Bij de ene CX zit alles los maar aan deze is letterlijk alles vastgebakken, sommige bouten zijn zo strak aangezet dat de schroefdraden verwrongen zijn, hier en daar breekt er wat en de afdrukken van moeren staan in metalen delen...........sommigen leren het nooit
Ook de bedrading is een zooitje, heel veel kleuren draden lopen over in andere kleuren, draden die totaal niet op de juiste plaats zitten en heel veel breuken in de bedrading waardoor een steeds zekeringen uitfikken, je ziet ze heel warm worden en licht bollen en met een doffe klap springt het glas om de oren en dit voornamelijk bij de dim/groot licht bedrading.
Mensen als je iets wilt veranderen aan de bedrading knip dan niet zomaar alles af maar verwijder de connectors in de stekkers en dop ze af om verwijder ze tot en met de kabelboom.............dit wordt een grote puzzel ook gezien deze motor bij aanzetten contactslot gelijk het dimlicht aanzet............USA en Canada uitvoeringen!
De voorpoten hebben geen lekke keerringen maar ze krijgen wel nieuwe want zo bijzonder is het niet meer..........ook hier is de circlip volledig weggeroest en het alu overgegaan tot corrosie waardoor de keerring op zijn plaats blijft zitten,
Collector, dempers en uitlaatbochten zitten muurvast en willen tot nu toe met niks loskomen, ze staan nu te weken en de brander is klaar gezet,
Het was vanmiddag de middag van tegenvallers want de donor-CX heeft een cardanklok met een lekke keerring aan de zijde van de achterbrug maar ook deze heeft een keerring die lek is en nog wel die grote tussen cardanklok en achterwiel. Met het verwijderen van het achterwiel kwam er een grote plas zwarte stinkende rommel over de vloer terecht, de cardanklok was overigens gewoon bijna leeg, meer dan een beetje spatsmering is er niet geweest [hier heb ik dus mee gereden].
Wat extra onderdelen zijn gevonden onder ons afdak en hopelijk vinden we nog wat meer goodies want er mankeerd eigenlijk heel veel aan deze CX, het zag er beter uit maar ook hier zal het wel goed komen dat kan niet missen
Voorlopig staat de CX er zo bij en moet ik eerst eens wat dingen overdenken want er zijn wat hoofdbrekers opgedoken, de waterpomp lekt toch behoorlijk weer, de carbs zijn ooit eens voorzien van een andere messing inlaatpijp, ik moet de bedrading zo aan zien te passen dat je zelf het licht kan aan en uitzetten en een ander contactslot moet erin want ook deze lijkt een boosdoender te zijn....................het is nog niet klaar.............voorlopig nog niet