* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: Motortrip plannen  (gelezen 2452 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Motortrip plannen
« Gepost op: 06 februari 2013, 11:19:49 »
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een motortrip te gaan plannen v/d zomer met een maatje vamme... Heb zoiets alleen nog nooit gedaan, en twijfel ook over waar we heen willen.

Als iemand tips heeft in de zin van "vergeet niet dit of dat te regelen/mee te nemen" hoor ik die graag.

En over de plaats van bestemming. Het leek me zelf leuk om naar/door de ardeche te gaan in frankrijk, ben er namelijk wel vaker geweest maar dan met de auto, en lijkt me ook een enorm leuke speeltuin voor met de motor...  ook ardennen belgië lijkt me wel interessant, maar is misschien wat minder spannend...  Ook hierbij als iemand suggesties of tips heeft zijn die van harte welkom  :036:

Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Motortrip plannen
« Reactie #1 Gepost op: 06 februari 2013, 16:06:35 »
Sorry voor m'n hoofd!

- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Zeeuwse Klei

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2073
  • Geslacht: Man
Re: Motortrip plannen
« Reactie #2 Gepost op: 06 februari 2013, 20:54:07 »
Frankrijk is mooi, blijf een beetje ten oosten van de steden (beetje rechts van een verticale lijn over Parijs) en d'r is zat te zien. Vogezen is leuk, weleens wat minder weer. En veel motorrijders. Wij zijn destijds doorgestoken naar de Cevennen (Lozere), bijna tegen de Côte d'Azur. Erg mooi. Zie net dat het daar vlakbij is.

Tip: Doe de heenreis binnendoor, onderweg kamperen. Je ziet vanalles, en de campings in verschillende dorpen kosten een drol. 

En hop:
http://board.zmvc.nl/de-doofpot-ouwe-meuk/motorvakantie-cevennen-%28zuid-frankrijk%29-r-o-e-m-h-klei/msg244221/#msg244221
Trial and error... vooral veel 'error'.

Offline Aladin

  • Lemans 1000; 1000SP; Nato; Daytona1000
  • Volbloed ZMVCer
  • *****
  • Berichten: 1404
  • Geslacht: Man
    • Guzzioot
Re: Motortrip plannen
« Reactie #3 Gepost op: 06 februari 2013, 21:25:53 »
Lastig. de ene doet niets liever dan alle steden/terrassen/boulevards te bezoeken en de ander gaat met "onroute" zoveel mogelijk om alle bebouwing heen.



Offline Thervain

  • 2nd King Of ZMVC
  • ****
  • Berichten: 3003
  • Geslacht: Man
Re: Motortrip plannen
« Reactie #4 Gepost op: 07 februari 2013, 12:59:02 »
Tsja. Ik rij liever zonder te boeken, gewoon een tentje mee. Campings genoeg.
Als je liever een hotel neemt, dan zou ik wel van te voren boeken. Goedkoper.
Dan rest nog de vraag; ga je van daaruit rondjes rijden? Dan is één hotel boeken genoeg.
Of liever van één bestemming naar de andere? Dan zul je meerdere hotels af moeten gaan.

Je hebt verder bijzonder weinig nodig. Banden reparatie setje voor 't geval dat, maar de ANWB komt ook overal. Tandenborstel, paspoort/ID kaart, rijbewijs en je groene kaart van de verzekering is een must. Klein verbandsetje, zakmes en je bent eigenlijk klaar. Oh ja, en stop wat geld in een apart vakje voor noodgevallen. Stel dat je onverwachts moet overnachten ergens, maar er is geen bankautomaat in de buurt...

Oh, en hoe langer je van plan bent te gaan, stop dan niet meteen genoeg kleren voor die hele periode in je rugzak. Veel makkelijker om onderweg ergens te wassen...
- Peter

"Speak your mind! You can always apologize later..."

Offline Bikkertje

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 168
  • Geslacht: Man
  • Adrenaline-Junkie
Re: Motortrip plannen
« Reactie #5 Gepost op: 07 februari 2013, 13:56:03 »
is wel een mooi voorbeeld die reis door frankrijk...  :071:  zoiets gaat het wel worden denk ik...

En inderdaad, gewoon op pad, en zien wel waar we slapen... is toch het avontuurlijkst 8) 

thnx iig, ga dat filmpje met gepakte spullen zeker na-apen  :039:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
16 Reacties
4733 Gelezen
Laatste bericht 06 september 2013, 07:09:26
door Thervain