vindt het zelf wel een zeer toffe foto met op de achtergrond wederom de Oosterschelde , Zeelandbrug en wie het weet het stadje Zierikzee,
Vol in de klavers, de ondergrond waren stenen/keien en dus goed opletten dat de motor niet wiebelde op de overvloedige wind van vandaag................stel je eens voor dat die valt terwijl ik een foto neem, zou dan de 1e actie foto worden en helaas ooit al eens meegemaakt met mijn Honda VFR800I
Tegen in het licht met een goedkope camera.............ik vermoed dat het weer eens tijd wordt voor een fotosessie en dit is al door meerderen aangeboden en dus zeker eens afspreken wat mij betreft
Oke dit waren de foto's van vandaag................kort samen gevat rijdt de Blauwe Engel dus geweldig goed, de motor pakt prima op, trekt door het rode gebied heen zonder een teveel aan trillingen. De nieuwe balhoofdlagers zorgen ervoor dat je de motor makkelijk van oor tot oor kan leggen in de mooiste bochten hier op het eiland, het stuurt werkelijk met niks. De achterrem moet je met 1 teen bedienen want anders zet je een zwarte streep neer en daar is dit bandje nu net even iets te nieuw voor, de voorrem remt prima maar ik vindt de hendel geen 100%, het 1e stukje merk je niks en je kunt niet echt lekker het aangrijpingspunt opzoeken..........kan en moet nog iets verbeteren. Geen vreemde geluiden, alle kabels zijn nieuw en dus werkt dit ook als nieuw, de koppeling voel je bijna niet als je de hendel inknijpt, de koppeling zelf ontkoppelt prima, het schakelen gaat als een warm mes door de boter. De achterveerring is wel origineel maar valt mij echt niks tegen, de voorzijde voelt ook wel prima aan maar ik heb een setje WP-veren kunnen scoren dus misschien dat ik die nog eens uit ga proberen, iets minder induiken bij vol remmen mag wel, de oneffenheden in de wegen worden goed gladgestreken. Alles werkt naar behoren, na ruim 500 uur klussen, een aardige smak centen er tegen aangooien en heel veel geduld kunnen opbrengen heeft toch weer iets opgeleverd...............de CX moet nog getaxeerd worden en dan zien we wel hoe en wat want uiteraard is alles te koop maar deze zal zeker niet voor het welbekende appel&ei van de hand gaan.............het volgende project zou zomaar weer een Honda CX kunnen gaan worden...............een vervangen voor Benny de caferacer maar dan een mooie, we gaan het beleven in de toekomst