* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda VF750F Rc15 Interceptor  (gelezen 18050 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #20 Gepost op: 24 december 2010, 07:04:36 »
lekker bezig freak. En ontetterbak is zijn geld idd waard.ik gebruik hem ook nog wel eens in de garage van a3.

En oud kettingvet rond het voorste tandwiel en in de kettingbeschermer is echt troep. had er altijd een hekel aan om schoon te maken want je handen blijven een week zwart. En het is taai geworden.


Hoe maak jij die schoon? Schroevendraaier? En lekker met remmenreiniger?
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #21 Gepost op: 24 december 2010, 16:42:49 »
Wegschrapen met schroevendraaien/beitel of pakkingverwijdermes , daarna waar het kan weghalen met WD-40 of Remmenreiniger en losse onderdelen in het ontvetterbad  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #22 Gepost op: 26 december 2010, 00:28:25 »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #23 Gepost op: 26 december 2010, 11:03:16 »
Mooi filmpje, and that in the wet........ :011:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #24 Gepost op: 26 december 2010, 11:12:14 »
Wegschrapen met schroevendraaien/beitel of pakkingverwijdermes , daarna waar het kan weghalen met WD-40 of Remmenreiniger en losse onderdelen in het ontvetterbad  :039:

Na het grove werk een kwastje met lampenolie werkt ook prima..  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #25 Gepost op: 27 december 2010, 22:46:12 »
Maar dat moet je dan weer boven een bak doen enz, met de ontvetterbak heb je constant aanvoer en nergens verder naar te kijken  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #26 Gepost op: 27 december 2010, 23:09:43 »
Zo gebroedelijk staan de VFjes in de garage en het overbouwen van de beste spullen op 1 Vf is begonnen, de woon-werk VF heeft een veel betere band en dus mag die verhuizen naar de elefantentreffenVF;



Het mag duidelijk welke de mindere band is in dit geval  :103: Beide velgen zien er even goed uit, zijn beiden goed gebalanceerd, lager prima in orde en diegene die de beste band heeft die heeft ook de dikste remschijven dus dat is gelijk geregeld.



De remblokken die bij de schijven horen overzetten lijkt het meest logies maar in dit geval zijn de beste blokken dan weer te vinden op de VF welke de beste band en schijven krijgt............het zij zo, flink opschuren is de oplossing! Na inspectie was het duidelijk dat de remklauwen wel een goede beurt mochten krijgen, de pinnen zaten flink vast.



Daar waar vet moest zitten was niet meer te vinden dan een taaie substantie welke totaal geen nut meer heeft, alles schoonmaken en invetten zoals het moet dan komt dat ook weer goed. De remcups zijn dik in orde, geen lekkage of zweten, de remzuigers zien er niet uit maar lossen wel goed, vies zijn ze zeker wel.



Alles is goed losgekomen en deze Honda tangen hebben best een goed systeem in tegenstelling tot andere modellen waarbij de schuifpennen in de remklauwbehuizing gedraaid zitten, deze hebben een inbusgat welke vaak verrot is gedraait. Afijn alles is eruit en zo droog als gort.....werk aan de winkel  :026:



Tip van Flip..............als je de remklauwen een grote beurt geef moeten ook de rubbers over de schuifpennen van de adapterplaat goed schoongemaakt worden, hier blijft vaak veel oud taai vet achter en dan heeft je harde werken minder lang succes.............de tip, over je vinger schuiven dat rubber en vanzelf ligt de binnenzijde naar buiten gericht en dat maakt makkelijk schoon. Het is vaak een gefriemel om de rubbers weer goed in de remklauwen te krijgen maar onderschat de werking van deze rubbers niet, het blijven je remmen waarvan je altijd van op aan moet kunnen................vervangen is nog beterder maar zoniet............ ;)



Van de linkerklauw miste een schuifplaatje van de adapterplaat, gelukkig vond ik er nog 1 in een bakje met remonderdelen, wie wat bewaard die heeft weer wat  :039: Uiteraard deze goed in de kopervet gezet, hier mag het!



