* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Levon] Yamaha YZF 750 R  (gelezen 29982 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #100 Gepost op: 04 mei 2011, 22:47:55 »
@Sledge HaMMeR
Die bok is niet meer, ik heb van een kennis al een bok op maat gekregen, als nog erg bedankt voor het aanbod :)

Zo, ik heb de yzf van een nieuwe ketting en tandwielen voorzien. (16-43) alleen kon je deze niet klinken maar met zo'n clipje.. dus ik heb een nieuw schakeltje besteld die je wel kan klinken.

Voor de rest heb ik de remvloeistoffen ververst omdat dit er als chocolade uitzag, dat is volgensmij niet echt goed.. nu is het weer lekker helder.
De veerpoten heb ik doorgestoken zodat die niet 4 cm doorsteken maar dat de kroonplaten bijna gelijk zitten, wat resulteerd in een lekkerder stuurgedrag en een iets hogere zit. moet zeggen fijne aanpassing toch wel.. (heb me laten vertellen dat dit wel handig was voor circuit rijden)

En als laatste aanpassing een setje nieuwe banden: Bridgestone bt23..

Nog een leuk detail was dat mijn vorige band dus verkeerd om gemonteerd was, misschien heeft dat ook een beetje mee te maken dat ik was gevallen.

dat was mijn update weer

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #101 Gepost op: 05 mei 2011, 09:27:24 »
@Sledge HaMMeR
Die bok is niet meer, ik heb van een kennis al een bok op maat gekregen, als nog erg bedankt voor het aanbod :)


 :039:

Nog een leuk detail was dat mijn vorige band dus verkeerd om gemonteerd was, misschien heeft dat ook een beetje mee te maken dat ik was gevallen.
:o:046::X

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #102 Gepost op: 05 mei 2011, 11:56:17 »
Nog een leuk detail was dat mijn vorige band dus verkeerd om gemonteerd was, misschien heeft dat ook een beetje mee te maken dat ik was gevallen.

Ik weet niet hoe je bent gevallen, maar als dit gewoon op droog asfalt was dan maakt dat niet uit. Op het circuit draaien ze ook soms de banden om als je bijvoorbeeld een baan hebt met veel bochten naar rechts...
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #103 Gepost op: 05 mei 2011, 18:15:21 »
Alleen met nat wegdek heb je een mindere afvoer, ik draai ze ook wel om als het moet, kan die weer net de andere kant op cuppen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #104 Gepost op: 07 mei 2011, 19:52:47 »
Tja ik was gevallen door slik omdat het achterwiel weg gleed en bleef glijden.. ach ja, al met al volgens mij niet super goed als je beginner bent.. tenzij je d'r echt alleen wat van merkt met regen en circuit gebruik, maar ergens zegt me dat die eigenlijk altijd goed moet zitten.. na ja ik neem het aan dat het zo is ;)

Tja de banden zitten nu wel goed gemonteerd hoor hehe.. Ik kwam er achter omdat de voorband d'r verkeerd opzat toen ik naar het pijltje keek. toen vertelde ze dat ze hem precies zoals de vorige band hebben gemonteerd vandaar.. Nu zit die wel goed hehe

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #105 Gepost op: 08 mei 2011, 11:54:46 »
En hoe zit het nu met je remschijven.............is het niet zo dat de band wel juist op de velg zat maar het wiel er omgedraaid is ingezet..............meestal zit je met de as en toebehoren maar het kan wel  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #106 Gepost op: 09 mei 2011, 02:28:06 »
Geloof dat het niet gaat of ik zou de kilometerkabel moeten omleggen denk ik, want die kan d'r maar op 1 manier op. De linkervoorpoot geeft een tandje extra waar de uitsparing van de kilometerteller kan achter steken. of was het als grapje bedoeld ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #107 Gepost op: 09 mei 2011, 18:04:10 »
Geloof dat het niet gaat of ik zou de kilometerkabel moeten omleggen denk ik, want die kan d'r maar op 1 manier op. De linkervoorpoot geeft een tandje extra waar de uitsparing van de kilometerteller kan achter steken. of was het als grapje bedoeld ;)
Nee heb er hier al gehad die het omgedraaid hadden maar die hadden de opnemer wel aan het voortandwiel  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #108 Gepost op: 30 mei 2011, 02:42:59 »
HMz oke, volgende onderhoud, exup-klep reinigen en waarschijnlijk gasbuizen en naalden vervangen. En omdat de motor steeds beroerder gaat lopen en steeds onzuiniger wordt, laatst was het 1 op 8... (zonder extreem "race" gebruik, ben nog steeds geen ervaren coureur) laat ik hem ook netjes afstellen door Ruud Fredericks..

De dingen die ik zelf kan doen doen ik dan ook wel maar dat afstellen gaat me niet lukken..

