* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg  (gelezen 29863 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #60 Gepost op: 31 oktober 2011, 20:36:27 »
*Aqua* en ik zei de gek willen wel boeken op de sessie van 28 mei - 30 mei

Ik ben al een keertje meegeweest. En ik moet zeggen dat het wel heel erg leuk is. De groep was leuk, routes waren divers en af en toe stop je eens voor wat tips en/of wat versnaperingen bij bv de kerstman in het duitse bos :054:
Tips onderweg worden ook gegeven door JP via een "oortje" die je mee krijgt.

pluspunten :

Het Hotel ligt op een mooie en erg rustige plek. (Als 's-avonds de nevel over het weiland gaat is dat een schitterend gezicht)
Hotel is goed verzorgd.
De kok is waanzinnig goed.
De omgeving waar je rijdt is gewoonweg super
Je kunt je motor binnen parkeren
De kok is waanzinnig goed (of had ik dat al gezegd)
Je wisselt steeds in de groep, dus je rijdt in alle posities van de groep.
Goede en duidelijke instrukties en tips van JP

UIteraard zijn er ook minpunten
Het is veel te snel voorbij.   :018:

De gezelligheid bepaal je zelf, maar de meeste kennende is dat helemaal geen probleem.

ps: nee, ik heb geen aandelen hiervan  :048:


Is there anybody out there

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #61 Gepost op: 31 oktober 2011, 21:14:50 »
Genoteerd, J-P en Sonja!  :054:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

eliminator

  • Gast
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #62 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:07:28 »
Ik zal de agenda komend jaar eens raadplegen..door de weeks is voor mij juist altijd een probleem of het moet in een vakantie vallen...
Lijkt me wel heel erg gaaf om een keertje te doen! U hoort nog van me! :054:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #63 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:18:27 »
Ik wil je niet opjagen maar het stroomt aardig vol, vooral de weekends natuurlijk (maar dan is het eigenlijk veel minder leuk motorrijden in de ardennen)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #64 Gepost op: 31 oktober 2011, 22:58:20 »
Oja, dat willen wij ook nog steeds een keertje doen. Zal de 'baas' eens vragen..  :+
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #65 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:22:30 »
Heb even een kijkje genomen in de jaaragenda - blijft eigenlijk alleen maar 1 t/m 3 juni, dus ik neem daarvoor graag een optie. En nee, ik kom niet op een Harley!

(Nog even onder voorbehoud, totdat ik weet wanneer de centrale examens voor Duits afgenomen worden; ik heb dit jaar vier examenklassen, dus ontzettend veel werk dat op tijd klaar moet zijn.)
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #66 Gepost op: 31 oktober 2011, 23:31:41 »
OK!
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #67 Gepost op: 01 november 2011, 15:30:56 »
Aanmeldingen stromen binnen. Gewijzigd in de originele post op 3de pagina. Van dit forum geen nieuwe gezichten gemeld, het kan onmogelijk te duur zijn denk ik. Alleen al het hotel is deze prijs waard.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

eliminator

  • Gast
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #68 Gepost op: 01 november 2011, 15:34:46 »
...ik moet echt even wachten nog; ben afhankelijk van de agenda van ex.. :|
Zodra ik iets weet en er is nog een plekje hou ik me aanbevolen!

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #69 Gepost op: 01 november 2011, 16:08:27 »
het kan onmogelijk te duur zijn denk ik

Dat kan jij wel denken en je zal ook zonder enige twijfel heel veel waar voor je centen krijgen, maar het zijn toch wat onzekere tijden in huize Sledge. Om me dan al een jaar voorafgaand vast te leggen. Helaas, anders was ik zonder meer mee gegaan.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #70 Gepost op: 01 november 2011, 16:13:54 »
Even, voor de beeldvorming: een normale 1daagse training bij welke opleider dan ook kost 150--175 euro. Dit is 2 dagen voor 230 incl. 2 dagen halfpension in een erg goed hotel. Het is dus niet te duur, want te duur betekent dat het z`n geld niet waard is. Jouw argument is duidelijk en begrijpelijk!  :054:
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Sledge HaMMeR

  • I Wanna Be an
  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 9013
  • Geslacht: Man
  • Tha HaMMeR
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #71 Gepost op: 01 november 2011, 16:22:37 »
Volgens mij is het pas te duur als je het het geld niet waard vindt. Kortom, het heeft heel veel met beleving te maken.

Maar ik denk niet dat je je hoeft te 'verdedigen', elke halve zool kan op 2 vingers natellen dat dit een prachtige aanbieding is. En of die halve zool het het dan waard vindt, dat mag hij zelf uitdokteren  :070:

Wel leuk trouwens dat je bochtenacademie loopt als een dolle. Gok zomaar dat je er zelf ook enorm van geniet.

