Tijd voor een nieuw draadje en niet zonder reden, mijn oude-maar toch-nieuwste-motor is verkocht en van die centjes met wat bijeen gesprokkelde muntjes op zoek naar een andere motor, naast de brikken is een motor met een beetje ,,ballen'' toch wel lekker voor de betere stuurmomenten
Tot nu toe vindt ik de off-road en Streetfighter het lekkerste rijden en sturen, een mix van deze 2 is mogelijk in bv een Superduke en meer waar die magische letters KTM op staan maar rond de 2500euro koop je eigenlijk niks met die letters erop, ja een oud afgeragd hok maar dat afraggen doe ik liever zelf
Een Streetfighter binnen buget en 1 met ,,ballen'' was gevonden maar moeilijk, moeilijk allemaal volgens de verkoper en niks geen goede antwoorden op normale vragen..........gaat over en wat altijd blijft trekken is een Honda Fireblade..........ja toch wel na al die jaren
Heb weinig te eisen maar als ik er dan toch 1 koop gelijk maar 1 met 152Pk en 103Mn koppel, dan zit je snel vast aan een bouwjaar vanaf 2000............voor ons nog zeer jong maar er is er 1 gevonden met schade. Van een beetje schade ben ik niet bang en drukt de prijs enorm, zal mij tijdens het rijden een worst wezen of dat ding nu paars/rood/geel weet ik veel wat voor kleur is, nee gazzzz tot de stuit en rammen dat gevoel is geen kleur voor. Oke aangeschaft bij een dealer is een Honda CBR929RR-Fireblade van het bouwjaar 2000 met 28800 kim op de teller, dealer onderhouden, geen poespas maar reteorigineel dus geen gezeik fiets, helaas wel weer voorzien van Red Alert alarm maar oke werkt naar behoren dus mag blijven............dit is hem
Schade links en rechts maar zo op het 1e gezicht redelijk goed zelf te herstellen, op papier de toezegging dat als het blok niet bevalt en niet voldoet aan mijn eisen dat deze terug wordt genomen door de dealer
Geen poespas maar wel een paar zaken die me zeker aanstaan..........Hypero afgeveerd voor en achter, hagelnieuwe banden voor en achter MPP en duidelijk een motor die nooit af geragd is, nergens sporen te ontdekken van regelmatig circuit gebruik dus het type ,,van een dame geweest''...........
De schade is oveirgens behoorlijk aanwezig, als je zelf weinig sleutelt dan zou ik geen schademotor adviseren want altijd kom je meer tegen dan je in 1e instantie gezien had en ook wij hebben dat meegemaakt maar niks ernstigs en alles binnen de perken.
Demper heeft een aardige tik gehad en heeft ook een klein deukje gemaakt in de achterbrug, als je dit werkelijk voor nieuw gaat vervangen kost dat al een paar duizend
Evengoed heb ik een keurige achterbrug meegekregen van de verkoper want die stond op zijn site en tsja ligt er toch maar te verstoffen. Minder is dat de linkpijp open gescheurd is en dat daarbij de vlinderklep een gaatje heeft gemaakt in het carterdeksel.
1 druppel is niet erg maar die nieuwe schone olie loopt ergens uit waar ik het eerst niet had verwacht
Maar toen ik de motor even liet draaien ging het gaatje ff wat verder open door de warmte
Dynamodeksel is ook gescheurd maar dit was bekend bij aankoop, dynamo meet goed door, en dus geen probleem van maken
Voordeel is weer dat ik het blok nu beter van binnen en buiten kan bekijken binnen de garantietijd
Alles ziet er verder goed uit, olie was netjes dus het blok kan spoedig weer dicht, poppetje gezien.........kastje dicht
Met de carterpan op de werktafel gelijk maar even alles onder de tank nagezien, kan ondertussen de olie lekker uitdrainen...............dit is duidelijk geen brik en waar zijn nu die carbs
, of die bobines
........moet me nog verder verdiepen is dit nieuwere maar dat straks de paardjes staan te trappelen is wel zeker
Gelijk maar nieuwe blokken steken en remmen geheel nazien, oude blokken zijn zeker niet verkeerd maar met het oog op een weekje Eiffel zeer binnenkort wil ik zekerheid..........iemand nog een adresje voor de Carbone Lorriane SBK3 ho-stoppers
Ja dit gaat hem worden en straks met compleet grote beurt en testen maar
Ik hoor in de wandelgangen al het woord Streetfighter vallen , yupzzzz, een streetfighter blijft zeker hoog op mijn persoonlijke lijst te staan enmisschien ga ik deze dus verbouwen komende winter maar ik heb besloten om eerst te gaan rijden in oorspronkelijke originele staat en dan te beslissen of deze wordt omgebouwd, ik heb het idee dat origineel best eens zou kunnen bevallen............we gaan het beleven