* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: wat voor blik rij jij  (gelezen 81486 keer)

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #460 Gepost op: 22 januari 2014, 00:04:35 »
Ding...  :042:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Jack

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 621
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #461 Gepost op: 22 januari 2014, 01:06:39 »
Ik rijd op mijn blikken pekelfiets. Overdreven misschien, maar ik dacht dat de vorst dichterbij kwam en bovendien moet dat ding toch ook zo nu en dan draaien.
Betwijfel of ik met zo'n winter aan een jaarlijkse beurt toe kom vanwege de gereden kilometers.

Groetjes,
Jack

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #462 Gepost op: 08 oktober 2014, 17:03:38 »
Sinds vandaag :-)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #463 Gepost op: 08 oktober 2014, 17:55:10 »
Fijne en redelijk onverwoestbaar type.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #464 Gepost op: 08 oktober 2014, 18:50:29 »
Netjes hoor. Zijn fijne reisauto's. Heb best een partij kilometers gemaakt in zo'n ding.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #465 Gepost op: 08 oktober 2014, 19:07:10 »
Stik sjiek  :071:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #466 Gepost op: 08 oktober 2014, 19:16:56 »
 :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #467 Gepost op: 08 oktober 2014, 20:24:40 »
Weinig mis mee :)

Hou wel de wielkastranden van de achterwielen in de gaten, de corrosiepreventie van de 400-serie is niet helemaal des Volvo's ;)

Ik weet niet welke motor je hebt maar als je de 1.8 hebt (de meeste wel, ondanks slechts 90pk best vlot) dan wil de versnellingsbak (made by Renault) wel eens wat zweten.
Einde reclamezuil :-)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #468 Gepost op: 08 oktober 2014, 22:50:36 »
Het was of deze of een 850 station maar het gewicht en beetje de aanschafprijs van laatst genoemde maakte deze wel mogelijk. ....het is een 1.8 fleet automaat indd made by o.a. Renault......nu een klein beetje beginnende roest kunnen vinden maar voor de rest alles naar wens! Niet zo snel en luxe als de mondeo maar wel een rasechte ovlov :-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #469 Gepost op: 09 oktober 2014, 07:56:01 »
Dan heb je de juiste keuze gemaakt denk ik ;) De 850 is nu ook 20 jaar oud en heeft een stuk meer (en vooral duurder) onderhoud nodig dan een 440. Veel plezier ermee :)
Einde reclamezuil :-)

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #470 Gepost op: 09 oktober 2014, 08:34:22 »
Het was of deze of een 850 station maar het gewicht en beetje de aanschafprijs van laatst genoemde maakte deze wel mogelijk. ....het is een 1.8 fleet automaat indd made by o.a. Renault......nu een klein beetje beginnende roest kunnen vinden maar voor de rest alles naar wens! Niet zo snel en luxe als de mondeo maar wel een rasechte ovlov :-)

Volvo rijdt al jaaaaaaren met Renault motoren.
Is gewoon een prima combinatie.
Heb zelf ooit een 265 gehad met een 2,7 V6 Renault blok er in.
(Kwam je toen ook tegen in de Alpine en de Peugeot 6 serie.)
Was een moordwagen was dat......  :054:

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #471 Gepost op: 09 oktober 2014, 08:34:42 »
Dan heb je de juiste keuze gemaakt denk ik ;) De 850 is nu ook 20 jaar oud en heeft een stuk meer (en vooral duurder) onderhoud nodig dan een 440. Veel plezier ermee :)

Maar de 850 heeft een fantastische 5-cilinder. En persoonlijk was de Renault-techniek onderhuids een absolute no-go. Maar da's puur persoonlijk  ;)

Freak: gefeliciteerd natuurlijk  :039:  8)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #472 Gepost op: 09 oktober 2014, 08:54:11 »
Maar de 850 heeft een fantastische 5-cilinder. En persoonlijk was de Renault-techniek onderhuids een absolute no-go. Maar da's puur persoonlijk  ;)

Renault heeft inderdaad niet de naam, toch reden er in mijn familiekring 3 van die 440's rond en er was afgezien van de krakende voorwielophanging, rammelende dashboards en retetrage brandstofmeter (na een kwartier staat ie op de juiste stand) was er echt nooit iets met die dingen. Behalve dan dat de wielkasten uit elkaar rotten :(

Zelf een enorme 850-fan, 2 van die dingen gehad en nog een keer de opvolger (V70 classic). Die laatste wordt komend weekend door vrienden gesloopt. Loopt prima maar dagwaarde 300 euro dus met wat regulier onderhoud is ie al economisch total loss.
Helaas is zo'n 850 niet echt vriendelijk voor niet-blikken-liefhebbers: de achterasrubbers zijn bij bijna allemaal APK-onwaardig en vervangen is een hoerenklus (en de rubbers duur), subframerubbers idem, vacuümslangen zijn vaak compleet verteerd evenals pakkingen van in- en uitlaatspruitstuk, tellerwielen van de dashboards kapot en als je een turbo koopt dan lekt ie, heeft gelekt of gaat lekken maar lekken zal ie :033: De airco is standaard kapot (lekke verdamper), de drukgroep van de koppeling ook en bij de exemplaren met veel kilometers zijn de koplampen ook 9 vd 10x niet meer APK-waardig. Het zijn geweldige auto's die rustig het miljoen halen maar niet zonder het nodige prijzige onderhoud. En dan zijn er in deze tijden nu eenmaal voordeliger alternatieven dan een 20 jaar oude benzineslurper met meestal een pak achterstallig onderhoud ;)
Einde reclamezuil :-)

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #473 Gepost op: 09 oktober 2014, 14:28:41 »
Ik heb al een hele serie Volvo's gehad. 740, S70, V70, maar nooit echt hele gekke of hele dure problemen gehad zoals jij ze beschrijft hoor. Ook 340,440,S40,V40's gereden en ook daar weinig tot geen gedoe mee gehad. Ik vind het altijd wel prettige auto's. Moet zeggen dat ik ze in de nieuwere series eigenlijk wat minder vind worden, maar met de oudere Volvo's loop ik nog steeds weg. ;)

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #474 Gepost op: 15 oktober 2014, 10:55:20 »
Dat vraagt natuurlijk wel om een foto  ;)

Ik heb ondertussen, na 7 jaar in het huidige bedrijfsblik, het formulier ingevuld voor de opvolger. Het formulier is ondertussen al 2 stations gepasseerd en is bij de derde. De derde, vierde en vijfde zijn de lastigste. Dus nog niet te hoog van de toren blasend  ;)

Op 28 februari was het dan zover. Blijkbaar gingen die laatste stations erg snel  :D Ondertussen alweer ruim de 30k km voorbij. Nog geen klap verkeerd tijdens al die kilometers. Ik merk wel dat de Astra een stuk minder goed is voor het opbouwen van mijn Airmiles. Gemiddeld loopt ze 1 op 20, terwijl ze toch behoorlijk zwaarlijvig is met haar 1550kg droog aan de haak. Ik was hiervoor 1 op 13 à 14 gewend. Dat was veel beter voor mijn Airmiles  ;)

Ze staat er nu wat minder mooi gepoetst bij door het oogsten bij ons in de buurt. Maar dan toch een paar plaatjes:







Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #475 Gepost op: 15 oktober 2014, 12:40:16 »
Oogsten in de buurt..........die S-bocht gisteravond  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #476 Gepost op: 15 oktober 2014, 14:19:58 »
De blubber zit zelfs op mijn dak. Nee, dat lag de auto niet   :p   Lang leve de tractiecontrol, ESP ed  :X

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #477 Gepost op: 15 oktober 2014, 16:31:27 »
Ik was op de motor maar moest ff nijpen met de benen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr Bullmastiff

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 143
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #478 Gepost op: 15 oktober 2014, 22:41:20 »
Dat vraagt natuurlijk wel om een foto  ;)

Ik heb ondertussen, na 7 jaar in het huidige bedrijfsblik, het formulier ingevuld voor de opvolger. Het formulier is ondertussen al 2 stations gepasseerd en is bij de derde. De derde, vierde en vijfde zijn de lastigste. Dus nog niet te hoog van de toren blasend  ;)

Op 28 februari was het dan zover. Blijkbaar gingen die laatste stations erg snel  :D Ondertussen alweer ruim de 30k km voorbij. Nog geen klap verkeerd tijdens al die kilometers. Ik merk wel dat de Astra een stuk minder goed is voor het opbouwen van mijn Airmiles. Gemiddeld loopt ze 1 op 20, terwijl ze toch behoorlijk zwaarlijvig is met haar 1550kg droog aan de haak. Ik was hiervoor 1 op 13 à 14 gewend. Dat was veel beter voor mijn Airmiles  ;)

Ze staat er nu wat minder mooi gepoetst bij door het oogsten bij ons in de buurt. Maar dan toch een paar plaatjes:







Lekker zuinig dan, had ook nog getwijfeld over een diesel toen ik de mijne kocht. Ik heb inmiddels 68000 km gereden die 180 paarden zijn in mijn geval redelijk dorstig.

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #479 Gepost op: 16 oktober 2014, 08:05:38 »
Rij 1:13 en 50.000 km per jaar. Gelukkig op kosten van de baas.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
444 Reacties
82148 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2012, 07:55:03
door Thervain
14 Reacties
5056 Gelezen
Laatste bericht 06 februari 2011, 13:45:09
door Zeeuwse Klei
962 Reacties
52969 Gelezen
Laatste bericht 09 juni 2023, 23:00:58
door Ghulst
2 Reacties
879 Gelezen
Laatste bericht 13 januari 2021, 19:30:39
door Ghulst
0 Reacties
277 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2023, 11:37:46
door Ghulst