Slecht nieuw........
Ten minste ,voor mij dan.
Mn meisje heeft deze week haar roze pasje voor 2 wieligen gehaald,dus ik moet aan de bak.
Volgende week kan ze hem ophalen en dan wil ze rijden natuurlijk.
Dus met het mooie weer mijzelf maar weer opgesloten in de garage .
Maar het kost allemaal zo veel tijd.
even vorken reviseren ,even rem goed nakijken,dan niet vuil er terug in stoppen .Dus weer even spuiten.
Ook vind ik "gewone" bouten ook niet mooi,die moeten even in de draaibank.
Om zo weer een mooi strak frontje te krijgen.maar dan is de koplamp weer net niet netjes genoeg,ook maar weer ontdoen van verf met afbijt.En weer spuiten.Evenals kroon platen enzo
Dan "even" de "nieuwe"koni veren er op..........
Echt niet ,de bout gaten zijn te groot ,en tussen onderste bevestiging en het ketting wiel is te weinig ruimte voor een moer.
Dus weer busjes draaien om de gaten te vullen.En onderste bevestiging een verzonken gat gemaakt,om verzonken bout erdoorheen te steken .Om zo weer alles netjes te kunnen monteren.
Weer een dag voorbij.
Dan had ik via peu103 een mooi Suzuki twin leading trommelrem wiel geruild.Dat paste natuurlijk niet in dat smalle fietsje ,dus de machines maar weer opgestart .
Helaas ,meten is weten,maar dan moet je niet verkeerd meten,dus jammer .Een remanker plaat verpest
Dus mocht iemand nog een 180MM remanker hebben liggen .GRAAG FF MELDEN
Dan maar terug bij af,en de mechanische schijfrem maar reviseren .
En brembo blokken er in voor iets betere remkracht.
Nu nog juist in elkaar zetten
Maar goed ,het lijkt weer wat.
TO DO lijst
- electrische ellende van vorige eigenaar uitvogelen
-voorwiel met rem terug.
-handvatten met alle kabels terug
-tank en kappen schuren en met spuitbusje spuiten(sorrie budget laat niet anders toe)
-Vellerman transistor ontsteking monteren (reneeCB lukt het solderen van de kit?)
-Ketting monteren
-uitlaatdempers pas maken op de pijpen .
-een HELE goede proefrit maken voor dat ik mn meisje er op los laat ......
Bijna klaar dus ..................................
Onder tussen ook nog iets voor mijzelf gedaan,
Ik had een mega gelukje qua prijs.
Ik moest wel even mega achterstallig onderhoud doen .
banden,voorvorken ,remmerij,olie ,ketting tandwielen ,zadel bekleden ,poetsen .Maar het komt goed.Ik kan er nu in ieder geval even mee laagvliegen :-)
Het is geen HONDA ik weet het ,maar soms mag je afwijken van je geloof ,want wat een lol op zo,n ding
Ik zit alleen nog te prutsen met de koppelings bediening in het blok,ik krijg het heveltje niet meer op de juiste stand afgesteld.
Weet iemand of dit een kwaaltje is van deze dingen?
Ik zat te denken aan ingeslagen drukstift ,of een lagertje van de hevel???iemand een idee???
Zo genoeg geluld