* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker  (gelezen 23728 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #60 Gepost op: 31 januari 2012, 20:37:16 »
Ik heb toen het 1100 blok in de Honda Fighter gedaan met glasparel, dwz de carters, man ik kanje niet vertelllen hoe ik heb spoeld en gespoeld en gespoeld  en dat nog vele malen alvorens het weer op te bouwen. En hopen dat ik toch niet ergens iets was vergeten. Gelukkig was het helemaal schoon. Maar ken er ook die niet zo grondig waren en het spul gelijk weer konden reviseren. Als dan bedenkt dat alle lagers in het 1100 Honda blok bij elkaar zo'n 500 euro inkoop kosten, dan zweet je wel peentje bij de eerste keer op de startknop drukken. :034:
Doe het dus ook nooit meer zo. No way Jose
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #61 Gepost op: 31 januari 2012, 22:40:25 »
ok dat is duidelijk hahaha.

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #62 Gepost op: 04 februari 2012, 22:04:00 »
Zo, ook vandaag weer lekker creatief bezig geweest. De dynamo uit elkaar gehaald en gestraald. Ook de as opnemers van de USD vork gestraald. Deze waren aardig door pekel aangetast. Moeten zwart worden, net als het T stuk van de vork, deze heb ik afgelopen week al gestraald en voorzien van een laag of wat zwarte lak. De was een klus apart om uit elkaar te krijgen, maar in m'n 2e werkplaats heb ik de beschikking over allerlei handige stukken gereedschap en dus moest ook de dynamo daar voor het onderspit delven en dus kan die komende week ook worden voorzien van een paar stevige lagen lak.
Gaat lekker zo, wilde vandaag ook het 884 blok naar m'n 2e werkplaats vervoeren maar Ray was gisteren met de trein rond Amsterdam gestrand en had dus een paar handen te weinig om het te tillen, misschien morgen maar ff doen met de Lucky7 rijder, die hoeft morgen niet te werken, dus ook dat komt goed. Zal morgen weer een paar plaatjes posten.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #63 Gepost op: 04 februari 2012, 22:06:30 »
Je pakt het echt goed aan!
Benieuwd naar de foto's :054:
Zoekende naar..

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #64 Gepost op: 05 februari 2012, 00:11:43 »
Je pakt het echt goed aan!
Benieuwd naar de foto's :054:
+1
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Twin-Power

  • por op de ketel!!
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 995
  • Geslacht: Man
  • hank is allessssssssss.
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #65 Gepost op: 05 februari 2012, 09:24:13 »
Je pakt het echt goed aan!
Benieuwd naar de foto's :054:
IK OOK !!!!

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #66 Gepost op: 05 februari 2012, 12:30:46 »
Je pakt het echt goed aan!
Benieuwd naar de foto's :054:
:054:+2
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #67 Gepost op: 06 februari 2012, 20:41:57 »
Zo zien de vorkpootjes er nu uit, de as opnemers eerst netjes gestraald, in de primer, vooral niet te dik, en daarna een laag of 5 lak d'r op.  Daartussen de 2 delen van de dynamo, ook eerst mooi gestraald en daarna ook weer een laagje primer, en ook weer een laag of 4 metallic zilver. Ligt nu lekker uit harden. Over een paar dagen weer in elkaar steken.

Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #68 Gepost op: 06 februari 2012, 20:52:36 »
De metalen buizen van het koelsysteem, uiteraard ook gestraald want ook deze zagen er gewoon niet uit, na stralen een laag primer, en daarna weer een 4 stevige lagen zilver metallic. de zwarte uiteinden heb ik niet gestraald, daar zit de ori zwart gemetaliseerde laag nog op, dit omdat ik zeker weet dat de rubber slangen niet  blijven plakken aan de lak als ze nog eens los moeten.
het beufgeltje is de onderste ophanging van de radiator.


Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #69 Gepost op: 06 februari 2012, 20:58:17 »
De ventilatorbehuizing en de ventilatormotor, ook de zelfde behandeling als de voorgaande delen. Motortje wel heeeeeeeeel erg goed afgeplakt, want de glasparel is niet goed nie voor de lagering. Voor zekerheid goed doorgeblazen met de nodige bars aan lucht.  loopt nog mooi soepel en geluidloos.

Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #70 Gepost op: 06 februari 2012, 21:04:18 »
T-stuk van de USD, ook weer delfde duurzame behandeling ondergaan. Heb hier eerst alle giet randen e.d. eraf geslepen met een lamellenschijf op de kleine slijptol. Is een stuk fraaier om te zien. De kroonplaat is een fabrieks superbike ombouwplaat met risers en is mooi CNC gefreesd aluminium en die laat ik zo, staat gaaf.


Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #71 Gepost op: 06 februari 2012, 21:15:03 »
Geweldig! :052: :024: :036: Ik wil ook aan de slag! :054:
Zoekende naar..

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4916
  • Geslacht: Man
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #72 Gepost op: 06 februari 2012, 21:16:56 »
Ziet er mooi uit :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #73 Gepost op: 06 februari 2012, 21:53:25 »
Tnx guys, en Rider ik hou je niet tegen hoor  :D.  BTW, blok staat netje te wachten op een kleine operatie, eerst nog ff wat transplantatie delen bestellen. Daarna verder met het uiterlijk. Kan bijna niet wachten maar zal moeten, anders moet ik het blok er nog een keer eruit halen. 
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #74 Gepost op: 07 februari 2012, 18:36:45 »
Geweldige aanpak weer Renee  :039:
Komt er mooier dan nieuw uit te zien  :052:

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #75 Gepost op: 07 februari 2012, 20:57:44 »
Tnx all voor de positieve reacties, ja gaat er goed uit zien.
Ben net nog ff in de schuur bezig geweest. De voorvork weer in elkaar geschroefd, staat dus weer klaar om erin te hangen. Weer wat andere deeltjes klaar gelegd om te stralen. Man wat zitten er toch een hoop beugeltjes etc. aan zo'n motor, hihi. Damn het is toch wel koud hoor, die zibro krijgt het tot een graad of 5 opgewarmd, zo kun je het wel een poosje volhouden, maar als je elke keer van die ijskoude metalen onderdelen vastpakt dan is die 5 graden niet genoeg. Gelukkig wordt het volgende week weer wat minder koud.  Ohja kreeg vandaag nog setje stickers binnen voor op de kont, een mooi GSXR logo! nu de 884 stickers nog in het juiste letter/cijfers type.
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #76 Gepost op: 09 februari 2012, 14:37:00 »
Zo tussendoor ook topic bijpraten. Was het zat om kou te lijden dus gisteren maar ff zo'n werkplaats kacheltje gehaald bij de Gamma, waren in de aanbieding. Geeft samen met de Zibro genoeg warmte om het niet koud te hebben. Kon dus weer lekker wat doen in de werkplek. Heb de USD maar inelkaar geschroefd, de lagerschalen v/h balhoofd uit het frame gehaald, sjonge dat was ook wel nodig zeg   :034:  eea weer in/aanelkaar geschroefd en netjes in de wacht gezet totdat het blok er weer in het frame kan.
Blok staat bij Gerrits en daar ga ik zaterdag mee aan de gang. Nokkenassen eruit, en dan ff 2 klepseals vervangen met de kop er nog op. Deze zweten een beetje olie, toevallig uitlaatklep 1 en 8, dus de 2 buitenste. Scheelt me igg weer de kosten van de kop en de voet pakking en veel zweten, want het blijft toch altijd een K*t karweitje, die zuigerveren in de bussen krijgen zonder te breken, ookal heb ik dat toch al vaak genoeg gedaan.
Dan de koppeling er weer in en kunnen we gaan schuren/ ontvetten en spuiten met wrinckle lak, net als Raytjer z'n blok. Daarna gaan we gas geven, want ja voor je het weet is het weer voorjaar  :063:
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #77 Gepost op: 09 februari 2012, 15:12:39 »
Klepseals vervangen zonder de kop te lichten...............mmhhhh interessant  :103:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline CBRenee

  • Streetfighter's Rule !
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 681
  • Geslacht: Man
  • !!!!!! Hoppa !!!!!!
[CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #78 Gepost op: 09 februari 2012, 15:32:46 »
Yup, met een hulpstukje druk op je cil zetten via bougiegat, met kleppen dicht/ nokkenassen eruit , met ander hulpstuk je veren drukken en de rest is zoals altijd :)


[Mobile Post] iPhone using Tapatalk
Honda CB1100RR StreetFighter,  Oldskool Suzuki GSXR 884 BBK Fighter,  Goldwing GL1500 Aspencade

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [CBRenee] Gixxer 884 Waterkoker
« Reactie #79 Gepost op: 09 februari 2012, 17:59:07 »
 :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
237 Reacties
43985 Gelezen
Laatste bericht 14 januari 2012, 13:55:06
door Thervain
111 Reacties
19750 Gelezen
Laatste bericht 05 april 2011, 22:35:09
door CBRenee
25 Reacties
5755 Gelezen
Laatste bericht 02 september 2012, 22:35:57
door Twin-Power