Alles weer schoon, ingevet, opgeschuurd en bewerkt dus klaar voor montage!



De operatie[hef]tafel, oude tandenborstel, remmenreiniger, poestlappen, bakje, fijne staalwol, spreider enz en deze remklauwen zie je opknappen.



Zo beide remklauwen zijn weer keurig, met de vingers zijn de remzuigers terug te schuiven, de klauwen schuiven ook keurig heen en weer en dus klaar voor montage.............maar dat zal morgen zijn  ;)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #27 Gepost op: 28 december 2010, 14:27:59 »
Ziet er weer goed uit freak :054:


Is there anybody out there

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #28 Gepost op: 28 december 2010, 15:56:26 »
lekker bezig freak. Heb ook nog wel een remklauw van het blik wat je kan doen. En dan gelijk even in een ander kleurtje spuiten.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #29 Gepost op: 28 december 2010, 17:35:10 »
lekker bezig freak. Heb ook nog wel een remklauw van het blik wat je kan doen. En dan gelijk even in een ander kleurtje spuiten.
Blikken..............daar ben jij toch meer van  :069:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #30 Gepost op: 28 december 2010, 17:51:35 »
Zo het voorwiel draait weer zeer soepel, remklauwen zijn zoals ze moeten wezen en dus alleen nog nieuwe remolie en ontluchten.



Na het verwijderen van het rempotdeksel was al snel duidelijk dat er hier wat mist, de teflonplaat van het diafragmarubber mist en daar zijn we het niet mee eens, ook begint het zaakje in de rempot te kristaliseren en dus deze ook maar grondig reinigen.



De doos met remdelen weer opgezocht en jawel een passende plaat gevonden en tevens een rempotdeksel in originele Japanse stijl [links], deze gaat er dus op dan is die weer wat completer!



Nieuwe olie erin, goed doorgespoeld en alles ontlucht, in combinatie met de staalomvlochten leidingen voelt de hendel keihard aan..............de remkracht weten we binnenkort, nog een poosje alles goed onder druk gezet en nergens lekkage kunnen vinden.



Blok, achterzijde en voorzijde, topkuip en alles daarachter klaar dus het begint weer een beetje op een brik te lijken.



De bedrading in de kont is een zooitje, ingepakte CDI's, slechte bedrading en niet goed omwikkeld, contacten die smerig zijn en er mist een houder alwaar de elektra in moet passen, dit heeft een poos liggen rammelen in de kont., de pekelfiets gestript en de mooiste delen uitgezocht!



Betere bedrading, minder losse tape..............het begin is er.



Alles weer passend maken zoals Honda dat vroeger bedacht had.



Alles weer op de juiste plaats voor zover ik kan beoordelen, niks rammelen en ik ga er van uit dat het weer prima werkt, nieuw lampje achter gestoken aangezien we daar makkelijk bij konden, alles netjes ingetapet, connectors in de bescherming en een veel beter zicht al zien je daar straks niks meer van.

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #31 Gepost op: 28 december 2010, 18:50:58 »
Zo doe je dat  :071:
Netjes hoor  :039:

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #32 Gepost op: 28 december 2010, 20:27:57 »
Daar zal je straks weer een berg plezier aan beleven :054: en alles in eigen beheer  :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #33 Gepost op: 28 december 2010, 22:59:06 »
Zo weer lekker opgeschoten vanavond, de tank heb ik uiteraard gespoeld maar voor de zekerheid een filter geplaatst en dan kunnen we eens zien of er nog zooi uit komt.



Met het monteren van de kontkap bleek het behoorlijk scheef te staan die kont............ineens viel me op dat de linkersubframe beugel een stuk miste, ooit eens op die kant gelegen en het subframe zelf stond ook wat naar rechts, boutgaten kwamen niet meer overeen en dus het een en ander moeten boren&richten. Van de donor-VF een goede beugel afgesloopt en dus weer een kilo aan gewicht gewonnen.............deze mag terug op de donor dan zit er gelijk weer een pinker op.



