* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Poll

Honda CBR929RR-Fireblade.

Hou hem origineel!
13 (61.9%)
Bouw er een Streetfighter van!
7 (33.3%)
Anders, zie mijn antwoord.
1 (4.8%)

Totaal aantal stemmen: 17

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CBR929RR-Fireblade!  (gelezen 19091 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Honda CBR929RR-Fireblade!
« Gepost op: 10 augustus 2010, 23:27:14 »
Tijd voor een nieuw draadje en niet zonder reden, mijn oude-maar toch-nieuwste-motor is verkocht en van die centjes met wat bijeen gesprokkelde muntjes op zoek naar een andere motor, naast de brikken is een motor met een beetje ,,ballen'' toch wel lekker voor de betere stuurmomenten  8) Tot nu toe vindt ik de off-road en Streetfighter het lekkerste rijden en sturen, een mix van deze 2 is mogelijk in bv een Superduke en meer waar die magische letters KTM op staan maar rond de 2500euro koop je eigenlijk niks met die letters erop, ja een oud afgeragd hok maar dat afraggen doe ik liever zelf  :048: Een Streetfighter binnen buget en 1 met ,,ballen'' was gevonden maar moeilijk, moeilijk allemaal volgens de verkoper en niks geen goede antwoorden op normale vragen..........gaat over en wat altijd blijft trekken is een Honda Fireblade..........ja toch wel na al die jaren  :057:

Heb weinig te eisen maar als ik er dan toch 1 koop gelijk maar 1 met 152Pk en 103Mn koppel, dan zit je snel vast aan een bouwjaar vanaf 2000............voor ons nog zeer jong maar er is er 1 gevonden met schade. Van een beetje schade ben ik niet bang en drukt de prijs enorm, zal mij tijdens het rijden een worst wezen of dat ding nu paars/rood/geel weet ik veel wat voor kleur is, nee gazzzz tot de stuit en rammen dat gevoel is geen kleur voor. Oke aangeschaft bij een dealer is een Honda CBR929RR-Fireblade van het bouwjaar 2000 met 28800 kim op de teller, dealer onderhouden, geen poespas maar reteorigineel dus geen gezeik fiets, helaas wel weer voorzien van Red Alert alarm maar oke werkt naar behoren dus mag blijven............dit is hem  :022:



Schade links en rechts maar zo op het 1e gezicht redelijk goed zelf te herstellen, op papier de toezegging dat als het blok niet bevalt en niet voldoet aan mijn eisen dat deze terug wordt genomen door de dealer  :)



Geen poespas maar wel een paar zaken die me zeker aanstaan..........Hypero afgeveerd voor en achter, hagelnieuwe banden voor en achter MPP en duidelijk een motor die nooit af geragd is, nergens sporen te ontdekken van regelmatig circuit gebruik dus het type ,,van een dame geweest''........... :070:

De schade is oveirgens behoorlijk aanwezig, als je zelf weinig sleutelt dan zou ik geen schademotor adviseren want altijd kom je meer tegen dan je in 1e instantie gezien had en ook wij hebben dat meegemaakt maar niks ernstigs en alles binnen de perken.



Demper heeft een aardige tik gehad en heeft ook een klein deukje gemaakt in de achterbrug, als je dit werkelijk voor nieuw gaat vervangen kost dat al een paar duizend   :043: Evengoed heb ik een keurige achterbrug meegekregen van de verkoper want die stond op zijn site en tsja ligt er toch maar te verstoffen. Minder is dat de linkpijp open gescheurd is en dat daarbij de vlinderklep een gaatje heeft gemaakt in het carterdeksel.



1 druppel is niet erg maar die nieuwe schone olie loopt ergens uit waar ik het eerst niet had verwacht  :016:



Maar toen ik de motor even liet draaien ging het gaatje ff wat verder open door de warmte  :020:



Dynamodeksel is ook gescheurd maar dit was bekend bij aankoop, dynamo meet goed door, en dus geen probleem van maken  :026:



Voordeel is weer dat ik het blok nu beter van binnen en buiten kan bekijken binnen de garantietijd  :034: Alles ziet er verder goed uit, olie was netjes dus het blok kan spoedig weer dicht, poppetje gezien.........kastje dicht  :p







Met de carterpan op de werktafel gelijk maar even alles onder de tank nagezien, kan ondertussen de olie lekker uitdrainen...............dit is duidelijk geen brik en waar zijn nu die carbs  :072: , of die bobines  :069: ........moet me nog verder verdiepen is dit nieuwere maar dat straks de paardjes staan te trappelen is wel zeker  :007:





Gelijk maar nieuwe blokken steken en remmen geheel nazien, oude blokken zijn zeker niet verkeerd maar met het oog op een weekje Eiffel zeer binnenkort wil ik zekerheid..........iemand nog een adresje voor de Carbone Lorriane SBK3 ho-stoppers  :103:



Ja dit gaat hem worden en straks met compleet grote beurt en testen maar  :039:

Ik hoor in de wandelgangen al het woord Streetfighter vallen , yupzzzz, een streetfighter blijft zeker hoog op mijn persoonlijke lijst te staan enmisschien ga ik deze dus verbouwen komende winter maar ik heb besloten om eerst te gaan rijden in oorspronkelijke originele staat en dan te beslissen of deze wordt omgebouwd, ik heb het idee dat origineel best eens zou kunnen bevallen............we gaan het beleven  :054: 
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 12:00:00 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2010, 23:38:34 »
Meer luxe, als je het luxe mag noemen maar wat een overdaad aan draden, tering overal servomotors, vreemde stekkers, zelfs de achterlichten zijn ,,anders''..........toch zal me dit op het netvlies zeker geen zere ogen bezorgen, eindelijk is Freak aan de digitellert  :+



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2010, 23:38:49 »
Ziet er puik uit in het hartje! Ombouwen of niet, plezier ga je er zeker en vast van hebben :039:

kleintje

  • Gast
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2010, 00:08:05 »
mooie machine freaky  :036:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2010, 00:09:13 »
Mooi, mooi, mooi, we gaan het weer volgen. Zelfs Freak moderniseert..


..het gaatje ff wat verder open door de warmte  :020:


Jaja... Warmte...  :053:
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2010, 08:42:20 door Paulusssttt »
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2010, 00:09:45 »
Dat kan alleen maar eindigen in een mooi kunstwerk  :039:

Greetz Sratch
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2010, 08:25:42 »
Ook dit zal weer een leuk projectje worden om te volgen!  :054:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2010, 09:49:09 »
Netjes hoor enne weer terug bij een oude "liefde"  :+
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Tinus

  • Gast
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2010, 10:08:24 »
Veel plezier ermee  :039:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2010, 13:47:14 »
das daarom toch wel een fiets met een hoog piemelgehalte  :070:

Offline Border

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1819
  • Geslacht: Vrouw
  • bietunakkunaje
    • www.siereveld.eu
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2010, 16:47:34 »
hij is mooooii Freak  :039:
SP1 en SP2

Hroeten uut de polder

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2010, 18:09:02 »
Vette fiets Freak! Rijd ook heerlijk zo'n Blade, alleen het is een echte SS en voor mij iets te veel origami voor m'n lichaam  :018:
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2010, 18:50:03 »
Een ZX is nu toch ook niet bepaald een bankstel? Qua zit vind ik een 929 niet zo extreem in elk geval.. of de TL is een slecht vergelijk, kan ook :D

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2010, 19:54:23 »
Een ZX is nu toch ook niet bepaald een bankstel? Qua zit vind ik een 929 niet zo extreem in elk geval.. of de TL is een slecht vergelijk, kan ook :D

Geen bankstel maar vergeleken met een blade toch zeker een loveseat  :018:

De rem en schakel pedaaltjes zitten allemaal wat dichter op het zadel dan bij een blade, maar ook bij een gixxer ben ik achter gekomen. bij de zxr zit er allemaal iets meer ruimte tussen  :034:
Straight to your face with the truth!

ba searcher!!

