* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Mr Kik] Honda XR600R  (gelezen 61485 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #100 Gepost op: 17 maart 2011, 18:07:53 »
Heel karwei, leuk om te doen, niet leuk voor de eigenaar. Succes! :054:
Je vindt het leuk om te doen.............och van mij mag je hem weer in elkaar zetten hoor  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #101 Gepost op: 17 maart 2011, 19:06:54 »
Geen probleem, maar heb hem dan ook liever zelf uitelkaar gehaald. :026:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #102 Gepost op: 27 maart 2011, 18:43:47 »
Het blok ligt op de werkbank, de donor is na 2 uur werken een heel stuk schoner geworden en dus kan er weer wat gedaan worden hier........foto volgt  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Sunny

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #103 Gepost op: 27 maart 2011, 22:06:24 »
Vanavond samen met Freak de donor-XR aan het slopen geweest  :026:, ding ligt al een heel eind uit elkaar :D

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #104 Gepost op: 27 maart 2011, 22:10:36 »
Vanavond samen met Freak de donor-XR aan het slopen geweest  :026:, ding ligt al een heel eind uit elkaar :D

Heb je goede spullen om je handen te wassen ?  :103: Wat zag dat ding zwart zeg....

Ik hoop deze week 's-avonds een gaatje te vinden om ook de handen uit de mouwen te steken, altijd leerzaam. De donderdag en vrijdagavond zijn al bezet, de maandagavond ook, dus blijft dinsdag en woensdag-avond nog over....
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #105 Gepost op: 27 maart 2011, 22:33:34 »
Maandag en woensdagavond kan ik ook niet want dat zijn weer de ouderavonden, dinsdagavond bijspringen zou tof zijn want dan kan het donorblok eruit en eventueel kunnen we bijspringen en ondertussen moeten we nog een oudere meneer terug helpen aan zijn vervoer.............1 ding weet ik wel, als er niks tegen zit kun je volgend weekeind rijden  :034: We moeten nog olie en filter hebben en een pakking die Zeeuwse klei nog had, als je van je werk komt kun je die misschien nog ophalen bij Zeeuwse klei, misschien valt er iets af te spreken. Ik zal zo wat foto's posten wat er is flink gewerkt mag ik wel zeggen  :021:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #106 Gepost op: 27 maart 2011, 22:56:57 »
Oke even resumé..............het blok is aan snot gedraaid en ernstige schade, dit blok gaan we weer opbouwen met nieuwe/zeer goede gebruikte delen en dit kost veel tijd en dus is er aangeschaft een donor XR600 zodat er ondertussen gereden kan worden en de kosten wat gespreid kunnen worden. Gevonden is dus een XR600 van 1992 met daarbij een complete nieuwe set koppelingsplaten/tussenplaten en veren, voor deze prijs en een par tientjes mocht de motor wisselen van eigenaar en dus een redelijke aankoop want laten we eerlijk zijn dit is een XR600 waar al anderhalf jaar mee is geragd en dat is goed te zien.



Dit is natuurlijk van doorslag geweest voor de aanschaf, ooit moet je dit toch aanschaffen en met een paar tientjes meer een complete fiets erbij.



Voorbereidingen waren getroffen en samen met B.A. het blok uit de goede motor gehaald, de motor staat ondertussen weer veilig gestald te wachten op een ander hartje.





2 uur bezig geweest met schoonmaken van dit hok, al die tijd dat de vorige eigenaar hen heeft gehad heeft hij er niks aan gedaan en dat is jammer want de straat moest ik verplicht napoesten van de zwarte zooi/kettingvet en smeer..............was een pokkewerk maar zonder dit te doen is het zo klote werken aan een motor.



Uiteraard even een ander plaatje achterop en de motor warm gereden en duidelijk te weinig olie aan boord maar 1 kick warm en koud en het blok draait maar wel met enige bijgeluiden, aan dit blok gaan we ook niet veel doen want het is echt maar tijdelijk, deze motor gebruiken is niks want hij rijdt niet goed, spoort niet goed, remt kut, veert slecht aan de voorzijde en alles lijkt wel vastgebakken te zitten, er zijn heel wat lagertjes kapot aan de achterzijde want alleen de ketting werd wel eens gesmeerd volgens mij, evengoed warm op de operatietafel gezet.



Al dagen lang kruipolie op de voorbochten/tapeinden gespoten in de hoop dat ze dan makkelijker los komen, roestig is het zeker wel.



Ik vermoed dat het tandwiel zijn beste tijd heeft gehad  :048:



De ketting staat te strak en bij achteruit rollen van de motor kraakt het als een gek ventje  :046: Kijk hoe de ketting over de tanden heen draait  :033:



Olie aftappen...............eerlijk waar veels te weinig olie uit de framebuis.



Hier ook nog een beetje aftappen,



En hier als laatste de olie aftappen en nog niet de helft eruit van wat er in moet zitten............het is een vreemde wereld want een blok die keurige schone olie had, nieuwe filter en afdichten draait aan stront en deze heeft alles te weinig en draait best goed  :019: Afijn de smerige zwarte stinkende olie is eruit.



Ik ga het niet achterhouden want eerlijk duurt het langst maar ik heb snippers gevonden in het filter en olie, duidelijk dat er iets behoorlijk aan het slijten is maar bonken doet het blok niet dus van mij mag die het 1 seizoen volhouden............in ieder geval tot het andere blok klaar is maar met het rijden voelde dat best oke. mensen met een slecht hart kunnen beter deze foto mijden  :+



Samen met Sunny tekeer gegaan in de garage...............om een motor te slachten wel te verstaan  :018:





Met deze tapeinden en borgmoeren ben ik lang bezig geweest, beide handen al tig keer flink bezeerd aan het frame en blok door uitschieten van de ratel en sleutel, met vijlen, dremelen en prutsen is alles los gekomen zonder iets af te breken...........een overwinning voelt altijd het beste.







Een hele koplamp............moeten we zuinig op wezen  :034:



Heel veel onderdelen liggen klaar om in dozen gepakt te worden, heel veel onderdelen zijn zeer bruikbaar als donor in de toekomst...............iemand nog een frame kopen met kenteken  :103:



De hoezen rond de voorpoten waren zo slecht dat deze naar het strot kunnen, deels opgevreten door olie en smeer en de rest verdroogt.............weg ermee.



Zo deze staat klaar voor het verwijderen van het blok, na een lange dag zijn we een heel eind gekomen  :054:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #107 Gepost op: 27 maart 2011, 23:09:30 »
Maandag en woensdagavond kan ik ook niet want dat zijn weer de ouderavonden, dinsdagavond bijspringen zou tof zijn want dan kan het donorblok eruit en eventueel kunnen we bijspringen en ondertussen moeten we nog een oudere meneer terug helpen aan zijn vervoer.............1 ding weet ik wel, als er niks tegen zit kun je volgend weekeind rijden  :034: We moeten nog olie en filter hebben en een pakking die Zeeuwse klei nog had, als je van je werk komt kun je die misschien nog ophalen bij Zeeuwse klei, misschien valt er iets af te spreken. Ik zal zo wat foto's posten wat er is flink gewerkt mag ik wel zeggen  :021:

Top verslag, thanks ! Ik ben dinsdag aanwezig en zal Klei contacten voor de pakking, komt goed  :039:

Groeten,
Mr. Kik
Komt helemaal goed !

Sunny

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #108 Gepost op: 28 maart 2011, 00:15:14 »
Vanavond samen met Freak de donor-XR aan het slopen geweest  :026:, ding ligt al een heel eind uit elkaar :D

Heb je goede spullen om je handen te wassen ?  :103: Wat zag dat ding zwart zeg....
Heb mijn handjes netjes gewassen voor ik mijn broodjes vis naar binnen ging zitten werken, want al dat zand vermengd met smeer, vet en zout kraakt zo tussen je tanden :070:. Morgenochtend weer lekker met mijn handen in menig emmertje sop, komen er weer brandschoon uit hoor, maak je daar maar geen zorgen om en ze mogen op mijn werkadres best zien dat ik in de garage aan het sleutelen ben geweest, zijn ze trouwens ook al wel een beetje van me gewend, al was het alweer even geleden dat ik het gedaan had, was dus leuk om weer eens te doen, slopen vind ik helemaal geweldig! :034:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #109 Gepost op: 28 maart 2011, 00:17:27 »
Er is wat lekkers op het netvlies gekomen achter de schermen  :057:





The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #110 Gepost op: 28 maart 2011, 15:30:00 »
de paashaas is vroeg dit jaar :070:

Mooi verslag weer, mooie foto's  :039:


Is there anybody out there

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4921
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #111 Gepost op: 28 maart 2011, 16:21:17 »
mooi verslag hopelijk lukt alles spoedig :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #112 Gepost op: 28 maart 2011, 22:32:58 »
mooi verslag hopelijk lukt alles spoedig :054:
  word weer nieuw zo :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #113 Gepost op: 30 maart 2011, 22:29:20 »
De meester zelf aan het werk om de donor te slachten  :039:



Voor je het weet hebben we concurrentie hier op het eiland  :057:



En niet veel later staat er dan een frame welke nu te koop is met kenteken en het frame oogt goed dus wie wat zoekt................. :054:



Vanavond is er weer doorgestoomd en het donor-blok heeft een plaats gekregen in het frame  :D



Bouten en andere zaken zitten weer vast en het begint weer 1 geheel te worden.



Het blok was niet vaak schoongemaakt en dan koet het vuil vast op de warme delen naar verloop van tijd, om een beetje zicht op het blok te krijgen begonnen met de draadborstel en het lijkt weer meer blok.



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

eliminator

  • Gast
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #114 Gepost op: 30 maart 2011, 22:43:56 »
Gelukkig kan mr Kik nog lachen! :054:
Vordert allemaal gestaag...wanneer verwachten jullie de eerste aftrap?

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #115 Gepost op: 30 maart 2011, 23:30:57 »
Het hartje klopt al (bijna) :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #116 Gepost op: 31 maart 2011, 17:55:56 »
Gelukkig kan mr Kik nog lachen! :054:
Vordert allemaal gestaag...wanneer verwachten jullie de eerste aftrap?
Misschien van het weekeind starten maar er moet nog olie, filter en pakking komen en nog wat meer doen aan de koppeling, oliepomp enz.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mr. Kik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Motorisch gestoord.....
    • www.ribverhuur.nl
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #117 Gepost op: 31 maart 2011, 18:54:23 »
Gelukkig kan mr Kik nog lachen! :054:
Vordert allemaal gestaag...wanneer verwachten jullie de eerste aftrap?

Als ik niet meer kan lachen, dan is het echt foute boel hoor..... :039:

Zojuist bij Zeeuwsche Klei geweest voor de pakking, die gaat vanavond nog richting Geersdijk, nu eerst even eten en de wasmachine aanzetten.....
Komt helemaal goed !

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #118 Gepost op: 31 maart 2011, 23:30:39 »
Pakking is van een XR250  ;) Moest je hem gelijk weer terug Klei?
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Honda XR600R van Mr. Kik
« Reactie #119 Gepost op: 01 april 2011, 12:46:15 »
Ow, dat wist ik niet... Klote! Sorry, ik was er heilig van overtuigd dat ie van een XR 600 was.  :046:
Enfin, van mij mag je hem houden hoor, jij hebt er waarschijnlijk meer aan dan ik.
Trial and error... vooral veel 'error'.

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
18 Reacties
5057 Gelezen
Laatste bericht 19 september 2008, 14:00:30
door Border
144 Reacties
28403 Gelezen
Laatste bericht 04 juni 2012, 19:17:27
door MotorFreak
17 Reacties
5023 Gelezen
Laatste bericht 14 november 2009, 15:57:16
door eliminator
79 Reacties
14211 Gelezen
Laatste bericht 13 augustus 2014, 17:02:53
door Ghulst
133 Reacties
21079 Gelezen
Laatste bericht 09 juni 2015, 23:47:11
door Sledge HaMMeR