* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.  (gelezen 66777 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #300 Gepost op: 28 november 2013, 15:12:21 »
Wie zoekt zal vinden en ondertussen weer een hoop wijzer over trek en belasting spanning van materialen. .....ik kon dus met een stuk dunner aluminium af maar wel met de juiste samenstelling van het aluminium. ......



gehaald bij Marc v/d Endt te Goes en daar kwam ik nog meer lekkers tegen, een GS 750 van 1978 maar niet zomaar een gewone GS!


The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #301 Gepost op: 28 november 2013, 18:33:00 »


gehaald bij Marc v/d Endt te Goes

Die trof ik gisteren, toevallig ook restmateriaal sprokkelend, bij Hollestelle aan..............

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #302 Gepost op: 28 november 2013, 23:06:03 »
Haha leuk en ik heb bij hem weer gesprokkeld ;D
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Mielko

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 463
  • Geslacht: Man
  • slijperij Tommetje--boorderij@zeelandnet.nl
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #303 Gepost op: 29 november 2013, 17:18:33 »
Niko bakker Gs ?
Rookworst zonder R is ook worst

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #304 Gepost op: 01 december 2013, 12:48:03 »
Yep!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #305 Gepost op: 19 april 2014, 12:26:40 »
Het is alweer even geleden maar ondertussen is er weer gespaard en wat leuke onderdelen aangekocht, als 1e een rem/schakel set van ABM type classico!







Ik had een beetje de buik vol van die chineese meuk, ziet er allemaal geweldig uit maar echt troep en met ABM wel een beetje ervaring en deze kwam mij heel voordelig voorbij, Valermoto stond eigenlijk op de lijst maar deze mag er ook best zijn :)





Ook is er een set zeer nette 6-zuiger ho-stoppers gevonden, echt een keurige set zonder pitting, alles gangbaar en met wat TLC, misschien wat polijstwerk oid ook een mooie aanwinst, die gaan vast mooi staan in samenwerking met bv een wavedisk, de tijd zal het leren maar deze zijn binnen!







De rempomp gebruik ik als ik een soortgelijk model kan vinden voor de koppeling [iemand iets liggen?] en eventueel wordt het een andere set die natuurlijk moet voldoen aan de eisen voor alle 12 zuigertjes!





Binnenkort wil ik dan echt aan het subframe beginnen, de aluplaatjes naar smaak maken, op het frame laten lassen door iemand die dit vertrouwd kan uitvoeren en subrame pas maken........genoeg te doen en ondertussen hard werken voor nieuwe al dan niet 2e hands onderdelen...........we gaan het beleven!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #306 Gepost op: 19 april 2014, 18:10:19 »
Schitteren spul Freak! Succes en vooral heel veel plezier met opbouwen!
Straight to your face with the truth!

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #307 Gepost op: 19 april 2014, 18:34:34 »
Nice, nice, nice................... :026:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #308 Gepost op: 19 april 2014, 20:55:38 »
Ziet er goed uit , mooie spullen :039:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #309 Gepost op: 11 mei 2014, 21:11:11 »
Ik ga ik mijn '92er GSXR1100 een enkelzijdige achterbrug plaatsen afkomstig van een VFR750RC36, uiteraard heb ik dan niet meer de juiste tandwielverhouding welke mijn motor origineel heeft! De GSXR1100 heeft een verhouding van 15-48 origineel, de VFR750 heeft een verhouding van 16-43! Voor de VFR750 is er geen 48 tands tandwiel zomaar even te vinden maar bv wel deze van Supersprox met 45 tanden;



Uiteraard gelijk even gekeken welke ratio we dan kunnen kiezen en dan kom ik op 3.20 uit. Ik zou het liefste iets meer trekkracht hebben dan topsnelheid maar moet ook niet constant een licht voorwiel hebben natuurlijk;

