Zo, ik denk dat velen al weten dat ik deze motor in mijn bezit heb, maar omdat ik nu op het gemakje wat dingen aan het aanpassen ben, maak ik er toch een topic over.
Dit is inmiddels mijn 4e motor. Begonnen op een Rs125, deze verkocht en toen een gs500 gekocht om m'n 25kw periode af te maken.
Tussentijds nog een ZX9R gehad om op te knappen, maar die heb ik weer doorverkocht..
Ik zat al geruime tijd te zoeken naar wat nieuws. Ik zocht iets moderners, als het kan met injectie, toch wel weer een supersport en het liefst ook géén rode meer!
Toen zag ik in het topic van Motorfreak dat deze Fireblade er misschien uit ging. Dus eerst voorzichtig interesse getoond.
Even nadenken, flink doorsparen en op den duur maar eens gebeld!
Tijdje later wezen kijken/kwijlen en ik was gelijk verliefd. Dus de knoop doorgehakt en de motor aangeschaft.
Dit is het geworden:
Een Honda CBR929RR Fireblade uit 2000.
152pk, 103nm koppel op +- 200kg (inclusief vloeistoffen)
Vering is voor en achter aangepast door hyperpro
Deze moet ik nog wel op mijn gewicht aan laten passen, want hij staat nu nog iets té stug afgeveerd.
Toen ik de motor kocht zat er nog een standaard demper op, inmiddels heb ik deze vervangen voor een ingekorte carbon Leovince SBK demper.
Deze demper gaat er binnenkort wel weer af, omdat ik een compleet Titanium Akrapovic uitlaatsysteem gekocht heb, samen met een Rapid bike 2 module om de injectie en ontsteking af te (laten) stellen.
Ik ben nu rustig aan het rondkijken voor nieuwe knipperlichten en andere hendels.
Voor wil ik knipperlichten die in de kuip verwerkt zitten, achter twijfel ik nog over kleine knippers of een achterlicht met geïntegreerde knipperlichten.
De hendels wil ik vervangen voor zware pazzo look-a-likes met rode verstellers. Past wel goed bij de kleuren
Tijd voor wat plaatjes:
Titanium uitlaatbochten :^^:
En deze is nog geschoten door Motorfreak, toen ik hem op ging halen
Deze week heb ik nog even een doekje over het uitlaatsysteem heengehaald en wat plaatjes geklikt.
Demper, linkpijp en bochten wegen bij elkaar +- 4,5 kilo!