Het bloed kruipt waar het niet gaan kan en echt met veel plezier rijden op mijn vorige ,,goede'' motor de Fireblade van bouwjaar 2000 deed ik dan niet..........niks mis met de Fireblade , vermogen zat maar allemaal te makkelijk en het missende old-school gevoel en dus besloten weer terug te gaan naar een old-school motor met ''ballen''
Het idee om weer een streetfighter te bouwen bleef in de kop zitten en dus op zoek gegaan naar een goede bassis, echt iets anders dan anders wilde ik niet want 1 motor bleef me aantrekken en dat is al sinds ik mijn motorrijbewijs heb gehaald in 1988................de Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler!!! Als je deze motor vroeger kon betalen en rijden was je gewoon de ,,bomb'' , je was koning in motorland en je liet iedereen achter je, wij reden elkaar het snot voor de ogen met onze Honda Ceebeetjes maar zodra de grote jongens met hun dikke motoren ergens stonden hadden wij weer iets om op te kwijlen............ooit zou ik er 1 zelf hebben
Nu een dikke 20 jaar later ben ik in bezit gekomen van zo'n motor maar het ,,helemaal de bomb'' gevoel is weg..........het blok en frame geeft nu de doorslag om deze motor aan te schaffen en maanden geleden is de zoektocht naar een goed exemplaar begonnen maar dit bleek geen eenvoudige opgave te zijn, kapotte versnellingsbakken, zuigerveren welke duizenden kilometers geleden al vervangen hadden moeten zijn, kromme frames, half verbouwde............lees verneukte projecten en schadebakken welke waarschijnlijk alsnog in onderdelen verkocht gaan worden en meer is er voorbij gekomen op het netvlies. Vandaag vrijdag de 12e augustus 2011 was de dag er speciaal voor vrij genomen om enkele motoren te gaan bekijken, in totaal 640 km gereden en uiteindelijk beland in Limburg te Roermond alwaar mijn nieuwe aanwinst op me stond te wachten...............een heuse goede Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler
Na heel wat heen en weer gemail met de eigenaar groeide ergens ook een vertrouwen want op al mijn vragen een goed antwoord en de reden was dat hij er geen vrienden mee kon worden, te zwaar, wat moeilijk sturen en echt vertrouwen met sturen is er nooit geweest, aangezien de eigenaar meerdere motoren heeft bleef deze min of meer ongebruikt en dus tijd voor een nieuwe eigenaar. Het blok zou goed zijn, versnellingsbak oke, de tank heeft een grote deuk doordat er een houten balkje op is gevallen, de motor is ooit eens omgevallen en daardoor een scheur in de topkuip en het subframe heeft een tikje gekregen, de zaken zoals de spiegel en knipperlicht waren ook kapot maar dit is weer vervangen door de dealer en terug te vinden in de rekeningen welke bij de motor zaten...............technisch oke, uiterlijk minder en dus helemaal geschikt voor mijn plannen..............kijken, aftikken, opladen en overschrijven en op naar Zeeland.
Het is dus geworden een:
Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler
Bouwjaar 1992 Amerikaanse import, op kenteken bouwjaar 1994
Mijlenstand 14470 [23152 kilometers]
Voorzien van;
Micron uitlaat en bochten
Donkere kuipruit
Staalomvlochten rem- en koppelingsleidingen
Duoseatcover
Alle originele delen aanwezig inclusief lekke stuurdemper, Recent nog op de vermogensbank gehad om te kijken of de motor goed was afgesteld met het open Micronsysteem. 122,5 achterwielpk's en onderin net iets aan de arme kant gezien de papieren die ik mee kreeg................dit is hem
Helaas veel files onderweg gehad, veel regen maar met een goed gevoel onderweg en dat telt!
Eenmaal thuis gekomen alle zooi in de garage gedumpt, mezelf in het pak e.d. gehesen en een ronde gaan rijden, het moeilijke sturen heb ik niet kunnen ontdekken maar wel een brok dynamiet met bijbehorend geluid en met een grote glimlach afgestapt...............heerlijk na al die jaren mag ik me eigenaar noemen van een heuse Old-school Gixxer
Hoe en wat ermee gaat gebeuren zal hier netjes worden bijgehouden, alle opties staan nog open en aangezien het leven duur genoeg is kan hier geen vermogen in worden gepompt...........zaken zoals een èènzijdige wielophanging aan de achterzijde en een slankere iets hogere kont blijft door de kop spoken maar de tijd zal het leren, voorlopig eerst maar eens wat kilometers gaan maken en kijken hoe de motor werkelijk is, een aankoop geeft nooit 100% garantie maar voorlopig lijkt alles gewoon keurig op orde