* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] KTM 640 Lc4 SM  (gelezen 80399 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #260 Gepost op: 17 mei 2007, 00:16:17 »
Ik er zuinig op zijn...........probeer het wel maar het blijft moeilijk al heb ik een KTM met ruim 23.000 km op de teller, blok nog niet open geweest en toch 74NM op het achterwiel  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #261 Gepost op: 24 mei 2007, 23:01:46 »
Zo de KTM is voorzien van nieuwe filters, de olie staat klaar en de nieuwe banden zitten morgen hopelijk om de velgen, kleppen waren al gesteld, nieuwe koelvloeistof zit er al in en een nieuwe ketting is gemonteerd om de oude tandwielen...........al met al kunnen we weer even vooruit met de KTM straks.

@Taranis, ik las dat je wel benieuwd was naar onderhoud van een SM...........voorbeeldje van de mijne;

Gekocht met 16.000km op de teller, staat nu op 23.500 en de 2e oliewissel is nu gebeurd, 3 achterbanden en 2 voorbanden verbruikt, 1 nieuwe ketting, om de 5000km kleppen stelllen, door het trillen veel en vaak alles controleren, boutjes en moertjes, 1 nieuwe koplamp, 1 nieuw achterlicht omdat deze niet netjes waren, nieuwe pinkers achter en de koelfan voorzien van nieuwe draden omdat deze dienst weigerde...........al met al nog niet veel kosten aan gehad maar je hebt gewoon veel meer onderhoud nodig dan een ,,normale'' wegmotor. Snelweg zuigt met dit model en boven de 170km/h kom je bijna niet..........echt een motor voor erbij maar zeker niet als ,,hoofd''motor aanschaffen, wil je er wel 1 hebben kies dan eerder voor een orginele fabrieks SM dan voor een verbouwde crosser of het moet heel erg netjes gedaan zijn en aantoonbaar/voelbaar goed blok.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #262 Gepost op: 25 mei 2007, 02:15:24 »
Gekocht met 16.000km op de teller, staat nu op 23.500 en de 2e oliewissel is nu gebeurd, 3 achterbanden en 2 voorbanden verbruikt.

Whaha, daar moest ik toch even om lachen hoor! :054: :036:

Eigenlijk valt het nog wel mee toch? Geen echte grote problemen ofzo.. wel iets meer onderhoud.. maar volgens mij is overal gemakkelijk bij te komen? Gemakkelijker te onderhouden dus..? valt ook wat voor te zeggen!

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #263 Gepost op: 25 mei 2007, 07:39:31 »

@Taranis, ik las dat je wel benieuwd was naar onderhoud van een SM...........voorbeeldje van de mijne;

Gekocht met 16.000km op de teller, staat nu op 23.500 en de 2e oliewissel is nu gebeurd, 3 achterbanden en 2 voorbanden verbruikt,

3 achterbanden op 7500km  :031:

Ik dacht dat het bij mij al hard ging met ongeveer 5000km met 1 bandje

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #264 Gepost op: 25 mei 2007, 08:16:37 »
@Taranis, ik las dat je wel benieuwd was naar onderhoud van een SM...........voorbeeldje van de mijne;

Het valt me eerlijk gezegd nog mee... had wel meer verwacht. Een oliewisseltje meer of minder maakt ook niet uit, erg gaat vast geen 3800cc in ;)

Als hoofdmotor is het idd geen doen en voor op de snelweg ook niet want dan sloop je het blok op den duur gewoon. Ben wel benieuwd in hoeverre er op dat punt verschil zit in jouw 1-pitter en de hudige 2-pitters van KTM.

Ik dacht dat het bij mij al hard ging met ongeveer 5000km met 1 bandje

Redelijk normaal toch??
Einde reclamezuil :-)

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #265 Gepost op: 25 mei 2007, 08:18:40 »
5000 is idd redelijk maar als je zo leest moet Freak om de 2500 een band vervangen.

liegebeest

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #266 Gepost op: 25 mei 2007, 09:42:20 »
@Taranis, ik las dat je wel benieuwd was naar onderhoud van een SM...........voorbeeldje van de mijne;

Het valt me eerlijk gezegd nog mee... had wel meer verwacht. Een oliewisseltje meer of minder maakt ook niet uit, erg gaat vast geen 3800cc in ;)

Als hoofdmotor is het idd geen doen en voor op de snelweg ook niet want dan sloop je het blok op den duur gewoon. Ben wel benieuwd in hoeverre er op dat punt verschil zit in jouw 1-pitter en de hudige 2-pitters van KTM.

Ik dacht dat het bij mij al hard ging met ongeveer 5000km met 1 bandje

Redelijk normaal toch??

Die 2 pitters zijn prima als hoofdmotor. Die kunnen ook op de snelweg, waarom niet. :042:

Zo'n LC4 valt idd wel mee. Voordeel bij zo'n katoom is ook dat je zonder shims kunt kleppen stellen.

Ik moet om de 10000 een beurt met olie kleppen etc. Maar heb wel shims erin. :017: Dat blijft voor een zelfsleutelaar toch net ietwat onvriendelijker, kan je wat extra trips naar de motorzaak kosten.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #267 Gepost op: 25 mei 2007, 18:13:30 »
De KTM is een hele makkelijke motor om aan te sleutelen, net 2 ltr olie per keer en 2 filters, geen vreemde zaken maar overal te verkrijgen............de Lc8 staat trouwens wel op de verlanglijst van Freak. Bandjes..........tsja 2500km is wel mooi want ik rij dan op echt zachte banden en probeer veel bochten te maken en dan mag je bandjes slijten toch  :+
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #268 Gepost op: 29 mei 2007, 22:48:58 »
 :024: Het wordt weer wat................de laatste tijd wat problemen met de voorrem, sponzig en 2 keer aanleggen alvorens flink te remmen, dat moest anders en dus nieuwe remolie, veel ontluchten en het voelt weer goed. Voorband zit er weer onder en hopelijk snel de achterkant afmaken...........moet nog even op zoek naar een juist achterwiellager  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #269 Gepost op: 29 mei 2007, 22:51:46 »
 :024: stelletje porno banden zijn het :024: :036:

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #270 Gepost op: 29 mei 2007, 22:58:39 »
Lijkt wel haast tegen de draairichting in gemonteerd als je naar het profiel kijkt?

Staat wel vet, dat wel ;)
Einde reclamezuil :-)

Offline Sratch

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 642
  • Geslacht: Man
    • http://spaces.msn.com/nighttimebirds17/PersonalSpace.aspx?_c02_owner=1
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #271 Gepost op: 29 mei 2007, 23:22:12 »
Das een Plakbandje wel gaaf  :054:

Greetz sratch & Zoef!!!
XL600V Trans-Alp & Citroen ZX 1.4 Advantage
Citroen ZX 2.0 16V FSO Caro 1.6 GLI
Fiat Marea Weekend 1.6

Sex is mijn religie, laat ons bidden
[

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #272 Gepost op: 29 mei 2007, 23:33:35 »
Ik heb dat met veel banden dat het profiel verkeerd lijkt te staan maar zodra de band doorrold en je vanonderen zou kijken richting de motor zelf dan klopt het wel en dan toch de goede draairichting.

Ze zien er zeker tof uit maat het gaat om de rijeigenschappen natuurlijk , dat ze zullen plakken dat is wel zeker want ze zijn echt heel zacht, vergelijk met een BT014 is ongeveer wat we allemaal wel kennen is dat deze duidelijker zacht aanvoelt als je hem alleen maar vastpakt. Hopelijk krijg ik sliden met deze set wel onder knie, ook zal het stoppiegevoel versterkt worden vanwege de grip en de voetsteunen zullen zeker korter worden...........jaja eerst zien dan geloven maar het vertrouwen in de banden zal er zijn en dat is iets waar ik veel waarde aan hecht, zonder goede banden mijns inziens geef ik ook niet alles...........aan de banden zal het dan niet liggen dus het werk is aan mij  :007:

Zo'n setje duur.................ja vindt banden al snel duur maar met 300,= euro heb jij ze ook onder je motor als je smalle bandjes wilt.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #273 Gepost op: 30 mei 2007, 08:09:53 »
Ziet er weer netjes uit :054:

Lijkt inderdaad als je naar het profiel kijkt dat het er verkeerd op zit
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

liegebeest

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #274 Gepost op: 30 mei 2007, 09:31:33 »
Dat tegen de draairichting is heel vaak zo bij het voorwiel. Je voorwiel is belangrijkst bij remmen, je achterwiel bij accelereren. Vandaar dat ze de waterafvoer en vanwege de 'overlap' bij fabricatie die banden zo maken.

Het loopvlak wordt geloof ik recht gemaakt en tot een rondje gemaakt en dan gevulkaniseerd oid. Dat naadje is dan niet recht op een punt van je band, maar schuin zodat het langer is en er niet zoveel kracht op staat etc.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #275 Gepost op: 30 mei 2007, 23:17:30 »
Zo de 1e 50km zijn een feit met de nieuwe banden.............ff snel na het werk nog voor het donker wat schaamranden weggereden  :054: , ja ze plakken aan het wegdek, al snel het vertrouwen wat ik miste met de fijne nopjes  :) Ik mis toch weer vermogen in de KTM, stiekum ben ik benieuwd hoe een Lc-8 aanvoelt met bijna het dubbele aan peekaas, niet dat ik tekort kom op de polderwegen maar zodra het provinciale wegen worden met van die bochten van rond de 150-180km/h met een SS dan leg ik het af, oke gazzzzzz tot aan de stuit en die KTM gaat er wel door op vol vermogen maar net die extra dot gazzzzzz en kracht die vrijkomt boven de 150km/h miste ik vanavond.............ik weet het ik weet het het is geen Fireblade maar een echte in de buurt fun-fiets...............maar toch  :p

Afijn beurtje gehad, alles weer strak en netjes en wat rest is de aansluiting demper/collektor in de gaten houden en een keertje lasen want daar verliest die wat lucht  :+

Ziet er toch best goed uit voor een hok van 2002  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #276 Gepost op: 30 mei 2007, 23:19:11 »
Overal zwarte strepen daar op het wegdek Freak...............tttsssssss :068:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Matthieu

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #277 Gepost op: 30 mei 2007, 23:30:16 »
Die voorband lijkt wel dik zeg.. Zit er normaal geen 120/70 op?

Tinus

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #278 Gepost op: 31 mei 2007, 07:42:46 »
Ziet er weer netjes uit  :054:

En gebrek aan vermogen?? Boven de 150 km/u afleggen tegen een supersport??  :043: Tja, ga gewoon over de Veerse dijk rijden. Dan heb jij vermogen genoeg.  :026:



@Theu: ik zie 120/80 staan op de band

Offline Taranis

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1502
  • Geslacht: Man
  • Strevers bereiken waar dromers van dromen.
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #279 Gepost op: 31 mei 2007, 08:07:21 »
Tja, als je Fireblade-snelheden wilt halen, moet je een Fireblade kopen.

Botte vraag misschien maar als ik zo de algehele toon van je berichten van de laatste paar weken lees, mag ik dan voorzichtig concluderen dat de volgende motor weer een blade wordt? :+
Einde reclamezuil :-)

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
163 Reacties
26167 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2012, 22:12:52
door Stealth
6 Reacties
2935 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2011, 23:54:47
door Dick
17 Reacties
4037 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 00:04:36
door Ghulst
6 Reacties
3721 Gelezen
Laatste bericht 28 april 2013, 18:02:15
door Zeeuwse Klei
2 Reacties
427 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2023, 21:32:59
door Ghulst