Het meeste zit er weer op, blok draait goed en de koelfannen slaan aan, olie en koelwater zijn keurig op niveau, remmen voelen keihard aan en alles rolt prima............het begint er op te lijken.



Deze kappen zijn ook n niet netjes meer, de lak is verkleurd/lichter geworden, hier en daar een scheurtje maar beter dan de vorige kappen, zal mij benieuwen hoe het rijdt met die verhoogde ruit. Buddy zit best goed, net een streepje ruimte tussen de tank en buddy maar het oldschool gehalte gaat er wel mee omhoog...........ben er blij mee.



Morgen hoop ik dat de keerring van de koppelingszuiger binnen is want die wil ik preventief vervangen, uiteraard ook de olie verversen en ontluchten, koppelingspot reinigen enz, dan nog de zekeringen nazien op goede contacten, de stuurhelften op de juiste maat zetten, spiegeltjes monteren, kentekenplaat en reflector erop knutselen, alles nog even nazien en testen en dan hopelijk snel een proefrit.



Vanavond nog het een en ander terug gemonteerd op de donor, morgen nog wat meer monteren en dan staat die ook weer klaar, zijn ze weer alle 2 onroad al zal er wel verschil tussen zitten  :+



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #34 Gepost op: 29 december 2010, 16:46:52 »
Zo alvast een kleine aanpassing gemaakt voor de stuurduitsers, , dat zal schelen op de snelweg!



Koppeling voorzien van verse olie en keerring en merkbaar meer druk op de zuiger en merkbaar makkelijker schakelen, zeker de neutraal is zo gevonden. De achterzijde had nog geen kentekenplaat en was maar wat kaal, gaan ze bij de RDW nit mee eens zijn. Ik weet ook niet hoe iemand zovaak een nieuw gaatje kan boren.....zonde.



Maar dat is nu uit het zicht en de laatste houder die ik had is gemonteerd,m weer een heel ander zicht.



Nou de VF750F is klaar voor de proefrit, deze laat nog heel even op zich wachten want het is nog steeds 1 bonk ijs hier op de straten en de donor moet nog in elkaar gezet worden. Ik ben er best tevreden over, met weinig kosten hopelijk weer een goed resultaat behaald.............zoals de de naam van een favo band van mij..................mooi wark  :039:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #35 Gepost op: 29 december 2010, 17:19:10 »
...

Volgens mij was de vorige eigenaar tegen de jacht... met als resultaat een schot hagel in de achterspattert :037:

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #36 Gepost op: 29 december 2010, 18:01:11 »
Met die stuurduitsers zal je geen kouwe klauwtjes meer hebben :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #37 Gepost op: 29 december 2010, 21:52:53 »
Zo de donor-pekel-woon-werk VF is weer klaar om mee te gaan rijden, ging allemaal als een speer en begin de wereld van de VFjes een beetje door te krijgen  :007: Voor het avondeten de koppeling eens goed onder druk gezet en jawel lekkage nummer 1 is duidelijk, later blijkt er een scheurtje naast het schroefgaatje in het diafragmarubber te zitten...........die ligt al in de kliko, een reserveexemplaar was weer gevonden, de voorraad remdelen wordt aardig aangesproken zo.



Lekkage nummer 2 is ook een duidelijke en mijn vermoeden was juist, de VF bleef moeilijk te schakelen en bij koude motor van 1 naar 2 was een ramp, veel geklak in de bak en de vrij bijna niet te vinden............de keerring van de zuiger lekt en dus wordt de koppelingstang niet volledig ingedrukt, elke keer als je de hendel inknijpt dan gaat de zuiger wel naar buiten maar wordt door de druk van de koppelingsplaten tegengehouden en de druk van de vloeistof neemt af omdat deze lekt via de keerring.............snapt u hem nog  ;) Duidelijk te zien is een luchtbelletje en de olie die langs de keerring naar buiten komt.



Reservoir bijvullen, een aantal keer de hendel inknijpen en de zuiger komt er snel uit.



Op het oog zie je geen sporen waar die lekt maar dat blijft de eigenschap van een keerring, deze is zeker weten rot maar voor minder dan 10 euro is deze vervangen............oja en een half uurtje werk.



Zodra de zuiger eruit is...................tsja dan is je reservoir ook leeg  :+



Oude en nieuwe keerring en dan valt wel op dat de rand van de oude keerring een soort van ,,bot'' is, beetje afgestompt en dus een slijtagegevalletje.



Alles een beetje schoonmaken, goed in het bremsenfet zodat de nieuwe keerring makkelijk over de zuiger schuift en goed in zijn uitsparing valt, zonder wat vet of olie kan de nieuwe keerring makkelijk lek raken want je moet ze best wat oprekken om op zijn plaats te krijgen................glijmiddel zou ook kunnen maar weet niet wat dat met DOT4 zal doen  :018:



Koppelingscilinder goed schoonmaken en ook hier de binnenzijde voorzien van een dun laage vet of nieuwe DOT4 zodat de zuiger met keerring makkelijk op zijn plaats schuift.



Die zit netjes en ging er vlot en recht in, ik duw hem dan helemaal naar achteren om de kamer voor de olie zo klein mogelijk te maken, je kan ook eerst de ruimte wat opvullen met olie maat dat is zo'n geklieder en ontluchten moet toch nog gebeuren, ik werk liever schoon.



Reservoir weer vullen en ja dan heb je lucht in je systeem.............heel veel lucht!!!



Mijn truck om snel het systeem luchtvrij te hebben is de lijmtang, deze houdt de zuiger goed op zijn plaats zodat je de olie via de pomp naar beneden kan pompen, voordeel is ook dat zodra je de zuiger iets ziet bewegen je de grootste luchtbel terug kan duwen door de lijmtang licht aan te zetten en dus de zuiger nog verder naar binnen drukken, los hierbij de nippel iets en met een hoorbare scheet ben je zo van de lucht af, even doorpompen die olie.............daarna even ontluchten door de nippel onder druk iets te lossen en weer direct vast te zetten...............dat gedaan.................helm op, pak aan en gazzzen, hoppa geen gedoe rijden met dat hok  :039:



Maar een mietje als ik ben heb ik het pak en helm daar gelaten en de motor&koppeling even getest in de garage, buiten te donker, te mistig en gewoon geen zin in  :037: Van de 1e naar de 2e versnelling gaat weer met niks, ook weer terug naar de neutraal is een fluitje van een cent en alles lijkt dus weer te werken zoals het hoort. De koppelingsplaten zullen vast nog wel slippen boven de 7000toeren met gazzzz tot aan de stuit maar oke dat is minder erg dan met een motor voor een stoplicht staan die steeds maar voorruit wil terwijl jij stil wilo blijven staan. Op deze en bovenstaande foto kun je ook wel goed zien waarom dit de pekelfiets is geworden, beetje roestig................maar wel lekker  :D



Met een beetje mazzel morgen alle 2 de VFjes proberen ...............vooralsnog lijkt alles te gaan zoals het moest gaan  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

kleintje

  • Gast
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #38 Gepost op: 29 december 2010, 21:54:30 »
o meester hihi  :036:

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda VF750F Rc15 Interceptor
« Reactie #39 Gepost op: 29 december 2010, 22:16:35 »
Nog 'n hoon-steentje er door gehaald (gedraaid)?
Zoekende naar..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29970 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
36 Reacties
11413 Gelezen
Laatste bericht 21 januari 2009, 23:22:18
door MotorFreak
829 Reacties
143821 Gelezen
Laatste bericht 16 januari 2014, 00:51:05
door Jack
462 Reacties
81897 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
98 Reacties
19651 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak