* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

* Waarschuwing ...

LET OP !!!
Advertenties worden automatisch verwijderd 3 maanden na de laatste reactie/reply.

Auteur Topic: Buitenkans topic deel 2.  (gelezen 62628 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #320 Gepost op: 28 januari 2014, 13:03:29 »
Vraag me wel af welke van de twee ze bedoelen voor de verkoop vanaf €250,=.
De aanhangwagens op de foto's zijn namelijk 2 totaal verschillende wagens.....  :042:
Die wagen met de motoren erop ziet er zo op het eerste gezicht wel aardig uit, maar die met die bak oogt wat iel en heeft maar hééééle smalle bandjes...... :017:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #321 Gepost op: 28 januari 2014, 13:10:36 »
Dat was mij idd ook al opgevallen. Beetje apart... Misschien is de tweede foto een oude foto "van voor het opknappen", maar is de houten bak bewaard gebleven en past ie ook nog steeds?

Let ook wel op dat de twee motoren die er op de foto op staan redelijk smal zijn, en dat twee dikke racers wsl niet gaan passen.

Hoe dan ook, mocht het allemaal in orde zijn, en redelijk nieuw materiaal, is 250 euro een redelijke prijs.
Als het oud maar opgeknapt spul is, is het redelijk markt-conform... zullen we maar zeggen...  :+

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #322 Gepost op: 28 januari 2014, 19:51:10 »
Ik zoek voor mezelf iets met een geremde as.. anders had ik zelf idd al wel ff aan de telefoon gehangen  :007:

toercaravan kun je vaak gratis afhalen en meestentijds maar weinig kilometers.
Strippen, wat platen, nieuwe banden uiteraard en klaar.

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #323 Gepost op: 28 januari 2014, 21:29:43 »

toercaravan kun je vaak gratis afhalen en meestentijds maar weinig kilometers.
Strippen, wat platen, nieuwe banden uiteraard en klaar.


Klopt, kijk maar eens op Zeelandnet - Prikbord onder "caravans en campers" bij de caravans.
Wordt nog al eens een oud lor aangeboden voor héél weinig of voor niets...  :069:
Marktplaats kan ook, maar moet je er vaak wat verder voor rijden......  :103:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #324 Gepost op: 29 januari 2014, 10:16:33 »
En daar zit ik vaak een beetje met het laadvermogen ed in de knoop. Daarnaast is mijn huidige auto er een van het ultra-lichte soort, waardoor ik geremd welgeteld 250 kilo ongeremd, en 600 geremde kilos mag trekken.

De motoraanhanger die ik wil maken, moet dus onder de 600 kilo blijven, inclusief motor, gereedschap, reserve-onderdelen, ect. Een licht, geremd frame, met een lichte opbouw is dus noodzakelijk, en dat in combinatie met een geremde as, welke gemaakt is voor een lichte belasting.

Mijn gevoel zegt me dat een getripte caravan teveel gewicht zou missen om hem netjes aan de grond te houden, terwijl een verbouwde vouwwagen (welke oorspronkelijk vaak een eigen gewicht hadden van zo'n 500 kilo), meer in de buurt zit van waar hij voor bedoeld is.

Daarnaast levert het strippen van een caravan vaak meer afval op dan je lief is.

Even terzijde heb ik gister al een ex-vouwwagen kunnen vinden, welke voor een redelijke prijs in de buurt te koop is, en al ontdaan is van zijn ingewanden..  :+

Online Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3275
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #325 Gepost op: 29 januari 2014, 11:49:37 »
Mijn gevoel zegt me dat een getripte caravan teveel gewicht zou missen om hem netjes aan de grond te houden, terwijl een verbouwde vouwwagen (welke oorspronkelijk vaak een eigen gewicht hadden van zo'n 500 kilo), meer in de buurt zit van waar hij voor bedoeld is.
Ik heb er ook nog een staan (van een vriend) die ook voor dat doel mag worden opgeruimd. Interesse?

De motoraanhanger die ik wil maken, moet dus onder de 600 kilo blijven, inclusief motor, gereedschap, reserve-onderdelen, ect. Een licht, geremd frame, met een lichte opbouw is dus noodzakelijk, en dat in combinatie met een geremde as, welke gemaakt is voor een lichte belasting.
Als je nou je gereedschap, reserve onderdelen en die etcetera in je auto stopt, dan heb je meer speelruimte. Je kunt er nog wel een box op monteren voor je ondergoed als je anders ruimte te kort komt in je auto. Dat weegt minder dan gereedschap. ;)

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #326 Gepost op: 29 januari 2014, 12:14:35 »
Als je nou je gereedschap, reserve onderdelen en die etcetera in je auto stopt, dan heb je meer speelruimte. Je kunt er nog wel een box op monteren voor je ondergoed als je anders ruimte te kort komt in je auto. Dat weegt minder dan gereedschap. ;)

Had ik al gezegd dat ik een Daihatsu Cuore bj 2002 heb? Met mn motorpak op de achterbank is ie in principe al bijna vol..  :+

Zonder gekkigheid, heb ik liefst uiteindelijk een kleine dichte aanhanger (max opbouw: 2,5 meter lang, 1,5 meter breed, 1,5 meter hoog), waarvan de achterklep als oprijplaat gebruikt kan worden, en het dak haaks op de rijrichting open gescharnierd kan om de motor makkelijker in te laden.

De mogelijkheid tot het meenemen van gereedschap en reserveonderdelen zal dus al redelijk gering zijn. Nu is dat niet zo heel erg, want ik was toch al niet echt van plan een complete werkplaats mee te gaan zeulen, maar het hoogst nodige moet toch mee kunnen. Litertje olie, jerrycannetje benzine, gereedschapskistje, setje banden of complete set velgen met banden..
Afhankelijk van de lengte van de trekstang van de aanhanger, is het (gezien zelfbouw) goed mogelijk de kogeldruk al in het ontwerp te bepalen op de gewenste 50 Kg, door de motorgoot danwel naar voor, danwel naar achteren te  verplaatsen.

Dit alles moet vervolgens onder de 600 kilo blijven, en dan heb ik een kar die -ook als ik een andere auto koop- nog jaren mee kan.

Ik heb er ook nog een staan (van een vriend) die ook voor dat doel mag worden opgeruimd. Interesse?

Ja, dat heb ik :) Weet je toevallig een merk/type/prijs?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #327 Gepost op: 29 januari 2014, 13:34:13 »

.. ik was toch al niet echt van plan een complete werkplaats mee te gaan zeulen, maar het hoogst nodige moet toch mee kunnen. Litertje olie, jerrycannetje benzine, gereedschapskistje, setje banden of complete set velgen met banden..


Tie-rips..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #328 Gepost op: 29 januari 2014, 13:35:13 »

.. ik was toch al niet echt van plan een complete werkplaats mee te gaan zeulen, maar het hoogst nodige moet toch mee kunnen. Litertje olie, jerrycannetje benzine, gereedschapskistje, setje banden of complete set velgen met banden..


Tie-rips..

duct-tape..

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #329 Gepost op: 29 januari 2014, 14:24:36 »
Ik denk dat het wel mee zal vallen met het op de weg blijven van een gestripte caravan......  :034:
De meeste caravans hebben behalve hun vering namelijk óók schokbrekers, wat bij  vouwwagens zelden geval is....  :103:
En als je ca. 150 hoog wilt gaan, met het nodige "hoge" gewicht in/op de kar,
lijken mij die schokbrekers geen overbodige luxe.......  :069:
Bij een wat hogere opbouw en wat hoger zwaartepunt van je kar, heb je namelijk meer kans op slingeren en dansen van de kar....  :034:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #330 Gepost op: 29 januari 2014, 14:36:43 »
Ik denk dat het wel mee zal vallen met het op de weg blijven van een gestripte caravan......  :034:
De meeste caravans hebben behalve hun vering namelijk óók schokbrekers, wat bij  vouwwagens zelden geval is....  :103:
En als je ca. 150 hoog wilt gaan, met het nodige "hoge" gewicht in/op de kar,
lijken mij die schokbrekers geen overbodige luxe.......  :069:

Schokdempers staan al op de lijst voor het project :012: :054:

Maar een voor-gestript caravanframe is wat dat betreft mijn tweede optie. Maar dat zijn dan weer net dingen waar je tegenaan moet lopen. Zelf een caravan strippen heb ik geen zin in, alleen al vanwege de klerebende dat dat geeft, en al de af te voeren materialen.

(ex)Vouwwagens blijken in de praktijk makkelijker te vinden, voor een vergelijkbare of lagere prijs.

