* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] KTM 640 Lc4 SM  (gelezen 80382 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #220 Gepost op: 29 april 2007, 23:44:41 »
Vanmiddag deed BZ BA een kettingcontrole en daarbij kwam aan het licht dat er een schakel helemaal naar binnen gebogen stond, het tandwiel paste er nog maar net tussen...........

Ben ik aan het degraderen Freak?! bZ  :020: :093: :+

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #221 Gepost op: 30 april 2007, 21:00:18 »
De wheelies waren weer nice  :021: :039:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #222 Gepost op: 30 april 2007, 21:12:16 »
In een groep is het niet alles, te kort maar ik begin het een beetje onder de knie te krijgen..............nu dat sliden nog  :046:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #223 Gepost op: 30 april 2007, 21:28:52 »
In een groep is het niet alles, te kort maar ik begin het een beetje onder de knie te krijgen..............nu dat sliden nog  :046:

Wheely's waren super en het lijkt allemaal zo gemakkelijk te aan. net wegrijden en hop op het achterwiel. Slide's waren eigenlijk niet te zien.  :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #224 Gepost op: 30 april 2007, 22:06:51 »
Een wheelie is ook makkelijk, kan jij ook, 6000 toeren en koppeling los  :070: , slide's niet echt gedaan vandaag want daar moet ik meer ruimte voor hebben, met 120km/h terug naar de 2 en sliden maar.........wel een aantal keer dat het achterwiel blokkerde en hopste  :|
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #225 Gepost op: 30 april 2007, 22:09:49 »
Een wheelie is ook makkelijk, kan jij ook, 6000 toeren en koppeling los  :070: , slide's niet echt gedaan vandaag want daar moet ik meer ruimte voor hebben, met 120km/h terug naar de 2 en sliden maar.........wel een aantal keer dat het achterwiel blokkerde en hopste  :|

Hoeft niet meer met 6000 toeren. Gewoon volgas weg in zijn 1 en klimmen maar.
Volgens mij rij jij net 20 en dan hoppa omhoog. Doe je dat met koppeling op de KTM??

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #226 Gepost op: 30 april 2007, 22:27:52 »
Soms maar liever gewoon op vermogen al is met koppeling makkelijker te beheersen :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #227 Gepost op: 01 mei 2007, 08:56:54 »
Als freak een wheelie maakt puur op het vermogen(koppel) dan hoor je dat aan de uitlaat....

Freak rijd dan met bv kwartgas open weg (koppeling vast in het blok, koppeling losgelaten aan het stuur)....en dan geeft ie nog en stoot gas extra achteraan waardoor het voorwiel omhoog komt.... :036:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #228 Gepost op: 01 mei 2007, 20:44:35 »
Een wheelie is ook makkelijk, kan jij ook, 6000 toeren en koppeling los  :070: , slide's niet echt gedaan vandaag want daar moet ik meer ruimte voor hebben, met 120km/h terug naar de 2 en sliden maar.........wel een aantal keer dat het achterwiel blokkerde en hopste  :|

Godsamme Freak, ben je levensmoe ofzo :032: :070:
Bij een wat lagere snelheid moet dat sliden ook wel lukken hoor! gewoon lekker veel voorrem erbij pakken!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #229 Gepost op: 01 mei 2007, 22:12:45 »
Probeer ik ook regelmatig maar bij lagere snelheid of hogere snelheid is het een slide van niks en ik wil een meter of 20 voor een bocht de kont scheef zetten om zo de bocht in te sturen en vervolgens het gazzzzz er vol op zodat van van de slide over gaan naar een drift, soms lukt het maar vaak niet, op een circuit zal het veel beter gaan net als op industrieterreinen.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #230 Gepost op: 01 mei 2007, 22:17:32 »
Ja zoiets kan je beter op een mooi, stil plekkie oefenen..

Hier nog wat om over te verbazen :o

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #231 Gepost op: 01 mei 2007, 22:25:49 »
Blijft goed he die gasten  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

easy pete

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #232 Gepost op: 02 mei 2007, 06:16:03 »
amazing !!!

Maar sommige van die gasten halen de 40 niet.

Zeker weten

 :017:

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #233 Gepost op: 02 mei 2007, 12:31:46 »
Tja, wie weet.. ze hebben in ieder geval wel wat voertuigbeheersing als ik dat zo zie :036:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #234 Gepost op: 02 mei 2007, 18:35:10 »
Vandaag een hele mooie slide en drift gedaan, was op de ventweg net na het kamp richting Goes................mie so happy  :062:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Verstuuver

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 756
  • Geslacht: Man
  • "stuuf"
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #235 Gepost op: 02 mei 2007, 19:46:46 »
staat daar nu nog een mooi spoor zeker?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #236 Gepost op: 02 mei 2007, 23:23:39 »
Heel licht zag ik vanmiddag  :022:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

easy pete

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #237 Gepost op: 04 mei 2007, 04:25:28 »
Ik begrijp nog altijd niks van die slides. Da's dus je achterwiel die schuift omdat je te bruusk terugschakelt ?

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #238 Gepost op: 04 mei 2007, 09:08:03 »
@ Easy Pete: Klopt helemaal, door het bruuske terug schakelen word het achterwiel zo afgeremt dat het achterwiel (dit kan gepaart gaan met een stuitererend en uitbrekend achterwiel) dan langzamer draaid dan het voorwiel.
Dus eigenlijk het zelfde effect als dat je je achterrem pakt en die bijna tot blokkeren trapt, alleen dit doe je nu op de motor(rem) ipv remmen.
Tijdens dat sliden, is het wel dat je dus zijn reet wel de goeie richting in laat glijden  :034:

Het voordeel is als je dat op de motor doet, als je midden in een slide zit dus direct je vermogen aan kan spreken zodat je van een slide over kan gaan naar een drift. (dit vergt wel goede timing om over te gaan van een slide naar drift, iets te laat of te vroeg, je slide en drift zijn serieus mislukt)

Nu had Freak dit dus van de week voor elkaar, met als extra dat op het einde van de drift freak zijn achterband weer grip kreeg en dus gelijk geleidelijk het voorwiel de lucht in trok :103: :034:

Zo is het mogelijk om een mooie slide icm met drift en wheelie te maken op een supermosterd  :+

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #239 Gepost op: 04 mei 2007, 09:16:14 »
 :070: nee :040: maar als je vaak genoeg naar supermosterds gaat kijken zie dat daar heel simpel de zelfde techniek gebruikt word  :034:

Met 70cc op me scoot, heb ik het 1 keer voor elkaar gekregen om te gaan sliden (al moest ik wel me achterrem aanspreken ipv me 2 tact 70cc, heb dan weinig motorrem)....me achterkant brak weg de goeie richting op, dan dan het gas er op, maar dat was nog te weinig vermogen om mijn 100kg zware scoot overeind te zetten  :+

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
163 Reacties
26157 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2012, 22:12:52
door Stealth
6 Reacties
2933 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2011, 23:54:47
door Dick
17 Reacties
4034 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 00:04:36
door Ghulst
6 Reacties
3719 Gelezen
Laatste bericht 28 april 2013, 18:02:15
door Zeeuwse Klei
2 Reacties
424 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2023, 21:32:59
door Ghulst