* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002  (gelezen 19743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #80 Gepost op: 10 juli 2013, 20:57:35 »
Eerlijk gezegd, ik schrok er ook een beetje van. Rolde twee weken terug de Blade naar buiten en keek tegen het canvas aan. Die laatste millimeters rubber waren wel heel erg snel gegaan.



Dus nieuwe bandjes besteld. En als dan toch de boel er af ligt dan gelijk maar nieuwe tandwielen en nieuwe ketting. Ten eerste is het achter tandwiel meer dan versleten en heeft deze 46 tandjes ipv de originele 42. Je zit je dus de pestpokke te rekenen als je wilt weten hoe hard je ongeveer rijdt en het rijgedrag was ook niet om over naar huis te schrijven (vooral nu achteraf blijkt). Nu ben ik van het type als dan, dan goed dus Abco de opdracht gegeven om de nodige spulletjes te bestellen. En zo lagen die vanochtend op de werkbank.



Foto van de nieuwe Renthal tandwielen en RK kettingset had ik al geplaatst. Klaar lagen verder nieuwe bouten, ringen en moeren voor het achter tandwiel. Een nieuwe kettinggeleider want die erop zat daar zat een buts in.. Een set Bridgestone S20 en dan moest het wel klaar zijn.. Oh ja, en nog een set bloedgeile haakse ventielen kleur zwart.



Helaas diende zich bij het demonteren de eerste tegenvaller zich al aan.. Even een hint, bruin vet voor op je as bestaat niet (jaja, bestaat misschien wel maar wordt zelden gebruikt)



De oorzaak was een volledig verotte set achterlagers. HE LE MAAL kaas.. Dus ook maar vervangen dan.. Het bruin op de as is dus roest uit het lager..



Oh ja, en zo ziet een versleten achtertandwiel eruit..



Toen de hele boel eruit lag heb ik even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn achterbrug schoon te maken op de plek waar je er normaal zo slecht bij kan komen.
Weldra was de boel gemonteerd. Nieuwe boutjes, ringetjes en moertjes op het achtertandwiel. Ik heb nog mijn best gedaan om op tijd zwarte Pro-Bolt moeren te bemachtigen maar die hut houdt hier in NL niks op voorraad. Men besteld rechtstreeks in GB en daar moet je dan 10 à 20 dagen op wachten.. Pfff zo kan ik het ook, dan niet. Dan maar gewoon origineel Honda. Meneer Baba heeft het niet voor niets zo bedacht..



Die ketting staat STIJF in het vet dus van het goud is niet zoveel te zien..

Bij de voor demontage of eigenlijk beter gezegd bij de montage bleek dat de klauw bevestigingsbouten eigenlijk wel hun beste tijd hadden gehad. Dààr zijn dus mooi wel titanium bouten in gegaan. Niet veel duurder dan originele bouten, een stuk lichter en een stuk sterker wat vervanging op termijn bijna overbodig maakt. En deze heeft Abco gewoon zelf op voorraad... Tièt is nie goeiekoop maar wel rete mooi. T.z.t. nog maar eens een paar dingetjes investeren..



En zo verliet opnieuw een tevreden klant het pand. En de komende kilometers behoorlijk onder de pannen. En voor zover ik kan zeggen, vanmiddag toch even 160 km op de tellert gezet want die Silica wil ik er als de donder uitgezweet hebben, rijdt het stukken beter, remt het stukken beter en stuurt het stukken beter... Maar dat kon ook niet anders. Met rijden bedoel ik dan vooral het optrekken, op de motor afremmen.. Door de juiste tandwiel verhouding voelt het gewoon beter. In ieder geval tussen de oren..  :D 

Eerdaags met de GPS eens kijken hoe nu de teller afwijkt hoewel ik niet weet hoe nauwkeurig GPS is. Iemand een idee..?? Oh ja, had ik al gezegd dat ik voor een 520 conversie gekozen heb..?? Bij deze dan..

Nu sparen voor een OSCO Chainoiler.. Want het geld is even op..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Dick

  • Flink gasss der op
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4955
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #81 Gepost op: 10 juli 2013, 21:17:07 »
Goed bezig :026: :039:
CZ type 450 175cc.
Renault traffic 2165 cc benzine bj 1997 Camper

Hoi gast wanneer ga jij motor rijden.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #82 Gepost op: 10 juli 2013, 21:52:09 »
Goed bezig, en wat zijn die s20's fijn he

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #83 Gepost op: 10 juli 2013, 21:59:29 »
Zo ik nu de eerste 160 km kan oordelen.. Héééérlijk..!!  :057:

Ben sowieso BS fan, Bt-045, Bt-021, Bt-023 stuk voor stuk prima banden..  :039:

Oh ik heb gisteren nog mijn remklauwen schoongemaakt en in het vet gezet en voor de blokjes even opgeschuurd. Idd Freak, verglaasd..  :036:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #84 Gepost op: 10 juli 2013, 22:08:15 »
OSCO heb ik zo voor je liggen, nagelnieuw.
Vriendenprijsje  :103:

Enneuh, versleten lagers? Jij hebt nog nooit versleten lagers gezien  :018: (moet je offroad voor rijden, dan gaat alles naar de bliksem  :X)
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #85 Gepost op: 10 juli 2013, 22:12:13 »
Ow, PM even dat vriendenprijsje.. Als een pony kan pletten moet het met een spaarvarken ook lukken..  ;)
(volgens mij heb je hier wel eens zo'n actie gehouden..)..

Nou deze lagers waren ook echt versleten hoor..  :020:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #86 Gepost op: 10 juli 2013, 22:28:05 »
Waren ze nog niet zo ver dat je je wiel kon bewegen?

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #87 Gepost op: 10 juli 2013, 22:34:35 »
Ja waarschijnlijk wel maar niet op gelet..  :/

Jeroen had het wiel nog niet aangeraakt of zei al, "je wiellagers zijn versleten"..
Je kon in ieder geval de lagerschalen bewegen.. En dan niet alleen in de rondte..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Ghulst

  • Administrator
  • *****
  • Berichten: 3328
  • Geslacht: Man
    • Mijn bedrijf en mijn gedachten
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #88 Gepost op: 10 juli 2013, 23:25:13 »
Jij weet van wanten. Mooi hoor. 

Mooi speelgoed zo'n Fireblade.  ;)

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #89 Gepost op: 11 juli 2013, 00:41:23 »
Verglaasd. .

Yep
Maar dat lager is nog lang niet compleet verrot :P
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #90 Gepost op: 11 juli 2013, 08:47:55 »

Enneuh, versleten lagers? Jij hebt nog nooit versleten lagers gezien  :018: (moet je offroad voor rijden, dan gaat alles naar de bliksem  :X)


Maar dat lager is nog lang niet compleet verrot :P

Ik begrijp dat het nog erger kan..??

Ik vond dit al redelijk ver rot.. Afijn, de boel is dan op tijd vervangen..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #91 Gepost op: 11 juli 2013, 08:58:16 »
Ik heb wielen verwijderd waar de delen lager er letterlijk uitvielen....ook meegemaakt dat wielen vastzaten!
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #92 Gepost op: 11 juli 2013, 18:58:03 »
Het verbaast me, dat de slijtnokken op de band nog niet aan de oppervlakte liggen, terwijl je in het midden het canvas al ziet.
Veel snelweg kilometers  :042:

Verder weer prima bezig met fijne spulletjes Paulusssttt  :071:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #93 Gepost op: 12 juli 2013, 12:59:03 »
Combinatie van een aantal factoren. Ten eerste en vooral, een slechte band.. De eerste PP ct2 van Micheline blonken niet uit in duurzaamheid. Met name het midden gedeelte van de band. Daarnaast was de gewijzigde tandwielbezetting rubber vretend. 16/46 ipv 16/42.. Leuk hoor zo suf hard optrekken maar dan vliegt het rubber om je oren. De vorige eigenaar gebruikte ook niet echt de hele band want er zaten links en rechts nog een behoorlijke schaamrandjes.. Bovendien was de band al een stukje heen toen ik de Blade kocht.. En zoals zo vaak gezegd, hard rechtuit rijden is niet zo moeilijk maar een goed een goeie bocht pakken een hele kunst..

Met de spulletjes ben ik idd erg blij..  :D Voorlopig lukt het nog om het poser materiaal links te laten liggen en te investeren in rij technische spulletjes met het motto, goed anders niet..
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline The Mechanic

  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 4561
  • Geslacht: Man
  • Schiet vier, spie assie !!!
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #94 Gepost op: 12 juli 2013, 13:35:40 »
 :054:

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #95 Gepost op: 18 juli 2013, 12:27:41 »

Stepjes aan de grond, is dat wat Mister Baba als uiterste in gedachte had of is er daarna nog marge..??
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline Arnemuiden-RS

  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1079
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #96 Gepost op: 18 juli 2013, 12:50:34 »
Staan ze in de laagste stand? Hoe bevallen de s20's tot nu toe? Ik wil al niet meer anders

Offline Paulusssttt

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3347
  • Geslacht: Man
  • Beterweter
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #97 Gepost op: 18 juli 2013, 13:34:16 »
De S20 ervaar ik als een beestachtige goede band. Zo waanzinnig stabiel en zoveel grip en vergevingsgezind. Stepjes zijn niet in hoogte verstelbaar, zijn de originele. Schaamrand is er wel helemaal af dus waarschijnlijk wel tot max. band. Heb inmiddels paar Cyccon spiegels besteld, StealthAero Carbon met knippers  :103:

Thnx voor de tip want zoals het nu gaat waanzinnig goede service en informatie. Worden vandaag of morgen bezorgd.  :039:
Ik heb over alles een mening. Meestal meerdere...

Suzuki VZ-800 Marauder 1998, Honda CBF600 SA5, Honda CB650Z 1982, Honda CBR954RR FireBlade 2002, Honda CB400F super sport café 1977, Sachs Saxonette Luxus 2001.

Offline SiFu

  • Beginnend ZMVCer
  • **
  • Berichten: 136
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #98 Gepost op: 18 juli 2013, 14:24:05 »
Stepje aan de grond vind ik redelijk de max voor de openbare weg. Toen ik dat had ben ik meer gaan verzitten en ga ik inmiddels harder de bocht door.


Offline Sabel

  • Ras ZMVCer
  • ****
  • Berichten: 867
  • Geslacht: Man
Re: [Paulusssttt] Honda CBR954RR Fireblade 2002
« Reactie #99 Gepost op: 18 juli 2013, 15:10:32 »
Gave foto, Angelo  :034:
Mijn andere grote passie: http://www.coverbandbuckle-up.nl/

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
98 Reacties
21013 Gelezen
Laatste bericht 12 augustus 2011, 23:01:47
door MotorFreak
16 Reacties
7649 Gelezen
Laatste bericht 20 juli 2011, 00:05:59
door kleintje
24 Reacties
6136 Gelezen
Laatste bericht 02 september 2012, 19:39:35
door Paulusssttt
60 Reacties
12993 Gelezen
Laatste bericht 16 juli 2013, 14:14:50
door The Mechanic
27 Reacties
7570 Gelezen
Laatste bericht 20 maart 2013, 09:35:21
door SiFu