* Kies jouw thema



Forumstandaard

Permanently

Auteur Topic: [TripleEdged] Suzuki GSX-R600  (gelezen 137073 keer)

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #240 Gepost op: 27 februari 2008, 18:55:57 »
Aan de kleur te zien van je oude olie was het ook wel een beejte nodig!!  :031:
Voor de winter heb ik het bij de fizzer ook gedaan. Voor zag er iets lichter uit. Achter was het ongeveer dezelfde kleur als bij Trip voor. En mijn koppeling  :031: dat was net sinaasappelsap  :031: Maar het verschil is duidelijk merkbaar.

Remolie is hydrofoob, oftewel het trekt graag water aan. Als water warm wordt, gaat het over in gasvorm. Al vanaf 60ºC, meen ik. Gas is beter samendrukbaar als olie. En tadaa, je rem voelt sompig en je remdruk gaat omlaag.

Ballbreaker

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #241 Gepost op: 27 februari 2008, 19:10:16 »
Remolie is hydrofoobfiel, oftewel het trekt graag water aan. Als water warm wordt, gaat het over in gasvorm. Al vanaf 60ºC, meen ik. Gas is beter samendrukbaar als olie. En tadaa, je rem voelt sompig en je remdruk gaat omlaag.
maar je punt is duidelijk  :054:

Offline MotorFreak

  • Hosternokke!
  • The King Of ZMVC
  • *****
  • Berichten: 12456
  • Geslacht: Man
    • Zeeuwse Motor Vrienden Club
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #242 Gepost op: 27 februari 2008, 19:13:52 »
Hygroschopisch dat is remolie zeker wel  :093:
The most dangerous part of the motorcycle is the nut that connects the handelbars to the seat"

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #243 Gepost op: 27 februari 2008, 19:28:28 »
ja nou ja... je weet toch wat ik bedoel. De eerste 2 letters had ik lekker wel goed  :070:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #244 Gepost op: 27 februari 2008, 20:02:39 »
Topic titel aangepast, de rest van de berichten haal ik wel weg komende week want dan heb ik daar tijd zat voor  :018:

oke dus het heeft wel wat geholpen, op de foto's kun je goed zien hoe vies de oude olie eigenlijk was, is je remkracht im combinatie met dezelfde remdruk dan ook iets verbeterd?

graag gedaan overgens, remolie vervangen moet je gewoon regelmatig doen en het scheelt altijd wel wat  :069:

ajs je bedoeld dat ik nu minder hoef te knijpen voor hetzelfde effect, jah, dan is het verbeterd, maar niet veel.

zoals ik zei van die trillingen, die zijn nu voor 80% weg, heb het bij jan nagevraagd en die kan stalen leidinkjes voor me maken.
daar heb ik meteen aafgegeven dat ik ze anders wil hebben dan dat het nu is.

let u op? :

links is zoals het nu is, recht is zoals ik het wil hebben.

zoals het nu is gaat eerst de ( als je ervoor zit ) linker remklauw knijpen, en daarna de rechter pas. de tijd die er tussen zit is echter zo klein dat je het niet eens merkt. praktisch gezien maakt het dus ook bijna niks uit, theoretisch gezien wel.. en als we dan toch bezig zijn en het kost niks extra's.. juist... doe mij dan maar de beste manier...  :071:



[verwijderd door de beheerder]

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #245 Gepost op: 27 februari 2008, 20:05:30 »
Zou er 2 naar voren leggen als ik jou was,dus vanaf de rempomp naar elke klauw een leiding.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #246 Gepost op: 27 februari 2008, 20:12:08 »
kan ook... moet ik hier en daar wel met aansluitingen gaan rommelen... maar dat is idd helemaal de beste oplossing... ( zonder al teveel extra kosten.. )

Offline Bright

  • 5th King Of ZMVC
  • *
  • Berichten: 1661
  • Geslacht: Man
  • Ride your bandit like you stole it!
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #247 Gepost op: 27 februari 2008, 20:12:51 »
Zou er 2 naar voren leggen als ik jou was,dus vanaf de rempomp naar elke klauw een leiding.

Hoezo is dat beter dan een splittertje? Zou toch niks moeten uitmaken? Correct me if i'm wrong :042:
.: Always Look On The Bright Side Of Life :.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #248 Gepost op: 27 februari 2008, 20:15:04 »
ik zit even theoretisch te denken... maar hoe "hoger" die splitter zit, hoe langer de gehele slang uiteindelijk is, hoe meer remvloeistof er dus ingaat, hoe meer er verplaatst moet worden....

hoe korter de leiding... hoe beter... lijkt me....
theoretisch gezien he....  :012:

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #249 Gepost op: 27 februari 2008, 20:21:33 »
ik zit even theoretisch te denken... maar hoe "hoger" die splitter zit, hoe langer de gehele slang uiteindelijk is, hoe meer remvloeistof er dus ingaat, hoe meer er verplaatst moet worden....

hoe korter de leiding... hoe beter... lijkt me....
theoretisch gezien he....  :012:

Dit is hoe mijn maatje het heeft gedaan.

[verwijderd door de beheerder]

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #250 Gepost op: 27 februari 2008, 20:29:59 »
ik zit even theoretisch te denken... maar hoe "hoger" die splitter zit, hoe langer de gehele slang uiteindelijk is, hoe meer remvloeistof er dus ingaat, hoe meer er verplaatst moet worden....

hoe korter de leiding... hoe beter... lijkt me....
theoretisch gezien he....  :012:

Bij mijn fizzer uit 1992 zit de 'splitter' vlak na de rempomp. Ik zou het ook niet anders willen.

Het klopt dat het systeem groter is, maar de verplaatste vloeistof blijft het zelfde. Je moet namelijk het ontstane volume na de verplaatsing van de zuigers vullen. Doordat een vloeistof nagenoeg niet samendrukbaar is, blijft de verplaatsing gelijk.
Wel is het zo, dat een staalomvlochten remslang minder uitzet waardoor meer van de kracht naar de zuigers gaat. Hierdoor kun je met minder verplaatsing meer kracht zetten.

Offline Anthony

  • Huge ZMVC Fan
  • ***
  • Berichten: 301
  • Geslacht: Man
  • Bob de Verbouwer
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #251 Gepost op: 27 februari 2008, 20:33:50 »

Bij mijn fizzer uit 1992 zit de 'splitter' vlak na de rempomp. Ik zou het ook niet anders willen.


Aanvulling (na even mijn bericht terug gelezen te hebben  ;) )
Hiermee is de lengte van de rempomp naar de ene caliper gelijk aan de lengte van de rempomp naar de andere caliper. Dus bij het inknijpen van de rempomp zal de druk aan beide zijden van voorwiel gelijk zijn.

Overigens praat je bij je originele situatie niet barren verschil, maar eerder over een 100ste bar verschil. Echter hoe klein ook: een verschil is een verschil

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #252 Gepost op: 27 februari 2008, 20:34:33 »
Bij mijn fizzer uit 1992 zit de 'splitter' vlak na de rempomp. Ik zou het ook niet anders willen.

Het klopt dat het systeem groter is, maar de verplaatste vloeistof blijft het zelfde. Je moet namelijk het ontstane volume na de verplaatsing van de zuigers vullen. Doordat een vloeistof nagenoeg niet samendrukbaar is, blijft de verplaatsing gelijk.
Wel is het zo, dat een staalomvlochten remslang minder uitzet waardoor meer van de kracht naar de zuigers gaat. Hierdoor kun je met minder verplaatsing meer kracht zetten.
en dat is de bedoeling toch ook :+

En anders heb ik nog wel een setje gefreesde brembo's voor je liggen  :070:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #253 Gepost op: 27 februari 2008, 20:36:16 »
maar het is idd meer een teoretisch verhaal dan een praktisch verhaal, maar zoals ik zei, voor hetzelfde geld, een beter resultaat... jah graag  :026:

mn zxr heeft de splitter ter hoogte van de onderste kroonplaat zitten, en zo gaat het bij de gsx wsl ook ongeveer worden..

aan de andere kant is het makkelijker om de van boven tot onder apart te doen. ivm de productie.
« Laatst bewerkt op: 27 februari 2008, 20:42:41 door TripleEdged »

r6-dennis

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #254 Gepost op: 27 februari 2008, 20:45:43 »
Zou er 2 naar voren leggen als ik jou was,dus vanaf de rempomp naar elke klauw een leiding.

Zo heb ik ze afgelopen weekend gemonteerd :034:

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #255 Gepost op: 27 februari 2008, 20:51:01 »
Zou er 2 naar voren leggen als ik jou was,dus vanaf de rempomp naar elke klauw een leiding.

Zo heb ik ze afgelopen weekend gemonteerd :034:

en het voelt dat beter aan of maakt het geen ruk uit?

of istie nog niet buiten geweest sinsdien?  :093:

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #256 Gepost op: 27 februari 2008, 20:51:52 »
Zou er 2 naar voren leggen als ik jou was,dus vanaf de rempomp naar elke klauw een leiding.

Zo heb ik ze afgelopen weekend gemonteerd :034:

Idd is IMO ook de beste manier ik heb het zelf ook (nog) niet :+

Maar ik merk het verschil wel op de andere motor.

Offline TripleEdged

  • 4th King Of ZMVC
  • **
  • Berichten: 2014
  • Geslacht: Man
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #257 Gepost op: 27 februari 2008, 20:53:04 »
en toen ging je van rubber met brug, rubber met spliter, staal met brug, staal met splitter...

naar 2xdirect?

SCREWBEAST

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #258 Gepost op: 27 februari 2008, 20:56:22 »
en toen ging je van rubber met brug, rubber met spliter, staal met brug, staal met splitter...

naar 2xdirect?

Kijk een keer bij mijn RR (die staat bij jan dus :+ )

r6-dennis

  • Gast
Re: TripleEdged's Suzuki GSX-R600
« Reactie #259 Gepost op: 27 februari 2008, 20:57:11 »
Zou er 2 naar voren leggen als ik jou was,dus vanaf de rempomp naar elke klauw een leiding.

Zo heb ik ze afgelopen weekend gemonteerd :034:

en het voelt dat beter aan of maakt het geen ruk uit?

of istie nog niet buiten geweest sinsdien?  :093:

is idd nog niet buiten geweest sindsdien :012: achterbandje is vandaag binnen dus kunnen we die erop leggen en alle kappen weer monteren.... en dan istie bijna klaar voor dit seizoen :034:

 

Related Topics

  Onderwerp / Gestart door Reacties Laatste bericht
19 Reacties
5274 Gelezen
Laatste bericht 01 juli 2010, 10:07:21
door Raytje192
43 Reacties
7989 Gelezen
Laatste bericht 19 april 2011, 21:12:14
door Sander
45 Reacties
8790 Gelezen
Laatste bericht 06 oktober 2011, 22:15:45
door Twin-Power
359 Reacties
65528 Gelezen
Laatste bericht 25 maart 2016, 12:38:02
door Floris 500
1 Reacties
1832 Gelezen
Laatste bericht 12 juni 2015, 15:25:50
door Sledge HaMMeR