Teeth   13   14   15   16   17   18
38   2.92   2.71   2.53   2.38   2.24   2.11
39   3.00   2.79   2.60   2.44   2.29   2.17
40   3.08   2.86   2.67   2.50   2.35   2.22
42   3.23   3.00   2.80   2.62   2.47   2.33
43   3.31   3.07   2.87   2.69   2.53   2.39
44   3.38   3.14   2.93   2.75   2.59   2.44
45   3.46   3.21   3.00   2.81   2.65   2.50
46   3.54   3.29   3.07   2.88   2.71   2.56
47   3.62   3.36   3.13   2.94   2.76   2.61
48   3.69   3.43   3.20   3.00   2.82   2.67
49   3.77   3.50   3.27   3.06   2.88   2.72
50   3.85   3.57   3.33   3.12   2.94   2.78
52   4.00   3.71   3.47   3.25   3.06   2.89

Ook vindt ik dat ik voor niet een klein tandwiel moet steken dus zou ik uitkomen op een verhouding van 14-45 [ 3.21 ]..........nu ben ik benieuwd welke ervaringen er hier zijn bij mensen die dus een enkelzijdige achterbrug hebben gemonteerd, welke verhoudingen hebben jullie aangehouden en uiteraard de ervaringen hiermee  ;)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #310 Gepost op: 12 mei 2014, 20:37:02 »
Vandaag de achterbrug leeggelepeld en wat een genot dat de lagers en assen in goede staat blijken te zijn.....geen roestvorming of losse naaldjes.......het frame en achterbrug beginnen aan elkaar te snuffelen :-)

Foto's volgen nog!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #311 Gepost op: 12 mei 2014, 20:41:07 »
14-45 monteren lijkt de beste oplossing :054:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #312 Gepost op: 13 mei 2014, 17:52:54 »
14-45 monteren lijkt de beste oplossing :054:
Vortex, Wieres, en kitcross maken het tandwiel wat je wil met het aantal tanden wat je wil... bespaar je jezelf een hoop hoofdbrekens mee. ;-)

45 achter op een 11 ga je blijven kl*ten, je zult vooraan zo klein moeten gaan dat de ketting over het scharnierpunt van de brug slijpt... of zowat al het trekvermogen inboeten, als je met pakweg 14 of 15-45 gaat rijden, trekt een gsxf600 'tje je er zo uit tot +100 km/u

kleiner achtertandwiel = minder optrekken, meer topsnelheid. maar 45 is écht te klein voor een 11, tenzij je alleen nog topsnelheid op een snelweg wil.

Nee dus Dick, deze persoon heeft gelijk met het inslijpen van de ketting op een enkelzijdige achterbrug en dan heb ik tevens 3 tanden kleiner achter, dat wilde ik opheffen door een 14 tands te nemen maar ik ga toch voor 15-48 of 15-50  :054:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #313 Gepost op: 13 mei 2014, 18:00:26 »
Hij staat op de heftafel en wil eerst de achterbrug passend maken, de brug is breder dus of het frame wat wijder maken bij de verdikkingen of de achterbrug iets inkorten [5mm], lagerruimte uitcutteren, kortere lagers, bussen inkorten.........wordt over gedacht en ik vergeet zeker niet welke spanningen er op een achterbrug komen en dit moet in 1 keer goed  :030:



Zit een hoop aan gemonteerd........brug weegt ook best wel wat  :+



Alles goed op foto voor later  :D



Zit allemaal goed vast maar met spanbanden hulp is alles toch los gekomen, ook de luchttol heeft zijn diensten weer bewezen  :054:



Niet al te veel roest en narigheid te vinden hier  ;)



Asfalt steentjes en andere zooi wat zich verzameld heeft in het huis van de excentrische spanner  :)



Helemaal klaar voor verdere aanpak.........polijsten, coaten....wie weet........... :103:

The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #314 Gepost op: 13 mei 2014, 18:37:26 »
14-45 monteren lijkt de beste oplossing :054:
Vortex, Wieres, en kitcross maken het tandwiel wat je wil met het aantal tanden wat je wil... bespaar je jezelf een hoop hoofdbrekens mee. ;-)

45 achter op een 11 ga je blijven kl*ten, je zult vooraan zo klein moeten gaan dat de ketting over het scharnierpunt van de brug slijpt... of zowat al het trekvermogen inboeten, als je met pakweg 14 of 15-45 gaat rijden, trekt een gsxf600 'tje je er zo uit tot +100 km/u

kleiner achtertandwiel = minder optrekken, meer topsnelheid. maar 45 is écht te klein voor een 11, tenzij je alleen nog topsnelheid op een snelweg wil.

Nee dus Dick, deze persoon heeft gelijk met het inslijpen van de ketting op een enkelzijdige achterbrug en dan heb ik tevens 3 tanden kleiner achter, dat wilde ik opheffen door een 14 tands te nemen maar ik ga toch voor 15-48 of 15-50  :054:

Beetje tanden voor = slim  :034:

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #315 Gepost op: 13 mei 2014, 19:04:08 »
14-45 monteren lijkt de beste oplossing :054:
Vortex, Wieres, en kitcross maken het tandwiel wat je wil met het aantal tanden wat je wil... bespaar je jezelf een hoop hoofdbrekens mee. ;-)

45 achter op een 11 ga je blijven kl*ten, je zult vooraan zo klein moeten gaan dat de ketting over het scharnierpunt van de brug slijpt... of zowat al het trekvermogen inboeten, als je met pakweg 14 of 15-45 gaat rijden, trekt een gsxf600 'tje je er zo uit tot +100 km/u

kleiner achtertandwiel = minder optrekken, meer topsnelheid. maar 45 is écht te klein voor een 11, tenzij je alleen nog topsnelheid op een snelweg wil.

Nee dus Dick, deze persoon heeft gelijk met het inslijpen van de ketting op een enkelzijdige achterbrug en dan heb ik tevens 3 tanden kleiner achter, dat wilde ik opheffen door een 14 tands te nemen maar ik ga toch voor 15-48 of 15-50  :054:
Gsxr 1100 15-48 3.20    14-45 3.21 toch bijna gelijk :042:

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=gearing%20commander&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.gearingcommander.com%2F&ei=nKB1UJeFAqqS0QXUi4CIAw&usg=AFQjCNGN9cfwXUxigsIHjPTmaqffIVqfQA   :103:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #316 Gepost op: 13 mei 2014, 22:32:04 »
Klopt maar ik hou niet van een ketting die een klein rondje moet maken.
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4922
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #317 Gepost op: 14 mei 2014, 21:02:58 »
Klopt maar ik hou niet van een ketting die een klein rondje moet maken.
Scheelt misschien 5 cm ketting,lekker zuunig. :103:
Scheelt ook nog in gewicht :018:
Of gewoon een dicht tandwiel op maat uitdraaien :048:
Suzuki brugman 650
CZ type 450 175cc.

Hoi gast wanneer ga jij weer motor rijden

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #318 Gepost op: 14 mei 2014, 21:40:03 »
Gewicht of meer lengte maakt mij niks uit maar een ketting die rond een klein tandwiel draait heeft meer kans om sneller in te slijten over de enkelzijdige brug dat id de ervaring van anderen dus meer reden om origineel of 1 tand meer te pakken voor......achter is er meer ruimte om te spelen met vertandingen :-)
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: [Motorfreak] Suzuki GSX-R 1100 oliekoeler project.
« Reactie #319 Gepost op: 14 mei 2014, 22:15:11 »
Waarschijnlijk een stomme vraag maar waarom zou dat meer inslijten bij een enkele brug ipv een dubbele? Omdat deze dikker is dan een dubbele?
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
713 Reacties
139745 Gelezen
Laatste bericht 02 augustus 2011, 18:04:19
door MotorFreak
19 Reacties
5387 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
252 Reacties
31503 Gelezen
Laatste bericht 29 mei 2016, 16:12:01
door Sabel
1 Reacties
1879 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR
246 Reacties
22812 Gelezen
Laatste bericht 28 mei 2024, 10:05:55
door Ghulst