  • Gast
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2010, 22:00:33 »
Een ZX is nu toch ook niet bepaald een bankstel? Qua zit vind ik een 929 niet zo extreem in elk geval.. of de TL is een slecht vergelijk, kan ook :D

Geen bankstel maar vergeleken met een blade toch zeker een loveseat  :018:

De rem en schakel pedaaltjes zitten allemaal wat dichter op het zadel dan bij een blade, maar ook bij een gixxer ben ik achter gekomen. bij de zxr zit er allemaal iets meer ruimte tussen  :034:

Ik ben er vorige week is op gaan zitten op die blade, maar ik merk wel degelijk verschil in zit positie.....
Als je Oldschool bikes gewend bent zoals de ZXR van Freak of de Gixxer van mij en Sunny ga je toch opvallen dat de blade ongeveer aanvoeld als een minibike met een steroide blok eronder.
De blade is compleet anders als je er op zit, je clippons staan dichter bij je, je zit meer met je snufferd op het balhoofd, de fiets staat meer op zijn neus.
Met zo een nieuwe fiets is het niet meer eerst om de tank heen, en proberen te rijken naar een stuur met clippons die nog ergens een halve meter verder voor je uit ligt, alles is gewoon erg makkelijk dicht bij je op de blade en totaal niet oncomfortabel.
Maar wat mij gelijk opviel is dat de blade qua wielbasis korter is dan de ZXR wat ie gehad heeft en mij en Sunny der Gixxer......je kan duidelijk zien dat de techniek der jaren behoorlijk stappen vooruit gezet heeft.... :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #15 Gepost op: 11 augustus 2010, 22:54:47 »
Een Fireblade is gewoon niet extreem qwa zit, niet te vergelijken met de ZXR750 of Gixxer van B.A., en toch als ik eens vergelijk hoevbeel de Fireblade veranderd is binnen 5 jaar tijd  :|

Mijn 1e en de hudige Fireblade, beiude schadebakken  :D



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2010, 17:26:59 »
Als je Oldschool bikes gewend bent zoals de ZXR van Freak of de Gixxer van mij en Sunny ga je toch opvallen dat de blade ongeveer aanvoeld als een minibike met een steroide blok eronder.
De blade is compleet anders als je er op zit, je clippons staan dichter bij je, je zit meer met je snufferd op het balhoofd, de fiets staat meer op zijn neus.
Met zo een nieuwe fiets is het niet meer eerst om de tank heen, en proberen te rijken naar een stuur met clippons die nog ergens een halve meter verder voor je uit ligt, alles is gewoon erg makkelijk dicht bij je op de blade en totaal niet oncomfortabel.

Was bij Specter z'n vorige machine ook inderdaad. Daarom hebben de betere superbike kroonplaten de risers ook zo dicht mogelijk bij de stuurpen, zoals Spiegler bijvoorbeeld :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2010, 18:16:17 »
Zo nieuw dynamodeksel zit op zijn plaats, gelast carterpannetje zit gemonteerd, remmen zijn gedaan, hier en daar wat verbeteringen gedaan en met nog wat kleine zaken klaar voor de 1e proefrit...........maar dan moet wel de demper en linkpijp opgestuurd zijn en binnen rollen  :016:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2010, 18:18:19 »
Zo nieuw dynamodeksel zit op zijn plaats, gelast carterpannetje zit gemonteerd, remmen zijn gedaan, hier en daar wat verbeteringen gedaan en met nog wat kleine zaken klaar voor de 1e proefrit...........maar dan moet wel de demper en linkpijp opgestuurd zijn en binnen rollen  :016:

Kan je niet rijden met die oude pijp dan?? Zaten toch alleen wat krassen op??
Straight to your face with the truth!

ba searcher!!

  • Gast
Re: Motorfreak's Honda CBR929RR-Fireblade!
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2010, 18:20:54 »
Nee, het laatste stukje van zijn collector (wat net vanonder het blok komt piepen) zit een ophang oogje aan, die is uit gescheurd van die pijp......kan em wel laten draaien hoor, maar komt nog een minpuntje bij...de demper staat tegen de achterbrug aan.... :046:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29263 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
829 Reacties
140903 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
80015 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
27 Reacties
6848 Gelezen
Laatste bericht 20 maart 2013, 09:35:21
door SiFu
118 Reacties
17582 Gelezen
Laatste bericht 22 juli 2013, 12:17:04
door Paulusssttt