* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.  (gelezen 66764 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #120 Gepost op: 22 september 2011, 21:38:15 »
goed bezig, ben benieuwd hoe die kont staat :103:
zou alleen een glimmende uitlaat mooier vinden denk ik

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #121 Gepost op: 22 september 2011, 21:56:25 »
goed bezig, ben benieuwd hoe die kont staat :103:
zou alleen een glimmende uitlaat mooier vinden denk ik
RVS bedoel je...............ja dat is de droom en ik dacht dat een bepaald type Bandit 1200 dit heeft en zou passen maar zulke zaken lopen aardig in de knaken dus mocht iemand iets tegenkomen voor weinig en netjes hou ik me aanbevolen  :048:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #122 Gepost op: 22 september 2011, 22:09:25 »
En vanavond weer een stukje huisvlijt gedaan aan de oliekoeler, stukje bij beetje alle elektra lossen en labelen,



Zo veel mogelijk alles op foto is voor mij een must, nu gaat deze er wel heel anders uitzien en is het minder belangrijk maar toch pak ik vaak terug naar een foto om te kijken hoe het ook alweer gezeten heeft,



De voorzijde begint al aardig leeg te raken en eindelijk komt de voorvork in het zicht, zonde toch om deze achter zo'n lompe kuip te verbergen,



Deze tellers zullen niet meer teruggeplaatst worden maar altijd handig om te weten bij welke mijl-stand we de Gixxer hebben omgebouwd,



De hoeveelheid bedrading onder de tank valt me alles mee, waarschijnlijk wordt het hier een stuk drukker straks,



Deel voor deel verdwijnt in de dozen voor de opslag, wat er niet meer gebruikt wordt zet ik gelijk op foto en mag naar de zolder.............tot nu toe gaat het nog prima maar een motor slopen stelt ook werkelijk niks voor,



De kabelboom valt me ook niks tegen, redelijk origineel en gelukkig geen kroonstenen en andere shitzooi tegen gekomen,



Wat het wel heel erg warm heeft gehad is een connector die verbonden zit aan de aardekabel/min-pool accu, ik vermoed dat er daarom ooit eens een extra aarde is gemaakt op het subframe maar deze was niet eerst opgeschuurd en zat ook niet goed vast dus zeer storingsgevoelig, deze is straks niet meer terug te vinden,



Luchtfilter is eruit en die was bijna nieuw, onderhoud heeft deze de laatste jaren duidelijk wel gehad!



En zo staat de Gixxer er nu weer bij................begint er aardig op te lijken  :)

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"


Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #124 Gepost op: 23 september 2011, 18:32:52 »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #126 Gepost op: 23 september 2011, 20:25:46 »
De oude triumph drie spaaks vind ik eigenlijk mooier.. en past beter bij het voorwiel.

Het uitlaat systeem dat je nu hebt is opzich niet verkeerd want veel ruimte eronder. Zo rijd je het niet snel aan de grond en het oogt mooier dan een 4 in 1. Van een Bandit is volgens mij ook 4 in 1? En is dat niet dubbelwandig, dus zwaar? Als je geduld hebt en weet waar je moet kijken komt er vast nog wel eens een mooi 4-2-1 systeem voorbij denk ik :054:

Verder.. keep it up, gaat goed zo!

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #127 Gepost op: 23 september 2011, 23:28:14 »
De oude triumph drie spaaks vind ik eigenlijk mooier.. en past beter bij het voorwiel.

Het uitlaat systeem dat je nu hebt is opzich niet verkeerd want veel ruimte eronder. Zo rijd je het niet snel aan de grond en het oogt mooier dan een 4 in 1. Van een Bandit is volgens mij ook 4 in 1? En is dat niet dubbelwandig, dus zwaar? Als je geduld hebt en weet waar je moet kijken komt er vast nog wel eens een mooi 4-2-1 systeem voorbij denk ik :054:

Verder.. keep it up, gaat goed zo!
Juist dat waren die gedraaide spaken  :039: Uitlaatsysteem moet je inderdaad tegen aan lopen maar zoniet dan gebruik ik 1 van de aanwezige hier, kan over een paar jaar eventueel altijd nog iets anders over  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #128 Gepost op: 23 september 2011, 23:29:25 »
paar jaar, dus deze ben je wel van plan een poosje te houden 8)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #129 Gepost op: 23 september 2011, 23:30:46 »
paar jaar, dus deze ben je wel van plan een poosje te houden 8)
Och wie weet  :018: In principe is er al een verandering te merken, dit jaar bijna niks gekocht maar alleen ruimte gemaakt en wat er staat hebben we al een aantal jaar  :039:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #130 Gepost op: 23 september 2011, 23:51:40 »
En vanavond weer verder met slachten, de carbs mochten er als 1e uit komen en dat viel nog alles mee, ging makkelijker dan het luchtfilterhuis splitten en er van tussen zien te krijgen maar evengoed is dit ook allemaal goed gelukt,



En zo is er weer een hoop meer ruimte, ook is nu het meeste in het zicht van het blok en ik moet zeggen dat ook dit me alles meevalt want op 1 plekje na is er geen zwetende pakking te vinden. Rechtsvoor is er een zweet plek te vinden, duidelijk het kleppendekselpakking maar het kleppendeksel moet er toch af zodat we de kleppen kunnen stellen.................eventueel het kleppendeksel polijsten.....???



Inlaatrubbers voelen nog heel soepel aan  :)



Tot nu toe zit alles eigenlijk te los aan de motor maar zo schiet het wel lekker op, ik zag met demonteren wel 2 inbussen die volledig verrot waren dus de boormachine mag later nog eens tevoorschijn komen,



Tijd om de ketting te verbreken en ik kon echt nergens een schakel vinden welke geklonken was, tenminste een schakel welke duidelijk anders geklonken was dan af fabriek  :p Waarschijnlijk dus een eindeloze ketting of anders heel netjes gedaan, de achterbrug laat ik nog even zitten zodat de motor nog kan rollen want er staat nog het een en ander op stapel en dan moet de heftafel weer vrij zijn!



En hier de 1e inbus welke rot gedraaid was, deze hadden ze achteraf ook nog eens met rode borgvloeistof vastgezet dus waarschijnlijk definitief vastgezet, boren, achterrempomp verder geholpen met de varkensstaart [linkse tap] en de originele schroefdraad is inmiddels weer netjes opgetapt en alle zooi eruit,



En de andere zat in de buurt van de 1e en deze is van de rechter-schertsplaat, ook rotgedraaid en ook hier glipte een torx bitje wat eerst erin vastgetikt was door dus wederom uitboren,



Hier zat ook loctite oid aan maar de grootste boosdoener was nu de gekartelde sluitring welke zo hard was aangezet dat de afdruk in de schertsplaat staat.............als de topkuip zo vast had gezeten was dat veel beter geweest  :007: Evengoed ook hier de originele draad weer opgeschoond en bruikbaar,



Andere zijde eerst goed warm gestookt [fhön] zodat de borgvloeistof wat ,,zacht'' werd en met een nieuwe inbus dop de bouten er goed uitgekregen, rem/schakelset is dus ook weer in 1 van de dozen welke naar zolder kan,



En zo staat de Gixxer1100 er nu weer bij, het blauw aan de voorzijde begint steeds meer op te vallen  :) Binnenkort de oliekoeler eraf, olieleidingen van het blok af en nadenken of er een rechte op komt, persoonlijk vind ik dat netjes staan op een fighter en ik zag al ergens wat op het netvlies voorbij komen............prijzen nog maar even niet bekeken , wordt vervolgt weer!



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #131 Gepost op: 24 september 2011, 18:33:23 »
Nou naked is ie in ieder geval al wel  :039:
Straight to your face with the truth!

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #132 Gepost op: 24 september 2011, 18:44:22 »
Al bij al ziet het er allemaal goed uit. En daardoor vliegt ie uit elkaar maar dan op de goeie manier zegmaar. Carburateurs zien er zo op de foto ook erg netjes uit!?

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #133 Gepost op: 24 september 2011, 19:06:18 »
Al bij al ziet het er allemaal goed uit. En daardoor vliegt ie uit elkaar maar dan op de goeie manier zegmaar. Carburateurs zien er zo op de foto ook erg netjes uit!?
Inderdaad ziet het meeste er keurig uit  :034:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #134 Gepost op: 24 september 2011, 19:18:58 »
Er zat nog een redelijk aantal liter vers sap in de tank en deze stoken we dan wel met de Vf750 op, zonde om te laten verpieteren en de tank moet toch leeg en ingespoten worden aan de binnenzijde,



Vanmiddag naast wat andere zaken ook nog even tijd gemaakt om de oliekoeler te verwijderen, hier achter zit meer smerigheid want je komt er maar moeilijk bij, zeker gezien er nog een kuip op deze heeft gezeten,



Aansluitingen van de leidingen nog even een poosje uit laten druipen en het laatste wat er dan uitkomt is redelijk ingedikt, ik heb gelijk maar een beetje verse olie overal doorheen laten lopen en de meeste oude olie is er wel uit,



Uitlaatpijpen verwijderd en de inbussen hadden ze niet in het kopervet gezet en was nog best even opletten dat de inbussleutel niet zou doordraaien maar gelukkig is alles er heel uitgekomen, steeds een stukje los, stukje vast en weer een stukje verder uitdraaien, is even pielen maar nu de oliekoeler naar voren zat goed te doen,



En niet veel later is het dan weer een stuk leger aan de voorzijde van het blok,



Het blijft toch een mooi blokkie deze  :)



The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #135 Gepost op: 25 september 2011, 22:38:18 »
En nog wat tijd over vanavond en dus eens kijken of we iets kunnen met de kont en subframe van de Gixxer 1000K5, passen en meten, kijken of het wat is,



Uiteindelijk moet er toch iets gebeuren en dus de slijptol maar ter hand genomen en met voorzichtigheid het subframe doorgeslepen, ooit wel eens een andere doorgeslepen en toen zat de doorslijpschijf geklemd en ik voel het nog in de pols rechts, deze keer ging het goed  :)



Zo die is kapot!



En ondertussen is het weer een apart zicht zo het hoofdframe en motorblok, ik heb nog wat ruimte gehouden van het subframe want verder inkorten kan altijd nog, ook steunt de tank aan de achterzijde nog op een bruggetje en ook deze voorlopig laten zitten,



Ik wilde het achterwiel meer in het zicht hebben.............op deze manier geen probleem  :018:



Andere subframe met plastic weer gepakt en tijd om verder te meten,



Deze lijn zal het min of meer gaan worden,



Bovenzijde tank gelijk met bovenzijde afdekkap duozit,



Hier en daar nog wat omhoog, helaas kan ik hem nog niet in het midden zetten omdat de stomp0jes oude subframe toch meer in de weg zitten dan gedacht maar er komen ideeën opborrelen,



Ik vindt de lijn best oke zo, van het nieuwe subframe moet er ook een cm of 5 afgehaald worden zodat het zitje beter aansluit tegen de tank, de vorm komt redelijk goed overeen maar ik heb wel plannen om het zitje te laten vermaken en liefst met alcantara leer en een logo,



Even met het achterwiel gepast en alvast wat maten gemarkeerd van een Rc36 achterbrug, ik wil het achterwiel niet verder dan achterzijde van de kont hebben dus er zal nog iets meer van het nieuwe subframe af moeten................morgen weer verder passen en meten,

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Loki

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3335
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #136 Gepost op: 25 september 2011, 22:47:57 »
Zo de flex erin :039:

Offline Pepe

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3308
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #137 Gepost op: 25 september 2011, 22:52:03 »
ziet er al best goed uit die kont..

Offline Zdpp

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 299
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #138 Gepost op: 26 september 2011, 09:56:02 »
het word al wat ,zo zie je maar weer dat ze af fabriek veel te veel op zo'n fiets zetten/monteren.

duidelijk geval van meer met minder :054:

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #139 Gepost op: 26 september 2011, 10:05:51 »
Freak's custom shop  :022:

Dat ziet er al goed uit Louis, ik zal hem eens in het echt komen bewonderen :054:


Is there anybody out there

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
713 Reacties
139713 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
19 Reacties
5386 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
252 Reacties
31493 Gelezen
Laatste bericht 29 mei 2016, 16:12:01
door Sabel
1 Reacties
1878 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR
246 Reacties
22807 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2024, 10:05:55
door Ghulst