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #109 Gepost op: 30 mei 2011, 20:19:15 »

De dingen die ik zelf kan doen doen ik dan ook wel maar dat afstellen gaat me niet lukken..

Verstandig! Je moet er echt wel verstand van hebben om die carbs goed afgesteld te kunnen krijgen. Tegenwoordig met die digitale injectie is het allemaal wat makkelijker want dat is gewoon maps downloaden en via PowerCommander inladen!
Straight to your face with the truth!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #110 Gepost op: 30 mei 2011, 22:21:35 »
Nou dat valt wel tegen hoor met die hedendaagse techniek, als het werkt prima maar vaak stuiten ze op fouten in het systeem, andere benzinesamenstelling en vervuilde sensoren en dan krijg je me toch een hoop foutmeldingen..............die kunnen ze zo opzoeken wat het is maar verhelpen is een andere zaak  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #111 Gepost op: 30 mei 2011, 22:55:02 »
Inderdaad, alle sensoren moeten goed werken. Afstelling van de throttle position sensor is ook niet geheel onbelangrijk. En als je injectie goed af wilt stellen moet er niet alleen bij vol gas de verhouding door de toeren kloppen, maar ook bij deellast. Bij een twin liefst nog een aparte mapping per cilinder wegens verschillen in de, ik dacht, ontstekings map. Daar heb je dan weer een goeie mengselmeting voor nodig dus lambda sensor per cilinder..

Als je het goed wilt doen.. maar met carbs gaat dat ook niet vanzelf natuurlijk..

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #112 Gepost op: 08 juni 2011, 00:06:14 »
Hebben we het hier dan over r1 enzo of gewoon alle motoren na bouwjaar +/- 2000

Vandaag heb ik iig een update hoe die loopt en of het, het geld waard was (denk het wel, want ik rij er best veel op) maar toch

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #113 Gepost op: 08 juni 2011, 21:27:58 »
Yeah, Kost wat duiten maar dan heb je wel een gloednieuwe motor terug, althans hij rijdt als nieuw!

Wauw ben enorm blij!!       

Bij mij waren de gasnaalden van titanium, deze hadden miniscule ribbeltjes waardoor deze als een soort vijl fungeerde in de gasbuizen, deze zagen er ook niet meer rond uit maar meer ovaal.. Nu zitten er Aluminium gasnaalden in die glad zijn, de buizen is hier een bekend topic en kost nog steeds inclusief naalden 80 euro.

Ondanks er al een kit op zat moest er toch nog het een en ander aan worden veranderd om de juiste instellingen te krijgen dus nog eens een 100 euro voor de Tovami-kit.

Ja stuk of 28 dyno-runs om alles even lekker af te stellen was nog eens een 155 euro extra.. tja ik was al voorbereid omdat al meer mensen redelijk wat moesten aftikken (via het YZF750 forum), maar goed in ruil daarvoor een genot om het gas open te trekken zonder had er een hort of stoot is.

al met al hulde voor Ruud Fredericks       
Het is zeker het geld waard

In de rij aansluiten:


Ter plekke wordt die dan maar afgesteld ;)

« Laatst bewerkt op: 08 juni 2011, 21:35:16 door Estingo »

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #114 Gepost op: 08 juni 2011, 21:33:33 »
 :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #115 Gepost op: 08 juni 2011, 21:44:12 »
Ow ja het luchtfilterhuis was ook getund (drie extra luchtgaten er bij geboord.....) Ademt die wat lekkerder

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #116 Gepost op: 08 juni 2011, 22:10:17 »
Oma Ruud weet er altijd wel raad mee...............wat was je vermogenswinst en hoe loopt je vermogen op papier, waarschijnlijk bijna 1 schuine lijn zeker  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #117 Gepost op: 09 juni 2011, 00:32:15 »
Komt binnenkort een jpeg van.. ;)

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #118 Gepost op: 09 juni 2011, 08:35:10 »
Fijn man dat hij nu naar je zin loopt mag ook wel maar ja zoals je al zij heb je ook wat nu...
 :054:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Estingo

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 256
  • Geslacht: Man
  • Crashtestdummie
Re: Levon en z'n YZF 750 R
« Reactie #119 Gepost op: 09 juni 2011, 17:19:53 »
Omdat de scanner niet aangesloten was maar een foto d'r van gemaakt ;)


 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
161 Reacties
33477 Gelezen
Laatste bericht 27 december 2011, 15:19:30
door Bright
55 Reacties
12094 Gelezen
Laatste bericht 13 juni 2010, 20:43:12
door Davey
54 Reacties
9056 Gelezen
Laatste bericht 27 februari 2012, 19:17:15
door MotorFreak
36 Reacties
6415 Gelezen
Laatste bericht 03 februari 2013, 14:55:40
door Sjees
1 Reacties
1863 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR