* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] KTM 640 Lc4 SM  (gelezen 78748 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #320 Gepost op: 06 juni 2007, 22:39:38 »
Zo vanavond eerst even richting Sportpunt gegaan, daarna ff met Loki wat gespeeld in de kortere bochten, gaaf man hoe jij je voetsteunen afschraapt  :103: Ook Sunny was behoorlijk aan het vonken nabij Heinkenzand en door de polder, die voetsteunen zijn deze zomer gewoon compleet weg maar we hebben er op voorraad  :070: Nadat we ff moesten doen wat we vanavond moesten doen richting Veere gereden en deze eerst goed verkend en daarna 3 keer op en neer gevlamd..........ja Freak en Sunny zijn als vanouds aan het vegen en gummen geweest  :072: , weer bij Sunny die voetsteunen aan de grond en de vonken achter de motor  :034: Ik zelf heb me ook weer goed uitgeleefd en de schaamrand voor verkleind tot een minium cm linke en rechts iets meer dan een cm, niet gek voor zo'n hoge band, achterband is net iets over de rand geweest en begint al aardig te slijten, ik gok dat deze na 1500km een eind op is..........de voetsteunen een paar keer licht geaaid op ons heilige asfalt, super vette wheelies gemaakt waarbij het 500meter punt ruijm overschreden is, van 2 naar 3 en door naar de 4 op het balanspunt  :062: Daarna nog even alleen wezen spelen nabij de Goudsplaat, Wissenkerke en richting de Oesterput, bij thuiskomst hoorde Sunny iets rammelen en bleek de claxon te wezen die volledig af is, ook de draaden van het koelsysteem zijn dwars af  :X Oke dat kunnen we wel hebben maar toen ik de KTM achteruit reed om het in de garage te parkeren blokkeerde het achterwiel  :032:................bij nadere inspektie blijkt dat BA en Freak binnenkort maar eens een tandwiel vast moeten gaan zetten, jaja onderweg zijn er een aantal bouten losgekomen, de borgmoeren zijn weg en de locktite 243 is nergens meer te bekennen  :011: < heb je dan mazzel...................ja denk het wel want meer dan een kras aan de binnenzijde van de achterbrug heeft dit niet opgeleverd..........gelukkig maar want dit had erger kunnen aflopen tijdens een wheelie of diep in een bocht. Morgen mag ik de Sunny fiets meenemen naar de baas en dus de KTM maar even laten zo als het nu is.............BA, morgen weer ff kutten aan de KTM zeker dan  :026:

Net ff foto's gemaakt  :046:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #321 Gepost op: 06 juni 2007, 22:45:59 »
 :o :031: OOOOoooooohhh MYYYyyyyy FRRRReeeeeaaaakkkkkiiiinngggg GOD :031:
Hij heeft eindelijk de KTM echt is op ze kloten gegeven!!
Dat wordt sleutelen na iedere rit :103: :026:

Maare ik denk dat we dat blauwe ding idd maar ff moeten gaan laten voor wat ie is, en dan het oranje/zwarte monster maar ff op tafel moeten gaan zetten.

Uuuhh hoe bedoel je je hebt geluk gehad........damn :032:  :043:

De claxon hangt ook nog maar aan de laatste koper draadjes vast zie ik :037:

« Laatst bewerkt op: 06 juni 2007, 22:52:07 door BA Searcher »

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #322 Gepost op: 06 juni 2007, 22:53:04 »
Och geen haast hoor want ik mag de Cb400N uit gaan laten...........oke voor het weekeind liefst klaar zetten die KTM  :103: Ja heb de KTM echt op de kloten gegeven deze keer, de bandendruk zet ik toch nog iets naar beneden maar moet eens een goede meter hebben want die ik bij MP laatst heb gekocht die zuigt aan aan alle kanten, valt spontaan uit, geeft vreemde waarden maar volgens mij staat de voorband nu op 1,6 en achter op 1,4, ik wil naar de 1,2 bar toe achter en voor naar 1,5. Het mooie is dat er bijna geen rullen te zien zijn maar wel dat het profiel scheef afslijt, best een mooi slijtage patroon maar bij warme banden en de Maxxis wordt echt warm loopt de druk volgens mij te veel op, aan de andere kant is de achterband weer verdraaid en moet mun ventiel eens heel zien te houden  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #323 Gepost op: 06 juni 2007, 22:56:00 »
Ringetje tegen ventieldopje aan draaien en niet tegen de velg aan klemmen. Heb er ervaring mee ;)
Trial and error... vooral veel 'error'.

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #324 Gepost op: 06 juni 2007, 23:00:19 »
 :037: Tha Freak wil zijn KTM open hebben en een BigBore Kit gaan monteren op zijn 640!!.....dat ding moet aan snot!!!(daar heb ik em toch immers voor) hoor ik em denken :037:

idd die maxxis banden zijn vrij stug door die 2 lagen kevlar die in je banden zitten waardoor je eigenlijk een hoop bandenspanning kan laten vallen.

Normaal creeert de lucht druk de stijfheid van je band, omdat je nu 2 kevlar lagen in je banden hebt zitten vangen die deze kracht op waardoor je dus idd je bandenspanning kan laten zakken of wat jij net aangaf.

Een goede bandenspannings meter ben ik ook stevig naar opzoek, ik heb ook zo een ding van MP, ik ben der ook helemaal niet tevree met dat klere ding.

Maare de KTM staat wel weer klaar om van het weekend er weer mee te kunnen spelen hoor freak, komt allemaal goed :026: :054:
 

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #325 Gepost op: 06 juni 2007, 23:00:38 »
Ja ik ook in de cross, daar deden we het net zo maar op de weg heeft dit mij dus al een band gekost omdat het moertje tegen het ventieldopje tegen de weg was aangetrokken, het ventiel was een eindje naar binnen getrokken...........slides zijn de boosdoender al lijken mij slides nog steeds nergens op  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #326 Gepost op: 06 juni 2007, 23:01:34 »
Ringetje tegen ventieldopje aan draaien en niet tegen de velg aan klemmen. Heb er ervaring mee ;)

ja kan me ergens voorstellen dat het iets helpt, maar heb je dan niet nog sneller de kans dat je de ventiel er af rukt tijdens het rijden uhhhh spelen?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #327 Gepost op: 06 juni 2007, 23:03:20 »
Big-bore kit komt erin als het echt nodig is.............voorlopig 24.000 km op de klok en het blok nog goed...........hele hordes mensen geloofd dat nooit bij een KTM en om nu te zeggen dat ik er truttig mee rij............of misschien toch wel omdat die zo goed blijft  :046:

Oja die banden zijn werelds en ik ben verkocht aan de Maxxis pre-cut slicks  :036:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

ba searcher!!

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #328 Gepost op: 06 juni 2007, 23:05:55 »
 :092: Maxxis Rules :092:

En idd, het blok heeft nog steeds geen lekkages gehad van olie of koelvloeistof na 24.000km.

Hulde aan KTM, ze kunnen wel goeie fietsen bouwen hoor!! :036:

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #329 Gepost op: 06 juni 2007, 23:09:19 »
Je hoort en ziet inderdaad wel eens andere verhalen van KTM's  :X Maar deze fiets doet toch weer anders geloven  :054:
Dakutnieweetuh..

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #330 Gepost op: 06 juni 2007, 23:10:48 »
Die goedkope bandenspanningsmeters zijn overigens inderdaad ruk zijn we ook achter gekomen  :X Gaan er nu ook uit.. Die andere digitale zijn overigens wel goed, maar wel iets duurder..
Dakutnieweetuh..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #331 Gepost op: 06 juni 2007, 23:20:32 »
@ Enrico.........had al begrepen dat die meters niet goed waren, mooi dat MP ze dan ook niet meer gaat verkopen  :039:

Idd voordat ik een KTM kocht las ik ervaringen van mensen die na 6000km een lekke voetpakking hadden, weer 1000 later de koppakking, koppelingen eruit, koppelinghuizen diep ingeslagen, veel roest op het frame enzenz, ik begin ook te geloven dat als je gewoon elke 2500km de olie wisseld, netjes oomgaat met je koppeling en regelmatig poest, filters verwisseld, kleppen op tijd stelt, ketting spant en dus normaal onderhoud pleegt dat dit ten goede komt aan welke motor dan ook, oke 2500km nieuwe olie is echt nodig bij een KTM, nog steeds geen verbruik en schone olie aan de peilstok, ooit zal ik ook wel eens probelem krijgen met mijn rijstijl maar als dit dat netjes gefikst wordt gaat deze KTM nog lang mee al hoop ik dan bij iemand anders want een proefrit met een Lc-8 zal vlinders in de buik opleveren en mochten dan de centen eens meezitten dan is Freak vast weer in zijn nopjes of slick's  :p
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Enrico

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 310
  • Geslacht: Man
  • Ja, daar istie dan!
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #332 Gepost op: 06 juni 2007, 23:47:13 »
Onderhouds lijkt mij ook super belangrijk.. Daar had ik het met BA laatst ook over..
Dakutnieweetuh..

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #333 Gepost op: 07 juni 2007, 01:31:37 »
Ik zelf heb me ook weer goed uitgeleefd en de schaamrand voor verkleind tot een minium cm linke en rechts iets meer dan een cm, niet gek voor zo'n hoge band

Volgens mij kan je dat randje er ook nog wel afkrijgen hoor.. als je je naaf aan de grond rijd :070:

Misschien blijft dat blok wel zo goed omdat je het gebruikt waar het voor gemaakt is.. :034:

Offline Sander

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 868
  • Geslacht: Man
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #334 Gepost op: 07 juni 2007, 08:26:37 »
Kolere die onderdeeltje pleuren er echt bijna uit :031:
GSX-R 750 '10
VW Golf GTI MK IV '09

liegebeest

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #335 Gepost op: 07 juni 2007, 09:17:17 »
Doe nou rustig man, tis geen BMW hoor. :018:

Het is maar goed dat je zorgvuldig met je fiets omgaat en zulke dingen tijdig ziet. :034:

Ik heb een bandenspanningmeter van de anwb, een digitale. Die zelfde ligt tegenwoordig voor 2,95 bij de Action.

Maar die vind ik ook niet meer dan redelijk, tegenwoordig meet ik met die van de compressor, had een mooie van paps gehad.

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #336 Gepost op: 07 juni 2007, 18:31:18 »
he Freak dat losse achtertand wiel lijkt wel een KTM kwaal. Die van mij stond er na een middagje vliegen ook zo bij  :026:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #337 Gepost op: 07 juni 2007, 18:36:31 »
Ach we lossen het wel weer op, had het nog niet gelezen ergens in KTM-topic's dat het een kwaaltje zou zijn  :042:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Ballbreaker

  • Gast
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #338 Gepost op: 07 juni 2007, 18:39:46 »
Ach we lossen het wel weer op, had het nog niet gelezen ergens in KTM-topic's dat het een kwaaltje zou zijn  :042:
nee, mag ook nopen dat dat het niet is. Maar zal toch wel wat te maken hebben met de trillingen van dat ding, bij mij zitten er ook geen dempingsrubbers in mijn achterwiel, bij jou wel?  :042:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: KTM 640 Lc4 SM
« Reactie #339 Gepost op: 07 juni 2007, 18:41:11 »
Jazeker wel en goede ook.............ach blijft KTM he en dan heb ik nogwel een balansas in het blok zitten  :044:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
163 Reacties
25542 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2012, 22:12:52
door Stealth
6 Reacties
2878 Gelezen
Laatste bericht 20 november 2011, 23:54:47
door Dick
17 Reacties
3949 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2013, 00:04:36
door Ghulst
6 Reacties
3662 Gelezen
Laatste bericht 28 april 2013, 18:02:15
door Zeeuwse Klei
2 Reacties
359 Gelezen
Laatste bericht 01 juni 2023, 21:32:59
door Ghulst