* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Rossi terug naar Yamaha  (gelezen 2868 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Rossi terug naar Yamaha
« Gepost op: 10 augustus 2012, 17:04:53 »
Er werd al een tijdje over gespeculeerd maar nu is de aankondiging daar:

Friday, 10 August 2012
Yamaha Motor Racing has confirmed the signing of Valentino Rossi to ride for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team for 2013 and 2014.

Valentino Rossi first joined Yamaha in 2004 and achieved four MotoGP World Champion titles with the Yamaha YZR-M1 in 2004 & 2005 and again in 2008 & 2009. He won 46 Grand Prix races with Yamaha over a 7-year period before leaving at the end of the 2010 MotoGP season.

Rossi, who is presently 8th in the Championship standings, will partner Jorge Lorenzo who currently leads the 2012 MotoGP World Championship by 23 points, having taken five victories from the first ten completed races of the 18 race series.

Lin Jarvis, Managing Director, Yamaha Motor Racing

"This announcement is once again excellent news for Yamaha. In June we were able to sign Jorge Lorenzo for the 2013-14 campaign and now we are able to confirm Valentino Rossi for the next two years. In doing so we have been able to put together the strongest possible team to challenge for victories and to promote the Yamaha brand.

We have run this ‘super team’ together in 2008, 2009 and 2010 and during that time we achieved the ‘triple crown’ titles with Rider, Manufacturer and Team World Championship victories for three consecutive years.

The target for the future is obvious and we will do our utmost to achieve our goals.

I have no doubt that with the experience, knowledge, skills and speed of these two great champion riders we will be able to challenge for many race wins and for the 2013 & 2014 World Championship titles.

The signing of Valentino completes our future planning for the Yamaha Factory Racing MotoGP Team. Now that this is done we will put our 100% efforts into completing the job at hand and to supporting Ben Spies and Jorge Lorenzo in their search for race victories and for Jorge’s 2012 World Championship title challenge."

Press release courtesy of Yamaha Factory Racing.

Bron: MotoGP.com

Offline Specter

  • Wat er ook gebeurt, altijd blijvuh hakkuh!!!!
  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 851
  • Geslacht: Man
    • Partyflock
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #1 Gepost op: 10 augustus 2012, 17:06:56 »
En nu is het afwachten wie z'n plek bij Ducati gaat innemen.
Cal Crutchlow misschien??

Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2012, 18:52:33 »
Begrijpelijk voor z'n carriere (-afsluiting). Jammer, maar dit is niet goed voor z'n carriere.
Ik had m liever naar Honda zien gaan/op Sic z'n fiets maar het is geen verrassing.

Nu maar hopen dat dit jaar Stoner nog kampioen wordt en daarna 2 keer Valentino. Nou ja, maakt eigenlijk niet uit, als het die misselijke JL maar niet is.  8)
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

Offline Heavey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 75
  • Niet Zeuren ,Maar Scheuren
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #3 Gepost op: 10 augustus 2012, 20:06:54 »
Begrijpelijk voor z'n carriere (-afsluiting). Jammer, maar dit is niet goed voor z'n carriere.
Ik had m liever naar Honda zien gaan/op Sic z'n fiets maar het is geen verrassing.

Nu maar hopen dat dit jaar Stoner nog kampioen wordt en daarna 2 keer Valentino. Nou ja, maakt eigenlijk niet uit, als het die misselijke JL maar niet is.  8)

Ik vind Rossi een grote Loser met veel tamtam naar Ducati met zijn hele crew inc billenmaatje Uccio,en Rossi zou die Ducati wel eens ontwikkelen als een fiets waar je Wereldkampioen mee kan worden :046:dus niet en nu maar met hangende pootjes terug naar Yamaha als 2e man,hoop dat Lorenzo hem het snot voor de neus gaat rijden :039:
Kawa Zx9R gechrast nu ZX10R

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #4 Gepost op: 10 augustus 2012, 20:14:48 »
Ik vind Rossi een grote Loser

Tja je bent nu eenmaal een loser als je 7 keer wereldkampioen bent geweest, volgens mij begrijp je het niet helemaal :046:

Hij heeft geprobeerd om de ducati te ontwikkelen en dat is dus duidelijk niet gelukt, shit happens. En omdat hij vooraan mee wil rijden heeft hij voor Yamaha gekozen, op zich geen domme zet vind ik.

En Yamaha is er ook bij gebaat, 2 toprijders op een verschrikkelijk snelle brommer. En dan nog de merchandise en airtime die Rossi en Lorenzo genereren. Soort van win/win situatie denk ik dan maar.

just my 2 cents :054:


Is there anybody out there

Offline Heavey

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 75
  • Niet Zeuren ,Maar Scheuren
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #5 Gepost op: 10 augustus 2012, 20:46:26 »
Ik vind Rossi een grote Loser

Tja je bent nu eenmaal een loser als je 7 keer wereldkampioen bent geweest, volgens mij begrijp je het niet helemaal :046:

Hij heeft geprobeerd om de ducati te ontwikkelen en dat is dus duidelijk niet gelukt, shit happens. En omdat hij vooraan mee wil rijden heeft hij voor Yamaha gekozen, op zich geen domme zet vind ik.

En Yamaha is er ook bij gebaat, 2 toprijders op een verschrikkelijk snelle brommer. En dan nog de merchandise en airtime die Rossi en Lorenzo genereren. Soort van win/win situatie denk ik dan maar.

just my 2 cents :054:


9 keer wereldkampioen ,maar ik bedoel ermee dat die zn karwei moet afmaken waar die aan begonnen is op deze manier verdient die echt geen respect zijn al veel discussies gver en mijn mening is dat ik het op deze manier een LOSER vind maar iedereen denkt dat die volgend jaar weer voorin meeblaast hoop het voor hem
Kawa Zx9R gechrast nu ZX10R

Offline Rik

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 666
  • Geslacht: Man
  • FZR1000
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #6 Gepost op: 10 augustus 2012, 21:59:35 »
Het lukte gewoon niet met Rossi en de Ducati. Dan kun je of door emmeren of toegeven dat het niet gaat lukken en verder kijken. Ik denk dat ie een beetje eieren voor z'n geld kiest.
Afijn, we gaan het volgend jaar zien. Ik kijk er trouwens wel naar uit, en ben benieuwd of Rossi inderdaad weer gaat winnen. Want dat valt nog maar te bezien...
Heb ik een plan? Ik heb een doel, het plan moet nog komen.

Offline V-Strom Pierrio

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2192
  • Geslacht: Man
  • I'll see you on the dark side of the moon
Re: Rossi terug naar Yamaha
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2012, 19:32:28 »
Mij maakt het niet zoveel wie er wint, zolang de races maar superspannend zijn. Met veel inhalen en mooie acties


Is there anybody out there

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
5 Reacties
2355 Gelezen
Laatste bericht 15 juli 2010, 01:00:28
door Arnemuiden-RS
9 Reacties
3504 Gelezen
Laatste bericht 17 augustus 2010, 11:40:30
door Tinus
2 Reacties
1839 Gelezen
Laatste bericht 07 augustus 2011, 14:53:56
door Dick
1 Reacties
2212 Gelezen
Laatste bericht 17 februari 2012, 17:16:50
door Thervain
0 Reacties
2177 Gelezen
Laatste bericht 16 februari 2013, 20:09:21
door Border