Bij dit type startkoppeling horen ze niet rond te zijn.
Het start tandwiel neemt de koppeling die door een veer strak er tegen hoort te zitten mee daardoor moeten deze kantelen en doordat ze ovaal zijn worden deze aangedrukt.
Tegen de ring van het vliegwiel waardoor dit dus klem komt te zitten en het vliegwiel meeneemt.
Tot dusver nog niet het ergste.
Nou kun je start problemen hebben door slecht aan te slaan zodat er soms gas bij wordt gegeven.
Daar gaar het dus erg fout.
er zit een start koud start hulp bij die extra gas en een smoorklep bediend dus mee mengsel toegevoegd om de koudstart te verbeteren( lijkt een beetje op bmw met injectie bijvoorbeeld r 1150)
Tijdens starten geeft hij dus soms erge klappen terug met een zetje vooruit daar komt de koppeling even vrij en grijpt omdat deze dus nog niet aan slaat weer in de koppeling met veel geweld.
Nou is het dus erg van belang dat de opnemer goed is afgesteld dus is uitgevuld. (hier zitten 3 plaatjes gestapeld in er moet er maar 1 in zitten van de juiste dikte)
anders krijg je een gesloopte koppeling.
Daarbij is het dus mogelijk dat een startmotor tijdens het aanslaan door een slechte koppeling wordt meegenomen en de koolborstels meestal defect gaan.
In het ergste geval kunnen de wikkelingen van de startmotor er uit liggen doordat deze te hard door de motor is mee gesleurd.
Dus preventief de startkabels en elke controle bij 20000 kilometer de startkoppeling nazien of preventief vernieuwen.
Zal ook wel afhankelijk van veel starten en korte stukken rijden zijn.
Bij deze motor is dus de koppeling gewoon bij een kilometerstand van ruim 57000 versleten.
Dus ook de ring die aan het vliegwiel vast zit en de mee nemer oftewel het start tandwiel.