* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Motorfreak] Honda CB750K  (gelezen 3096 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
[Motorfreak] Honda CB750K
« Gepost op: 22 januari 2012, 22:24:34 »
Ingeruild op de Blauwe Engel een heuse Honda CB750K van het bouwjaar 1981 en reeds 8 jaar in bezit geweest bij de vorige eigenaar die er volgens mij niet heel veel mee heeft gereden in al die jaren  :p



3 jaar terug heeft deze motor eens hier op de heftafel gestaan, zijn de kleppen opnieuw ingeslepen, diverse pakkingen vernieuwd en dit blok komt dan van een sloper af, frame en blok dus niet gelijk maar mag de pret niet drukken, best wel werk aan verricht eigenlijk,



Zuigers waren nog in redelijke conditie, ik dacht dat de zuigerveren ook weer opnieuw gebruikt zijn maar kon dat niet ontdekken op de foto's...........nieuwe zet ik er altijd op dus voornamelijk pakkingen gewisseld,



Kop is ook niet gevlakt dus was echt meer een tussendoor klusje ipv een revisie,



Stukje voor stukje gaat het blok weer dicht,



Kleppen stellen en dan kan het blok weer in het frame.............



Ik dacht dat we de elektra ook flink hadden aangepakt , we de wielen hadden uitgewisseld, voorvork hadden verbeterd, de remmen lossen prima dus die hebben we zeker gedaan en wat nog meer..? Evengoed is dat 3 jaar terug en sindsdien is er zeker wel mee gereden verraad de km-stand, de olie is nog gewoon helder en deze motor staat er dus nu zo bij,



Geen beauty maar wel keihard en ik kwam ook stukjes laswerk op de dempers tegen en toen schoot me ook te binnen dat deze demper weer van een andere sloper afkwam, ja in die tijd sloopte ik een motor of 3 per week  :037: Onderdelen zat dus!



Wat een grote kuip, wat een lelijk hok eigenlijk  :+ Heerlijk weer een echte Honda CB op de heftafel, ergens heb ik toch wel heel wat met een Honda Cb hoeveel cilinders en Cc;s deze dan ook hebben  :007:



Deze motor is in prima staat weggezet 3 jaar terug, Fortè in de tank bij de benzine, carbs leeg laten lopen via de aftap op de vlotterbakjes, banden harder dan normale spanning enz...............oke dan zou het wel eens kunnen dat gezien die altijd binnen heeft gestaan en de benzine niet helemaal ;;groen'' ruikt...............op de heftafel en een accu van de GSX-R1100 gepakt welke uiteraard keurig op spanning is.............hoe makkelijk toch weer die donor onderdelen  :026:



Accu aangesloten en die past prima...........hoppa die mag blijven, sleutel omdraaien en jawel overal prik op de kabels, alles doet het nog ook op het 1e zicht  :039:



Binnenverlichting compleet in het mooiste zachte groen wat je midden in de nacht tijdens het rijden op je netvlies kunt krijgen..........stijgt het Joe Bar gevoel al mensen.......... :D



Hahahaha, good old CB never dies, they just fade away.......oftewel na 2 keer heel even de startknop te hebben aangeraakt draaide het blok  :036: :103: :021:



Een hoop gerochel...........dikke zwarte en roetkleurige dampen uit de dempers en een heel bekend blikkerig geluid...............heerlijk het hok draait, startmotor ging ook snel rond en elektra/dynamo/spanningsregelaar enz lijker het prima te doen.............beetje onregelmatig draaien maar dat duurde maar tot de 7000 toeren  :018:



Oke een draaiende motor met een complete kuip, zelfs met beenschilden dus tsja een pekelfiets van maken? De markt op schoppen en centen voor een ander blik? Nog geen idee maar zeker wel eens wat verder nazien en ermee rijden, verheug me er nu al op  :054:

« Laatst bewerkt op: 25 januari 2012, 21:47:26 door Sledge HaMMeR »
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Rider-64

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1430
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB750K
« Reactie #1 Gepost op: 23 januari 2012, 07:39:01 »
Je kan weer lekker hobbyen! :054:
Zoekende naar..

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB750K
« Reactie #2 Gepost op: 23 januari 2012, 07:58:22 »
Op naar de volgende? 't Is inderdaad een waanzinnig lelijke kuip... maar zoals al eerder gezegd, 't gaat erom hoe ie rijdt ;)
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

kleintje

  • Gast
Re: Honda CB750K
« Reactie #3 Gepost op: 23 januari 2012, 08:32:01 »
cultuur barbaren zijn jullie om deze oer fiets in zijn originele jas zo te beledigen  :018:

Offline Raytje192

  • Streetfighter
  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 358
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB750K
« Reactie #4 Gepost op: 23 januari 2012, 08:53:36 »
CB'tje  :024: Eigenlijk zonde om te gebruiken als pekelfiets  :+ :X
Fighting the streets with my Suzuki

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Honda CB750K
« Reactie #5 Gepost op: 23 januari 2012, 09:52:28 »
cultuur barbaren zijn jullie

EN trots!!  :D
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: Honda CB750K
« Reactie #6 Gepost op: 23 januari 2012, 18:05:57 »
CB'tje  :024: Eigenlijk zonde om te gebruiken als pekelfiets  :+ :X
Die is daar juist voor gemaakt  :018:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
142 Reacties
29243 Gelezen
Laatste bericht 08 december 2008, 10:59:35
door kleintje
462 Reacties
79801 Gelezen
Laatste bericht 19 maart 2015, 16:07:43
door Nantastic
98 Reacties
19065 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
68 Reacties
17690 Gelezen
Laatste bericht 24 juni 2012, 11:11:01
door The Mechanic
32 Reacties
5682 Gelezen
Laatste bericht 17 juni 2013, 19:52:48
door MotorFreak