* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: wat voor blik rij jij  (gelezen 81487 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #520 Gepost op: 03 mei 2015, 14:46:34 »
Ja privé diesel rijden is echt niet tof hier. Al is een C200 wel een hele lekkere auto!  :034:
Nee, ruim €1600 per jaar vind ik geen grappen meer. En ik was toch al gewend om er 1200 af te tikken voor de Volvo...  :032:

Ik vond de C200 wel prettig, maar ik hou wel van een stukje ambitie in mijn auto. De Mercedes reed prima, was heerlijk gedempt etc. maar daar zat ook meteen het probleem. Hij geeft je nooit het gevoel dat je nou eens lekker aan het rijden bent. Je bent gewoon heel comfortabel onderweg. Dat was met die BMW wel anders. Die was gewoon wat gretiger, hing wat beter aan het gas, ahem, diesel en trok voor het gevoel enthousiaster weg. Wat dat betreft won de BMW het voor mij.

Nu nog gesprekken over twee Subaru's. Een 2.5 liter Legacy en een 2.0 Forester. Allebei al een flinke ronde gedraaid, maar de Subaru boxers blijken zeer betrouwbaar. De Legacy is leuk, maar de eigenaar is op vakantie en als hij terug is, vlieg ik naar Hongarije, dus dat schiet niet op. Net bevestiging gekregen dat ik morgenmiddag naar de Forester ga kijken. Als het wat is, dan heb ik al een flinke slok van de prijs afgehaald en een nieuwe APK bedongen bij aflevereing, dus dat scheelt. En met boekjes. Dat is ook leuk. We zullen zien.

(En ik hou wel van boxers... Heb nog een Alfa 33 met boxer staan.)



(Hmmm, dan moet ik misschien toch proberen om de Tiger te ruilen met iemand met een GS, want dan zijn het allemaal boxers.  :103: )

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #521 Gepost op: 03 mei 2015, 15:40:08 »
Ja, ik heb ook een 318d. Hele fijne auto, maar die belasting....  Nou reed ik altijd op LPG dus was wel wat gewend, maar het is echt niet normaal natuurlijk.
En de brandstof prijzen stijgen ook weer gestaag (lees: stiekum)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #522 Gepost op: 03 mei 2015, 16:27:24 »
Ja, ik heb ook een 318d. Hele fijne auto, maar die belasting....  Nou reed ik altijd op LPG dus was wel wat gewend, maar het is echt niet normaal natuurlijk.
En de brandstof prijzen stijgen ook weer gestaag (lees: stiekum)

Ik heb altijd graag op gas gereden, maar we hebben bijna altijd gas en diesel afgewisseld. Het nadeel is de wegenbelasting. Ik heb even mijn spreadsheet voor autokosten geüpdate, want dat was alweer 3 jaar geleden. Dan valt je ineens op hoeveel de wegenbelasting is gestegen de laatste jaren. De Forester is verrassend licht met net geen 1350 kilo, toch awd voor modderige velden etc. en redelijk luxe uitgerust. Ik heb er een gezien met automaat, die de laatste jaren van een ouder stel geweest is. Wel een forse kilometerstand, maar goed, we geven er ook weer niet de wereld aan uit. Dat scheelt. Morgen maar eens kijken hoe dat rijdt.

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #523 Gepost op: 03 mei 2015, 16:50:46 »
Ja, ik heb ook een 318d. Hele fijne auto, maar die belasting....  Nou reed ik altijd op LPG dus was wel wat gewend, maar het is echt niet normaal natuurlijk.
En de brandstof prijzen stijgen ook weer gestaag (lees: stiekum)

Ik heb altijd graag op gas gereden, maar we hebben bijna altijd gas en diesel afgewisseld. Het nadeel is de wegenbelasting. Ik heb even mijn spreadsheet voor autokosten geüpdate, want dat was alweer 3 jaar geleden. Dan valt je ineens op hoeveel de wegenbelasting is gestegen de laatste jaren. De Forester is verrassend licht met net geen 1350 kilo, toch awd voor modderige velden etc. en redelijk luxe uitgerust. Ik heb er een gezien met automaat, die de laatste jaren van een ouder stel geweest is. Wel een forse kilometerstand, maar goed, we geven er ook weer niet de wereld aan uit. Dat scheelt. Morgen maar eens kijken hoe dat rijdt.

Ja, dit is mijn eerste diesel (ben he-le-maal geen diesel liefhebber!) na zeker 15 jaar op lpg. Had eigenlijk weer lpg gewild maar er zijn weinig (jongere) auto's meer op gas. Een enkele fransoos ofzo nog, maar die moet ik absoluut niet. Toch ben wat betreft een aantal vervelende nadelen van lpg blij dat ik ervan af ben: hoog verbruik en zeer kleine actieradius. Ik was echt ALTIJD aan het tanken en 's avonds en 's nachts kan het zeer problematisch zijn om aan gas te komen.
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #524 Gepost op: 03 mei 2015, 16:59:03 »
Ja, dit is mijn eerste diesel (ben he-le-maal geen diesel liefhebber!) na zeker 15 jaar op lpg. Had eigenlijk weer lpg gewild maar er zijn weinig (jongere) auto's meer op gas. Een enkele fransoos ofzo nog, maar die moet ik absoluut niet. Toch ben wat betreft een aantal vervelende nadelen van lpg blij dat ik ervan af ben: hoog verbruik en zeer kleine actieradius. Ik was echt ALTIJD aan het tanken en 's avonds en 's nachts kan het zeer problematisch zijn om aan gas te komen.
Ik vind diesel ook wel prettig hoor. Veel koppel onderin en inderdaad een ideale actieradius. Wij hebben een tijdje een Citroen XM 2.1 TD gereden met alle opties erop. Briljant ding. In de enorme leren zetels naar Geneve gezweefd met 1:19 en ik heb me niet echt ingehouden. Dan kom je een eind op zo'n 80 liter tank. ;)

De actieradius van LPG is wel heel erg afhankelijk van de motor die je hebt en de grootte van de tank. Ik heb eens een S70 met 80 liter tank gereden en daar was het geen probleem bij. Onze V70 had een 45 liter tank en dan kom je met alle goede wil van de wereld toch echt maar tot 350 kilometer op een goede dag. Meestal vind ik dat geen probleem, maar 's nachts gaan de LPG pompen inderdaad overal uit en dan is tanken lastig. In Duitsland overigens ook, want daar is LPG geen gemeengoed. Ik heb al eens naar een gasboer moeten rijden waar je je gasflessen koopt. Dat was de enige plaats waar ik mijn tank kon vullen. En als ik naar zuid Duitsland rij voor overleg, dan weet ik intussen precies waar ik moet stoppen om de reis te halen. Handig is het niet, maar de totale kosten zijn wel een stuk lager dan met diesel.
Als ik nu de 318d zou gaan rijden, dan zou mij dat ongeveer €600 meer kosten in brandstof en wegenbelasting dan de Volvo. Bij de Forrester hou ik €700 per jaar over. Dat wil ik dan wel eens een tijdje proberen. ;)

Offline Oemoemenoe

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 343
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #525 Gepost op: 04 mei 2015, 12:42:50 »
dat kleine spul is nog goed te betalen hoor....
door het lage gewicht nog best snel ook .
heb de fiesta opnieuw laten mappen daardoor werd ie een fel beestje  :+

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #526 Gepost op: 04 mei 2015, 12:44:18 »
Alleen in dat kleine spul krijgen wij onze spullen niet mee. We hebben meestal tenminste een sportrolstoel met vast frame in de auto liggen en dat past in de 318d al maar net, in een Fiesta past dat niet als je de achterbank wilt laten staan.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #527 Gepost op: 04 mei 2015, 13:28:26 »
Boxermotor is wel betrouwbaar, maar verbruikt wel veel! Een forester schijnt erg goed te rijden, en mocht je de versie met turbo hebben, kan je hem met een turbo van een impreza makkelijk op laten schroeven naar 240pk :048:

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #528 Gepost op: 04 mei 2015, 17:39:17 »
:) Ik kom uit een Volvo met 2.5 10V, dus dat verbruik kan nooit veel slechter worden dan de 1:8 die we nu rijden. Van veel Forester rijders hoor ik dat ze op gas rond de 1:9 uitkomen. Als dat echt zo is, dan ben ik zeer tevreden.

Het wordt voorlopig de ongeblazen versie. Ik zou graag de turbo hebben, maar die vind ik niet met onze vereisten binnen ons budget. De ongeblazen versie die ik net gereden heb wel. Nog niet helemaal definitief gekocht, maar ik denk dat die het wel gaat worden.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #529 Gepost op: 04 mei 2015, 20:33:46 »
Knoop doorgehakt en Subaru gekocht. Voorlopig zijn we weer mobiel. :)

(Nou ja, als ik hem opgehaald heb dan.)

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #530 Gepost op: 04 mei 2015, 20:58:57 »
Gefeliciteerd! Fototje?
Straight to your face with the truth!

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #531 Gepost op: 04 mei 2015, 21:00:02 »
Als hij er is. ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #532 Gepost op: 05 mei 2015, 12:11:36 »
Gefeliciteerd met de aankoop :-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #533 Gepost op: 05 mei 2015, 14:33:18 »
Dankje.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #534 Gepost op: 05 mei 2015, 18:44:30 »
 :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #535 Gepost op: 06 december 2015, 12:25:23 »
Vorige maand een auto erbij gekocht naast het blik van de baas waar we ook privé mee rijden. En het werkpaard van Diana. Waarmee ze de trailer trekt en alle paardenspullen mee vervoerd. Staat er een Volvo s40 2.0d op de oprit. Mijn leassebak zou er rond januari uit gaan maar aangezien daar een nieuw blok in moet. En hij al 6 weken bij de dealer staat. Mag ik die nog een tijdje doorrijden. Diana is onverwachts van baan veranderd en gaat daarom straks me de Volvo naar het werk. Anders zou de Volvo nog 7 maanden stilstaan.




Alleen nog de winterbanden eronder zetten . Gister een lekke band dus linksvoor gelijk maar de winterbanden eronder gezet.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #536 Gepost op: 06 december 2015, 17:25:31 »
Das een knappe wagen  8)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #537 Gepost op: 06 december 2015, 18:03:12 »
Dankje. Winterbanden vanmiddag er ook maar onder gezet. Kan het vrouwtje veilig naar het werk.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #538 Gepost op: 06 december 2015, 18:45:03 »
Das een knappe wagen  8)

+ 1 Zeker weten  :054:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: wat voor blik rij jij
« Reactie #539 Gepost op: 06 december 2015, 18:49:21 »
Mooie auto! Ondanks dat het echt dikke auto's zijn, zijn het nooit patserbakken.
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
444 Reacties
82148 Gelezen
Laatste bericht 10 januari 2012, 07:55:03
door Thervain
14 Reacties
5056 Gelezen
Laatste bericht 06 februari 2011, 13:45:09
door Zeeuwse Klei
962 Reacties
52969 Gelezen
Laatste bericht 09 juni 2023, 23:00:58
door Ghulst
2 Reacties
879 Gelezen
Laatste bericht 13 januari 2021, 19:30:39
door Ghulst
0 Reacties
277 Gelezen
Laatste bericht 21 juni 2023, 11:37:46
door Ghulst