Mocht je een kaal caravanframe weten te staan, hoor ik het natuurlijk graag ;)


Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #331 Gepost op: 30 januari 2014, 15:16:19 »
Hoi driehoekje ik heb hier nog een oude (complete ) caravan staan MET anti-slinger koppeling geef maar eens een seintje , kunnen we misschien wat afspreken ivm de sloop......
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #332 Gepost op: 30 januari 2014, 15:22:25 »
Heey Sjors!!!   :018:

Van welk merk en type is die caravan?

Vanochtend heb ik toevallig net een afspraak met iemand gemaakt om aanstaande zaterdag voor 100 euro een leeg gemaakte Paradiso vouwwagen over te kopen. Dit onderstel zou voor mij in principe perfect zijn, en de prijs van 100 euro is, vergeleken met andere advertenties, goedkoop.

Plus, ik heb maar weinig afvoer van materialen van, aangezien ie al leeg is.

Als jij die caravan stript, zou je dan meer of minder dan 150 euro voor het kale onderstel willen??

« Laatst bewerkt op: 30 januari 2014, 15:42:32 door TripleEdged »

Offline Sabre-Zeeuw

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2224
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #333 Gepost op: 31 januari 2014, 17:27:46 »
U heeft een pb :054:
Dkw 125 RT (1953)   Honda VFR 800i Harley-Davidson Electra-Glide Sport `90  met 287.000KM!!!!

I

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #334 Gepost op: 03 februari 2014, 08:23:01 »
Gelezen, maar nog niet in de gelegendheid geweest voor een foontje.

Wel heb ik een ander aanbod gehad, van een caravanstalling uit de buurt: Een Jamet vouwwagen, geremd, torsieasje met precies de max. laadvermogen wat ik zoek, voor 50 euro...

Offline Arnold

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1195
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #335 Gepost op: 03 februari 2014, 16:12:26 »
Hou wel in de gaten, dat bij caravans en vouwwagens het max. gewicht/massa wordt aangegeven. Dat is het gewicht van de wagen vermeerderd met de lading.
Het max. te trekken gewicht achter je auto, wat dus op je kenteken staat, is het gewicht van het voorgetrokken voertuig wat het weegt op het moment dat het achter je wagen hangt. Maakt dus geen bal uit, wat het max. gewicht volgens het kenteken van de aanhanger is. Oftewel, jij moet onder de 600 kg blijven, dan mag je gewoon een wagen trekken, die leeg bijv. 600 weegt met een max van 1500. Als ie dan maar leeg achter je auto hangt. Het gewicht wat vermeld staat op het kenteken van de aanhanger gaat pas een rol spelen bij de bepaling wat je volgens je rijbewijs mag trekken.

Succes...........  :054:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #336 Gepost op: 03 februari 2014, 16:25:03 »
Thnx voor de "heads up"!  :039:

De reden waarom ik een as zoek met het juiste max toelaatbare gewicht (in dit geval, ergens tussen de 500 en de 750 kg), is omdat een torsieas zijn werk optimaal doet bij de belasting waarvoor hij bedoeld is.

Correct me if i'm wrong, maar de vering van een motorfiets waarvan de vering is afgesteld voor een berijder van 80 kilo, zal aanzienlijk minder goed functioneren wanneer er een berijder op zit van 150 kilo, noch wanneer er een berijder op zit van (bij wijze van spreken) 30 kilo.
Ik weet dat de ophanging van een motorfiets anders is dan die van een vouwwagen, maar het principe van pre-load is hetzelfde.

Daarnaast, als datgene wat je zoekt, 50 tot 80 euro goedkoper is dat iets wat je eigenlijk níet zoekt, dan is de keuze makkelijk gemaakt toch??

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #337 Gepost op: 03 februari 2014, 18:32:15 »
Het gaat om de prijs dus en het vergelijk gaat geheel niet op.
appels en peren.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Stealth

  • Modder-eter
  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3446
  • Geslacht: Man
Re: Buitenkans topic deel 2.
« Reactie #339 Gepost op: 25 april 2014, 20:52:31 »
Inderdaad een tof apparaat, maar voor dat geld kan je beter een oude bmw 3 serie kopen en rolkooi erin, dan zit je nog niet op de helft van dit bedrag en heb je echt een buitenkansje  :018:
Straight to your face with the truth!

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
1645 Reacties
205035 Gelezen
Laatste bericht 23 november 2021, 17:59:39
door Jack
814 Reacties
107072 Gelezen
Laatste bericht 24 december 2020, 09:24:21
door Dick