Maarja, zowel tijd als financiën zijn hier wat onzeker en dan vind ik een jaar wel erg ver weg, maar dat had je al begrepen.

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #72 Gepost op: 01 november 2011, 16:24:47 »
Ja, begrepen. Te duur is volgens mij niet de beleving maar de reeele waarde afgezet tegen de prijs. Dan kan iedereen inderdaad op z`n vingers uittellen dat het veel waar voor geld is. Dat iemand het het niet waard vindt wil niet zeggen dat het te duur is, hoogstens dat de eigen prioriteiten anders liggen. Bijvoorbeeld een dikke uitlaat onder een motor kost meer dan investeren in eigen rijkunsten, misschien iets om over na te denken ;-)

Het loopt inderdaad als een tierelier, mede ook omdat mensen die gaan het ontzettend leuk en leerzaam vinden en dat ook rondbazuinen  ;) Ik geniet er erg van maar het levert ook best wat stress op, je wil het toch zo goed mogelijk doen.
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

kleintje

  • Gast
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #73 Gepost op: 01 november 2011, 19:21:51 »
ik denk dat je eerder te goed koop dan te duur bent is echt een super aanbieding en wat je al zegt het hotel is het al waard.
echt meen het uit men hart als ik 2 wielen had zou ik me zo aan melden  :054:

Offline Motormuis

  • honda crf 1100 dct.
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 3502
  • Geslacht: Man
  • De politie uw vriend.... niet de mijne.....
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #74 Gepost op: 01 november 2011, 19:34:54 »
henkie waar een wil is, heb ik een slijptol. dag bak en dan lekker solo verder :026:
Veni , Vidi , vagina ..... Ik kwam , Ik zag en het was kut....

hey gast Word tijd dat we weer gaan vlammen..

kleintje

  • Gast
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #75 Gepost op: 01 november 2011, 19:44:49 »
volgens jouw was dat geen succes dus heb ik er maar een wieltje aan gelast  :093:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #76 Gepost op: 02 november 2011, 00:19:59 »
Bijvoorbeeld een dikke uitlaat onder een motor kost meer dan investeren in eigen rijkunsten, misschien iets om over na te denken ;-)

Doe dan maar voor 500 euro rijkunst astublieft :040:

Offline Allroadtoad

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3042
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #77 Gepost op: 02 november 2011, 00:23:56 »
Kan niet joh, je vindt jezelf al te goed... 8)
Allroadtoad

Ervaring is een aaneenschakeling van fouten...

2012 VFR1200XDC Crosstourer

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #78 Gepost op: 02 november 2011, 01:00:44 »
Pardon?

Offline RedRunner

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2372
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aanbieding: 2-daagse Bochtentraining Luxemburg
« Reactie #79 Gepost op: 04 juni 2012, 00:41:15 »
Het afgelopen weekend stond weer eens in het teken van bochten rijden. Hiervan dus een kort verslag.

Op vrijdagmiddag ben ik richting Grandru vertrokken. Na schooltijd heb ik mijn boeltje achter op mijn motor gebonden en hoppa - richting Ardennen gereden. Files rond Antwerpen vielen mee, bij Brussel kon ik aanhaken bij een groepje van vier motoren, die zich door de auto's heen wurmden. Dat was ideaal voor mij,want in mijn eentje durf ik dat eigenlijk niet goed.

Voor de 260 kilometer lange rit had ik een koffiestop voor mijzelf ingepland, maar aangezien alles voorspoedig liep ben ik meteen doorgereden en kwam ik rond vijf uur aan bij Jacintho en Katharina in Grandru. Voor mij zag ik net de deelnmers van he vorige groepje aankomen, inclusief de "bochtenmeester" J-P, die zijn motor in de intussen welbekende kelder stalde.

Na een bakje koffie en een babbel heb ik mijn kamer betrokken. Vanuit het raam kon ik mijn mederijders zien aankomen - drie mannen, allemaal met een BMW GS, waarvan eentje duidelijk verlaagd was. Toen ik mijn tas uitpakte moest ik vaststellen dat mijn "ik ben iets vergeten - gevoel" mij niet in de steek gelaten had. Toen ik enkele weken geleden naar Appie ging, was ik mijn lenshouder vergeten, die had ik dus deze keer wel bij me. Nu kwam ik erachter dat mijn tandenborstel thuis gebleven was. Geen nood: Katharina kon dat hiaat invullen. Jacintho zorgde intussen weer op voortreffelijke wijze voor de innerlijke mens en na tafel werd er nog gezellig nagetafeld.

