* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mr Kik] Honda XR600R  (gelezen 59089 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
[Mr Kik] Honda XR600R
« Gepost op: 30 januari 2011, 11:43:26 »
Zo, de kogel is door de kerk !

De FJR bevalt uitstekend en rijd als een trein op rails, zeker na de set nieuwe banden en groot onderhoud, maar als er pekel ligt, wil de FJR niet naar buiten. Zoutvrees, zowel hij als het baasje...... Het gaat aan m'n hart om met de FJR de pekel in te gaan, dus daarom gezocht naar een winterfiets, die iets kan wat de FJR niet kan, off-roaden.

Vorige week een XR600R te koop zien staan en met hulp van Motorfreak wezen kijken en de proefrit gedaan. Er is wat werk aan, maar de eerste indruk was goed en dus is Mr. Kik sinds afgelopen vrijdag eigenaar van een XR600R ! Foto's volgen spoedig, want ik kan de XR pas dinsdag ophalen. Hij gaat dan gelijk de garage in te Geersdijk voor het noodzakelijk onderhoud, maar daarna kan ik dus ook in de winter gaan rijden, zonder ( te ) bang te zijn voor zout, krassen en water....

Ik ga de DR en off-road ritjes topics in de gaten houden en ik hoop snel aan te kunnen sluiten als er een keertje gereden gaat worden met wat meer ervaren mensen  :039:

Louis, bedankt voor de hulp !

Groeten,
Xr. Kik
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 12:00:13 door Sledge HaMMeR »
Komt helemaal goed !

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #1 Gepost op: 30 januari 2011, 11:45:52 »
WOW... Super gefeliciteerd..!!  :039:

Dat is toch nr. 3 ondertussen??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #2 Gepost op: 30 januari 2011, 11:48:18 »
Zo dan, gefeliciteerd  :039:

De off road beweging wordthiet steeds groter :054:


Is there anybody out there

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #3 Gepost op: 30 januari 2011, 11:51:08 »

De off road beweging wordthiet steeds groter :054:

Het is een complot..  :070:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #4 Gepost op: 30 januari 2011, 12:06:47 »
WOW... Super gefeliciteerd..!!  :039:

Dat is toch nr. 3 ondertussen??

De 4e motor ooit in mijn bezit, de 2e in huidig bezit.....Heerema betaal wel goed, maar zoooooo goed ???

Ben er superblij mee  :039:
Komt helemaal goed !

Sunny

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #5 Gepost op: 30 januari 2011, 12:08:33 »
Gefeliciteerd met je crossert, heel veel plezier ermee en we zien je dinsdag wel verschijnen :034: :039:

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2220
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #6 Gepost op: 30 januari 2011, 12:11:29 »
Hee hallo welkom bij de club Mr.Kik
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #7 Gepost op: 30 januari 2011, 12:26:13 »
Top hoor, ben ook aan het "zoeken" naar wat leuks voor weinig.. :054:
Zoekende naar..

eliminator

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #8 Gepost op: 30 januari 2011, 12:55:12 »
Leuk!! :039: Ben ik niet de enige die nog een hoop moet leren  :D
Gaan we lekker stunten met zijn allen! :054:

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #9 Gepost op: 30 januari 2011, 13:17:38 »
Wees voorzichtig met de oliepomp, kijk de nokkenas een keer kritisch na en knallen met dat ding! Zijn gave apparaten!
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2011, 14:06:27 »
Gefeliciteerd en geen dank  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2011, 00:03:09 »
Nice nice nice

kleintje

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2011, 19:00:43 »
 :036: :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #13 Gepost op: 01 februari 2011, 23:35:19 »
Oke de ZMVC is weer een off-road rijker, nouja Mr.Kik is er 1 rijker en een nieuw topic is al gemaakt en dus even terug naar het moment dat ik even naar de motor mocht gaan kijken, wat was mijn conclusie in het kort:

Goed:
Duidelijk niet gebruikt als echte crosser, de pinkers en reflector zijn nog aanwezig
Blok ziet er onderhouden uit, duidelijk is de koppeling eens vervangen en versterkte veren gemonteerd, waarschijnlijk als die goed start de spoelen ook eens vervangen.
Remschijf voor ziet er redelijk goed uit, velgen zien er goed uit, frame oogt recht en gaaf
Blok nog niet aangetrapt maar compressie lijkt goed aanwezig, alles voelt goed aan via de kickstarter
Nokken op balhoofdplaat aanwezig, deze zijn vaak kapot na een behoorlijke val

Minder goed:
Zijkapjes overgespoten.............ik kijk daar doorheen want ze zijn wel heel
Koplamp heeft een steentje geraakt en heeft duidelijk vocht gezien, geen motor voor vaak in het donker, is niet moeilijk te verkrijgen lijkt mij.
Ander stuur zit gemonteerd maar ik had stuurverhoogers gemonteerd want het zit net ff te diep en kan eventueel de tank aantikken, is ook makkelijk te verhelpen mits balhoofd oke maar daar lijkt het wel op
Carburateur lekt, het lijkt mij dat er een pakking slecht is of de vlotter licht blijft hangen, het is niet veel en duidelijk al langer, een revisiesetje kan dit zeker verhelpen
Rekje en tasje niet aanwezig.
Achterwiellagertje heeft speling, kan rot zijn, kan te losse achteras wezen maar vraagt even aandacht.

Slecht:
Achterschokbreker, deze veert alleen en heeft niks geen demping meer, is uiteraard te vervangen door een andere of deze reviseren,
Voorband, is duidelijk afgesleten door weggebruik, vervangen enigste optie, bandje kost net ff onder de 100 euro schat ik.

Algehele indruk van de motor is goed! Ik heb ze zeker minder gezien omdat ze compleet afgeragd waren maar deze zeer zeker niet al zijn de gebruikerssporen wel aanwezig zoals de tank met vale stikkers, ook de licht gelige kleur van benzinedamp door het plastik heen, motor is geen opgeknapte schadebak als je het frame compleet naloopt.

En daarbij horen natuurlijk wat vage foto's van een telefoon  :D





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #14 Gepost op: 01 februari 2011, 23:40:37 »
is wel wat van te maken :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

eliminator

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #15 Gepost op: 01 februari 2011, 23:52:27 »
Leuk, leuk, leuk!!!!!!! :054: En; hij is in goede handen!!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #16 Gepost op: 01 februari 2011, 23:56:26 »
Ik heb vernomen dat ik dus het een en ander hier mag posten, op deze manier lijkt het bijna mijn eigen motor maar niks is minder waar, ik zorg er wel zo voor alsof het de mijne is maar dat gebeurt eigenlijk altijd zo  ;) De motor is gekocht en qwa prijs niet verkeerd, de km-stand is nog onder de 21.000 en lijkt mij aardig te kloppen, bouwjaar is 1994 en dus met een remschijf achter...........gezien de prijs en soort motor mankeert er meestal wel iets aan maar na een uurtje rond/onder/boven en naast de motor te hebben gerommeld vond ik het echt de moeite waard ook gezien het werk wat er aan zit. Mr.Kik heeft ervoor gekozen het onderhoud dan gelijk uit te voeren zodat deze straks weer klaar staat  :039:

Het starten ging niet gelijk goed, een pufje en uitvallen, bij de 3e keer kicken even een plof en uit, aanduwen wilde niet makkelijk dus.............bougie eruit, andere bougie erin en toen wilde die wel draaien, de vonkenvanger is uit de demper en dus een behoorlijke donkere brom in de demper.......heerlijk  :007: Het rijden blijft een genot, ik mocht een stukje proefrijden en deze heeft echt duidelijk veel meer kracht dan dat omgebouwde ding van mij jaren terug  :052: Wheelie in de 2e en 3e versnelling met gemak, warm starten is ook geen probleem maar de veerring achter is bagger, een soort kamelendraf maar oke dit wisten we na het kijken vooraf..............met een aantal nieuwe onderdelen straks een brute Honda XR600R  :054:

Ondertussen is de motor hier en begonnen met onderhoud, Motor wilde weer niet gelijk aanslaan bij de 1e keer trappen, na wat meer trappen wel draaien maar zodra je de gashendel aanraakt valt die stil, het vermoeden dat de carb zeker een beurt nodig heeft is juist, de lekkage is ook behoorlijk te noemen, de druppels vallen met tussenpozen van enkele seconden, evengoed lekker warm gedraaid, klein rondje om het blok huizen hier..................keert of 5  :048: en hoppa de heftafel op.



Olie eerst aan de zijkant van het blok eruit met de motor op de jiffy, daarna de aftapbout aan het frame eruit en daarna het oliefilter, de olie is zeker aan vervanging toe, behoorlijk zwart en ook benzinelucht te bespeuren, ik heb geen slijpsel of bronzen deeltjes voorbij zien stromen, ook het oliefilter ziet er goed uit.



In tegenstelling tot de FJR1300 heeft deze niet zoveel olie aan boord  :D



Terwijl de olie uit het blok druppelt tijd om de motor verder te ontmantelen, heerlijk een motor zonder kuipen.



Achterzijde al een eind leeg, hier kan de bedrading nog wat verbetert worden en de demper is nog helemaal gasdicht maar zit toch een aardig beginnende roestplek aan, deze spuiten we dan weer in het mooiste uitlaten zwart.



Steeds meer wordt er van de motor afgehaald en zo hebben we meer ruimte om de carb er van tussen te pakken, deze heeft een rotte air-cut off valve  :+ Inlaatrubber voelt nog redelijk soepel aan maar de carb zat er wel wat scheef in, straks even strak op de plek zetten.



Hier kun je duidelijk zien hoeveel [oude] benzine er uit de carb gedruppeld is  :|



Op foto kun je niet zien hoe de toestand is van de air-cut valve maar dat komt ,,live'' wel goed, die vaccumklepje en afdichting lekte dus het meest en dus vervangen, gelukkig schijnt dit vaker voor te komen want deze kun je los bestellen ipv een complete met huisje.



Het gaat prima, de meeste onderdelen zijn besteld en kunnen we morgen de achterschokker er uit halen, de achterbrug en achterwiel controleren en beginnen met kleppen stellen, blok verder nakijken enzenzenz  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #17 Gepost op: 02 februari 2011, 00:01:29 »
sucses freak het wordt wel wat :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

eliminator

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #18 Gepost op: 02 februari 2011, 00:05:32 »
Ging het al kriebelen met de 350; ga je het nu helemaal moeilijk krijgen!! :103:
Zomaar een vermoeden dat de volgende voor jou wordt? ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #19 Gepost op: 02 februari 2011, 00:07:51 »
Tsja als ik centen zat had dan ging ik voor de vloeistof gekoelde XR650R  :052: Ik moet zeggen dat het rijden inderdaad weer een genot was, op de jouwe weer over een paar dijkjes gereden, met deze over een drempel met het voorwiel in de lucht  :D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
18 Reacties
4754 Gelezen
Laatste bericht 19 september 2008, 14:00:30
door Border
144 Reacties
27160 Gelezen
Laatste bericht 04 juni 2012, 19:17:27
door MotorFreak
17 Reacties
4718 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
79 Reacties
13446 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 17:02:53
door Ghulst
133 Reacties
19937 Gelezen
Laatste bericht 09 juni 2015, 23:47:11
door Sledge HaMMeR