* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Brooklyn] Ducje 750  (gelezen 11702 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #40 Gepost op: 06 juni 2012, 19:00:39 »
Geloof mij, regelmatig schoonmaken en dan om de weet ik veel kilometers afhankelijk van de omstandigheden waar je doorheen rijdt verlengt echt de levensduur van je ketting. Kan zo maar 20k tot 30k schelen tussen nooit schoonmaken en regelmatig schoonmaken..  :026:

Maar goed, de ketting industrie moet ook in tact blijven...
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #41 Gepost op: 06 juni 2012, 19:02:31 »
Een ketting kan, mits goed verzorgd, heel lang meegaan.
De ketting op mijn Duc ligt er nu 30K op. Wel heb ik tussentijds het voorste kettingwiel vervangen omdat dit 2x zo snel slijt.
Als ik de ketting strak houd (onderkant opduwen), kan ik hem niet van het achterkettingwiel lostrekken. Dit gaat wel iets als je de onderkant van de ketting slap laat hangen.
Vervangen is natuurlijk altijd goed, maar tegenwoordig gooien de mensen erg gemakkelijk dingen weg, terwijl dit nog helemaal niet nodig is.  :069:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #42 Gepost op: 06 juni 2012, 19:15:10 »
Maakt dat echt veel uit als je de ketting naar boven duwt? Dat heb ik nml niet gedaan. Hij stond gewoon op de paddock. Ketting moet wel nodig gespannen worden want duw um met gemak tegen de achterbrug

[Mobile Post] HTC Vision met Tapatalk
Straight to your face with the truth!

Offline Mike 900SSC

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #43 Gepost op: 06 juni 2012, 20:47:56 »
dan moet je hem zeker spannen :052:

als het goed is moet dat niet uit maken,als je hem naar boven duwt of niet,want je schalmen liggen in je tanden,ik houd aan ketting los trekken van achtertandwiel,inbus 4 er door?weg er mee,verder kijk ik niet zo nauw,weet ook dat je met een setje riemen makkelijk een ton kan draaien(ik vervang ze elk jaar,gezien ze echt op hun donder rkijgen bij mij)kleppen stel ik ook elk jaar 2 x,maar ja blok krijgt het flink te verduren,dus gaat toch 1 a 2 x per jaar uit elkaar voor controle,bakken zijn inmiddels allemaal vervangen ipv standaard bak met slechte 6de verhouding
in bezit van:
900ss
900sl tricolore
900sl hailwood kleuren,circuitfiets



www.facebook.com/waboracing

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #44 Gepost op: 06 juni 2012, 22:08:37 »
Maakt dat echt veel uit als je de ketting naar boven duwt? Dat heb ik nml niet gedaan. Hij stond gewoon op de paddock. Ketting moet wel nodig gespannen worden want duw um met gemak tegen de achterbrug

[Mobile Post] HTC Vision met Tapatalk
Ging er van uit dat je de ketting op de juiste manier.........aanspannen had gecontroleerd  :018:

If it's not broke, don't fix it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

De wegwerp maatschappij helpen aan nog meer zooi doen al zovele anderen......... ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mike 900SSC

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #45 Gepost op: 06 juni 2012, 22:14:28 »
de ketting van een ducati met origineel voortandwiel(15)loopt erg dicht langs het carter, als de ketting te veel gesleten is, kan je dit bij hooge toeren zien,of hij smijt hem tegen je achterbrug bout aan bij ss/monster/888,
heb al meerdere blokken gezien waar een gat in het carter zit van de ketting,neem geen risico :044:
in bezit van:
900ss
900sl tricolore
900sl hailwood kleuren,circuitfiets



www.facebook.com/waboracing

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #46 Gepost op: 06 juni 2012, 22:20:07 »
Ik heb misschien nog wel wat tandwielen voor een Duc liggen  :048:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mike 900SSC

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #47 Gepost op: 06 juni 2012, 22:23:49 »
iets van 35/36 520?
in bezit van:
900ss
900sl tricolore
900sl hailwood kleuren,circuitfiets



www.facebook.com/waboracing

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #48 Gepost op: 06 juni 2012, 22:27:14 »
Geen idee, zo uit de kop ligt dit er zoiezo nog maar heb nog bakken met onbestendige, achtertandwielen,

Ducati:
718/48         650 Indiana 87-88/750 Indiana 87-90 1 x
1022/36       500 Desmo GTLS 79,SL Pantah Sports 80-84/600 SL Pantah Sports 80-84/750F1 85-87/900 SuperSport 80-83 1 x
1022/38       500 Desmo GTLS 79,SL Pantah Sports 80-84/600 SL Pantah Sports 80-84/750F1 85-87/900 SuperSport 80-83 3 x
1022/45       350 Alazzurra Sports 85-88 1 x
1022/47       350 Alazzurra Sports 85-88 2 x

Voor,
Ducati:
495/15     750 Paso 88-90,Paso Sport 86-90,Sport 88-90 4 x
726/15     750 Indiana Custom 87-90 6 x


Ik heb ooit een hele bak vol gehad met nieuwe tandwielen en een tientje per tandwiel en ze waren binnen een week weg  :037:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mike 900SSC

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 91
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #49 Gepost op: 06 juni 2012, 22:29:39 »
ja snap ik,altijd makkelijk,beetje voorraad,alleen mn eigen voorraad raakt leeg qua shims,pakkingen,enz,zelfs al door mn achtebrruggen heen haha 1 per 2 maanden kapot hahanu een achterbrug aant verstevigen dmv alu vakwerk frame er op aan de onderkant.
in bezit van:
900ss
900sl tricolore
900sl hailwood kleuren,circuitfiets



www.facebook.com/waboracing

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #50 Gepost op: 19 juni 2012, 16:14:44 »
Updateje:

Vandaag eindelijk het filter binnen gekregen. Gelijk gemonteerd en.... het probleem is er nog steeds!

De motor hapert/stottert bij constant toerental. Maakt niet uit bij welk toerental het is gewoon zodra je het gas op een bepaalde positie houd. Optrekken gaat zonder problemen, afremmen op de motor gaat ook zonder ploffen. Daarnaast stinkt ie echt naar verbrande rubber/olie.

Iemand enig idee wat het wel zou kunnen wezen?  :042:
Straight to your face with the truth!

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3504
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #51 Gepost op: 19 juni 2012, 17:05:24 »
Is het een motor met cabarateurs. Zou zeggen dat  die niet synchroon staan ofzo of te rijk.
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #52 Gepost op: 19 juni 2012, 18:21:07 »
Ja is carb versie, maar het rare was dat dat er vorig jaar ineens was.

Volgens teatbankrun staat ie wat te arm. Maar er is niks aan veranderd...

[Mobile Post] HTC Vision met Tapatalk
Straight to your face with the truth!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #53 Gepost op: 19 juni 2012, 18:46:28 »
Carbs misschien erg vervuild en gelijk naar de bougies kijken en zo nodig vernieuwen. en/of elektrode afstand controleren en zo nodig afstellen.
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #54 Gepost op: 19 juni 2012, 18:50:57 »
Hoe zien de bougies er uit  :042:
Zou wel eens olieverbruik kunnen zijn, omdat ie zo stinkt.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #55 Gepost op: 19 juni 2012, 19:24:50 »
Kan er wel ff 2 nieuwe kaarsjes in draaien, zijn de kosten ook niet...

[Mobile Post] HTC Vision met Tapatalk
Straight to your face with the truth!

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #56 Gepost op: 19 juni 2012, 19:43:28 »
Het is belangrijker dat je de oude bestudeerd, leest zeg maar. Aan de kleur kan je zien hoe het verbrandingsproces verloopt..

-edit- ik dacht ik zet er ff een plaatje bij maar dat gaat weer niet zoals ik wil..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #57 Gepost op: 19 juni 2012, 19:44:51 »
Zal ze er morgen ff uitdraaien en foto posten  :039: Ik weet alleen bij tweetakt dat ie koffie-met-melk-bruin moeten wezen maar geen idee of dat voor 4 takt ook zo is...
Straight to your face with the truth!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #58 Gepost op: 19 juni 2012, 19:55:33 »
Zwart is niet goed elektrode ongeveer koffie kleur met melk.
De afstand tussen de elektrodes moet volgen je afstel gegevens staan.
Zitten de bougie koppen goed op de kabels en vast.
Slecht contact werkt erg tegen, vooral corrosie.
Luchtfilter wat voor staat is dit zo nodig vervangen of reinigen. 
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Veloce

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 229
Re: [Brooklyn] Ducje 750
« Reactie #59 Gepost op: 19 juni 2012, 20:11:55 »
Is er misschien een nokkenasriempje een tandje versprongen?

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
51 Reacties
12472 Gelezen
Laatste bericht 11 januari 2008, 20:07:23
door MotorFreak
43 Reacties
8190 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
154 Reacties
30279 Gelezen
Laatste bericht 15 december 2011, 23:00:20
door MotorFreak
36 Reacties
6493 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees
1 Reacties
1884 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR