* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Agenten vinden verkeersboetes te hoog  (gelezen 10249 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Gepost op: 10 februari 2011, 11:48:59 »

WUD :Agenten vinden verkeersboetes te hoog. Ze krijgen vaak te maken met onbegrip en agressie als overtreders de hoogte van de bekeuring zien. Dat zegt voorzitter Ron Tournier van politievakbond ANPV.

Veel agenten schamen zich sommige bonnen uit te schrijven vanwege de hoogte van de boete. "Sommige boetes zijn absurd hoog in vergelijking met het gemiddelde inkomen. Dat is moeilijk uit te leggen aan de burger", stelt Tournier. Agenten zouden bij sommige overtredingen soms zelfs een waarschuwing uitdelen in plaats van een bekeuring uit te schrijven, omdat ze het bedrag te hoog vinden. "Minima zijn een week huishoudgeld kwijt als ze een eenvoudige overtreding begaan. Daar hebben agenten erg veel moeite mee."

Dit jaar zijn de verkeersboetes met vijftien procent verhoogd. Volgens de vakbond zijn de verhoudingen zoek. "Het verschil tussen een overtreding in het verkeer en een misdrijf is te klein. De boete voor een winkeldiefstal is bijna even hoog als rijden door rood licht." De vakbond wil bij minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) protesteren tegen de hoge boetes en roept leden op zich te melden.
« Laatst bewerkt op: 10 februari 2011, 17:59:15 door Stealth »

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #1 Gepost op: 10 februari 2011, 13:40:11 »
Hmmm, daar zou wel eens een kern van waarheid inzitten.
Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo op de hoogte ben van bedragen mbt niet-verkeersovertredingen.

Offline Barb

  • Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 399
  • Geslacht: Vrouw
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #2 Gepost op: 10 februari 2011, 13:52:36 »
Weet je.....sommige bedragen zijn idd ontzettend hoog, belachelijk gewoon....andere zijn weer te laag...
uiteindelijk zijn we, nee, laat ik voor mezelf spreken, van mening dat ik zelf bepaal wanneer ik schrijf of niet....hebben ze zelfs een naam aan gegeven, discretionaire bevoegdheid....(en gelukkig is er geen quota meer, kijken ze alleen naar uren, whoehoeeeeeeeeee) Scheelt weer puntje op mn fg hahaha
en weet je wat ik het ergste vind om te vermelden? Er komt nog 6 euro bij aan administratiekosten vanuit het Cjib....dat vind ik elke keer weer gewoon triest om te moeten melden..............
One life, live it!

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #3 Gepost op: 10 februari 2011, 16:09:36 »
Weet je.....sommige bedragen zijn idd ontzettend hoog, belachelijk gewoon....andere zijn weer te laag...
uiteindelijk zijn we, nee, laat ik voor mezelf spreken, van mening dat ik zelf bepaal wanneer ik schrijf of niet....hebben ze zelfs een naam aan gegeven, discretionaire bevoegdheid....(en gelukkig is er geen quota meer, kijken ze alleen naar uren, whoehoeeeeeeeeee) Scheelt weer puntje op mn fg hahaha
en weet je wat ik het ergste vind om te vermelden? Er komt nog 6 euro bij aan administratiekosten vanuit het Cjib....dat vind ik elke keer weer gewoon triest om te moeten melden..............
Bij jou is er geen quota meer, de gemeente heeft hem vanmiddag zelfs verhoogd en gaan steeds meer het werk van de politie doen. Discretionaire bevoegdheid is leuk als je er mee weet om te gaan. Dat is weer afhankelijk van het persoon en karakter. Er lopen erbij die ze nooit nooit in een uniform hadden moeten steken, omdat ze het verschil tussen de letter en de geest van de wet niet kennen. En het dragen van een uniform ze macht geeft waar ze niet mee om kunnen gaan.


Maar dat is mijn mening  :070:

Sunny

  • Gast
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #4 Gepost op: 10 februari 2011, 16:29:39 »
Blijf zowiezo altijd ver uit de buurt van mensen in uniform of pak, willen alleen maar geld van je zien, brrrrrrrrrrrrr..... enge types :/

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #5 Gepost op: 10 februari 2011, 16:34:11 »
Als je geen overtredingen maakt is er toch niks aan de hand??  :+  :048:
Zoekende naar..

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #6 Gepost op: 10 februari 2011, 17:02:00 »
Weet je.....sommige bedragen zijn idd ontzettend hoog, belachelijk gewoon....andere zijn weer te laag...

Ik hoor ome Koos toch bijna wekelijks zeggen dat de hoogte van de boete in verhouding is naar de gevaarzetting. Mijn inziens een acceptabel gedachtegoed, maar bovenstaand artikel zou dat dus moeten betekenen dat alle verkeersboetes te hoog zijn (in verhouding). Nu zegt Barb, die me meer aanstaat dan Ome Koos, dat sommige veels te hoog zijn en andere te laag ...

En ... nu ben ik in de war  :043:

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #7 Gepost op: 10 februari 2011, 17:04:52 »
Als je geen overtredingen maakt is er toch niks aan de hand??  :+  :048:
is ook zo we zijn natuurlijk niet altijd even BRAAF :056:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #8 Gepost op: 10 februari 2011, 17:28:09 »
Weet je.....sommige bedragen zijn idd ontzettend hoog, belachelijk gewoon....andere zijn weer te laag...

Ik hoor ome Koos toch bijna wekelijks zeggen dat de hoogte van de boete in verhouding is naar de gevaarzetting. Mijn inziens een acceptabel gedachtegoed, maar bovenstaand artikel zou dat dus moeten betekenen dat alle verkeersboetes te hoog zijn (in verhouding). Nu zegt Barb, die me meer aanstaat dan Ome Koos, dat sommige veels te hoog zijn en andere te laag ...

En ... nu ben ik in de war  :043:
Is ook een kwestie van fiscale boete's , mulder feiten en misdrijven. Wat het verschil daar tussen is mag Barb uit leggen, ik ga ff friet halen  :093:

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #9 Gepost op: 10 februari 2011, 18:01:53 »
FPE: ff een plaatje toegevoegd aan het topic, ziet er wat mooier uit op de beginpagina  :034:
Straight to your face with the truth!

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2011, 18:03:42 »
Kijk wat ik lees van Barb dat zegt al weer genoeg er zijn goed en foute agenten maar laten we nu even eerlijk zijn in  mijn werk is ook iedere collega niet even goed of eerlijk overal is wat.
Maar in dit geval kost het ons geld en zijn de amtenaren in uniform in eens slecht maar daar geloof ik niet in.
Spiegelen en opletten is mijn ding en dan gaat het lang goed .... :071: :071:
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2011, 18:10:11 »
Kijk wat ik lees van Barb dat zegt al weer genoeg er zijn goed en foute agenten maar laten we nu even eerlijk zijn in  mijn werk is ook iedere collega niet even goed of eerlijk overal is wat.
Maar in dit geval kost het ons geld en zijn de amtenaren in uniform in eens slecht maar daar geloof ik niet in.
Spiegelen en opletten is mijn ding en dan gaat het lang goed .... :071: :071:

+1

Maar zoals die Natie die mij bekeurde op de motor omdat ik via een voorsorteervak een flinke rij stilstaande auto's voorbij reed en vervolgens voor in de rij ging staan, en daarvoor 166 euro krijg  :043: Werkelijk niemand in gevaar gebracht, de vrachtauto waar ik voor ging staan zelfs nog ff aangekeken of ie mij ook had gezien.
Straight to your face with the truth!

Offline The Hawk

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1261
  • Geslacht: Man
  • The Hawk
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2011, 18:25:59 »
Kijk wat ik lees van Barb dat zegt al weer genoeg er zijn goed en foute agenten maar laten we nu even eerlijk zijn in  mijn werk is ook iedere collega niet even goed of eerlijk overal is wat.
Maar in dit geval kost het ons geld en zijn de amtenaren in uniform in eens slecht maar daar geloof ik niet in.
Spiegelen en opletten is mijn ding en dan gaat het lang goed .... :071: :071:

+1
Nou ja je schrijft het eigenlijk zelf al dit valt onder de meest iritante ergenisse van de weg gebruikers ja en dat kost wat ha ha ha....
 :093: :093: :093:

Maar zoals die Natie die mij bekeurde op de motor omdat ik via een voorsorteervak een flinke rij stilstaande auto's voorbij reed en vervolgens voor in de rij ging staan, en daarvoor 166 euro krijg  :043: Werkelijk niemand in gevaar gebracht, de vrachtauto waar ik voor ging staan zelfs nog ff aangekeken of ie mij ook had gezien.
Ben ik weer nu op een Yamaha xt 600 e

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2011, 19:48:13 »
FPE: ff een plaatje toegevoegd aan het topic, ziet er wat mooier uit op de beginpagina  :034:
zo een jasje heb ik nog ergens  :X

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #14 Gepost op: 11 februari 2011, 13:17:06 »
Agenten met gewetensbezwaren....

Het moet niet gekker worden..  :037:


Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #15 Gepost op: 11 februari 2011, 13:30:10 »
Agenten met gewetensbezwaren....

Het moet niet gekker worden..  :037:

Wat een onzinnige provocerende flauwe en kansloze opmerking weer. Stop eens met dat puberale 'alleen een dode smeris is een goede smeris' geneuzel, get over it.
Praktisch geen enkele werknemer is het 100% eens met het beleid wat van hoger hand komt. Vaak wordt je dan 'gedwongen' zaken 'te verkopen' waar je niet voor de volle 100% achter staat. Is het dan reëel om te zeggen dat je dan maar een andere baan had moeten nemen ? En al helemaal als het een baan is waar je voor het overgrote deel wel het gevoel hebt dat je 'the right thing' doet?

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4907
  • Geslacht: Man
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #16 Gepost op: 11 februari 2011, 13:32:28 »
1+ :054:
BMW r 1100 RT, CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #17 Gepost op: 11 februari 2011, 14:02:52 »
Stop eens met dat puberale 'alleen een dode smeris is een goede smeris' geneuzel, get over it.

Ik maak absoluut bezwaar tegen deze opmerking want ik wens hier niemand de dood toe.

Als je problemen hebt met mijn visie op de wereld vind ik dat best maar je moet mij geen woorden in de mond leggen die ik nooit zou gebruiken. Ik eis een rectificatie. En dat is geen grapje..

Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #18 Gepost op: 11 februari 2011, 14:20:32 »
Agenten met gewetensbezwaren....

Het moet niet gekker worden..  :037:


Dit moet dan toch wel een geintje zijn ?

Offline Barb

  • Fzr 600
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 399
  • Geslacht: Vrouw
Re: Agenten vinden verkeersboetes te hoog
« Reactie #19 Gepost op: 11 februari 2011, 15:00:07 »
 :076: :090: :012:
One life, live it!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
9 Reacties
3394 Gelezen
Laatste bericht 26 juli 2009, 23:54:35
door MotorFreak
9 Reacties
3447 Gelezen
Laatste bericht 31 januari 2016, 18:41:22
door The Mechanic
6 Reacties
1751 Gelezen
Laatste bericht 29 november 2016, 09:00:07
door Floris 500
2 Reacties
763 Gelezen
Laatste bericht 13 januari 2021, 19:30:39
door Ghulst