De volgende morgen was er na het ontbijt een presentatie van J-P, de ingekorte versie dan, aangezien drie van de vier deelnemers recidivisten waren. Rond tien uur hebben we de paardjes uit de kelder gehaald en gingen we rijden. Het verhaal over tegen sturen mocht meteen in de praktijk gebracht worden. Ik zat erg op mijn gemak op mijn motor, iets dat in zulke situaties niet altijd het geval is - vaak ben ik een beetje gespannen en bang om "fouten te maken". De aanwijzingen die ik in mijn oortje krijg, geven vertrouwen. Daar waar het goed gaat, wordt het bevestigd, daar waar iets verbeterd moet worden, geeft J-P duidelijke aanwijzingen hoe het anders moet. J-P laat twee mensen voor zich uit rijden en twee mensen achter zich aan rijden. En denk maar niet dat, als je achter hem aan rijdt, je rijgedrag niet opgemerkt wordt - J-P heeft ogen van voor én van achter!!! :034:
De aandacht gaat vooral uit naar het rijden van mooie, vloeiende lijnen, gecontroleerd de bocht in rijden en progressief gas gevend er weer uit komend. En dat kunnen we gedurende de hele dag heeel vaak in praktijk brengen aangezien er genoeg bochten te vinden zijn in Luxemburg. Velen daarvan zijn voorzien van een mooie asfaltlaag, daar voel ik mij wel erg fijn met mijn Cebeetje. Op de slechtere wegen met een hobbelige ondergrond stuiter ik een beetje over de weg, de GS'sen zijn hier echt in het voordeel.

De meest moeilijke stukken vormen voor mij de haarspeldbochten, die blijven toch nog steeds lastig, net als al het langzame werk op de motor. In één van de wat nauwere bochten (en het was niet eens een echte haarspeldbocht) heb ik mijzelf doen schrikken: bij het terugschakelen had ik niet door dat ik naar de eerste versnelling terug schakelde  :046: en brak mijn achterwiel uit. Achteraf gezien was er weinig aan de hand, maar in de situatie zelf maakte het mij toch aan het schrikken - en dat duurt dan eventjes voordat ik weer lekker rijd. Gelukkig komt het goede gevoel niet veel later weer terug.



Na een van de tussenstops, waarbij J-P even evalueert, mag ik van motor wisselen en en op de verlaagde Gs 800 rijden. Deze kans laat ik mij  iet ontgaan, echter moet ik eerlijk toegeven dat ik niet gelijk verkocht was. Het brede, voor mij iets te hoge stuur lieten mij niet echt lekker zitten. Daarnaast was ik ook niet gelijk vertrouwd met het kiezen van de juiste versnelling. Ik ben een "gevoelsrijder" en kan niet altijd beredeneren wat, hoe en waarom ik iets doe. Met een vreemde motor moet ik dus eerst vertrouwd raken.


Terug op mijn Cebeetje rijden we verder en naderen op een gegeven moment Esch-sur-Sure, waar de vraag van J-P "Hebben jullie trek in een ijsje?" sociaal wenselijk positief beantwoord wordt ;). We belanden dus op een terrasje en zitten even later van ijs en een doorbrekende zon te genieten. De middag vordert en we sturen weer richting Grandru. Bij aankomst staan er 181 km op de dagteller. De inspanningen van deze dag en de twee Chouffe biertjes die ik mijzelf gun, zijn er later debet aan dat ik op de kamer gebeld word. Jacintho informeert of ik nog geen honger heb....hij verwent ons deze avond weer met een heerlijk maal. Na het eten bekijken we nog een aantal videofragmenten - best leuk om jijzelf eens te zien rijden.

Op zondag ochtend begroet ik de mannen die al aan de ontbijttafel zitten met de vraag, wie zijn douche aan heeft laten staan.....het regent namelijk pijpenstelen, bah! Na een uitvoerig ontbijt, een kopje koffie, een kopje koffie en nog een kopje koffie regent het nog steeds en nemen we gezamenlijk het besluit om deze dag niet meer te gaan rijden, jammer maar helaas! De GS-mannen maken zich op de motor op weg naar huis richting Randstad, ik heb de luxe van een lift op de trailer van J-P, althans mijn Cebeetje, wel te verstaan.

Het was weer een leerzaam, gezellig weekend en ondanks dat het iets korter dan gepland uitgevallen is, heb ik heerlijk genoten! Jacintho en Katharina, bedankt voor jullie goede zorgen, GS'-mannen, bedankt voor het amusante gezelschap, J-P, bedankt voor alles! :039:

En, er is natuurlijk ook nog geplakt:



De filpmjes van J-P:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/fp4FiQvGPTJj3QOs6OKpzEfb4bFgLCpbeQOiqPV7aow?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/lwo42W20RR_vSqsUOJwEvUfb4bFgLCpbeQOiqPV7aow?feat=directlink

« Laatst bewerkt op: 08 juni 2012, 01:04:22 door RedRunner »
Honda CB 500 '98, Suzuki DR 350 SE '96, Honda NC 750X DCT

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
18 Reacties
3194 Gelezen
Laatste bericht 26 mei 2014, 19:00:06
door Allroadtoad